Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Henkilökortilla Lontooseen?

kkempo

Tuli äkkilähtö Lontooseen ja huomasinpa, että passi on mennyt vanhaksi. Enää ei ehdi uusia, mutta henkilökortti on alle puoli vuotta vanha. Poliisin ja suurlähetystön sivuilla lukee, että henkilökortti käy myös matkustusasiakirjana Iso-Britanniaan. MUTTA. Olen kuullut ikäviä tarinoita, kuinka henkilökortti ei Brittien päässä äkkiseltään käykään.

Nyt kaipaisin faktaa ja kokemuksia henkilökortilla matkustamisesta Lontooseen ja pois, mielellään Gatwickin kentän kautta. Vielä on kaksi päivää aikaa käydä hakemassa pikapassi, jos se tuleekin tarpeeseen.... Miten teillä on käynyt?

10

923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Do it

      Lentoaseman poliisi myöntää pikapasseja Helsinki-Vantaalla.

    • mitä tarinoita?!
    • kuvallinen henkilöko

      kyllä kelpaa ja Vantaalla saa passin vain jos se on unohtunut kotiin.,..jos passi on mennyt vanhaksi niin sitä ei saa sen tähden ja sen nimi on oikeasti kertapassi.

    • kkempo

      Kiitoksia kaikille. Näinhän minä ajattelinkin, mutta kun on kuullut niitä 'tarinoita' että hlökortilla saattaa tulla ongelmia nimenomaan Briteissä, jotka eivät ole suomalaisia henkilökortteja tottuneet näkemään. En halua että reissu menee mönkään jonkun tällaisen seikan takia. Mutta tällä kortilla mennään kun lakikin sitä puoltaa. Alanpa tästä suunnitella pakkaamista, ma siis lähtö. :)

    • Sinna61

      Minä olen kulkenut jo vuosia Lontoossa pelkällä henkilökortilla eikä mitään ongelmia ole ollut!

    • Lontooseen

      Edelleen henkilökortilla Lontooseen? Onko ollut mitään ongelmia?

      • 5plus

        Henkilökortti on ok. Ainoa "ongelma" tuossa on mahdollinen jono - passiautomaateilla jono menee suht nopeasti, tiskeille jono saattaa olla todella hidas, jos sattuu tulemaan Lontooseen ruuhka-aikaan, varsinkin Heathrown kolmosterminaalissa.


      • AitoRealisti

        Minulla on itse asiassa viime aikoina käynyt juuri päinvastoin. Automaateille on törkeät jonot, mutta EU kansalaisten "manuaalijonossa" ei ole ketään


      • 12plus

        Tosdella hyvä tuuri tuossa tapauksessa. Omat kokemukset ovat olleet aika päinvastaisia. Viimeksi passi oli viisumihaussa, ja jonotin pienen ikuisuuden lapsiperheiden perässä, Yksi EU-tiski auki.


    • räkäkänni

      Ongelmia voi tulla jos ei ole matkustuskunnossa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      87
      2305
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      51
      1997
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      89
      1837
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1628
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1562
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      25
      1432
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1390
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1351
    Aihe