Tuli äkkilähtö Lontooseen ja huomasinpa, että passi on mennyt vanhaksi. Enää ei ehdi uusia, mutta henkilökortti on alle puoli vuotta vanha. Poliisin ja suurlähetystön sivuilla lukee, että henkilökortti käy myös matkustusasiakirjana Iso-Britanniaan. MUTTA. Olen kuullut ikäviä tarinoita, kuinka henkilökortti ei Brittien päässä äkkiseltään käykään.
Nyt kaipaisin faktaa ja kokemuksia henkilökortilla matkustamisesta Lontooseen ja pois, mielellään Gatwickin kentän kautta. Vielä on kaksi päivää aikaa käydä hakemassa pikapassi, jos se tuleekin tarpeeseen.... Miten teillä on käynyt?
Henkilökortilla Lontooseen?
10
986
Vastaukset
- Do it
Lentoaseman poliisi myöntää pikapasseja Helsinki-Vantaalla.
- mitä tarinoita?!
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?nodeid=15711
http://www.finnair.fi/finnaircom/wps/portal/traveldocuments/fi_FI
Mikä voi olla ongelma Iso-Britanniassa, jos mukana on sivuston mainitsema poliisin myöntämä henkilökortti? Jos se ei kelpaa, niin miksi kelpaisi passikaan? Jos viranomainen alkaa käyttää mielivaltaa, niin ei kai passi ole mikään tae mistään. - kuvallinen henkilöko
kyllä kelpaa ja Vantaalla saa passin vain jos se on unohtunut kotiin.,..jos passi on mennyt vanhaksi niin sitä ei saa sen tähden ja sen nimi on oikeasti kertapassi.
- kkempo
Kiitoksia kaikille. Näinhän minä ajattelinkin, mutta kun on kuullut niitä 'tarinoita' että hlökortilla saattaa tulla ongelmia nimenomaan Briteissä, jotka eivät ole suomalaisia henkilökortteja tottuneet näkemään. En halua että reissu menee mönkään jonkun tällaisen seikan takia. Mutta tällä kortilla mennään kun lakikin sitä puoltaa. Alanpa tästä suunnitella pakkaamista, ma siis lähtö. :)
- Sinna61
Minä olen kulkenut jo vuosia Lontoossa pelkällä henkilökortilla eikä mitään ongelmia ole ollut!
- Lontooseen
Edelleen henkilökortilla Lontooseen? Onko ollut mitään ongelmia?
- 5plus
Henkilökortti on ok. Ainoa "ongelma" tuossa on mahdollinen jono - passiautomaateilla jono menee suht nopeasti, tiskeille jono saattaa olla todella hidas, jos sattuu tulemaan Lontooseen ruuhka-aikaan, varsinkin Heathrown kolmosterminaalissa.
- AitoRealisti
Minulla on itse asiassa viime aikoina käynyt juuri päinvastoin. Automaateille on törkeät jonot, mutta EU kansalaisten "manuaalijonossa" ei ole ketään
- 12plus
Tosdella hyvä tuuri tuossa tapauksessa. Omat kokemukset ovat olleet aika päinvastaisia. Viimeksi passi oli viisumihaussa, ja jonotin pienen ikuisuuden lapsiperheiden perässä, Yksi EU-tiski auki.
- räkäkänni
Ongelmia voi tulla jos ei ole matkustuskunnossa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057