Päättymätön suoritus (osa 6)

Sudden Depth

Tavaroiden purkamisessa ei liiemmin kestänyt, joten Henri pääsi melko nopeasti ihastelemaan tilavaa taloa. Eteinen ei ollut mitenkään kummoinen - melko ahdas ja pimeä - mutta eritoten olohuone oli hieno. Katto oli todella korkealla, tilaa oli vaikka muille jakaa, kaikki seinät olivat vitivalkoisia ja auringonpaiste säteili huoneessa kauniisti. ''Aikamoinen lukaali'', Henri päivitteli. ''Niinkin vois sanoa. Haluaisitsä syödä jotain?''

Henri ja Topi söivät aimo aterian lihapullaa ja perunamuusia ja lysähtivät sohvalle sulattelemaan ruokaa ja päivittelemään päivän tapahtumia - tulevia unohtamatta. ''Haluaisitko sä nyt selittää sitä sun käytöstäs?'' Henri aloitti. ''Henkka, ei tänään. Huomenna on uus päivä, ja mä kerron sitten, kun on hyvää aikaa.'' ''Topi, mun on pakko tietää.'' ''Ei se ole mikään kovin kiireellinen asia.'' ''Mulle se on!'' ''Mä sanoin sulle jo. Se ei ole vakavaa.'' ''Mä en voi mennä nukkumaan, ennen kuin sä kerrot.'' ''Sitten sä joudut valvomaan koko yön. Mä en oikeesti halua alkaa selvittelemään sitä tänään.''

Henri katsoi Topia syvälle silmiin. Hän avasi jo suunsa sanoakseen pari valittua sanaa, mutta ei pukahtanutkaan. Topi yritti kohottaa tunnelmaa: ''Eiks ois parempi puhua jostain muusta?'' ''No, okei... Missä me muuten nukutaan?'' ''No mäpä näytän'', Topi puuskahti ja nousi näyttääkseen Henrille makuuhuoneen. Se löytyi aivan nurkan takaa. ''Ei se kummonen oo, mutta kelvatkoon'', Topi virkkoi. ''Miks tossa on vaan yks sänky?'' ''Muut sängyt on varastossa. Mulla ei oo avainta sinne.'' ''Nukutaanks me molemmat tossa?'' ''Mikäli se ei sua haittaa...'' Topi sanoi arvoituksellisesti ja lähti kävelemään takaisin keittiöön. Hänen äänensävynsä sai Henrin ihmettelemään, mitä hän oikein tarkoitti.

Henri etsiskeli Topia vähän aikaa, ja löysikin hänet siirtämästä autoa. Kun Topi oli valmis, Henri rohkaisi mielensä kysyäkseen Topilta, mitä hän oikein tarkoitti. ''Ai mitäkö? Sitä vaan, että jos se nyt ei oo niin kamalaa nukkua mun vieressä, niin siitä vaan sohvalle nukkumaan, mutta sehän on helvetin kova se sohva...'' Topi oli kieltämättä oikeassa. Henriä jännitti silti nukkuminen Topin vieressä. ''Eiköhän siihen totu'', Henri aprikoi ja kysyi sitten Topilta: ''Miten sulla ei oo avainta tonne varastoon?'' ''En mä sieltä mitään tarvii. Se avain on faijalla.''

Henri huokaisi ja käveli takaisin sisälle. Ilta tuli nopeammin kuin hän tajusikaan, ja molempia alkoi väsyttää toden teolla. ''Pitäisköhän mennä nukkumaan'', Topi sanoi haukotellen. ''En vois olla yhtään enempää samaa mieltä'', Henri sanoi väsyneesti. Aurinko oli jo laskeutunut puiden taakse, ja valoa ei ollut enää tarpeeksi valaisemaan muita huoneita kuin olohuonetta. Topi touhusi: ''Mä taidan mennä tästä suihkuun. Tarviiks sun mennä?'' ''Mä voin mennä sun jälkeen.'' ''Ai etkö sä tulekaan samaan aikaan?'' Topi nauraa räkätti. Henri ei edes hymyillyt. Totta kai hän olisi halunnut mennä, mutta Topi vitsaili.

Topi kävi riisuutumassa makuuhuoneessa ja etsi tarvittavat shampoot. Hän palasi pelkät harmaanvalkoiset bokserit yllään. Henri säpsähti ja yritti parhaansa mukaan olla katsomatta Topiin päin. Topi kuitenkin käveli lähemmäs ja istui Henrin viereen. ''Onhan sulla kaikki varmasti hyvin?'' ''Olis paremmin, jos sä olisit kertonu...'' ''Mä sanoin jo, että huomenna. Ei kannata nyt sitä miettiä.'' ''Ei sitten...'' ''No, mä meen tästä. Mä koitan olla nopee, että säkin pääset joskus nukkumaan'', Topi sanoi nopeasti ja lampsi suihkuun. Henri katseli Topia, kunnes häntä ei enää näkynyt. ''Voi jumala, kun se on komee...'' Henri päivitteli.

Juuri ennen nukkumaanmenoa Henrin maatessa jo sängyssä Topi palasi vielä keittiöön. Hän otti taskustaan kaksi avainta. Toisella hän avasi yhden vetolaatikoista ja toisen hän pudotti sinne. Topi laittoi laatikon takaisin lukkoon. ''Ei olekaan varaston avainta Topilla, ei...'' hän myhäili ja meni takaisin makuuhuoneeseen.

5

470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä! Juoni alkaa muodostua mun tarinassa ja mun mielessä. Saapa nähdä osunko oikeaan arvauksissani.

      • Kääk! Pitisanomani, että sun tarinassa ja mun mielessä =D


    • Sudden Depth

      No joo, ennalta-arvattavuus on tän tarinan yks huonoista puolista. Mutta en mä nyt kuitenkaan olis ihan noin varma, että tietäisin ulkopuolisena, miten tarina päättyy... ;)

    • En mä sitä tarkoittanut ;-) Siis keksin ite, miten sun tarina voisi jatkua, kohta näen olenko mä väärässä.

    • Wazz

      Todella hyvä tarina! Yksi parhaimpia mitä olen lukenut :) Niin helppo päästä tarinaan itsekkin mukaan, jatka samaan malliin :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5248
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3407
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1542
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      186
      1410
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    Aihe