undulaattia hankkimassa

häkkiävailla

Kyselisin tässä nyt niiltä joilla on kokemusta undulaattinsa kanssa joitakin asioita jotka ovat jääneet itseltäni epäselviksi. Ensinnäkin kuinka paljon undulaatit pitävät meteliä. Aijon pitää niitä samassa huoneessa jossa nukun, mutta tuskin ne yöllä kauheasti metelöivät, vai? Entäs sitten päivisin? Ja mitkä huonekasvit ovat undulaateille myrkyllisiä ja onko jotain kasveja jotka eivät ole myrkyllisiä, että niillä voisi vaikka sisustaa häkkiä?
Sitten olen tässä häkkiä etsiskellyt netistä. Voiko joku linkata nettisivuja joka myy suhteellisen kookkaita häkkejä? Monilla undulaateilla on niin pieni häkki. Itse katsoin zooplussasta ja siellä kookkaiden lintujen häkeissä oli mukavannäköinen valkoinen "romantic"- häkki. Jos jotain sen suuntaista löytyisi.

7

384

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Undut ovat päiväeläimiä ja nukkuvat kyllä kiltisti yön niin kuin ihmisetkin. Tosin kesäaikaan linnun ja ihmisen käsitys siitä mihin aikaan se päivä alkaa voi hivenen poiketa, joten kannattaa hommatta kunnollinen pimennysverho huoneeseen (tai peittää häkki) jos on itse aamu-unista sorttia. Valoisaan aikaan sitä ääntä voi tulla varsin reippaasti, vilkkaimmillaan linnut ovat yleensä heti aamusta, iltapäivällä ja taas illalla ennen nukkumaan asettumista, keskipäivällä ja ehkä pariin kertaan iltapäivälläkin on hiljaisempia torkkukausia. Sitten kun lauluinto iskee niin sitä asiaa kyllä riittää niin että herkempi voi jo hermostua jos ihan korvan juuressa elämöivät.

      Häkkiin ei koukkunokille juuri kasveja voi sisustusmielessä laittaa, muuta kuin asenteella että ne ei tule elämään montaa päivää. Esim palmut, rönsylilja, juorut tai saniaiset ovat kyllä myrkyttömiä silputtavia (kunhan huolehtii ettei niissä ole mitään torjunta-ainejämiä), kokonaisen ruukkusalaatin tai herneenversoja tms voi myös laittaa häkkiin tarjolle.

      Ison häkin saa esim itse tekemällä puurimoista ja verkosta, unduille kohtuullisen kivankokoisia häkkejä kyllä löytyy valmiinakin, esim
      http://www.24pets.fi/
      http://www.lemmikkiexpress.fi
      http://www.petshop.fi/for_birds/bird_cages/

      Tuo romantic häkki on vähän pimeän näköinen, umpikaton kanssa lintulampun sijoittelukin on vähän hankalaa (se on meidän leveyksillä ainakin talvikaudella aika pakollinen lisävaruste...).

      Tuo esim on noista edullisemmista häkeistä ihan asiallisen oloinen unduille:
      http://www.lemmikkiexpress.fi/product_details.php?p=2226

      • häkkiävailla

        kiitos tästä:) varsinkin tuolla 24pets oli hienoja häkkejä. jotkut olivat vähän tyyriitä ja joitakin ei enään valmistettu mutta parhaat oli. Jos joku vielä tietää hyviä sivuja niin kiitän kovasti:D


      • ********

      • ****** jatkaa
        ******** kirjoitti:

        Ja sitten lue tämä http://forum.papukaijat.net/index.php?topic=1710.0 ja sitten laske tällä
        http://forum.papukaijat.net/index.php?topic=28640.0, että tulee oikean kokoinen häkki. Mitä isompi sitä parempi.

        Ja undulaatille pinnaväli alle 2 cm.


    • lintuharrastaja 69

      www.petsfriendsshop.com näyttäisi myyvän sopivasti undulaattejakin ja häkkejä

    • -M-
    • myyn

      Hei,
      Meillä olis myytävänä undupariskunta. Tarvikkeet ja suht suuri häkki mukaan. Eivät kesyjä, mutta tytöstä saisi jos aika riittäisi. Tyttö on 4 ja vähän yli. Poika on 1½ vuotias. Jos kiinnostuit ota yhteyttä sähköpostiin: [email protected]

      - Myyjä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2392
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      142
      1538
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1462
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      158
      1234
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      109
      1033
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      386
      965
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      694
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe