Kaipaatko taideopetusta?

Opiskellut

Sain seuraavanlaisen e-mailin:

Aihe: koulutusta tarjolla

Hei, tarjoan tässä mahdollisuutta osallistua kuvataiteilijan koulutukseen. Kuvataiteilijan koulutus monimuoto-opiskeluna on toiminut jo vuodesta 2003 asti. Monilla opiskelijoilla on pitkä taustaa taiteen parissa, mutta jotain on uupunut. Olemme antaneet mahdollisuuden täydentää taitoja ja tietoja. Koulutus antaa varmuutta toimia vaativassa ammatissa. Koulutus on suunnattu niille jotka ovat harrastaneet pitkään kuvataiteita ja kokevat haluavansa harrastuksestaan ammatin.
Meillä on myös muita koulutuksia mm. taide tietämisen välineenä ja Leonardon jalanjäljillä. WWW sivuilta löytyy lisää infoa.

Ystävällisin terveisin,
Maarit Björkman-Väliahdet
kuvataiteilija, kouluttaja, työnohjaaja
Alfa-Art Taideoppilaitos 050-5638511
www.alfa-art.fi

Kun täällä tavantakaa kysytään näistä mahdollisuuksista niin tässä on niistä yksi.

38

267

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V Voionmaa

Kiitos kaunis tosta linkistä! Olemme avokumppanin kanssa joulukuun alusta muuttamassa Helsinkiin kun kaveri sai sieltä työpaikan. Kuvataidetta harrastavana itse suunnittelin etsiä joitakin koulutusmahdollisuuksia alalle kun kerran olen helsingissä. Voin helpottuneena sanoa että toi linkki tuli tänne kuin tilauksesta! Olinkin ajatella kehittää muunmuassa noita muotokuvan tekotaitojani.
      Kyseinen koulu vaikuttaa olevan ihan kelpo oppilaitos tarkoitukseeni, joten kiitos vielä tuosta linkistä!

• Hienoa!!!!

Tämä ketjunaloitus oli jotenkin vapauttava tälle kaikelle sonnalle mitä täällä on viime aikoina nähty! On hienoa nähdä että elämää todellakin on myös Suomi24 taideforumin ulkopuolella!!! Elämä kaikesta huolimatta kulkee omia ratojaan vaikka kiiloja yritetään heittää rattaisiin.
      Pitää ymmärtää että täällä netissä rehoittaa myös kaiken maailman saastaa mistä ei koskaan päästä eroon mutta onneksi ihmiset sentään osaavat voittopuolisesti ajatella omilla aivoillaan!
      Onnea paljon sinulle Voionmaa että saisit opiskelupaikkasi!

• Niinpä!....

Koulun entisenä oppilaana suosittelen lämpimästi minäkin!

• outohyyppä

Laitatko aina kaikki postisi julki??

• Hienoa että..

...laittoi! Kyllä tänne kirjoitetaan paljon turhemmistakin asioista. Tämähän nimenomaan on taidepalsta jossa taiteen harrastajat ja opiskelua suunnittelevat käyvät paljon tsekkailemassa.
        Minunkin mielestäni on hienoo jos täällä kirjoiteltaisiin joskus itse asiaakin että tätä ei vallan jotkut vainoharhaiset omi ihelleen ja tarkoitusperilleen.
        Peukut tolle aloitukselle!

• Opiskellut

Mikäs tuossa viestissäni nyt sitten pännii? Oliko siinä mielestäsi jotakin väärää?

• Kyseisessä...

...oppilaitoksessa opiskelleena voin kyllä suositella muillekin! Erityisesti kiitän koulun innoittavia opettajia jotka pienin vinkein sai minut opiskelijana löytämään omat vahvuuteni laajempana kokonaisuutena!
      Olen erityisen kiitollinen siitä intensiivisestä ja tarkasta havainnoinnista mitä tehtiin muotokuvien opiskelussa käytännön töissä. Opin myös että anatomian tunteminen taiteessa on yleensäkin tärkeää myös muussa kuin ihmisessä.
      Tänään minulla on kaksi muotokuvaa työn alla ja kolmatta alan tehdä "live istunnolla" 2 kuukauden päästä.

Tuon koulun oppienkin ansiosta olen voinut heittäytyä taiteilijaksi ja olen nyt osana suurempaa kokonaisuutta josta nyt olen ylpeä.
      Koulun kannustava ja taitava opettajakunta teki minulle tuon kaiken mahdolliseksi. Kiitos siitä!

• Sarita H-L

Googletin tuon koulun opettajia ja tykästyin kovin näihin Eila Björkmanin hiukeisiin teoksiin: http://www.eilaekman-bjorkman.net/galleria.html
      Upeaa väri iloittelua! Hänellä on myös kunnioitusta herättävä CV !
      Kumpa joskus saavuttaisin edes osan tuollaisesta ammattitaidosta!

• Todella....

....hyvä vaihtoehto jota kannattaa harkita!

• outohyyppä

Mikä oli motiivi tässä postijulkaisussa??

• Opiskellut

Oletko laisinkaan seurannut täällä käytävää keskustelua? Yksi yleisimmistä aiheista koskee nimenomaan opiskelua, mistä sitä saa ja minkälaista. Enimmäkseen kysyjiä ovat vasta-alkajat, mutta myös pidemmälle ehtineet käsittelevät paljon erilaisia teknisiä kysymyksiä.

Sain seuramme jäsenpostissa aloituksena olevan viestin, siis en suoraan Alfa-Artilta. Seura sen on saanut, koska se on kokeneiden maalareiden yhteisö. Aiemmin seuran aktiivina olleena tiedän, että myös jo osaavat maalarit kaipaavat joskus uusia virikkeitä, joita saa myös erilaisilta kursseilta.

Koska palstalla liikkuu paljon väkeä, pidin oikeana välittää edelleen tuon AlfaArtin viestin, joka näyttää olevan sinulle jotenkin vaikeasti sulatettavaa. Mitä ihmeen muita motiiveja tässä voisi olla? Koska tiedän, että sanotunlaisia täydennyskursseja ei juuri järjestetä, on mielestäni puhtaasti kollegiaalisesti oikein välittää tieto toisillekin. Varsinkin kun monet maalarit ovat vieläkin nuukia jakamaan omia oppejaan, ikään kuin menettäisivät itse siinä jotakin.

Kyselysi on perin omalaatuinen mutta ansaitsee muiden keskustelijoiden takia vastauksen, joten tässä se nyt on.

• Sarita H-L

Täällä palstallahan kysellään tämän tästä näistä koulutusmahdollisuuksisa ja muusta esim. edullisista taidekystämöistä!? Ketä ihmettä tässä yhteydessä esimerkiksi mitkään motiivit kiinostaisi? ellet sitten taas ole joku "trolli" joka tahtoisi tästäkin ketjusta tehdä itselleen taas jonkun "työkalun" omiin tarkoitusperiinsä!?
        Ainakin minä olen vakuuttunut ja sitä mieltä että koulutus tuossa oppilaitoksessa tekisi itse kellekin harrastajalle tai taiteilijan ammattia harkitsevalle hyvää. Ainakin opettajakunta vaikuttaa uberpäteviltä ja itsekin osaavilta.

• Jotensakin...

..."outohyyppä" tunnut olevan ihan ton nimimerkkisi vanki. ;D Ei todellakaan millään pahalla mutta jos nyt tuosta aloituksesta saat itsellesi taas aihetta niihin omiin "painajaisiisi" niin sitten olet ihan pihalla.
        Itse olen mielissäni siitä että täällä edes yritetään herätellä positiivisia keskusteluja.

• outohyyppä
        Jotensakin... kirjoitti:

..."outohyyppä" tunnut olevan ihan ton nimimerkkisi vanki. ;D Ei todellakaan millään pahalla mutta jos nyt tuosta aloituksesta saat itsellesi taas aihetta niihin omiin "painajaisiisi" niin sitten olet ihan pihalla.
        Itse olen mielissäni siitä että täällä edes yritetään herätellä positiivisia keskusteluja.

Mistä painajaisista kyse?

..ja miten niin nimimerkin vanki, pitäskö vaihtaa nimimerkkiä samaan ketjuun kirjoittaessa, ei tajuu.

• Outolintu...

Mainostaako tuo koulu itseään lähettämällä sähköposteja yksityisille ihmisille ja seuroille?

Johan nyt jotakin!

Mutta en myöskään läytänyt mainitun koulun sivuilta aloituksessa kerrottua monimuoto-opiskelua?

Laittaa miettimään ketjun tarkoitusta?

• Opiskellut

Jos et ole ymmärtänyt vastaustani siitä, miksi panin saamani emailin tänne, on luetun ymmärryksessäsi pahaa vikaa.

Miksi koulu ei saisi mainostaa toimintaansa potentiaaliselle kohderyhmälle? Sitähän kaikki muutkin oppilaitokset tekevät, sehän on nykyaikaa. Paremmin ja halvemmallahan se menee perille kuin lehdissä mainostaminen. Ja jos et koulun kotisivuilta samaa tietoa löytänyt, mikset kysy sitä suoraan koululta sen sijaan, että ihmettelet sitä täällä.

Sano nyt ilman sarvia ja hampaita mikä ihmeen muu tarkoitus aloituksellani voi olla kuin ilmoittamani? Olet kuin entisen Itä-Saksan Stasin vasikka, joka epäilee kaikessa jotakin kieroa. Alkaa vaikuttaa siltä, että asetat rehellisyyteni kyseenalaiseksi ilman pienintäkään aihetta siihen.

Mikä ihme on sinun itsesi motiivi lähes herjausta muistuttavaan viestintään?

• Outolintu...
        Opiskellut kirjoitti:

Jos et ole ymmärtänyt vastaustani siitä, miksi panin saamani emailin tänne, on luetun ymmärryksessäsi pahaa vikaa.

Miksi koulu ei saisi mainostaa toimintaansa potentiaaliselle kohderyhmälle? Sitähän kaikki muutkin oppilaitokset tekevät, sehän on nykyaikaa. Paremmin ja halvemmallahan se menee perille kuin lehdissä mainostaminen. Ja jos et koulun kotisivuilta samaa tietoa löytänyt, mikset kysy sitä suoraan koululta sen sijaan, että ihmettelet sitä täällä.

Sano nyt ilman sarvia ja hampaita mikä ihmeen muu tarkoitus aloituksellani voi olla kuin ilmoittamani? Olet kuin entisen Itä-Saksan Stasin vasikka, joka epäilee kaikessa jotakin kieroa. Alkaa vaikuttaa siltä, että asetat rehellisyyteni kyseenalaiseksi ilman pienintäkään aihetta siihen.

Mikä ihme on sinun itsesi motiivi lähes herjausta muistuttavaan viestintään?

"Miksi koulu ei saisi mainostaa toimintaansa potentiaaliselle kohderyhmälle?"

Palstan säännöt tietääkseni kieltävät mainostuksen?

"Ja jos et koulun kotisivuilta samaa tietoa löytänyt, mikset kysy sitä suoraan koululta sen sijaan, että ihmettelet sitä täällä."

No mutta jos kysyn sitä sinulta, miksi koulu lähetttää sinulle sähköpostia kurssista jota ei koulun sivuilla näy?

"Olet kuin entisen Itä-Saksan Stasin vasikka, joka epäilee kaikessa jotakin kieroa."

Tämä kyllä vain lisää epäilyjä, mutta oliko tarkoitus mainostaa puheena olevaa koulua tällaisilla jutuilla? Mikä mafia tuollaista koulua pyörittää, jos asiallisiakaan kysymyksiä ei voi esittää, ilman törkeätä leimaamista?

• Opiskellut
        Outolintu... kirjoitti:

"Miksi koulu ei saisi mainostaa toimintaansa potentiaaliselle kohderyhmälle?"

Palstan säännöt tietääkseni kieltävät mainostuksen?

"Ja jos et koulun kotisivuilta samaa tietoa löytänyt, mikset kysy sitä suoraan koululta sen sijaan, että ihmettelet sitä täällä."

No mutta jos kysyn sitä sinulta, miksi koulu lähetttää sinulle sähköpostia kurssista jota ei koulun sivuilla näy?

"Olet kuin entisen Itä-Saksan Stasin vasikka, joka epäilee kaikessa jotakin kieroa."

Tämä kyllä vain lisää epäilyjä, mutta oliko tarkoitus mainostaa puheena olevaa koulua tällaisilla jutuilla? Mikä mafia tuollaista koulua pyörittää, jos asiallisiakaan kysymyksiä ei voi esittää, ilman törkeätä leimaamista?

En ole mainostanut, olen vastannut monesti esitettyyn kysymykseen mistä saisi opetusta. Kun täällä on mainttu paljon muitakin niin koti- kuin ulkomaisia opinahjoja, miksi juuri tämä olisi väärä maininta?

Koulu ei ole lähettänyt minulle mitään vaan yhdistykselle, jonka jäsen olen, ja yhdistys on edelleen tiedottanut siitä jäsenilleen jäsenkirjeellä. Olen senkin jo kertonut, mutta et näemmä ymmärrä eröa. Äläkä minulta kysy, miksi koulu ei ole pannut sitä sivuilleen, kysy suoraan koululta.

Miten niin törkeää leimaamista? Olen todennut, että esität epäiyjä tarkoitusperistäni ja rehellisyydestäni ilman minkäänlaisia perusteluja. Sitä tekivät myös Stasin avustajat täysin nuhteettomista ja rehellisistä kansalaisista. Huomaatko mitään yhtäläisyyttä tapausten kesken?

• Outolintu...
        Opiskellut kirjoitti:

En ole mainostanut, olen vastannut monesti esitettyyn kysymykseen mistä saisi opetusta. Kun täällä on mainttu paljon muitakin niin koti- kuin ulkomaisia opinahjoja, miksi juuri tämä olisi väärä maininta?

Koulu ei ole lähettänyt minulle mitään vaan yhdistykselle, jonka jäsen olen, ja yhdistys on edelleen tiedottanut siitä jäsenilleen jäsenkirjeellä. Olen senkin jo kertonut, mutta et näemmä ymmärrä eröa. Äläkä minulta kysy, miksi koulu ei ole pannut sitä sivuilleen, kysy suoraan koululta.

Miten niin törkeää leimaamista? Olen todennut, että esität epäiyjä tarkoitusperistäni ja rehellisyydestäni ilman minkäänlaisia perusteluja. Sitä tekivät myös Stasin avustajat täysin nuhteettomista ja rehellisistä kansalaisista. Huomaatko mitään yhtäläisyyttä tapausten kesken?

"Koulu ei ole lähettänyt minulle mitään vaan yhdistykselle, jonka jäsen olen, ja yhdistys on edelleen tiedottanut siitä jäsenilleen jäsenkirjeellä."

No mutta kerroppa mikä yhdistys on kyseessä, vai onko kyseessä salaisuus?

"Miten niin törkeää leimaamista? Olen todennut, että esität epäiyjä tarkoitusperistäni ja rehellisyydestäni ilman minkäänlaisia perusteluja. Sitä tekivät myös Stasin avustajat täysin nuhteettomista ja rehellisistä kansalaisista. Huomaatko mitään yhtäläisyyttä tapausten kesken?""

En huomaa mitään yhtäläisyyttä ja ihmetyttää todellakin miksi otit stasin esille? Ja jos tarkoitusperäsi ovat rehellisiä kuten itse kerrot, niin kerroppa tosiaankin mikä yhdistys on kyseessä? Ja sitten kun olet sen kertonut, niin minulla on sinulle muutama lisäkysymys, mutta se todellakin edellyttää sinulta asiallista keskustelua, jossa vastaat esitettyihin kysymyksiin, osaatko?

• Opiskellut
        Outolintu... kirjoitti:

"Koulu ei ole lähettänyt minulle mitään vaan yhdistykselle, jonka jäsen olen, ja yhdistys on edelleen tiedottanut siitä jäsenilleen jäsenkirjeellä."

No mutta kerroppa mikä yhdistys on kyseessä, vai onko kyseessä salaisuus?

"Miten niin törkeää leimaamista? Olen todennut, että esität epäiyjä tarkoitusperistäni ja rehellisyydestäni ilman minkäänlaisia perusteluja. Sitä tekivät myös Stasin avustajat täysin nuhteettomista ja rehellisistä kansalaisista. Huomaatko mitään yhtäläisyyttä tapausten kesken?""

En huomaa mitään yhtäläisyyttä ja ihmetyttää todellakin miksi otit stasin esille? Ja jos tarkoitusperäsi ovat rehellisiä kuten itse kerrot, niin kerroppa tosiaankin mikä yhdistys on kyseessä? Ja sitten kun olet sen kertonut, niin minulla on sinulle muutama lisäkysymys, mutta se todellakin edellyttää sinulta asiallista keskustelua, jossa vastaat esitettyihin kysymyksiin, osaatko?

Yhdistys on EspooArt ry.

Et ole edelleenkään vastannut mitkä ovat omat motiivisi keskusteluun, miksi koulu ei saisi mainostaa potentiaaliselle kohderyhmälle, miksi juuri tämän kolun esille tuonti on sopmatonta, mitä muita motiiveja minulla voisi olla keskustelun aloittamiseen. Olet väistänyt kaikki keskustelua rakentavat kysymykset, ja esittänyt vain vastapuolen epäilyttäväksi tekeviä kysymyksiä ja väitteitä ilman mitään perusteluja.

Keskustelussa vastataan kysymyksiin ja oma kanta argumentoidaan siten, että sitä voi kommentoida. Et ole esittänyt yhtäkään rakentavaa kommenttia itse asiasta vaan vain kyseenalaistanut sekä esille tuomani koulun ja minun täällä toimintani. Koska minulla ei ole mitään intressiä jatkaa täysin lapsellisiin ja typeriin inttämisiisi perustuvaa keskustelua, jollaista en ole eläessäni muualla kohdannut, lopetan sen tähän.

• Outolintu...
        Opiskellut kirjoitti:

Yhdistys on EspooArt ry.

Et ole edelleenkään vastannut mitkä ovat omat motiivisi keskusteluun, miksi koulu ei saisi mainostaa potentiaaliselle kohderyhmälle, miksi juuri tämän kolun esille tuonti on sopmatonta, mitä muita motiiveja minulla voisi olla keskustelun aloittamiseen. Olet väistänyt kaikki keskustelua rakentavat kysymykset, ja esittänyt vain vastapuolen epäilyttäväksi tekeviä kysymyksiä ja väitteitä ilman mitään perusteluja.

Keskustelussa vastataan kysymyksiin ja oma kanta argumentoidaan siten, että sitä voi kommentoida. Et ole esittänyt yhtäkään rakentavaa kommenttia itse asiasta vaan vain kyseenalaistanut sekä esille tuomani koulun ja minun täällä toimintani. Koska minulla ei ole mitään intressiä jatkaa täysin lapsellisiin ja typeriin inttämisiisi perustuvaa keskustelua, jollaista en ole eläessäni muualla kohdannut, lopetan sen tähän.

Mietitäänpäs hetki!

Saamassasi sähköpostissa, joka on kertomasi mukaan tullut Espoo art yhdistykselle, mainostetaan monimuoto opiskelua joka koulun sivujen mukaan on seuraavan laatuinen!

http://www.alfa-art.fi/kuvataiteilijaopinnot.html

Eli kyseessä on 120/140 opintoviikkoa sisältävä kolmivuotinen opiskelu, joka on lähinnä alan harrastelijoille ilman ammatillista valmistumista! Ja suoraan koulun sivuilta: Koulutus luo edellytyksiä kuvataiteilijana toimimiselle ja valmentaa kuvataiteen jatko-opintoihin.

Eli kyseessä on alkeisopetus joka valmentaa kuvataiteilijan jatko-opinnoille!

No katsotaanpa nyt mainitsemaasi Espoo artia, joka kertoo jäseniensä olevan taidealan ammattilaisia ja harrastelijoita. Ja koska koulutus ei ammattilaisille, niin potentiaalinen asiakaskunta koululle muodostuu Espoo artin harrastajista, jotka kuitenkaan tuskin ovat täysin harrastelijoita, koska ovat jopa liittyneet taideyhdistykseen! Enkä paljon usko että kyseinen koulutus kolmevuotisena jaksaa kiinnostaa yhtään ketään Espoo artin jäseniä! Sorry jos olen väärässä, mutta näin minä näen asian!

Siis en kertakaikkiaan ymmärrä miksi koulu mainostaa itseään lähettämällä mainoksia taideyhdistyksille! Koska potettiaalista asiakaskuntaa sieltä tuskin on saatavissa! Mikäli tarkoitus ei ollut mainostaa itseään kiertotietä, niin että jollekin kouluun sidoksissa olevalle taholle on annettu tehtäväksi ovelasti kierrättää mainos ilmaiseksi tälle palstalle! Viitteenä tällaisesta voidaan mainita että samainen kouluhan on aikaisemmin ostanut mainostilaa tältä samalta palstalta ja nyt ajatteli hoitaa asian hieman ovelammin ja ilmaiseksi!

Tällainen kuva minulle tulee koko ketjusta ja koska sana on vapaa, niin käytän sitä ottaakseni oman näkökantani esille!

• "Voi että!"
        Outolintu... kirjoitti:

Mietitäänpäs hetki!

Saamassasi sähköpostissa, joka on kertomasi mukaan tullut Espoo art yhdistykselle, mainostetaan monimuoto opiskelua joka koulun sivujen mukaan on seuraavan laatuinen!

http://www.alfa-art.fi/kuvataiteilijaopinnot.html

Eli kyseessä on 120/140 opintoviikkoa sisältävä kolmivuotinen opiskelu, joka on lähinnä alan harrastelijoille ilman ammatillista valmistumista! Ja suoraan koulun sivuilta: Koulutus luo edellytyksiä kuvataiteilijana toimimiselle ja valmentaa kuvataiteen jatko-opintoihin.

Eli kyseessä on alkeisopetus joka valmentaa kuvataiteilijan jatko-opinnoille!

No katsotaanpa nyt mainitsemaasi Espoo artia, joka kertoo jäseniensä olevan taidealan ammattilaisia ja harrastelijoita. Ja koska koulutus ei ammattilaisille, niin potentiaalinen asiakaskunta koululle muodostuu Espoo artin harrastajista, jotka kuitenkaan tuskin ovat täysin harrastelijoita, koska ovat jopa liittyneet taideyhdistykseen! Enkä paljon usko että kyseinen koulutus kolmevuotisena jaksaa kiinnostaa yhtään ketään Espoo artin jäseniä! Sorry jos olen väärässä, mutta näin minä näen asian!

Siis en kertakaikkiaan ymmärrä miksi koulu mainostaa itseään lähettämällä mainoksia taideyhdistyksille! Koska potettiaalista asiakaskuntaa sieltä tuskin on saatavissa! Mikäli tarkoitus ei ollut mainostaa itseään kiertotietä, niin että jollekin kouluun sidoksissa olevalle taholle on annettu tehtäväksi ovelasti kierrättää mainos ilmaiseksi tälle palstalle! Viitteenä tällaisesta voidaan mainita että samainen kouluhan on aikaisemmin ostanut mainostilaa tältä samalta palstalta ja nyt ajatteli hoitaa asian hieman ovelammin ja ilmaiseksi!

Tällainen kuva minulle tulee koko ketjusta ja koska sana on vapaa, niin käytän sitä ottaakseni oman näkökantani esille!

"Siis en kertakaikkiaan ymmärrä miksi koulu mainostaa itseään lähettämällä mainoksia taideyhdistyksille!"
        Ymmärrätköhän poloinen itsekään kuinka absurdilta toi ajatus vaikuttaa!? Kun sentään suurinpiirtein kaikki sinut tunnistaa ja tietävät tuon sinun painajaismaisen katkeruuden ja vihasi kyseessä olevaa koulua kohtaan niin toi lähinnä tuntuu siinä kontekstissa ihan luonnolliselta jatkumolta.
        Ei, et sinä hyvä ystävä etene asiassasi pätkääkään tuollaisella! Ainoa pelastuksesi tässä vaiheessa taitaa olla se sinun tuleva "huippukirjasi" jota me odotellaan ihan kieli vyön alla. Se ainakin minua on pannut aprikoimaan että oletkohan löytänyt tuolle kirjallesi oikein kustantajan.
        Nooh, apropoo, meistä lukijoista varmaankin suurin osa tulee ostamaan tuon sinun "hengentuotteesi" joten ainakin pieni ja varma lukijakunta sillä tulee olemaan XD!

• Zilliagus...
        "Voi että!" kirjoitti:

"Siis en kertakaikkiaan ymmärrä miksi koulu mainostaa itseään lähettämällä mainoksia taideyhdistyksille!"
        Ymmärrätköhän poloinen itsekään kuinka absurdilta toi ajatus vaikuttaa!? Kun sentään suurinpiirtein kaikki sinut tunnistaa ja tietävät tuon sinun painajaismaisen katkeruuden ja vihasi kyseessä olevaa koulua kohtaan niin toi lähinnä tuntuu siinä kontekstissa ihan luonnolliselta jatkumolta.
        Ei, et sinä hyvä ystävä etene asiassasi pätkääkään tuollaisella! Ainoa pelastuksesi tässä vaiheessa taitaa olla se sinun tuleva "huippukirjasi" jota me odotellaan ihan kieli vyön alla. Se ainakin minua on pannut aprikoimaan että oletkohan löytänyt tuolle kirjallesi oikein kustantajan.
        Nooh, apropoo, meistä lukijoista varmaankin suurin osa tulee ostamaan tuon sinun "hengentuotteesi" joten ainakin pieni ja varma lukijakunta sillä tulee olemaan XD!

"Kun sentään suurinpiirtein kaikki sinut tunnistaa ja tietävät tuon sinun painajaismaisen katkeruuden ja vihasi kyseessä olevaa koulua kohtaan niin toi lähinnä tuntuu siinä kontekstissa ihan luonnolliselta jatkumolta."

Voisitko kertoa tästä vähän enemmän ja mielummin omalla nimelläsi, silloin sinunkaan ei tarvitse syyllistyä noin alentaviin temppuihin kuin nimimerkin suojasta esittelemään vääriä väitteitä! Vai oinko sinusta muuhun?

"Ainoa pelastuksesi tässä vaiheessa taitaa olla se sinun tuleva "huippukirjasi" jota me odotellaan ihan kieli vyön alla."

Voisitko tästäkin kertoa hieman enemmän, eli mikä sinua kirjassa kiinnostaa ja mistä syystä? Tämänkin voisit kertoa omalla nimelläsi, koska nyt tulee sellainen tunne että olet asioissa asianomainen ja kirjoittelet mustamaalataksesi kateutesi kohdetta! Jotta tällaiset epäilyt voitaisiin karistaa, sinun pitäisi tietenkin tehdä mustamaalauksesi omalla nimelläsi, mutta onko sinusta siihen? Vai tulemmeko johtopäätökseen että suoritat mustamaalauskampanjaasi henkilökohtaisen koston takia?

• Mistä v*tun...
        Zilliagus... kirjoitti:

"Kun sentään suurinpiirtein kaikki sinut tunnistaa ja tietävät tuon sinun painajaismaisen katkeruuden ja vihasi kyseessä olevaa koulua kohtaan niin toi lähinnä tuntuu siinä kontekstissa ihan luonnolliselta jatkumolta."

Voisitko kertoa tästä vähän enemmän ja mielummin omalla nimelläsi, silloin sinunkaan ei tarvitse syyllistyä noin alentaviin temppuihin kuin nimimerkin suojasta esittelemään vääriä väitteitä! Vai oinko sinusta muuhun?

"Ainoa pelastuksesi tässä vaiheessa taitaa olla se sinun tuleva "huippukirjasi" jota me odotellaan ihan kieli vyön alla."

Voisitko tästäkin kertoa hieman enemmän, eli mikä sinua kirjassa kiinnostaa ja mistä syystä? Tämänkin voisit kertoa omalla nimelläsi, koska nyt tulee sellainen tunne että olet asioissa asianomainen ja kirjoittelet mustamaalataksesi kateutesi kohdetta! Jotta tällaiset epäilyt voitaisiin karistaa, sinun pitäisi tietenkin tehdä mustamaalauksesi omalla nimelläsi, mutta onko sinusta siihen? Vai tulemmeko johtopäätökseen että suoritat mustamaalauskampanjaasi henkilökohtaisen koston takia?

...henkilökohtaisesta kostosta höpäjät? Tiedät tasan tarkkaan että kun itse olet sitä tulevaa kirjaasi täällä hehkuttanut ennakkoon niin tottakai se ihmisiä täällä kiinnostaa....ja jopa minuakin, vaikka olet noin vastenmielinen että pistäisin sua pataan heti kun kävelisit vastaani. Asun kuitenkin täällä Tampereella joten sinulla ei ole oikeesti vaaraa.
        Ainakin minua kiinnostaisi kovasti ensinnäkin se että noilla kirjoittelu/ keskustelutaidoillasi saisit aikaiseksi jopa kirjan!! Minusta sellainen olisi jopa luonnonvastaista!

• Komment!
        Mistä v*tun... kirjoitti:

...henkilökohtaisesta kostosta höpäjät? Tiedät tasan tarkkaan että kun itse olet sitä tulevaa kirjaasi täällä hehkuttanut ennakkoon niin tottakai se ihmisiä täällä kiinnostaa....ja jopa minuakin, vaikka olet noin vastenmielinen että pistäisin sua pataan heti kun kävelisit vastaani. Asun kuitenkin täällä Tampereella joten sinulla ei ole oikeesti vaaraa.
        Ainakin minua kiinnostaisi kovasti ensinnäkin se että noilla kirjoittelu/ keskustelutaidoillasi saisit aikaiseksi jopa kirjan!! Minusta sellainen olisi jopa luonnonvastaista!

No eiköhän nyt kuitenkin ole kyse henkilökohtaisesta kaunasta ja kostosta, kai muuten olisit kyennyt laittamaan vastineen kysymyksilleni, ilman tuollaista henkilökohtaista kaunakirjoitusta!

Ja mitä tulee keskustelutaitoihin, niin ainakaan minä en ole täällä mustamaalaamassa nimeltä tiedettyä nimimerkin suojasta pelkurimaisesti, kuten itse olet ja sehän se kertoo asian todellisen luonteen!

• Juu mutta..
        Komment! kirjoitti:

No eiköhän nyt kuitenkin ole kyse henkilökohtaisesta kaunasta ja kostosta, kai muuten olisit kyennyt laittamaan vastineen kysymyksilleni, ilman tuollaista henkilökohtaista kaunakirjoitusta!

Ja mitä tulee keskustelutaitoihin, niin ainakaan minä en ole täällä mustamaalaamassa nimeltä tiedettyä nimimerkin suojasta pelkurimaisesti, kuten itse olet ja sehän se kertoo asian todellisen luonteen!

...kyse olikin siitä kirjastasi jotsen siitä Komment please!

• Ainakin itselläni...

...on omat epäilykseni tän "Outolintu..." nimimerkin motiiveista. ;D Tää on taas niin tätä! XD
      Ehdotukseni on että vaikka hänen nimimerkkinsä ihan tunnetustikin vaihtelee joka postauksen yhteydessä niin älkää provosoituko! Tuunnette kyllä hänet kun luette ne 'rivien välit'. Kukaan muu ei täällä kykene tuollaiseen katkeruuteen ja maita kaatavaan kaunaisuuteen sekä kateellisuuteen.

• Bubless

Aivan tää on taas tätä, mutta etkö muuta osaa?

• :-) Joskus...

...sitä tulee miettineeksi miksi ihmisellä on noin kaamean huono itsetunto että pitää puuttua jokahiseen ketjuun tuomalla niihin pahaa tuultaan ikäänkuin ne koskisivat aina juuri häntä? :-)
      Musta tällaiset "teemaforumit" kuuluvat myöskin tuollaisille neuvoille ja vinkeille.
      Verratkaapa vain tässä mielessä huviksenne vaikkapa "Teknologia/Tietotekniikka"- forumeita. Kuinka monasti itsekin olen saannukaan apuni noilta palstoilta kun sormi on mennyt suuhun tietokoneen kanssa. Sieltä muuten olen saanut tavattomasti vinkkejä myös "tietojen poimimiseen" lähdekoodistossa- vinkiksi vain muillekin! ;-)
      Tältä palstaltakin olen saanut arvokasta tietoo taidemaalaukseen aloittelevana harrastelijana. Erityisesti silloin alussa sain kivoja neuvoja muutamien väriyhdistelmien käyttäytymisestä keskenään ja siitä kuinka "raakakankaasta" lähtien tehdään perustus maalaukselle että ei aina tarvitsisi ostaa valmiiksi pohjustettuu kangasta tai pahvipohjaa.
      Jatkakaa edelleenkin vaan tolla linjalla!

• Nerpotin

"sitä tulee miettineeksi miksi ihmisellä on noin kaamean huono itsetunto että pitää puuttua jokahiseen ketjuun tuomalla niihin pahaa tuultaan ikäänkuin ne koskisivat aina juuri häntä?"

Eipä taida tuon koulunkaan itsetunto kovin loistava olla, kun leimakirves heiluu jo asiallistenkin kysymysten jälkeen!

• Oktober

Onx toi joku kirjekurssi? :-(

• Voisit.....

.....hyvä mies kirjoitella edes yhdellä nimimerkillä! :D Tiedätkö miltä toi näyttää kun noin selvästi näkyy kuka on asialla. XDXD

• V Voionmaa

Nyt kyllä ihmettelen todella miksi tuo aloitus joitakin rassa noin paljon? Tulee väkisten mieleen mikä noiden taustoilla ihan oikeasti on? Toisekseen tulee mieleen käsittämätön ahdasmielisyys. Mikä ihme mättää?

• BetaArt

Kyseessä on poikkeava yksilö, jolta kontrolli pettää puoliksi kun mainitaan jokin taiteilijaseura tai -yhteisö, ja pettää kokonaan, kun mainitaan Taidemaalariliitto tai oppilaitos AlfaArt. Kun tässä keskusteluketjussa on mainittu molemmat, on kontrolli pettänyt kokonaan.

Hän on vuosia käynyt yksityissotaana koko suomalaista taideyhteisöä ja erityisesti Taidemaalariliittoa ja AlfaArtia vastaan. Sotaa, johon se harmikseen ei vastapuolia saa osallistumaan. Tällä Suomi 24 Kuvapalstalla hän esiintyy samanaikaisesti usealla nimimerkillä, joilla tukee omia postauksiaan ja mollaa kaikkia muita keskustelijoita. Kaikkiaan noita nimimerkkejä on kai ollut jo satoja kun vuosiakin on jo pitkä rivi.

Taustalla ei ole mitään muuta kuin vähäiset omat taidot ja siitä aiheutunut loputon katkeruus osaavampia kohtaan.

• Kentiex
        BetaArt kirjoitti:

Kyseessä on poikkeava yksilö, jolta kontrolli pettää puoliksi kun mainitaan jokin taiteilijaseura tai -yhteisö, ja pettää kokonaan, kun mainitaan Taidemaalariliitto tai oppilaitos AlfaArt. Kun tässä keskusteluketjussa on mainittu molemmat, on kontrolli pettänyt kokonaan.

Hän on vuosia käynyt yksityissotaana koko suomalaista taideyhteisöä ja erityisesti Taidemaalariliittoa ja AlfaArtia vastaan. Sotaa, johon se harmikseen ei vastapuolia saa osallistumaan. Tällä Suomi 24 Kuvapalstalla hän esiintyy samanaikaisesti usealla nimimerkillä, joilla tukee omia postauksiaan ja mollaa kaikkia muita keskustelijoita. Kaikkiaan noita nimimerkkejä on kai ollut jo satoja kun vuosiakin on jo pitkä rivi.

Taustalla ei ole mitään muuta kuin vähäiset omat taidot ja siitä aiheutunut loputon katkeruus osaavampia kohtaan.

"Kyseessä on poikkeava yksilö, jolta kontrolli pettää puoliksi kun mainitaan jokin taiteilijaseura tai -yhteisö, ja pettää kokonaan, kun mainitaan Taidemaalariliitto tai oppilaitos AlfaArt. Kun tässä keskusteluketjussa on mainittu molemmat, on kontrolli pettänyt kokonaan."

Voisitko kertoa hieman enemmän näistä poikkeavaisuuksista mainiten nimeltä kenellä niitä on ja tehdä sen myös omalla nimelläsi? Koska nyt tämä on lapsellista yhden taiteilijan silmitöntä selkäänpuukotusta johon kykenee vain perinpohjainen raukkis!

Mutta oliko sinusta mihinkään muuhun?

• Kentiex kirjoitti:

"Kyseessä on poikkeava yksilö, jolta kontrolli pettää puoliksi kun mainitaan jokin taiteilijaseura tai -yhteisö, ja pettää kokonaan, kun mainitaan Taidemaalariliitto tai oppilaitos AlfaArt. Kun tässä keskusteluketjussa on mainittu molemmat, on kontrolli pettänyt kokonaan."

Voisitko kertoa hieman enemmän näistä poikkeavaisuuksista mainiten nimeltä kenellä niitä on ja tehdä sen myös omalla nimelläsi? Koska nyt tämä on lapsellista yhden taiteilijan silmitöntä selkäänpuukotusta johon kykenee vain perinpohjainen raukkis!

Mutta oliko sinusta mihinkään muuhun?

Voi kuule älä viitsi! Nimimerkki "BetaArt" kertoi kaiken oleellisen sinun toiminnastasi ja sinun luonteestasi. Niin kauan kun minä muistan olet yrittänyt kaikin mahdollisin keinoin mustamaalata ja tehdä vahinkoa kyseistä koulua kohtaan. Menit jopa niin pitkälle aikanaan että julkaisit parjausvideonkin YouTubessa jossa oli minetty ilmeisesti kaikki oppilastoverisi ja opettajasi oletettavasti siltä ajalta kun olet itse opiskellut tuolla koulussa. Syitä voimme vain arvailla, koska motiiviesi perään täällä kysyttäessä selittelet vain täysin sekavia sekä epäolennaisia ja sanot etsikeleväsi 'oikeuksiasi' kuvitellen omassa pikku pikku päässäsi että noin tuolle toiminnallesi saisit moraalisen oikeutuksen ja sädekehän. Sen varjolla sinulla mielestäsi on oikeus törkeästi loukata jopa heidän perheitä.
        Kiitän kuitenkin ylläpitoa että se on ollut ajan tasalla ja poistanut niitä törkeimpiä loukkauksiasi sitä mukaa kun niitä on tänne ilmaantunut.

Valitat tuossa että sinua puukotetaan selkään. Kuitenkin kun huomioidaan kaikki oma toimintasi täällä niin et edes tunnista noita omia puukotuksiasi koulutovereitasi sekä opettajiasi kohtaan! Näin ollen tuo sinun logiikkasi pettää täydellisesti kun muka sanot etsikeleväsi "oikeuksiasi".
        Sen verran täällä Suomessa on koulusivistystä jo ala-asteelta lähtien että ymmärretään jotta siloin pitää kääntyä viranomaisten ja jopa poliisin puoleen kun halutaan mittauttaa onko ihminen kärsinyt laittomuuksista.
        Kukaan muu ei todellakaan saa päähänsä että ryhtyisi etsimään oikeuksiaan keskustelupalstoilta luullen että ne sieltä löytyisi.
        Jos nuo syytteesi ei riitä edes poliisitutkintaan niin eiköhän sinun silloin kannattaisi ruveta etsimään niitä syitä itsestäsi!? Niin kauan olet tuota toimintaa täällä harrastanut että kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi että sinä juuri itse olet syypää kaikkiin noihin ongelmiisi.
        Sinun jos kenenkä kannattaisi nyt tehdä oikeita johtopäätöksiä! Kulutat vain itseäsi tuolla tavalla.

• Noita neuvoja...
        Taidemaikka kirjoitti:

Voi kuule älä viitsi! Nimimerkki "BetaArt" kertoi kaiken oleellisen sinun toiminnastasi ja sinun luonteestasi. Niin kauan kun minä muistan olet yrittänyt kaikin mahdollisin keinoin mustamaalata ja tehdä vahinkoa kyseistä koulua kohtaan. Menit jopa niin pitkälle aikanaan että julkaisit parjausvideonkin YouTubessa jossa oli minetty ilmeisesti kaikki oppilastoverisi ja opettajasi oletettavasti siltä ajalta kun olet itse opiskellut tuolla koulussa. Syitä voimme vain arvailla, koska motiiviesi perään täällä kysyttäessä selittelet vain täysin sekavia sekä epäolennaisia ja sanot etsikeleväsi 'oikeuksiasi' kuvitellen omassa pikku pikku päässäsi että noin tuolle toiminnallesi saisit moraalisen oikeutuksen ja sädekehän. Sen varjolla sinulla mielestäsi on oikeus törkeästi loukata jopa heidän perheitä.
        Kiitän kuitenkin ylläpitoa että se on ollut ajan tasalla ja poistanut niitä törkeimpiä loukkauksiasi sitä mukaa kun niitä on tänne ilmaantunut.

Valitat tuossa että sinua puukotetaan selkään. Kuitenkin kun huomioidaan kaikki oma toimintasi täällä niin et edes tunnista noita omia puukotuksiasi koulutovereitasi sekä opettajiasi kohtaan! Näin ollen tuo sinun logiikkasi pettää täydellisesti kun muka sanot etsikeleväsi "oikeuksiasi".
        Sen verran täällä Suomessa on koulusivistystä jo ala-asteelta lähtien että ymmärretään jotta siloin pitää kääntyä viranomaisten ja jopa poliisin puoleen kun halutaan mittauttaa onko ihminen kärsinyt laittomuuksista.
        Kukaan muu ei todellakaan saa päähänsä että ryhtyisi etsimään oikeuksiaan keskustelupalstoilta luullen että ne sieltä löytyisi.
        Jos nuo syytteesi ei riitä edes poliisitutkintaan niin eiköhän sinun silloin kannattaisi ruveta etsimään niitä syitä itsestäsi!? Niin kauan olet tuota toimintaa täällä harrastanut että kenellekään ei ole jäänyt epäselväksi että sinä juuri itse olet syypää kaikkiin noihin ongelmiisi.
        Sinun jos kenenkä kannattaisi nyt tehdä oikeita johtopäätöksiä! Kulutat vain itseäsi tuolla tavalla.

...nimenomaan tän (Kentiex) tyypin kannattaisi noudattaa! Juurikin noi hänen sairaat ajojahtinsa ovat saaneet tän palstan melkein kuolemaan sillä kuka haluaa sekaantua noihin juttuihin varsinkin kun ne ovat niin arveluttavia ja jopa luonnon vastaisia?

• Artturisakari

Kun on tollaiset elämän arvot jotka "Kentiex"- alias "Zilliagus..."...jne- omaa, ei elämä voi olla kovinkaan kaksista. Katkeruus ja kauna täyttävät jokaisen päivän eikä edes horisontissa näytä olevan auringonpaistetta, taitaa tie nousta pystyyn tulevaisuudessakin. Enpä todellakaan kadehdi!
      Toisaalta minulla ärsyttää tavattomasti tuollaiset ihmiset jotka eivät "näe metsää puiden takaa"! Miksi ihminen ei voi vain hyväksyä tosiasioita jotka menevät omaa rataansa? Miksi edes yrittää pysäyttää "kohtalonpyörää" joka on täydessä vauhdissaan?
      Elämästään voisi tehdä jokseenkin siedettävän jos yrittäisi löytää asioista positiivisia virikkeitä mahdollisimman paljon eikä vain rypeä alvariinsa itsesäälissä asioiden vuoksi jotka on itse omassa päässään antanut paisua suuremmiksi kuin onkaan. Niiden kanssa jää aina toiseksi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      47
      2974
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      92
      2808
    3. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      61
      2666
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2611
    5. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      95
      2590
    6. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      106
      2163
    7. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      52
      2039
    8. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      142
      1890
    9. Joskus tulee niin

Yksinäinen olo. Ei ole tarpeeksi ihmisiä elämässä, jotka tuntuisivat välitttävän aidosti. Jos mä ny saisin sairaskohtauk
      Ikävä
      61
      1832
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      22
      1715
    Aihe