Olen raskaana miehelle, joka on narsisti. Onko tutkimuksia narsismin perinnöllisyydestä?
rw on nyt 11v 3 päivää.
Narsismi ja perinnöllisyys
18
1022
Vastaukset
- pelokas odottaja
;( Tapasin miehen täältä suomi 24:sta palstalta.
- älä odota
pelokas odottaja kirjoitti:
;( Tapasin miehen täältä suomi 24:sta palstalta.
Juu täällä niitä liikkuu. Minäkin tormäsin täällä yhteen sellaiseen ja tapailtiin alle puoli vuotta ja ihanaa oli ja sit EI. Kovasti halusi lasta yms. toivottavasti ei sama MP kanta-hämeestä. Onneksi pääsin eron.
Siis jolla on diagnosoitu narsistinen persoonallisuus, vai on narsisti sinun mielestäsi-kö?
- 11115555
Suurimmalta osalta narsisteja puuttuu diagnoosi, koska heillä ei ole omasta mielestään mitään syytä mennä diagnosoitavaksi, he eivät itse tiedosta oman käyttäymisensä vahingollisuutta. Nph:n läheinen on hyvä asiantuntija tässä asiassa sitten kun hänellä on tietoa ko. persoonallisuushäiriöstä.
- erkki merkki
11115555 kirjoitti:
Suurimmalta osalta narsisteja puuttuu diagnoosi, koska heillä ei ole omasta mielestään mitään syytä mennä diagnosoitavaksi, he eivät itse tiedosta oman käyttäymisensä vahingollisuutta. Nph:n läheinen on hyvä asiantuntija tässä asiassa sitten kun hänellä on tietoa ko. persoonallisuushäiriöstä.
Haiskahtaa personallisuus häiriöiltä nämä kaikki kirjoitukset.Miettikää mitä ne edustaa?
- norm_nainen
erkki merkki kirjoitti:
Haiskahtaa personallisuus häiriöiltä nämä kaikki kirjoitukset.Miettikää mitä ne edustaa?
Niin juuri. Narsismi on tämän päivän trendi ja helppo diagnoosi vähänkin "vaikeille" ihmisille. Rajakin on aika häilyvä normaalin ja persoonallisuushäiriöisen välillä. Se kun ei näy missään verikokeissa... tietääkseni.
- Myös pohtinut
Entä jos miehen veli tai sisko on narsisti, mutta mies itse ei ole lainkaan narsistinen. Sellainen mies olisi hyvä isä, mutta lapsen luonteesta ei olisi takeita...
- Pekka Nari
Taidat olla vika foorumilla nyt, kipin kapin oikeaan lääkäriin ja pyydä pikalähete suljetulle osastolle.
Näin pelastat läheistesi elämän. - Miihkis
EROA H.E.T.I!!!
- narskusta eroon
Lueppa kirja "Huojuva Talo", taisi olla Maria Jotunin kirjoittama.
Siinä näet tulevaisuutesi jos miehesi on todella narsisti. Huojuvan talon rouvalla oli kaksi muksua, eikä ollut helppoa muksuillakaan. (koko perhe, "vangittuna" kotiin, ja isi senkun porskutti maailmalla) - Ymmärtääkseni
Alttius persoonallisuushäiriöihin saattaa periytyä. Oikein kasvattamalla lapsesta voi silti tulla aivan normaali perinnöllisestä alttiudesta huolimatta. Toisaalta melkein kenestä tahansa varmaan saa kasvatettua narsistin - tai siis, jokainen lapsihan on narsisti, ja väärä kasvatus johtaa siihen, että lapsenomainen narsismi jää aikuisiälle asti.
Narsismi liittyy usein lapsen varhaisen vuorovaikutuksen ongelmiin. Eli äiti/isä/lähin hoitaja on ollut tunnekylmä lasta kohtaan, vanhemmat ovat kohdistaneet korkeita odotuksia ja ankaraa arvostelua lapseen. - tiitu7890
Juuh suosittelen tekmäään aborttiA . perheelämänne tulee olemaan yhtä helvettiä
Jos haluat todella huonon perheelämän niin siitä vaan ellet itse ole kanssa narisisti. Mikäs siinä jos kaksi narsistia yhdessä :))))))))) - narskutarallaaaaaaaa
Tuo alottaja akka on itse se narsku,näkee kaikki muut narskuina.
Näinhän se menee,voi mies parkaa.
Akka narskuta vaikka hampaitas,jos niitä narskutuksesta on enää jäljellä. Periytyy sikäli, mikäli narsisti pyrkii aiheuttamaan vuorovaikutuksellaan vauvalle narsismiin johtavan trauman. Narsismi vaatii 6-12kk iässä saatua traumaa, sekä sille altistavaa perimää. Kuopukset saavat helpommin narsismin, mutta esikoiset ovat sille yleensä immuuneja.
- Linn
Meillä kyllä esikoien on ilmetty isänsä. en tiedä onko narsismia vaiko opittua käytöstä. Kuitenkin lapset kärsivät tosi paljon jos toinen vanhemmista on narsisti.Sellaisessa kodissa on hyvin vaikeaa välttyä traumoilta.
- Kokemus opettaa
Jos näitä palstoja lukee, niin olisi parempi jos kaikki lopettaisivat lisääntymisen. Säästyisi ties miltä ja elämä olisi niiiin paljon parempaa. Täydellistä ihmistä ei vain ole olemassa, vaikka niin kuvitellaan. Kaikilla on jotakin outoa kaapeissaan.
Ja mitä on tullut opittua näistä ihmisistä jotka ensimmäisinä tuomitsevat erilaisuuden, ovat niitä pahimpia mitä löytyy. Mutta näin siis miesnäkökulmasta, jonka avioliitto hajosi ex-vaimon heikko itsetunto ja hänen paras _eronnut_ kaveri jonka ainoa neuvo jokaiseen ongelmaan oli avioero. Arvaa voi mitään parin vuoden jälkeen oli tarjolla. Yllättyneenä samainen nainen tuli pyytelemään anteeksi sanomisiaan pari kuukautta ennen varsinaista eroa.
Opetti pysymään kaukana kaikista ihmisistä jotka vähänkin osoittavat heikkoutta missään. Eipä ole tarvinnut enää etsiä naista tästä maasta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k374906- 823486
- 302943
- 612915
- 82727
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t552270- 381763
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91690- 181681
- 161574