ennalta aavistaminen

amable

ennalta aavistaminen on aika hirveetä ja tosi pelottavaakin..
jotkut toivoo että olis tällainen kyky ja vieläpä nimittää sellaista lahjaksi, jota se ei kyllä todellakaan ole : (
mikään ennustaja eukko tms en oo, mutta aistin erilaisia asioita, näen ihmisen luonteen vaikka kuvasta tms ja joskus tulee niitä deja vu-ilmiöitä..
en pysty kyllä ymmärtää että mitä tää on, hulluksi varmaan sit tullu..

14

3463

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hmm...

      Kyllähän sosiaalisesti/empaattisesti lahjakas ihminen voi hyvinkin nähdä toisen ihmisen luonteen (tai arvata) pelkästään kuvasta. Asennosta, olemuksesta, ulkonäöstä, pukeutumisesta.

      Deja vu-ilmiöhän on oikeastaan yleensä aivojen "sähkökatko" (tai pikemminkin oikosulku), jota tapahtuu toisille enemmän, toisille vähemmän...

      Ja ennalta aavistaminenhan voi johtua joko tuosta deja vu:sta tai sitten yksinkertaisesti siitä, että alitajuisesti näkee merkkejä asioista, jotka tietoisuus ei vain tavoita. Samalla tavoin, kun tulee tunne, että "nyt joku on kulman takana" tai "joku on huoneessa". Kuulee alitajuisesti esim. jonkin äänen, jota ei vain tiedosta.

      Onko tarkempia esimerkkejä?

    • Ystävä

      Usein unessa koen seuraavan päivän tapahtumia, joskus hyvinkin tarkasti.
      Olen myös saanut "lahjan", joka tuntuu hyvin ahdistavalta.
      Jos haluat keskustella näistä asioista enemmän, kirjoita mulle: [email protected]

      • amable

        Hienoo tavallaan huomata, että on ihan oikeesti muitakin samanlaisia, ettei kaikki tällaiset ole vain siskoni, äitini ja isoäitini.
        Kuulin mun isältä, että meidän kaukaisessa suvussa on ollut jotain lapin noitia, sellaisista en oo kyllä koskaan kuullutkaan.
        pilvistäkin näkee....jos se on tietyn mallinen, niin siitäkin näkee mitä on tiedossa, aika jänskä juttu sekin.
        joskus tulee sellaisia omituisia oloja, että vaistoaa että kohta tapahtuu jotain tai että joku asia on pielessä tms, sitten alkaa vaan funtsimaan että mikä...
        on tää elämä niin ihmeellistä


      • Mika
        amable kirjoitti:

        Hienoo tavallaan huomata, että on ihan oikeesti muitakin samanlaisia, ettei kaikki tällaiset ole vain siskoni, äitini ja isoäitini.
        Kuulin mun isältä, että meidän kaukaisessa suvussa on ollut jotain lapin noitia, sellaisista en oo kyllä koskaan kuullutkaan.
        pilvistäkin näkee....jos se on tietyn mallinen, niin siitäkin näkee mitä on tiedossa, aika jänskä juttu sekin.
        joskus tulee sellaisia omituisia oloja, että vaistoaa että kohta tapahtuu jotain tai että joku asia on pielessä tms, sitten alkaa vaan funtsimaan että mikä...
        on tää elämä niin ihmeellistä

        On myös minulle tuttu juttu. Ei sinänsä mitenkään ikävää, mutta toisinaan hieman.. ärsyttävää?


    • Nomen est Omen

      Minulla on ollut jo pienestä lähtien tuon suuntainen "kyky".. Ensin pelkäsin sitä, halusin olla suht. "normaali" ja muuta sellaista. Mutta nykyään olen niin tottunut siihen, etten aina edes jaksa välittää enteistä ja enneunista. Niihin vain on jo niin tottunut...

      Täysin ei kuitenkaan varmaan koskaan totu..
      Oudointa on varmaan valveilla ollessa tulevat pienet mielikuva pätkät, jotka toteutuvat täsmälleen samalla tavalla parin päivän sisään...
      Onkohan enteillä joku vakio viive, että minkä ajan päässä näkemisestä toteutuvat,

    • Näkijä M35

      Nuorempana näin unissani pätkiä tulevien päivien tapahtumista. Unet olivat jotenkin luonteeltaan erilaisia kuin tavalliset unet, heräsin niihin ja ne jäivät mieleeni toisin kuin tavlliset unet.

      Dejavu-ilmiössähän tulee tunne siitä että on nähnyt taikka kokenut tilanteen aikaisemmin, mutta käsittääkseni yleensä ei tiedä missä ja miten? Kun jouduin noihin tilanteisiin minulle oli aina aivan selvää, että olin nähnyt ne unessa ja tiesin jopa sen koska.

      Tuo ei ollut pelottavaa, mutta aika mielenkiintoista. Oli aika hauskaa olla esim. jossakin tilanteissa joissa tiesi mitä muut seuraavaksi sanovat tai tekevät ja miettiä vasta-argumentti tms. jo valmiiksi. Nuo unen tapahtumat olivat ihan satunnaisia muutaman sekunnin taikka muutaman kymmenen sekunnin pätkiä. Muutamaan vuoteen en ole nähnyt niitä.

      Juttelin kerran kännissä asiasta isäni kanssa ja hänellä oli ollut samoja kokemuksia joista hän ei ollut kertonut kenellekään. Isän isoäiti oli kuulemma ollut Pohjanmaalla jonkinlainen näkijä ja parantaja, joten ehkä se tulee sieltä.

      Vaikeaa olla näihin uskomatta kun on ne itse kokenut. En usko että päässäni viiraa millään tavalla, kuten ei isällänikään.

      • yksi

        se että olen niin hidas toimimaan. Pitäisi olla herkempi toteuttamaan näkynsä. Mutta sitten teen kuten tyhmä järkeilyni sanoo ja teen väärin. Vaikka kuva on annettu jotta tekisin oikein. En edelleenkään osaa toimia annetun kuvan mukaisesti. Käsittääkseni tiedolta voi suojautua jos se kiusaa. Miksiköhän näitä taipumuksia on. Onkohan tarkoitettu että voisimme auttaa tapahtumia oikeaan suuntaan. Jos voimassa on monenlaisia energioita ja ne ovat suunnilleen yhtä vahvoja voisimme energiaamme hyväksi käyttäen pyrkiä auttamaan Rakkauden Energian toteuttamisessa. Vai mitä mieltä olette. Miksi näitä kykyjä on?


    • vasta14

      Sain tunteen ja ihan kun olisin mähnyt intaerään läheiseni kuoleman. En puhunut siitä kellekkään, hieman ahdisti kun viikko eteenpäin hän kuoli ilman mitään tiedettyä syytä. Varmaan vanhuuteen, mutta silti. Sen jälkeen on tullut paljoa aavistettua ja deja vu- on myös tosi tuttu ilmiö mulle. Ja olen vasta 14..

    • nykyhetkenAavistaminen

      Ihmismieli on tutkimatonta suurelta osin. Suhteellisuusteoriasta voidaan päätellä että kaikki on aina. Joten mieli "menee katsomaan" tai saa mielikuvan "tulevaisuudesta" koska sekin tapahtuma on myös nyt koska se on aina.
      Menneisyyden havaitseminen hyväksytään koska väitetään että alkuräjähdys on nähtävissä. On vain tosiasia että valo eli värähtely joka silloin syntyi on jo mennyt tästäkin ohi.
      Vielä kun otan huomioon että mennyt ja tuleva ei ole mitään, on vain nyt - aika on ihmismielen keksimä projektio, eikä paikka ole missään vaan kaikki on kaikkialla olenkin selvänäön ja oivalluksen ytimessä

      • nykyhetkenAavistaminen

        jatkan vielä...
        Mieli luo käsityksen nykyhetkestä. Tulevaisuus ei ole määrätty koska mieli, luo eli valitsee haluamansa käsityksen silloinkin siitä mitä sillä hetkellä kokee aivan kuten tästäkin hetkestä - tekstistä. Tällä tavoin luon oman elämäni ja tulevaisuuteni, siis valitsemalla mihin reagoin ja millä tavalla.
        Ps. Jotkut ovat värisokeita, joillakin ei ole nuottikorvaa, jotkut pystyvät kuulemaan tulevia. On mielenkiintoista että me emme ole kaikki samanlaisia. olisi aika outoa nähdä kaikkialla itsensä, vaikka tarkemmin katsoen olemmekin kaikki samanlaisia


    • aavistusmuistelus

      Kauan sitten minulle esiteltiin valokuvaa pari-kolme vuotiaasta taaperosta. Muut seurueen jäsenet ihastelivat kuvan lasta niin kuin muksuja on tapana ihastella. Minusta lapsi näytti pahantahtoiselta, ylipäätään pahaenteiseltä. Tämä oli pelkkä tunne. Järkevästi ajatellen erikoista oli vain, että lapsen kasvot olivat aikuismaiset. Niissä ei ollut lapsille ominaista suloisuutta.

      Sattuman oikusta elämänpolkumme ristesivät kyseisen lapsen aikuistuttua. Kummallisesti hänen kasvonpiirteensä olivat edelleen samanlaiset kuin valokuvassa ja luonne osoittautui siitä saamani vaikutelman mukaiseksi.

    • wiwiwihi

      minulla on tämä taito.aavistin pienenä jopa internetin tulemisen aikoja sitten.

      siihen taitoon pitää luottaa, yliluonnolisia kykyjä.

    • priorjdfmjswo

      Muistan, että isoisäni näki ennenäkyjä- ja unia, jotka usein liittyivät sukulaishenkilöiden kuolemaan, mutta myös vaatimattomampiin tapahtumiin. Jatkosodan ensimmäisen kranaatin iskun korsun lähelle hän koki unessa etukäteen ja pelästytti korsun herätessään.

      Itselläni ei ole tällaiseksi tulkittavia kokemuksia, paitsi yhden etiäisen näkeminen lapsena. Monet, joille olen sen kertonut, ovat suhtautuneet tosi vähättelevästi ja pitäneet sitä "unena". Olin kyllä täysin hereillä ja vaikka kyse oli niinkin vaatimattomasta tapahtumasta kuin vierailulla olevan tätini poistuminen (ulos tuleminen, olin itse pihamaalla) kotitalostamme, niin näin sen kuitenkin täsmälleen samanlaisena noin puoli tuntia etukäteen ja hämmästyin, kun täti tulikin ulos talosta uudestaan. Hän ei myöskään voinut poistua välillä ja mennä takaisin sisälle, sen olisin hyvin nähnyt, koska olin koko ajan samassa paikassa.

      Minulla on muutamia kokemuksia jonkinlaisesta avun saamisesta, mutta ne ovat hiukan epämääräisempiä, enkä siksi voi varmuudella sanoa, ovatko ne vain mieleni tuotoksia. Tai miksi "vain", jos ne ovatkin sitä, niin ne kuitenkin auttoivat.

      Olen miettinyt, voiko olla myös toisenlaisia enteitä tai viestejä. Pari vuotta sitten näin yhden kesän aikana toistuvasti autoja, joiden rekisterinumeroissa oli oma nimeni. Niitä tuli runsaammin vastaan usein vain sen kesän aikana, eikä sen jälkeen tai sitä ennen. Nimeni perässä olleita numerosarjoja en muista. Voiko tällaisella olla jokin viesti, vai sattumaako vain? Onko joku, jolla olisi tällaisesta kokemusta tai näkemystä?

    • Anonyymi

      Ite jotenkin osasin aavistaa/tunsin mammani kuoleman ja juuri sen takia halusin vielä nähdä hänet n.3viikkoa sitten....:-(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1412
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe