undulaattia hankkimassa

häkkiävailla

Kyselisin tässä nyt niiltä joilla on kokemusta undulaattinsa kanssa joitakin asioita jotka ovat jääneet itseltäni epäselviksi. Ensinnäkin kuinka paljon undulaatit pitävät meteliä. Aijon pitää niitä samassa huoneessa jossa nukun, mutta tuskin ne yöllä kauheasti metelöivät, vai? Entäs sitten päivisin? Ja mitkä huonekasvit ovat undulaateille myrkyllisiä ja onko jotain kasveja jotka eivät ole myrkyllisiä, että niillä voisi vaikka sisustaa häkkiä?
Sitten olen tässä häkkiä etsiskellyt netistä. Voiko joku linkata nettisivuja joka myy suhteellisen kookkaita häkkejä? Monilla undulaateilla on niin pieni häkki. Itse katsoin zooplussasta ja siellä kookkaiden lintujen häkeissä oli mukavannäköinen valkoinen "romantic"- häkki. Jos jotain sen suuntaista löytyisi.

7

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

Undut ovat päiväeläimiä ja nukkuvat kyllä kiltisti yön niin kuin ihmisetkin. Tosin kesäaikaan linnun ja ihmisen käsitys siitä mihin aikaan se päivä alkaa voi hivenen poiketa, joten kannattaa hommatta kunnollinen pimennysverho huoneeseen (tai peittää häkki) jos on itse aamu-unista sorttia. Valoisaan aikaan sitä ääntä voi tulla varsin reippaasti, vilkkaimmillaan linnut ovat yleensä heti aamusta, iltapäivällä ja taas illalla ennen nukkumaan asettumista, keskipäivällä ja ehkä pariin kertaan iltapäivälläkin on hiljaisempia torkkukausia. Sitten kun lauluinto iskee niin sitä asiaa kyllä riittää niin että herkempi voi jo hermostua jos ihan korvan juuressa elämöivät.

Häkkiin ei koukkunokille juuri kasveja voi sisustusmielessä laittaa, muuta kuin asenteella että ne ei tule elämään montaa päivää. Esim palmut, rönsylilja, juorut tai saniaiset ovat kyllä myrkyttömiä silputtavia (kunhan huolehtii ettei niissä ole mitään torjunta-ainejämiä), kokonaisen ruukkusalaatin tai herneenversoja tms voi myös laittaa häkkiin tarjolle.

Ison häkin saa esim itse tekemällä puurimoista ja verkosta, unduille kohtuullisen kivankokoisia häkkejä kyllä löytyy valmiinakin, esim
      http://www.24pets.fi/
      http://www.lemmikkiexpress.fi
      http://www.petshop.fi/for_birds/bird_cages/

Tuo romantic häkki on vähän pimeän näköinen, umpikaton kanssa lintulampun sijoittelukin on vähän hankalaa (se on meidän leveyksillä ainakin talvikaudella aika pakollinen lisävaruste...).

Tuo esim on noista edullisemmista häkeistä ihan asiallisen oloinen unduille:
      http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=2226

• häkkiävailla

kiitos tästä:) varsinkin tuolla 24pets oli hienoja häkkejä. jotkut olivat vähän tyyriitä ja joitakin ei enään valmistettu mutta parhaat oli. Jos joku vielä tietää hyviä sivuja niin kiitän kovasti:D

• ****** jatkaa

• lintuharrastaja 69

www.petsfriendsshop.com näyttäisi myyvän sopivasti undulaattejakin ja häkkejä

• -M-
    • myyn

Hei,
      Meillä olis myytävänä undupariskunta. Tarvikkeet ja suht suuri häkki mukaan. Eivät kesyjä, mutta tytöstä saisi jos aika riittäisi. Tyttö on 4 ja vähän yli. Poika on 1½ vuotias. Jos kiinnostuit ota yhteyttä sähköpostiin: [email protected]

- Myyjä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4211
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      501
      2345
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1861
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      76
      1484
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      158
      1456
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1234
    7. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106
      737
    8. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      724
    9. Mies miten tämä

Tilanne ratkaistaan?
      Ikävä
      27
      711
    10. Lähdetkö nainen joku päivä mun kanssa Anttilaan?

Katsomaan sisustustarvikkeita ja sit mentäisiin matkatoimistoon katsomaan matkoja?
      Ikävä
      25
      681
    Aihe