undulaattia hankkimassa

häkkiävailla

Kyselisin tässä nyt niiltä joilla on kokemusta undulaattinsa kanssa joitakin asioita jotka ovat jääneet itseltäni epäselviksi. Ensinnäkin kuinka paljon undulaatit pitävät meteliä. Aijon pitää niitä samassa huoneessa jossa nukun, mutta tuskin ne yöllä kauheasti metelöivät, vai? Entäs sitten päivisin? Ja mitkä huonekasvit ovat undulaateille myrkyllisiä ja onko jotain kasveja jotka eivät ole myrkyllisiä, että niillä voisi vaikka sisustaa häkkiä?
Sitten olen tässä häkkiä etsiskellyt netistä. Voiko joku linkata nettisivuja joka myy suhteellisen kookkaita häkkejä? Monilla undulaateilla on niin pieni häkki. Itse katsoin zooplussasta ja siellä kookkaiden lintujen häkeissä oli mukavannäköinen valkoinen "romantic"- häkki. Jos jotain sen suuntaista löytyisi.

7

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Undut ovat päiväeläimiä ja nukkuvat kyllä kiltisti yön niin kuin ihmisetkin. Tosin kesäaikaan linnun ja ihmisen käsitys siitä mihin aikaan se päivä alkaa voi hivenen poiketa, joten kannattaa hommatta kunnollinen pimennysverho huoneeseen (tai peittää häkki) jos on itse aamu-unista sorttia. Valoisaan aikaan sitä ääntä voi tulla varsin reippaasti, vilkkaimmillaan linnut ovat yleensä heti aamusta, iltapäivällä ja taas illalla ennen nukkumaan asettumista, keskipäivällä ja ehkä pariin kertaan iltapäivälläkin on hiljaisempia torkkukausia. Sitten kun lauluinto iskee niin sitä asiaa kyllä riittää niin että herkempi voi jo hermostua jos ihan korvan juuressa elämöivät.

      Häkkiin ei koukkunokille juuri kasveja voi sisustusmielessä laittaa, muuta kuin asenteella että ne ei tule elämään montaa päivää. Esim palmut, rönsylilja, juorut tai saniaiset ovat kyllä myrkyttömiä silputtavia (kunhan huolehtii ettei niissä ole mitään torjunta-ainejämiä), kokonaisen ruukkusalaatin tai herneenversoja tms voi myös laittaa häkkiin tarjolle.

      Ison häkin saa esim itse tekemällä puurimoista ja verkosta, unduille kohtuullisen kivankokoisia häkkejä kyllä löytyy valmiinakin, esim
      http://www.24pets.fi/
      http://www.lemmikkiexpress.fi
      http://www.petshop.fi/for_birds/bird_cages/

      Tuo romantic häkki on vähän pimeän näköinen, umpikaton kanssa lintulampun sijoittelukin on vähän hankalaa (se on meidän leveyksillä ainakin talvikaudella aika pakollinen lisävaruste...).

      Tuo esim on noista edullisemmista häkeistä ihan asiallisen oloinen unduille:
      http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=2226

      • häkkiävailla

        kiitos tästä:) varsinkin tuolla 24pets oli hienoja häkkejä. jotkut olivat vähän tyyriitä ja joitakin ei enään valmistettu mutta parhaat oli. Jos joku vielä tietää hyviä sivuja niin kiitän kovasti:D


      • ********

      • ****** jatkaa

    • lintuharrastaja 69

      www.petsfriendsshop.com näyttäisi myyvän sopivasti undulaattejakin ja häkkejä

    • -M-
    • myyn

      Hei,
      Meillä olis myytävänä undupariskunta. Tarvikkeet ja suht suuri häkki mukaan. Eivät kesyjä, mutta tytöstä saisi jos aika riittäisi. Tyttö on 4 ja vähän yli. Poika on 1½ vuotias. Jos kiinnostuit ota yhteyttä sähköpostiin: [email protected]

      - Myyjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4903
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4453
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2881
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      105
      1684
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe