Ärsyttävä opettaja

tympääntynyt

Olen tänään taas suunnattoman turhautunut erään opettajani takia, ja nyt pitää purkaa kiukkua jonnekin. Ja mä uskon, että monella muullakin on kokemusta hermojaraastavista opettajista.
Eli mun maikka käy mun hermoille, kun sen pitää kertoa muille oppilaille jonkun oppilaan kouluasioita, vaikka ne ei kuulu kenellekään ulkopuoliselle. Tai siis, jos satun olemaan pois koulusta juuri silloin kun vaikka kokeita palautetaan, niin sitten saan illalla kuulla kaikilta kavereilta ja sisaruksilta, kuinka reputin koko kurssin tai sain kokeesta tosi hyvän numeron. Ja mua todella ärsyttää lukea kännykästä "moi, mitä kuuluu? reputit kurssin" -viestejä ja kuulla sitten vielä illalla veljen irvailuja siitä. Minusta opettaja ei myöskään saisi sanoa, miten jonkun oppilaan koe meni (vaikka olisi saanut kiitettävän), jos oppilas ei sitä itse kysy. Mitä ne numerot kenellekään muulle kuuluu? Siis eikö siihen ole mitään sääntöä että opettaja ei saa paljastaa tällaisia asioita?
Vai teenkö nyt kärpäsestä härkäsen? No, kertokaa ainakin omia kokemuksianne tympeistä opettajista.

16

3176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • winqee

      ainakin minun opettajani on sanonut, ettei omia arvosanoja tarvitse kertoa jos ei halua, eikä kukaan muukaan saa niitä kertoa ilman lupaa.

    • ik

      Keskustelepa tuosta asiasta opettajasi kanssa. Noin ei saisi toimia.

    • Ope tietää sen!

      Numeroarvostelu on julkista.

      • lehtori1

        Jos oppilas ei ole antanut lupaa kertoa hänen arvosanoistaan niin silloin ei kerrota. Opettaja voi kertoa alaikäisen oppilaan arvosanoista hänen vanhemmilleen kysymättä oppilaalta lupaa, mutta arvosanoja ei saa kertoa esim. oppilaan luokkakavereille. Oppilaan vanhemmat ovat vastuussa oppilaasta, hänen hyvinvoinnistaan sekä hänen koulunkäynnistä.


    • Naapurin poika

      Olen myös kohdannut saman ongelman. Opettaja puhui minun asioista ja ongelmistani kaikkien kuullen ja harrastihan tämä opettaja julkista nöyryytystäkin, ei vain minun kohdallani vaan myös muutamien ystävieni kohdalla. Opettaja oli muutenkin kaikin tavoin aivan sairas ihminen, mutta eipä siihen enempää.

      Itse koetin 9 luokan viimeisellä viikolla takoa opettajaan järkeä ja huomasin sen olevan huono ratkaisu, opettaja tuli hakemaan minut historian tunnilta pois oman luokkansa eteen ja ovi auki. Yritti vielä viimeisen kerran nöyyryyttää minua 7 luokkalaisten nähden.

    • Vtunopettajat

      Mun opettaja on hirveen ärsyttävä! Mun piti mennä kaverille eikä kotiin, oltiin kamun kaa se jo eilen sovittu. Sitte yhtäkkiä ei sille kaverille päässykkään. Oltiin sillon tultu jo uimasta ja ennen sitä ope kysyny matkalla et jäänkö tohon kodin kohalle. Mä sanoin et en jää meen kaverille. Kun sille kamulle ei päässy nii mä menin taksiin ja se lähti käveleen kotiinsa. Se opettaja oli ottanu sitä mun kamua käsivarrest kii ja kysyny et miks mä en tullu sen mukaa. Mun kamu oli sanonu et ei niille tänää päässy. Opettaja ei sit tajunnu ja heti seukki koulupäivänä ruvennu vaa huutaan mulle ja mun kamulle et tehän sovitte että sinä menet hänelle! Sinä sanoit että et mene kotiin! Oisit vaan jääny siinä kotis kohalla! Mä vaan sanoin et en sittekää päässy, miten se sua liikuttaa? Se ope vaan rages et sinä valehtelit ja jne. Mä vaan siin et mikä v*ttu on ongelma! Mä saan mennä s**tana minne haluun ilman et se sulle kuuluu! Saatiin siit jälkkää, ja syynä oli kuulemma:"Opettajalle valehtelu ja asiaton kielenkäyttö! " Ainut hyvä syy antaa jälkkää tosta oli toi asiaton kielenkäyttö! Ja miks v*tus mun kamu sai jälkkää!?!? Mitä mieltä ootte, kuuluko mun menemiset mun opettajalle?

    • Opevittu

      No siis kerran ala-asteella jouduin verikokeisiin ku sillosen liikanopen mielestä olin nii väsyny liikantunneilla. Kai ku tunnit oli kasilta maanantai-aamuna!

      • EsupsTill21.12

        Juu, tuu vaan kommentoimaan tähän 5 vuotta vanhaan keskusteluun.


      • Anonyymi
        EsupsTill21.12 kirjoitti:

        Juu, tuu vaan kommentoimaan tähän 5 vuotta vanhaan keskusteluun.

        No mitä välia?


    • Anonyymi

      Mun opettaja alko haukkuu ja lyödä mua :(((((

      • Anonyymi

        Oman koulun avustaja valehtelee musta rehtorille ja vääristelee totuutta tapahtuneesta jos vaikka oon ollu sisällä vaikka pitäny olla pihalla


    • Anonyymi

      Ei lapsi voi yksin keskustella opettajan kanssa, hänellä pitää olla aina kunnollinen asianajaja mukana, kalliskin sellainen, huoltajakin on liian pätemätön lakiasioissa monesti hoitamaan lapsensa oikeuksia, varatuomari-joku vähintäänkin lapsen etua ajamassa jos keskustelee opettajansa kanssa...

    • Anonyymi

      Siis meidän ope on niin vitt*mainen ku ikänä voi olla. Rupee huutamaan mulle siitä unohdan ruokalassa veitsen kun söin pelkällä haarukalla vahingossa. Ja se ei ole kivaa että joka vit*n päivä pitää tulla kiukkuisena kotia. Ja alkaa hänen takia koulusta loppumaan moti pikku hiljaa, kun ei jaksa tehdä melkein edes läksyjä kotona, kun joka päivä on jostakin vedetty iso numero! Joskus olen todella kiukkuisena sanonut vahingossa opettajalle "turpa kiinni" kun oikein paljon ärsytti. En tiedä mutta se lausahdus vaan tuli, kun oikein ärsytti. Tiedän että tämä viesti tulee kyllä liian myöhään mutta nooo ei se haittaa;)

    • Anonyymi

      ymmärrän sua täysin. mun opettaja on kylläkin toisella tavalla niin rasittava. se puhuu kuinka meillä olis jokin sopimus vaikka sellaista ei todellakaan ole. mun äiti tai isäkään ei ole sopinut sellaista.

    • Anonyymi

      Amiskaopettajat vasta pirullisia on.

    • Anonyymi

      Tyhmä ope jos kertoo muidenkin arvosanoja. Daijuja opeja löytyy kyllä joka oppiasteelta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1625
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe