ajatuksia

vaan...

Täytin tässä taannoin 50v. ja aloin miettimään elämääni ja mitä haluan elämältäni. Mulla on alkoholistiperheen tausta ja siksi minulla on aina ollut huono itsetunto ja olen aina tuntenut itseni huonomaksi , kun olen koko ikäni saanut kuunnella sitä muuilta ihmisiltä. päätin, että en enää halua kuunnella tollaista käytössä ja kun aloin puolustamaan itseäni ja sanoin, että en enää hyväksy huonoa kohtelua, niin alkoi sitten panettelu ja haukuttiin, että mulla ei oo kaikki kotona.

Olen päättänyt, että ne ns. ystävät jotka jatkavat samaa rataa, niin jätän ne omaan arvoonsa ja etsin uusia ystäviä jotka kohtelevat minua hyvin.

Tuntuu hyvältä, kun olen alkanut puolustamaan itseäni ja vetänyt rajat mitä törkeyksiä minulle saa heittää. Jotkut ystävistä ovat sanoneet, että se on vaan huumoria, mutta kun tarkemmin ajattelen niin se on sellaista piilokeljuilua.

4

139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puolustelu juuri mielletään heikoksi itsetunnoksi. Minulla oli pitkään tapana selitellä juurta jaksain ajatuksiani ja olin aina jotenkin altavastaajana ja puolustusasemissa. Minulle sen aiheutti dominoiva siippa. Nykyään en paljon puolustele. Sanon "anteeksi" jos huomaan olleeni väärässä. Sanon "suu tukkoon" jos minua haukutaan.Jotkut mielipiteet jätän omaan arvoonsa.Ystäväpiirin vaihtaminen ei kokemukseni mukaan auta.Ihmiset löytävät aina heikot kohtasi.Pitää muuttaa asenteita. Hyvä neuvo on tämä:Älä ota itseäsi niin kirotun vakavasti." Mulla on ainakin usein huonoja päiviä,niinkuin muillakin ja siihen on kaikilla oikeus.Olen opetellut sanomaan sen ääneen, kun joku pottuilee.

• Siitä vaan, sinulla on oikeus tulkita mikä mielestäsi on huumoria, mikä ei. Ja jos joidenkin huumori on mielestäsi loukkaavaa, parempia kavereita varmasti löytyy jos nuo eivät halua omaa käytöstään korjata.

• Huumorin varjolla esitetty ilkeys on kaikkein loukkaavinta! Hiiteen sellaiset kaverit.

• Hyvä sinä jatka samaan malliin!!! Ole ylpeä itsestäsi täysillä!! Sitä piilo v....a ei tarvi sietää. Huumorin varjolla joskus myös mitätöidään toisen mielipide ,sitäkään ei tarvi hyväksyy. Mut huumori oikein käytettynä on elämän suola.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe