Mitä tehdä kun äiti ei kirjoita passihakemusta

Lähi-isä84

Tilanteemme on tällainen:
Minä olen lähi-isä ja lasteni äiti on etä-äiti. Puheväleissä emme ole, ei minkäänlaisissa enää. Meillä viikko ja viikko ja yhteishuoltajuus. Olemme lasten ja avovaimoni kanssa lähdössä tammikuussa lomamatkalle, mutta lasten äiti ei kirjoita passihakemukseen huoltajan nimeä alle, joten emme ole saaneet vieläkään lapsille passia. Poliisi on pari viikkoa ja koittanut saada lasten äitiä kiinni, mutta hän on perunut ajan poliisille (oli kuulemma sairaana) kun poliisit laittoi viestillä kutsun kuultavaksi ja nyt ei enää vastaa puhelimeen kun poliisit soitavat ja jättävät viestejä hänelle. Asia menee kai pian sosiaaliviraston selvitettäväksi. Aikaa ei ole kauan. JA matkaa siis ei ole vieläkään voitu varata, pari kuukautta sitten olemme kysyneet jo lasten äidiltä nimeä itse. Jos sosiaalivirasto antaa suostumuksen passeille niin voiko lasteni äiti silti vielä jotain kauttaa estää meidän matkan? Kokemuksia? Hän vaati jossain vaiheessa lentoaikataulumme, kopiot majoituksesta, vakuutuksista, matkasuunnitelmista ja ihan kaikesta, kiusallaankin. Näitä ei toimiteta kuitenkaan, koska matka jääköön tekemättä jos pitää jotain minuuttiaikatauluja exälle ruveta tilittämään. Olen siis lähi-isä.

83

1887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • passi..

      saattehan te lyhytaikaisisen passin jokatapauksessa, vaikka toinen vanhemmista ei allekirjoittaisi

    • Lifeis:)

      Olen kokenut saman mieheni kanssa, mikään ei auta ja äiti on PYHÄ, mutta - vuodet vierii ja lapset kasvaa, sinä korjaat vielä ruusut, usko pois, äiti tulee saamaan ansionsa mukaan, kenenkään teistä ei tarvi tehdä mitään, elämä tekee, voimia :)

      • lapset kiittää äitiä

        Myös isät saa ansionsa mukaan kun hylkäävät lapset. Meillä yksikäänlapsista ei pidä isästään eikähalua häntä nähdä kun heidät kylkäsi ja vaihtoi vieraaseen omituiseen naiseen.
        Emme ole koskaan halunneet sitä naista nähdä eikä lapset ole saaneet mennä isälle jos n aiset ovat isän luona, olemme suojelleet laste haukuilta ja kiusaamiselta.
        Nyt aiuisena lapset hylkäsi isän kun isä hylkäsi lapset pienenenä. Minä olen edelleen lasten elämässä mukana kun olen yksin heistä huolta pitänyt, lapset tietää kuka todella välittää. Ovat onnellisia siitäkin etten laskenut heitä isän luokse katsomaan isän naisia, enkä halunnut heitä meillekkään syömään tai kahvittelemaan,s iitä ovat erittäin kiitollisia.
        Äidistä tehdään aina paha vaikka kaiken tekee ja mies ei tee lasten eteen muuta kun hylkää. Monet arvostaa miehessä juuri sitä että jättää perheensä ja lapset pois elämästään, silloin mies on sankari ja arvostettu, jota kaikki kiittää.
        Se joka tekee lasten eteen kaiken on haukkunsa ansainnut ja erittäin tollo ihminen eikä hänessä ole mitään hyvää. Onneksi lapsemme on eri mieltä, he eivät pidä isästä mutta minä olen heidän elämässään ja erittäin arvostettu ihminen.


      • lopeta tuo sonta
        lapset kiittää äitiä kirjoitti:

        Myös isät saa ansionsa mukaan kun hylkäävät lapset. Meillä yksikäänlapsista ei pidä isästään eikähalua häntä nähdä kun heidät kylkäsi ja vaihtoi vieraaseen omituiseen naiseen.
        Emme ole koskaan halunneet sitä naista nähdä eikä lapset ole saaneet mennä isälle jos n aiset ovat isän luona, olemme suojelleet laste haukuilta ja kiusaamiselta.
        Nyt aiuisena lapset hylkäsi isän kun isä hylkäsi lapset pienenenä. Minä olen edelleen lasten elämässä mukana kun olen yksin heistä huolta pitänyt, lapset tietää kuka todella välittää. Ovat onnellisia siitäkin etten laskenut heitä isän luokse katsomaan isän naisia, enkä halunnut heitä meillekkään syömään tai kahvittelemaan,s iitä ovat erittäin kiitollisia.
        Äidistä tehdään aina paha vaikka kaiken tekee ja mies ei tee lasten eteen muuta kun hylkää. Monet arvostaa miehessä juuri sitä että jättää perheensä ja lapset pois elämästään, silloin mies on sankari ja arvostettu, jota kaikki kiittää.
        Se joka tekee lasten eteen kaiken on haukkunsa ansainnut ja erittäin tollo ihminen eikä hänessä ole mitään hyvää. Onneksi lapsemme on eri mieltä, he eivät pidä isästä mutta minä olen heidän elämässään ja erittäin arvostettu ihminen.

        Mitä helkatin hyväksyntää sää täältä haet?
        Sää olet se tollo ihminen usko jo ...


      • tollot äidit
        lopeta tuo sonta kirjoitti:

        Mitä helkatin hyväksyntää sää täältä haet?
        Sää olet se tollo ihminen usko jo ...

        Äidit on tolloja, mutta isät ovat sankareita vaikka mitä väärää tekisi. Se on todettu monesti.


      • Anonyymi
        lapset kiittää äitiä kirjoitti:

        Myös isät saa ansionsa mukaan kun hylkäävät lapset. Meillä yksikäänlapsista ei pidä isästään eikähalua häntä nähdä kun heidät kylkäsi ja vaihtoi vieraaseen omituiseen naiseen.
        Emme ole koskaan halunneet sitä naista nähdä eikä lapset ole saaneet mennä isälle jos n aiset ovat isän luona, olemme suojelleet laste haukuilta ja kiusaamiselta.
        Nyt aiuisena lapset hylkäsi isän kun isä hylkäsi lapset pienenenä. Minä olen edelleen lasten elämässä mukana kun olen yksin heistä huolta pitänyt, lapset tietää kuka todella välittää. Ovat onnellisia siitäkin etten laskenut heitä isän luokse katsomaan isän naisia, enkä halunnut heitä meillekkään syömään tai kahvittelemaan,s iitä ovat erittäin kiitollisia.
        Äidistä tehdään aina paha vaikka kaiken tekee ja mies ei tee lasten eteen muuta kun hylkää. Monet arvostaa miehessä juuri sitä että jättää perheensä ja lapset pois elämästään, silloin mies on sankari ja arvostettu, jota kaikki kiittää.
        Se joka tekee lasten eteen kaiken on haukkunsa ansainnut ja erittäin tollo ihminen eikä hänessä ole mitään hyvää. Onneksi lapsemme on eri mieltä, he eivät pidä isästä mutta minä olen heidän elämässään ja erittäin arvostettu ihminen.

        Vanhempien välit ei vaikuta lapsen tapaamisoikeuteen.

        Isä saa lapsen kanssa olla kenen seurassa itse haluaa.

        En ihmettele yhtään että katkera nainen on jäänyt yksin eikä tekstistä päätellen ole päässyt eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhempien välit ei vaikuta lapsen tapaamisoikeuteen.

        Isä saa lapsen kanssa olla kenen seurassa itse haluaa.

        En ihmettele yhtään että katkera nainen on jäänyt yksin eikä tekstistä päätellen ole päässyt eteenpäin.

        Kuule minä olen aina kieltänyt meihe tuomasta sutturoitaan meille ja lasten lähelle Se on toiminut emme ole koskaan nähneet miehen suturoita eikä mies ole tuonut niitäksokaan pakollameille eikäpakottanutmietä sutturan kotiin. Emem ole koskaan heitänähneet.
        Mulla on ollut aina oiekus päättää lasten asioista, ei miehellä, koska hykäs ja vaihtoi sutturoihin, ei mies edes kehdannut olal eri mieltä koska itse hylkäsi ja vaihtoi lapsensa. Kyllä häntä häettääkin siksi ei vaadimeiltä yhtään mitään.

        Olisi ollut kauheeta nähdä mien lapset olisivat menneet pilalle sutturoiden haukkusessa meitä ja sotkiessa kotimme, miksi lisi pitänyt ottaa meille asumaan kun rikkoivat perheemme? En ymmrrä.

        Ei kuulu meidän elämään koskaan onneksi, olemme siitä onnellisia että olemme etuoikeutettuja ettei sutturat ole päässeet meitä kiusaamaan eikä häiriköimään. Hyvin ovat pysyneet poissa meidän elämästä, emme ole koskaan alistuneet moiseen kiusaan.
        Lapsetkaan eivät varmasti tuntisi enää minua ja minä heitä jos olisivat joutuneet sutturoiden käsiin hyi kauhea ajatuskin.
        Nyt olemme onnellisia kun ei ole tarvinnut pelätä sutturoita eikä kuunnella heidän haukkuja ja nähdä miten sotkevat ja romuttavat kotimme. Olemme niin etuoikeutettuja. Lapsetkin sanovat että olen maailman paras äiti.


    • en minäkään kirjoitt

      Joo, en minäkään ole koskaan kirjoittanut mitään lupaa miehen jutuille. Lapset ei lähde minnekkään ilman minua jos joku nainen menisi isän kansa mukaan, mun lapset ei leiki kotia kenenkään vieraan kanssa. Ei ole koskaan leikkinyt. Sanoin mehelle että jos naikonen lähtee mukaan niin sillon tuun minäkin.

      • yyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

        Ja lehmät lentää.......


      • Lissu hoi!!

        en minäkään ole koskaan kirjoittanut mitään lupaa miehen jutuille....... lapsen passista oli kyse, ei isän avopuolison luvista.


    • valitettavaa

      Valitettavastihan se on niin ettei passia saa jos yhteishuoltajuudessa olevat kummatkin vanhemmat allekirjoita.. Ja nimenomaa pitää vielä käydä paikanpäällä kirjoittamassa.

      Harmi lasten kannalta.. Ja tietenkin myös teidän. Eipä ole paljon vaihtoehtoja, perukaa matka, ja lomailkaa kotimaassa, kunnes lapset ovat tarpeeksi vanhoja sanomaan omat mielipiteensä suoraan äidilleen.

      Exälle ei kuulu teidän aikataulut loman aikana, se tosin kuluu milloin lähdette, milloin tulette, ja minne menette.. Nuo tiedot vaatisin itsekin! Enkä kyllä voi olla varma antaisinkko lasteni lähteä ulkomaille ilman minua..sen verran kanaemo olen, mutta minulla ei onneksi tuollaista ongelmaa ole.

      • äityskä....

        Höpöhöpö... ei tarvi käydä paikanpäällä allekirjoittamassa, miksi pitäiskään?! Netistä saa tulostettua passihakemuksen ja riittää että lapussa on molempien allekirjoitus. Näin olen itse toiminut ja passin sain!


    • Lähi-isä84

      No niin, tässä kävi nyt niin että saimme passit lapsille! Ensin koitti poliisi, sitten lastenvalvoja antoi suostumuksen passeille ja nyt me saatiin lapsille 5 vuoden passit. Ja matkat varattua.

      • etova olotila

        Yök mikä mies! Todellakin lapset ei merkkaa miehelle mitään vaan ilkeys päällimäisenä. Toivottavasti on ainoa mies, joka toimii noin törkeästi, ja lapset pian huomaa millanen isä on.

        Toivottavasti olet ainoa!!!!! Lapsiparat... minkäs mahtaa, isää ei voi valita.


      • --KK--
        etova olotila kirjoitti:

        Yök mikä mies! Todellakin lapset ei merkkaa miehelle mitään vaan ilkeys päällimäisenä. Toivottavasti on ainoa mies, joka toimii noin törkeästi, ja lapset pian huomaa millanen isä on.

        Toivottavasti olet ainoa!!!!! Lapsiparat... minkäs mahtaa, isää ei voi valita.

        Mikä hemmetin ilkeys!! Jos isä haluaa viedä lapset ulkomaille,lomamatkalle eikä myytäväksi,mitä ilkeyttä siinä on? Ilkeämpi minusta äiti tässä tarinassa oli, yrittämällä estää lapsia saamasta mukavaa kokemusta.


      • säälittävää toiminta
        --KK-- kirjoitti:

        Mikä hemmetin ilkeys!! Jos isä haluaa viedä lapset ulkomaille,lomamatkalle eikä myytäväksi,mitä ilkeyttä siinä on? Ilkeämpi minusta äiti tässä tarinassa oli, yrittämällä estää lapsia saamasta mukavaa kokemusta.

        No eihän tässä se lapset ja ulkomaanmatka se tärkein juttu ollu, vaan se että sai näyttää ihmisille, miten mies toimii kun ei tehdä niinkuin hän haluaa. Poliist paikalle niin juttu saa näkyvyyttä ja isästä tehdään sankari ja äidistä hirviö, mutta sehän täällä on tapana, että miehet loistaa vaikka tekisi mitä.
        Ala-arvoista toimintaa hoitaa lasten asioita.
        Uskon että tässäkin farssissa miehen uusikolla oli sormet pelissä, ei mies muuten moiseen omasta halusta ryhtyisi, jos yhtään lapsistaan välittää.


      • cigyobkön-,ö-
        säälittävää toiminta kirjoitti:

        No eihän tässä se lapset ja ulkomaanmatka se tärkein juttu ollu, vaan se että sai näyttää ihmisille, miten mies toimii kun ei tehdä niinkuin hän haluaa. Poliist paikalle niin juttu saa näkyvyyttä ja isästä tehdään sankari ja äidistä hirviö, mutta sehän täällä on tapana, että miehet loistaa vaikka tekisi mitä.
        Ala-arvoista toimintaa hoitaa lasten asioita.
        Uskon että tässäkin farssissa miehen uusikolla oli sormet pelissä, ei mies muuten moiseen omasta halusta ryhtyisi, jos yhtään lapsistaan välittää.

        Tärkein juttu nimenomaan oli se että lapset pääsevät reissuun mutta yksi katkera nauta vittuillakseen ei anna lupaa passeihin.
        Kyllä etoo tollaset ämmät jotka tekevät mitä tahansa kostaakseen exlleen joka hitto kehtasi jättää ja kehtaa olla onnellinen uudessa liitossa, ja LAPSET ÄITI UHRAA NÄISSÄ KOSTOTOIMISSAAN.


    • kiusa se on pienikin

      Hyvä hyvä isä... hienoa viedä lapset vaikka väkisin reissuun jotta exälle tulisi niiiiiin häviäjän tunne, Kyl sie oot vaan miesten mies!! Eiks ookki kivaa kun exä ja lapset jäi toiseksi ja sie saat paistatella voittajana!!!!

      Älä nyt missään nimessä anna niitä passeja exälle.. hänhän voi viedä lapset vaikka reissuun vaikka et haluisi! Oot sie vaan aikamoinen, miäs!!!

      • rodos.

        kateellinen idiootti, joka ei ole koskaan missään käyny...


      • hyi hitto!
        rodos. kirjoitti:

        kateellinen idiootti, joka ei ole koskaan missään käyny...

        Mistä kateellinen? Siitäkö ettei oo noin k-päätä lasteni isänä vai? Ei paljon tuommosta kadehdita!! Onnekkaita olemme, että oma ex omaa järjen äänen.

        Mutta toivotaan että tuolla isällä on oikein hauska koston makuinen matka lastensa kanssa, toivottavasti muistaa nauraa ja olla oikein vahingoniloinen lastensa kanssa, että poliisi tarvi siihen että saa lapset mukaansa. Onneks ei oo moista ees tuttavapiirissä.
        Oikein näen sieluni silmin miten mies nauraa ja on vanhingoniloinen ja hähättelee exälleen. Toivon mukaan lapset muistaa kun tulevat aikuis ikään, millanen oli isä.


      • Rodos.
        hyi hitto! kirjoitti:

        Mistä kateellinen? Siitäkö ettei oo noin k-päätä lasteni isänä vai? Ei paljon tuommosta kadehdita!! Onnekkaita olemme, että oma ex omaa järjen äänen.

        Mutta toivotaan että tuolla isällä on oikein hauska koston makuinen matka lastensa kanssa, toivottavasti muistaa nauraa ja olla oikein vahingoniloinen lastensa kanssa, että poliisi tarvi siihen että saa lapset mukaansa. Onneks ei oo moista ees tuttavapiirissä.
        Oikein näen sieluni silmin miten mies nauraa ja on vanhingoniloinen ja hähättelee exälleen. Toivon mukaan lapset muistaa kun tulevat aikuis ikään, millanen oli isä.

        Tyhmä, olet kade, kun et ole koskaan missään käyny, nyt sua vi.....aa, kun joku pääsee lasten kaa etelään...


      • En ymmärrä?

        Oliko tarinan äiti mielestäsi jokin sankaritar? Miksi pilkaat isää, joka haluaa viedä lapsensa reissuun ja tarjota näille elämyksiä? Miksi olet kiusantekijä äidin puolella?


      • Anonyymi
        En ymmärrä? kirjoitti:

        Oliko tarinan äiti mielestäsi jokin sankaritar? Miksi pilkaat isää, joka haluaa viedä lapsensa reissuun ja tarjota näille elämyksiä? Miksi olet kiusantekijä äidin puolella?

        Käsittämätöntä kiusantekoa katkeralta äidiltä kun ei anna lapsen matkustaa..

        Tyypillinen lasten kautta kostava nainen, joka on jäänyt kiinni katkeruuteensa eikä osaa hakea apua itselleen ja vihan tunteilleen vaan koittaa purkaa pahaa oloa isään ja lapseensa..

        Voi voi. Yksinhuolto miehelle


    • hienoa..kai

      Hyvä juttu että matka onnistuu.. tietenkin riippuen näkökohdista, teidän riitojen taustoistahan ei kukaan tiedä mitään, joten vaikeaa olla kummankaan puolella.

      Toivottavasti äidille ei koidu suurta menettämisen pelkoa teidän ulkomaan matkan aikana, koska sehän on myös hyvin mahdollinen syy ettei halua lapsia matkaan päästää.. Onhan siinä paljon riskejä.

      Jos taas takana on täysin kiusanteko äidin puolelta, toivotaan että tapaus opettaisi ettei enempää kiusaa keksisi.

      Hyvää matkaa jokatapauksessa!

    • törkeää kiusaa

      Ap;stä saa semmoisen kuvan, ettei se matka lasten kanssa ole tärkeä, vaan tärkeää on saada lasten äiti suuttumaan ja näyttämään kuka voittaa ja kuka on hyvä!!!
      Voitto oli tärkein ja se että muut hävisi, ei ne lapset lainkaan.

      Tuli lasten puolesta erittäin paha mieli, että isä pelaa lapsilla voittajaa ja häviäjää.

      • Lähi-äiti, exä.

        Kerroppa vielä millaisen kuvan saa äidistä?

        Äiti ei halua päästää lapsia reissuun isän kanssa. Äiti kieltäytyy allekirjoittamasta passeja. Äiti ei suostu edes tapaamaan sovittelevia virkamiehiä. Äiti vaati minuutti aikataulua isältä mahd. loman ajalta (kun tätä ei saanut, ei allekirjoittanut passeja).

        Mikä oli siis äidille tärkeää?
        Kostaa isälle, viisveisaamatta lastensa ilosta tulevasta reissusta. Saada isä näyttämään huijarilta (kertoo lapsille matkasta, jonne ei sitten koskaan olisikaan lähdetty).

        Millä tavalla lapset hävisivät?
        Hehän pääsevät lomalle isänsä kanssa? (aloittaja on myöhemmin kertonut kuinka prosessi eteni, lapset eivät ole missään vaiheessa tulleet tietoiseksi poliiseista, eikä siitä ettei äiti olisi HALUNNUT heitä lomalle)

        Millaisen kuvan siis äidistä sai? Matka isän kanssa oli eliminoitava keinolla millä hyvänsä, välittämättä lasten ilosta, kunhan vain tuotetaan isälle harmia ja kiusaa.

        Minulla tuli myös lasten puolesta erittäin paha mieli, mutta äidin toiminnan takia.


      • Herätys

        Täällä on kirjoittamassa joitain sairaita naisimmeisiä. Lapsen parastahan tämä isä tuntuu ajattelevan kun haluaa tarjota heille ulkomaanmatkaa. Ja äiti on tehnyt kiusaa. Onneksi Suomessa lastensuojelu ajattelee lapsen parasta.


    • ällöttävää

      Totta, ihan tuntee luissa ja ytimissä, kuinka ap kihisee vahingoniloisena, mutta harmi ettei yksin pystynyt vaan piti jopa poliisit laittaa lapsiressukoiden asioita hoitamaan. Niin kukapa lapsista välittää, oma etu aikuisilla on aina tärkein.

      Mun exä ei ikinä tekisi noin julmaa temppua lapsillemme.

      • se toinen puoli

        Eikö se ole lasten etu, että pääsevät iskän kanssa matkalle, kun kerran on luvattu, olis ollu paskamaista sanoa lapsille, et ette sit pääse lomalle, kun ei sattuneesta syystä ole passia.
        Monet lomailee mieluummin ilman lapsia ja onhan se helpompaakin, kun ei tartte vahtia lapsia.


      • todella törkeää toim
        se toinen puoli kirjoitti:

        Eikö se ole lasten etu, että pääsevät iskän kanssa matkalle, kun kerran on luvattu, olis ollu paskamaista sanoa lapsille, et ette sit pääse lomalle, kun ei sattuneesta syystä ole passia.
        Monet lomailee mieluummin ilman lapsia ja onhan se helpompaakin, kun ei tartte vahtia lapsia.

        Tottakai suon lapsille reissun, mutta tuossa tapauksessa isän tapa toimia on erittäin raju lapsia kohtaan. Itselle ei tulisi mieleenkään laittaa poliisia asialle.

        Mutta ap viis välittää lapsista, vaan kiusanteko ja nöyryytys oli se mihin hän pyrki.


      • Reiluu tai ei
        todella törkeää toim kirjoitti:

        Tottakai suon lapsille reissun, mutta tuossa tapauksessa isän tapa toimia on erittäin raju lapsia kohtaan. Itselle ei tulisi mieleenkään laittaa poliisia asialle.

        Mutta ap viis välittää lapsista, vaan kiusanteko ja nöyryytys oli se mihin hän pyrki.

        Mites äidin tapa toimia? Oliko reilua?


      • reissulla,
        todella törkeää toim kirjoitti:

        Tottakai suon lapsille reissun, mutta tuossa tapauksessa isän tapa toimia on erittäin raju lapsia kohtaan. Itselle ei tulisi mieleenkään laittaa poliisia asialle.

        Mutta ap viis välittää lapsista, vaan kiusanteko ja nöyryytys oli se mihin hän pyrki.

        Nimenomaan hän välittää lapsistaan, kun vie ne lomalle, olis ollu helpompaa sysätä lapset etävanhemmalle ja lähteä muijansa kanssa reissuun, olis ollu paljon halvempaakin. Niin ja olis saanu rällätä yökerhoissa, nyt ei niin voi tehdä.
        Minusta se ei olis ollu reiluu lapsia kohtaan.
        Kiusaa se etäkin teki, kun ei olis suonu lapsille matkaa.


      • juujuuvaan
        todella törkeää toim kirjoitti:

        Tottakai suon lapsille reissun, mutta tuossa tapauksessa isän tapa toimia on erittäin raju lapsia kohtaan. Itselle ei tulisi mieleenkään laittaa poliisia asialle.

        Mutta ap viis välittää lapsista, vaan kiusanteko ja nöyryytys oli se mihin hän pyrki.

        No mutta voi herranen aika...mitä sen isän olis pitäny tehdä jos äiti ei vapaaehtoisesti anna suostumusta passiin??? TÄH... antaa asian olla ja olla viemättä lapsia reissuun kun äitykkä haluaa tehdä kiusaa vai mitä??? En nyt ihan ymmärrä... Kyllä mun mielestä on ihan lasten etu päästä reissuun, mun mielestä se kyllä oli äiti joka sitä kiusaa yritti tehdä: "hää hää, enpäs ainakaan allekirjoita!" Ja mä oon itsekkin äiti sekä äitipuoli enkä kyllä voi ymmärtää tollasta ajatuksen juoksua...


      • Järki päähän
        reissulla, kirjoitti:

        Nimenomaan hän välittää lapsistaan, kun vie ne lomalle, olis ollu helpompaa sysätä lapset etävanhemmalle ja lähteä muijansa kanssa reissuun, olis ollu paljon halvempaakin. Niin ja olis saanu rällätä yökerhoissa, nyt ei niin voi tehdä.
        Minusta se ei olis ollu reiluu lapsia kohtaan.
        Kiusaa se etäkin teki, kun ei olis suonu lapsille matkaa.

        Joo mutta älkää välittäkö. Täällä kirjoittelee joku sairas ex-vaimo, jonka omat lapset jossain vaiheessa hylkäävät, koska tekee kiusaa lastensa ulkomaanmatkojen esteeksi. Tämä on näitä surullisen kuuluisia "lapseni eivät käy tervehtimässä minua kun ovat muuttaneet pois kotoa"...

        Toivon mukaan tulee järkiinsä ja oppii ajattelemaan lastensa parasta. Mutta jos ei, niittää satoa myöhemmin, eli yksinäisen vanhuuden.


    • ette ole tosissanne

      âitihän se oli joka lapsilla kiristi ja halusi tehdä lasten matkalle lähdön ïsän uuden perheen kanssa niin hankalaksi kuin mahdollista.

      Kun ei ole perusteita kieltää matkustamista isänsä kanssa, miksi taipua mustasukkaisen exän temppuihin? tottakai hankitaan lupa sitten muutakautta, kun ei asiallinen keskustelu tuota tulosta. Ei lupaa omien lasten kanssa muiden instanssien kautta saataisi, jos olisi olemassa konkreettisia syitä estää lasten matkustaminen, muutakin kuin se exän kiukuttelu.

      Lapset tuskin traumatisoituvat matkasta isänsä kanssa, päin vastoin.

      • en minäkään laskisi

        En minäkään laskisi ventovieraan matkaan omia lapsia, eikä ole tarvinnutkaan, mutta lähtisin kyllä mukaan, sillä en uskaltaisi laskea lapsiani.

        Eivät he lähtisikään eikä mies edes pakota heitä lähtemään, sillä ei vieras ihminen kuulu meidän elämään.


      • Lissuu.......
        en minäkään laskisi kirjoitti:

        En minäkään laskisi ventovieraan matkaan omia lapsia, eikä ole tarvinnutkaan, mutta lähtisin kyllä mukaan, sillä en uskaltaisi laskea lapsiani.

        Eivät he lähtisikään eikä mies edes pakota heitä lähtemään, sillä ei vieras ihminen kuulu meidän elämään.

        Lapset asuvat isänsä luona, kukaan ei siis lähde ventovieraan kanssa, vaan oman perheensä kanssa.
        Äiti ei jostain syystä ole ollut halukas tai kelvollinen lähivanhemmaksi, joten nyt rääkkä turpa kiinni!


      • lissuuuuuuuuuuuuuuuu
        en minäkään laskisi kirjoitti:

        En minäkään laskisi ventovieraan matkaan omia lapsia, eikä ole tarvinnutkaan, mutta lähtisin kyllä mukaan, sillä en uskaltaisi laskea lapsiani.

        Eivät he lähtisikään eikä mies edes pakota heitä lähtemään, sillä ei vieras ihminen kuulu meidän elämään.

        haista sinä lissu pas.....a sinä et ymmärrä täysjärkisten ihmisten asioista mitään, juttele sinä vaan niiden vajakkien kaa............


    • Myöskin lähi-isä

      Lapsilla on oikeus lähteä matkalle, ilman muuta. Ja vieläpä kun isä on lähi-isä, niin se kertoo jo sen, että asuvat virallisesti isänsä ja hänen uuden naisystävänsä luona. Exä on varmasti niin mustasukkainen tästä uudesta naisystävästä, että siksi ei kirjoita nimeään alle. Silti, jos matkalle haluaa niin sitten haetaan passit muuta kautta. Exä teki tuossa suuren virheen, koska nyt on lähi-isällä hyvä syy hakea yksinhuoltoa. Jos ei yhteishuolto toimi, niin haaste käräjille vaan hakemaan yhteishuoltoa! Näin itse tein vastaavassa tilanteessa ja sain yksinhuollon sillä perusteella, että yhteishuolto ei toimi viitaten passi-asiassa.
      On lasten edun vastaista olla päästämättä heitä lomamatkalle. Nykyaikana monella perheellä ei ole varaa lähteä ulkomaille. Jos lapsilla siihen on mahdollisuus niin ilman muuta pitää päästä kokemaan uutta ja näkemään maailmaa.

    • Lähi-isä84

      Hetkinen, siis laittaa poliisia asialle.. jos ei passeihin saa huoltajalta nimeä, niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin mennä poliisilaitokselle. He järjestävät kuulemisen sille huoltajalle, joka ei laita nimeään passihakemukseen. Jos vieläkään ei nimeä tule, niin sitten asia menee sosiaalivirastoon lastenvalvojalle. Lastenvalvoja laittoi suostumuksensa lasteni passeihin ja näin saatiin lapsille passit. Itse exäni tekee kiusaa tälläkin tavalla. Miksi lapset eivät saisi mennä lomamatkalle minun ja avovaimoni kanssa? Ei kukaan meidän perheessä ole toisilleen vieras. Nuorempi lapsistani on 3 ja avovaimoni on puolet nuoremman lapseni eliniästä ollut perheessäni. Lapset asuvat luonani, joten tuskin kukaan vieras asuu sielä meidän kanssa. Ei lapseni tiedä, että heidän äitinsä ei nimeä passiin laittanut. Kävin poliisilaitoksella ihan yksin kertomassa tilanteen. Ja sitten vasta otin lapset mukaan, kun oli lastenvalvojalta tullut suostumus hakemuksiin. eli missään vaiheessa ei lapsia olla kiusattu. Lapset odottavat kuin kuuta nousevaa pääsevänsä lämpimään ja uimaan. Miksi heiltä sellainen nautinto pitäisi kieltää?

      • Lähi-isä84

        ja millä tavalla isän tapa toimia on rajua lapsia kohtaan???


      • onneksi lapset on mu

        On onni ettei mun tuttavapiirissä tai itselläni ole tuommoista miestä, joka noin julmalla tavalla kiristää lasten kautta asioita.
        Meillä ei edes lapset ja minä olla suostuttu edes näkemään miehen naisia emme mene sinne eikä he tule meille, ei koskaan. He ei kuulu meidän perheeseen. Eikä mies ole ikinä edes mitään asioita kiristänyt meiltä, sen verran on fiksu mie, vaikka lapset hylkäsikin, joten tietää että kun oma vika, niin ei ala syyttelee meitä mistään. Olisihan se tyhmää mieheltä että ensin hylkää ja sitten alkaisi kiristää lapsia tai minua!!
        Lapset ei halua olla isän naisten kanssa tekemisissä koska rikkoivat heidän perheen, joten olemme säästyneet monelta kurjuudelta ja haukuilta.
        Meillä asiat paremmin kuin teillä, kukaan ei kiristä eikä pyydä poliiseita paikalle jos toinen ei tee niinkuin toinen sanoo.
        Nyt aikuiset lapset ovat onnelisia, eikä ole kaivanneet isän naisia tai isääkään elämään, kun tietää että isä meidät hylkäsi vieraan ihmisen kannustamana ja vaihtoi heidät naikkoseen. Ei tarvita isän naisia eikä häntä itseäänkään enää, olkoot yksin, se on hänen oma tahto.


      • Huh Huh Heh hahaaa
        onneksi lapset on mu kirjoitti:

        On onni ettei mun tuttavapiirissä tai itselläni ole tuommoista miestä, joka noin julmalla tavalla kiristää lasten kautta asioita.
        Meillä ei edes lapset ja minä olla suostuttu edes näkemään miehen naisia emme mene sinne eikä he tule meille, ei koskaan. He ei kuulu meidän perheeseen. Eikä mies ole ikinä edes mitään asioita kiristänyt meiltä, sen verran on fiksu mie, vaikka lapset hylkäsikin, joten tietää että kun oma vika, niin ei ala syyttelee meitä mistään. Olisihan se tyhmää mieheltä että ensin hylkää ja sitten alkaisi kiristää lapsia tai minua!!
        Lapset ei halua olla isän naisten kanssa tekemisissä koska rikkoivat heidän perheen, joten olemme säästyneet monelta kurjuudelta ja haukuilta.
        Meillä asiat paremmin kuin teillä, kukaan ei kiristä eikä pyydä poliiseita paikalle jos toinen ei tee niinkuin toinen sanoo.
        Nyt aikuiset lapset ovat onnelisia, eikä ole kaivanneet isän naisia tai isääkään elämään, kun tietää että isä meidät hylkäsi vieraan ihmisen kannustamana ja vaihtoi heidät naikkoseen. Ei tarvita isän naisia eikä häntä itseäänkään enää, olkoot yksin, se on hänen oma tahto.

        Lissu, äiti tässä yritti kiristää isää lapsien passeilla........


      • drt67yugoiknl.
        onneksi lapset on mu kirjoitti:

        On onni ettei mun tuttavapiirissä tai itselläni ole tuommoista miestä, joka noin julmalla tavalla kiristää lasten kautta asioita.
        Meillä ei edes lapset ja minä olla suostuttu edes näkemään miehen naisia emme mene sinne eikä he tule meille, ei koskaan. He ei kuulu meidän perheeseen. Eikä mies ole ikinä edes mitään asioita kiristänyt meiltä, sen verran on fiksu mie, vaikka lapset hylkäsikin, joten tietää että kun oma vika, niin ei ala syyttelee meitä mistään. Olisihan se tyhmää mieheltä että ensin hylkää ja sitten alkaisi kiristää lapsia tai minua!!
        Lapset ei halua olla isän naisten kanssa tekemisissä koska rikkoivat heidän perheen, joten olemme säästyneet monelta kurjuudelta ja haukuilta.
        Meillä asiat paremmin kuin teillä, kukaan ei kiristä eikä pyydä poliiseita paikalle jos toinen ei tee niinkuin toinen sanoo.
        Nyt aikuiset lapset ovat onnelisia, eikä ole kaivanneet isän naisia tai isääkään elämään, kun tietää että isä meidät hylkäsi vieraan ihmisen kannustamana ja vaihtoi heidät naikkoseen. Ei tarvita isän naisia eikä häntä itseäänkään enää, olkoot yksin, se on hänen oma tahto.

        Äitihän se tässä kiristää.
        Oletko todella noin helvetin tyhmä ettet osaa lukea tai et ainakaan ymmärrä lukemaasi.
        Mee pois mun netistä !!!!!!!!


    • kamala mies!!!

      Säälin noita lapsia! Pienet ressut joutuu isän pelinappuloiksi ja odotan todella aikaa kun saavat kaikki tekosesi heidän äitiään vastaan selville, niin ilolla ootan miten sun sitten käy!! Sitten naurammeme, jotka nyt kauhulla mietimme lapsiasi... huh huh.. onneksi ei ole klataistasi isää lapsillani, ei edes tuttava piirissä ole moista ihmistä joka pelaa lapsilla, ja vielä nauttii siitä, että voitto tuli, ei ne lapset ole tärkeitä vaan se että kostaa exälle....niipä niin....

      • ääliö lissu.

        paraskin sanoja ite kostat ja kannat kaunaa exällesi, etkä päästänyt lapsia isälle, sinuna pitäisin lättyni kiinni.
        Nämä lapset muistelevat myöhemmin kuinka kivaa oli etelässä, ja ovat kiitollisia kun pääsivät matkaan. Heillä on hyvä isä.


      • ole säälittävä
        ääliö lissu. kirjoitti:

        paraskin sanoja ite kostat ja kannat kaunaa exällesi, etkä päästänyt lapsia isälle, sinuna pitäisin lättyni kiinni.
        Nämä lapset muistelevat myöhemmin kuinka kivaa oli etelässä, ja ovat kiitollisia kun pääsivät matkaan. Heillä on hyvä isä.

        Hyvä että sulla on tuota mielikuvitusta ja laitat sanoja toisten lasten suuhun, oletat siis mitä he ajattelevat.. mutta metsään meni.

        Minäkin voin sanoo ja kuvitella samoin kuin sinä ; että nämä lapset muistelevat aikuisena kuinka kamalaa oli kun isä oli vahingoniloinen ja kosti äidille ja vei meidät etelään meiltä kysymättä, haluammeko reissuun vai ei! Meistä lapsista isä ei ollut hyvä, vaan kiero.


      • lissu on tosi tymä
        ole säälittävä kirjoitti:

        Hyvä että sulla on tuota mielikuvitusta ja laitat sanoja toisten lasten suuhun, oletat siis mitä he ajattelevat.. mutta metsään meni.

        Minäkin voin sanoo ja kuvitella samoin kuin sinä ; että nämä lapset muistelevat aikuisena kuinka kamalaa oli kun isä oli vahingoniloinen ja kosti äidille ja vei meidät etelään meiltä kysymättä, haluammeko reissuun vai ei! Meistä lapsista isä ei ollut hyvä, vaan kiero.

        olet kuvottavan kiero ihminen, ei lapset tuollalailla ajattele vanhemmistaan, vaan kiero kaunainen lissu ajttelee noin.


      • Lissuuu........
        ole säälittävä kirjoitti:

        Hyvä että sulla on tuota mielikuvitusta ja laitat sanoja toisten lasten suuhun, oletat siis mitä he ajattelevat.. mutta metsään meni.

        Minäkin voin sanoo ja kuvitella samoin kuin sinä ; että nämä lapset muistelevat aikuisena kuinka kamalaa oli kun isä oli vahingoniloinen ja kosti äidille ja vei meidät etelään meiltä kysymättä, haluammeko reissuun vai ei! Meistä lapsista isä ei ollut hyvä, vaan kiero.

        Lissu, sinä itse laitat täällä sanoja toisten lasten suuhun ja toisten aikuisten suuhun. Kirjoitat jatkuvasti kuinka "lapset ajattelevat oikeasti" vaikka et voi puhua kenestäkään muusta kuin itsestäsi. Jote älä tule puhumaan paskaa tänne enään......


      • rytuvkhjkm.,
        ole säälittävä kirjoitti:

        Hyvä että sulla on tuota mielikuvitusta ja laitat sanoja toisten lasten suuhun, oletat siis mitä he ajattelevat.. mutta metsään meni.

        Minäkin voin sanoo ja kuvitella samoin kuin sinä ; että nämä lapset muistelevat aikuisena kuinka kamalaa oli kun isä oli vahingoniloinen ja kosti äidille ja vei meidät etelään meiltä kysymättä, haluammeko reissuun vai ei! Meistä lapsista isä ei ollut hyvä, vaan kiero.

        Olet kuvottava !


      • Anonyymi
        ääliö lissu. kirjoitti:

        paraskin sanoja ite kostat ja kannat kaunaa exällesi, etkä päästänyt lapsia isälle, sinuna pitäisin lättyni kiinni.
        Nämä lapset muistelevat myöhemmin kuinka kivaa oli etelässä, ja ovat kiitollisia kun pääsivät matkaan. Heillä on hyvä isä.

        Juurikin näin.

        Antaisi lasten nauttia lomamatkasta isän kanssa ja hakisi vihantunteilleen kypsänä aikuisena ammattiapua.

        Hyvä että isä löytänyt tasapainoisemman äidin lapsille, ja pääsisi matkustamaan


    • Lähi-isä 84

      Lapset haluavat ihan itse matkalle, tiedoksi tolle yhdelle "häiriköllekin."

    • säälin sua ja lapsia

      Sinustako kaikki on häiriköitä, jotka ei ajattele ja toimi samalla tavalla kuin sinä?

    • jokainen elelkööt om

      Kahta perhettä ei pidä sekoittaa toisiinsa. Siitä en synny kun surua jamurhetta ja ongelmia.
      Entinen perhe on entinen, uusi on uusi ja tulevat siellä jossain odottamasa.

      On turha alkaa sotkemaan kaikki ihmiset keskenään, jokainen perhe on oma, ei siihen pidä ahtaa vieraita ihmisiä. Näin kaikki on tyytyväisiä ja onnellisia.

      • lissu on vajakki.

        lissu olet luuseri häirikkö.


    • etä-iskä

      Hyvä Lähi-Isä 84 että sait asiat järjestykseen ja pääset matkalle :) , se on vaan hyvä asia lapsille että saavat kokea maailman kulttuureja , nähdä erilaisia maisemia ja ehkä sieltä tarttuu myös kovempi kipinä oppia vieraita kieliäkin , itse olen jo muutamien vuosien aikana käynnyt lasteni kanssa useamman kerran ulkomaan matkoilla ja aina ovat tykänneet reissuista , suosittelen muillekkin etä tai lähi-isille :)

    • erittäin valitettava

      ... suosittelen muillekkin etä tai lähi-isille :)...

      Joo poliist vaan prään joka asiassa, mitä ei saa hei läpi. Jos exä ei haluu ottaa lapsia tapaamiseen, poliisit vaan perään, jos exä ei haluu ostaa lapsille ruokaa, poliisit vaan perään... sitäkö suosittelet, että lapset kiristyksen kohteeksi, ja jos ei muuten niin poliisit vaan kehiin, niin johan alkaa tapahtuu.


      Erittäin valitettavaa toimintaa, ja toivon mukaan ei jää lapsille traumoja siitä, että isä kiristi poliisien voimalla lasten äitiä..
      onko tuommonen ihminen isä??? ei ole.

      • Miestenmies

        Ap toimi oikein, tuollainen kusipää etä-äiti ei muuta tartte kuin luu kurkkuun heti kättelyssä, eikä mitään mahdollisuutta isän hyppyyttämiseen......


      • voi tyhmää

        lissun käämit on ny palanut...tämä ketju on yli lissun ärsytyskynnyksen, varsinkin, kun hän ei kaikkea ymmärrä.


    • etä-iskä

      Matkustelu lasten kanssa on mukavaa :) ... ja ei mun ex ole vastustellu mitenkään sitä että mä niitä lapsilleni järjestän sillä on kato Lissubethi järki päässä toisin kun sulla. :D

    • Mikä eteen?

      Meillä tilanne: yhteishuoltajuus.

      Myönsin lasteni äidille suostumuksen tytön ja pojan passeihin. Hän ei myöntänyt vastaavaa suostumusta henkilökortteihin. Eikä myönnä vaikka pyydän erikseen. Ei myöntänyt lupaviranomaisellekaan.

      Ei mitään syytä epäillä ulkomaille muuttoa tai lapsikaappausta, kyse on vain kiusanteosta. Ja katkeroituneille ex-vaimoille tiedoksi: ex-vaimoni haki eroa, erosimme ja kohtasin uuden ihmisen, jonka kanssa olemme naimisissa ja jo kaksi yhteistä lasta. Ex-vaimo tekee nyt kiusaa kaikin tavoin. En uittanut melaa vieraissa mekoissa, en vain ollut unelma-aviomies, kuten olen nykyiselle vaimolleni. Eli ei asiattomia kommentteja kiitos.

      Lastenvalvoja ei voi auttaa, eikä lupaviranomainen. Ainoa vaihtoehto on saada lupa kortteihin ex-vaimolta, jota en saa. Mikä eteen?

      • 4+8

        Lapsilla on passit, mihin ihmeeseen tarvitset toisia matkustus asiakirjoja?


      • yht-h
        4+8 kirjoitti:

        Lapsilla on passit, mihin ihmeeseen tarvitset toisia matkustus asiakirjoja?

        Kokemus osoitti, ettei passeja ole ollut äidiltä helppoa saada, viime kesänä meinasi matka peruuntua viime hetkellä. Jos saisimme henkilökortit, voisimme hoitaa matkamme ilman suurempia ongelmia. Lisäksi henkilökorteissa tulisi mukana KELA-ominaisuus. Tytön kanssa pitää sairauden takia käyttää palveluita, ja siitäkin olisi hyötyä kun äidillä on kela-kortitkin.


    • Kyllä saa

      Hommaa lapsille passit ja kerro poliisilaitoksella tilanne. Ne saa ilman toisen suostumusta, poliisi hommaa luvan sosiaaliviranomaiselta eli lastenvalvojalta. Eli saat kyllä passin kun käyt kertomassa tilanteesi. Poliisi kutsuu lasten äidin kuulusteluihin että miksei laita nimeä alle. Jos ei vieläkään suostu allekirjoittamaan tai e tule paikalle, poliisi laittaa asian sosiaaliviranomaisille eteenpäin. Kyllä sitä kautta saa sen luvan :)

      • elektrax

        Koittakaa nyt muistaa, että myös miehet tekevät tätä naisille vaikka kuinka olisivat lähi-isiä. He ovat lähivanhempia mutta eivät KAIKESSA oikeassa tai toimi kaikessa aina oikein.

        Exäni ainakin lähivanhempana kiristää minua monesti jos olen pyytänyt saada vaihtaa viikonloppuja joidenkin juhlien takia joissa vietetään pyöreitä tai minulle ei ole kerrottu mihin matkustavat esim. ulkomaille ja ilmoitetaan että matka on minun viikolla ym.


      • ek
        elektrax kirjoitti:

        Koittakaa nyt muistaa, että myös miehet tekevät tätä naisille vaikka kuinka olisivat lähi-isiä. He ovat lähivanhempia mutta eivät KAIKESSA oikeassa tai toimi kaikessa aina oikein.

        Exäni ainakin lähivanhempana kiristää minua monesti jos olen pyytänyt saada vaihtaa viikonloppuja joidenkin juhlien takia joissa vietetään pyöreitä tai minulle ei ole kerrottu mihin matkustavat esim. ulkomaille ja ilmoitetaan että matka on minun viikolla ym.

        niin ja meillä exä myös poliiseilla uhannut uusion avustuksella... säälittävää toimintaa.


      • xdrytuiyhbjkm,-.
        ek kirjoitti:

        niin ja meillä exä myös poliiseilla uhannut uusion avustuksella... säälittävää toimintaa.

        Siihen yleensä tarvitaan jotain syitä että poliisilla uhataan.
        Joten mietippä toimias nauta!


      • llllllllöööäää
        xdrytuiyhbjkm,-. kirjoitti:

        Siihen yleensä tarvitaan jotain syitä että poliisilla uhataan.
        Joten mietippä toimias nauta!

        vau! Nauta!
        tai sitten ei tarvita!


      • eläinkö.
        xdrytuiyhbjkm,-. kirjoitti:

        Siihen yleensä tarvitaan jotain syitä että poliisilla uhataan.
        Joten mietippä toimias nauta!

        vai niin iilimato!


      • avara luonto
        xdrytuiyhbjkm,-. kirjoitti:

        Siihen yleensä tarvitaan jotain syitä että poliisilla uhataan.
        Joten mietippä toimias nauta!

        mieti ite ROTTA.


      • Sorry, mut perusteet
        llllllllöööäää kirjoitti:

        vau! Nauta!
        tai sitten ei tarvita!

        Sorry mutta tarvitaan. Ei poliisilla ole aikaa hoitaa kun asioita jotka OIKEASTI kuuluu poliisille.
        Kyllä minäkin jouduin ottamaan yhteyttä poliisiin ja juristiin miehen exn takia, siihen malliin herjasi. Ilmoitin että jos ei paskanpuhuminen nyt lopu niin nostan syytteen herjaamisesta.....no puheet loppui eikä onneksi tarvinnut viedä asiaa pidemmälle. En minä sitä halunnutkaan, mutta en hyväksy myöskään sitä että minua syytetään aiheetta ja herjataan vailla perusteita.


      • raavasliha.
        xdrytuiyhbjkm,-. kirjoitti:

        Siihen yleensä tarvitaan jotain syitä että poliisilla uhataan.
        Joten mietippä toimias nauta!

        jaa kyttä, sika-nauta.....mieti...


      • fgof
        raavasliha. kirjoitti:

        jaa kyttä, sika-nauta.....mieti...

        Poliisi voidaan kutsua paikalle ihan millä selityksillä tahansa. Tottakai poliisi tulee jos riittävästi puhuu vakuuttavasti paskaa. Se on ihan fakta. Joskus kun pipipäät lyö yhteen niin ne saavat paljon ikävää aikaiseksi kun eivät pysty ajattelemaan järkevästi ja keskustelemaan kuin ihmiset!


    • yh ja yhteis huoltaj

      kylläpä tääl on ikävii ihmisii jotka ei osaa ajatella lasten näkö kantaa. hei aina pitää ajatella lasten etuu onko oikeus toisella vanhemmalla oikeus kieltää hauskan pito? ei toisella vanhemmalla ei ole oikeus puhuu toisesta vanhemmasta pahaa lapsille ei todellakaan. jos reissut tehdään lastenkanssa omalla ajalla niin sillon kenelläkään ei ole sanomista jos siitä kertoo etukäteen toiselle...

    • ei trvi kirjottaa

      Meillä kerran sama tilanne, en kirjoittanut passianomusta vaikka ex pyysi. Ja viranomaisille kelpasi selitys, että en luota hänen seuralaiseen, ja olen huolissani lapsesta koko ajan.
      Viranomainen sanoi että voin lähtä mukaan jos haluan sitä ei voi estää. En halunnut nähdä sitä emakkoa.
      Kun en luottanut ei tarvinnut kirjoittaa. Näin selvisi meidän tapaus. Lapsi jäi kotiin eikä tarvinnut pelätä seurauksia mitä tapahtuu matkalla.
      Lapsikin pelkäsi että jos pakosti joutuu lhtee, mutta ei joutunut.
      Olimme todella tyytyväisiä. Itse matksustamme pari kertaa vuodessa, jotenmistään lapsi ei jäänyt paitsi.

    • tuikkoili

      Itse vastaava tilanne mutta lastenvalvoja ja poliisi allekirjoitti lupalaput ja päästiin matkaan.

    • lissu haisee

      Hei älkää välittäkö lissusta, täällä ei ole muita katkeria kuin se yksi hullu joka on tässäkin keskustelussa useilla nimimerkeillä ja täysin hulluilla kommenteilla mukana. Voisitteko vaan olla reagoimatta näihin lissun juttuihin?

      Ihan oikein toimittu isältä ja jollei yhteishuoltajuus toimi niin voithan hakea yksinhuoltajuutta, tuo passijuttu on semmoinen mikä kävisi näyttönä siitä ettei homma toimi, kiusaahan ei lapsillakaan saa tehdä eikä teidän aikataulut kuulu sille äidille tippaakaan. Olen itse sekä nyxä että exä ja lasten kiusaaminen on kyllä paskinta mitä on. Hyvä että isä pidit pääsi etkä ollut mikään exän pehvaa nuoleskeleva tossu, älä usko lissua, olet varmasti mahtava isä.

      Lissu, haista vittu!

    • anti cow

      Ei trvi kirjottaa( eli lissu) kannattaisko katsoa vähän faktaa asioista ennen kuin kirjottelee jotain keksittyä elämäntarinaa tänne tyhmä lehmä!

      • koita jaksaa

        Isä, ota yhteyttä sosiaalitoimeen/lastenvalvojaan ja kerro tilanne. Mahdollisesti jos ette pysty yhdessä asioista päättämään on yhteishuollon purku tai jaetut tehtävät ainoa mahdollinen ratkaisu. Katso nyt heti kotivakuutukset kuntoon, Tapiolasta kai vielä saa kotivakuutuksen jossa korvataan huoltajuustaisteluita, kannattaa tarkistaa ennen kuin lähtee asioita viemään eteen päin. Ei saa lasten kautta äitikään kiristää.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2615
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1937
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1665
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1599
    8. 91
      1543
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      117
      1408
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe