Missä kirkkotiloissa ja ketkä harrastavat nyt tätä palstalla niin paljon mainostettua vihan litsontaa. Kun ette kerran puutu, ettekä poista, ettekä korjaa näitä jatkuvia aloituksia, niin kertokaa nyt sitten missä sitä vihanlietsontaa on ja kenen toimesta.
Kysymys kuulevalle kirkolle
20
114
Vastaukset
- ao
Johanneksen evankeliumi:
3:20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
7:7 Teitä ei maailma voi vihata, mutta minua se vihaa, sillä minä todistan siitä, että sen teot ovat pahat.
12:25 Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään.
15:18 Jos maailma teitä vihaa, niin tietäkää, että se on vihannut minua ennen kuin teitä.
15:19 Jos te maailmasta olisitte, niin maailma omaansa rakastaisi; mutta koska te ette ole maailmasta, vaan minä olen teidät maailmasta valinnut, sentähden maailma teitä vihaa.
15:23 Joka vihaa minua, se vihaa myös minun Isääni.
17:14 Minä olen antanut heille sinun sanasi, ja maailma vihaa heitä, koska he eivät ole maailmasta, niinkuin en minäkään maailmasta ole.
Apostolien teot:
19:28 Kun he sen kuulivat, tulivat he vihaa täyteen ja huusivat sanoen: "Suuri on efesolaisten Artemi- EL.a:><k.<IM
ao
Èlkää pitäkö muita Jumalia minun rinnallani`. On tehty jo.
Sitä ei tarvitse toistaa.
Ei mua ainakaan harmita, jos Enkeleitä kutsutaan Jumaliksi.
Sehän menee ihan kirjoituksien mukaan.
`Ja hän on tullut Jumalien kaltaiseksi`.
Se lukee siellä monikossa.
Vaikkakin on vain yksi korkeimmasta korkein.
- Pol Netti
Tällä foorumilla on tosiaan sellaista vihanlietsontaa että tutkintapyyntö viranomaisille on tarpeen. Nettipoliisi ottaa näitä kyllä vastaan. Täytyy vaan ehtiä ennenkuin modet poistaa nuo viha-aloitukset.
Taidat nyt viitata tuohon lehtiartikkeliin?
Siinä kirkon ulkomaanavun johtaja Antti Pentikäinen kommentoi mm.;
”Myös meidän kirkoissamme ja vapaissa kristillisissä suunnissamme esiintyy puhetta, jonka voi tulkita vihaan ja väkivaltaan yllyttämiseksi. Olen sellaista itsekin todistanut, Pentikäinen sanoi keskiviikkona Helsingissä.
Kirkkojen pitäisi puuttua tällaiseen selkeämmin. Pitäisi tunnustaa, että sen kirkkotiloja käytetään ja että sen työntekijöitä osallistuu tilaisuuksiin, joissa lietsotaan vihaa yhtä kansanryhmää (palestiinalaisia) kohtaan”
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010031711313859_uu.shtml
Loppuun hän liittää pyynnön että tässä olisi kirkon itsetutkiskelun paikka, onko niin ja missä seurakunnissa.
Miksi se sinua kiukuttaa?- __
Pöh, se puhui tästä palstasta eikä mistään Pentikäisistä. Se puhui siitä että sinä teet jatkuvasti eri nikeilläsi niitä avauksia joissa syytät vihanlietsonnasta.
Tuon tiedät oikein hyvin ja tahallasi yritä viedä asiaa siitä sivuun. __ kirjoitti:
Pöh, se puhui tästä palstasta eikä mistään Pentikäisistä. Se puhui siitä että sinä teet jatkuvasti eri nikeilläsi niitä avauksia joissa syytät vihanlietsonnasta.
Tuon tiedät oikein hyvin ja tahallasi yritä viedä asiaa siitä sivuun.Tuota, kun en löytänyt muuta tältä palstalta kuin tuohon uutiseen nojaavan aloituksen.
Olen pahoillani, mutta taidat hiukan suurennella tuota epäluuloasi että täällä kaikki jollain eri nikeillä provosoisivat. Ei tunnu oikeinkivalta tuollainen jatkuva syyttely.- __
mummomuori kirjoitti:
Tuota, kun en löytänyt muuta tältä palstalta kuin tuohon uutiseen nojaavan aloituksen.
Olen pahoillani, mutta taidat hiukan suurennella tuota epäluuloasi että täällä kaikki jollain eri nikeillä provosoisivat. Ei tunnu oikeinkivalta tuollainen jatkuva syyttely.En sanonut että täällä kaikki provosoisivat vaan sinä. Senkin tiedät ettei se ole epäluuloa.
Ei varmaan tunnu kivalta juu. Jos on varastanut naapuriltaan ja se syyttää siitä, niin ei kai se varmaan kivaa ole. Siitähän siinä ei tietty välitä, ettei siitä naapuristakaan ole niin kamalan kivaa että siltä varastetaan. __ kirjoitti:
En sanonut että täällä kaikki provosoisivat vaan sinä. Senkin tiedät ettei se ole epäluuloa.
Ei varmaan tunnu kivalta juu. Jos on varastanut naapuriltaan ja se syyttää siitä, niin ei kai se varmaan kivaa ole. Siitähän siinä ei tietty välitä, ettei siitä naapuristakaan ole niin kamalan kivaa että siltä varastetaan.Tiedän että se on epäluuloa.
En kirjoittele muuten kuin tällä rekisteröidyllä merkillä. Kyllästyin siihen että nimimerkkiä käyttivät muutkin loukkaavassa tarkoituksessa. Jotta tämä keskustelu voisi olla rakentavaa, niin rekisteröidytkö ystävällisesti, jotta tiedän kenelle vastaan milloinkin. Muutoin tulkitsen että olet pelkkä trolli.- __
mummomuori kirjoitti:
Tiedän että se on epäluuloa.
En kirjoittele muuten kuin tällä rekisteröidyllä merkillä. Kyllästyin siihen että nimimerkkiä käyttivät muutkin loukkaavassa tarkoituksessa. Jotta tämä keskustelu voisi olla rakentavaa, niin rekisteröidytkö ystävällisesti, jotta tiedän kenelle vastaan milloinkin. Muutoin tulkitsen että olet pelkkä trolli.Sinun ei tarvitse tietää kenelle vastaat, kun muutkaan eivät tiedä kenelle vastaavat kun vastaavat useille vakionimimerkeillesi.
- KYSYIMPÄ ASIASTA
mummomuori kirjoitti:
Tuota, kun en löytänyt muuta tältä palstalta kuin tuohon uutiseen nojaavan aloituksen.
Olen pahoillani, mutta taidat hiukan suurennella tuota epäluuloasi että täällä kaikki jollain eri nikeillä provosoisivat. Ei tunnu oikeinkivalta tuollainen jatkuva syyttely.mummomuori: Joillakin henkilöillä on niin heikko itsetunto etteivät he ymmärrä että
"k r i t i i k k i _ m i s t ä _ a s i a s ta _ t a h a n s a_ s i l l o i n _ k u n _ s e _ o n _ P E R U S T E L T U"
ei ole kenenkään loukkaamista eikä lain rikkomista (Poliisi) - KYSYIMPÄ ASIASTA
KYSYIMPÄ ASIASTA kirjoitti:
mummomuori: Joillakin henkilöillä on niin heikko itsetunto etteivät he ymmärrä että
"k r i t i i k k i _ m i s t ä _ a s i a s ta _ t a h a n s a_ s i l l o i n _ k u n _ s e _ o n _ P E R U S T E L T U"
ei ole kenenkään loukkaamista eikä lain rikkomista (Poliisi)tekstarissa viite myös tähän "Kansanvaltaan sisältyy yksilön oikeus osallistua ja vaikuttaa yhteiskunnan ja elinympäristönsä kehittämiseen." (2 § Kansanvaltaisuus ja oikeusvaltioperiaate)
- w3cc4
KYSYIMPÄ ASIASTA kirjoitti:
tekstarissa viite myös tähän "Kansanvaltaan sisältyy yksilön oikeus osallistua ja vaikuttaa yhteiskunnan ja elinympäristönsä kehittämiseen." (2 § Kansanvaltaisuus ja oikeusvaltioperiaate)
Poliisi arvioi (Poliisin on arvioitava) suomen perustuslain perusoikeuksien mukaisesti kirjatussa järjestyksessä. Jos menee tekemään ilmoituksen joka ei ole perusteltu, silloin arvioidaan ilmoituksen tekijä (väärä ilmianto t. m. v. = kustannus valtiolle = rikos).
- tuumasta tuomioon
w3cc4 kirjoitti:
Poliisi arvioi (Poliisin on arvioitava) suomen perustuslain perusoikeuksien mukaisesti kirjatussa järjestyksessä. Jos menee tekemään ilmoituksen joka ei ole perusteltu, silloin arvioidaan ilmoituksen tekijä (väärä ilmianto t. m. v. = kustannus valtiolle = rikos).
laittomia ilmiantoja muuten pidetään silmällä korkeammalla taholla kun ne ovat lisääntyneet, ja ilmeisesti suomeen perustetaan ihmisoikeuksia suojeleva virasto 2012 joka käsittelee vain ihmisoikeuksien rikkomisia suomessa
- viuh vain
Hei tee koe! Tee muutama avaus homoista ja väitä että he lietsovat vihaa. Katso sitten miten äkkiä ne avaukset poistuvat. Veikkaan että alta aikayksikön.
- siperiaan vaikka
Voisko kirkko alkaa nyt oikeasti rahdata näitä uskovia johonkin keskitysleireille, että päästäisiin tästä kalvavasta vihasta eroon.
- Rakkautta tilalle
Uskovia on aina vihattu. Se lukee jo Raamatussa.
"Uskovia on aina vihattu. Se lukee jo Raamatussa."
Ja fundamentalistit ovat aina vihanneet. Se lukee historiankirjoissa ja uutisissa.- w3cc4
Phoebus kirjoitti:
"Uskovia on aina vihattu. Se lukee jo Raamatussa."
Ja fundamentalistit ovat aina vihanneet. Se lukee historiankirjoissa ja uutisissa.kristinuskohan on vainonnut kristillisiä sen alkuajoista saakka, esimerkiksi suomalaiset olivat kristillisiä ennen pakkokääntämistä kristinuskoon lahkoineen
w3cc4 kirjoitti:
kristinuskohan on vainonnut kristillisiä sen alkuajoista saakka, esimerkiksi suomalaiset olivat kristillisiä ennen pakkokääntämistä kristinuskoon lahkoineen
"kristinuskohan on vainonnut kristillisiä sen alkuajoista saakka, esimerkiksi suomalaiset olivat kristillisiä ennen pakkokääntämistä kristinuskoon lahkoineen"
Vaikuttaa vähän joltain oikeiden ja vielä oikeampien kristittyjen sisäiseltä kinastelulta.
Eiköhän suomalaisilla ollut ihan oma uskontonsa ja mytologiansa ennen kristinoppien tuloa.
Varsinaissuomessa (Senaikaisen termistön mukaan Suomessa) oli kylläkin kristittyjäkin jo ennen ns. ristiretkiä, jos pakkokäännyttämisellä tarkoitetaan niitä.
En pääse nyt aivan aloittajan ajatuksenjuoksuun mukaan. Toisaalta kyselet, missä lietsotaan vihaa ja toisaalta tuntuu kuin sinua harmittaisi, ettemme puutu riittävästi vihapuheeseen.
Mikä sinua siis todellisuudessa suututtaa? Voitko kertoa tarkemmin?
Pappi Sonja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947806- 1723761
- 533279
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2492487- 482165
- 422015
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?271912- 481902
- 601778
- 191773