kuntoutustuki

varaosapolvi

Olen nivelvaivojen takia pitänyt jo 300 sairauspäivät ja nyt ollut 1,5 vuotta kuntoutustuella 3kk - 6kk pätkissä. Nyt kontrollissa käydessä pyysin B-todistusta kuntoutustuen jatkoa varten. Lääkäri oli kirjoittanut sen ihan ok, mutta siinä ei ole mainittu mihin asti se on voimassa, eikä sitäkään onko se toistaiseksi voimassa oleva.
Kaikki muut kohdat on asianmukaisesti täytetty, ainoastaan loppumista ei. Mitähän tämä tarkoittaa?

10

506

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astafix

      Mulla ainakin oli samanlainen ja se todettiin niin ettei lääkäri ota kantaa työkykyyn,,,toimi nyt nopeasti !!!!

      • varaosapolvi

        Mitä sinä teit? Entinen kuntoutustukipäätös on voimassa tämän kuun loppuun ja mulla on samalle lekurille meno kolmen viikon päästä.


      • astafix
        varaosapolvi kirjoitti:

        Mitä sinä teit? Entinen kuntoutustukipäätös on voimassa tämän kuun loppuun ja mulla on samalle lekurille meno kolmen viikon päästä.

        Joo sanot lääkärille , tai kysyt kannanotosta, mutta siinä kyllä on kohta jossa on ruksi en ota kantaa joten lääkäri on epähuomiossa sen varmkaan jättänyt , mutta tosiaa nyt kysyt ja sanot että merkitsee sen asianmukaisesti tai tulee bumerangina takaisin varmasti ja siinä menee taas aikaa. Pysy tiukkana


    • varaosapolvi

      Laitoin sen lääkärinlausunnon Kelalle kuten asiaan kuuluu ja kun se on siellä perillä, menee tieto heti Kevalle, josta tulee yleensä pian tieto jatkosta. Kelalla se kestää monta viikkoa ennenkuin päätös tulee.
      Kirjauduin Kevan sivulle katsoakseni omia tietoja, sielläpä luki isolla tekstillä "Sinulle on myönnetty eläke". Mitään alkamis- tai päättymispäivää siellä ei ole, en pääse katsomaan eläkkeen määrää tai edes päätöksen anto päivää.
      Ei kai pysyvää eläkettä voi ilman hakemusta hakea, vai riittääkö siihen pelkkä lääkärin B -todistus? Mistä ihmeestä tässä on kyse?

    • astafix

      Erikoista, minulla on seuraava teksti,

      "Työeläkelakien mukaan Teillä on oikeus työkyvyttömyyseläkkeeseen 1.8.2008 alkaen".

      Täytin tietysti eläkehakemuksen ja lääkäriltä B sekä E lausunnot.

      Voivat tietysti myös käyttää termiä eläke koska se on käytännössä sama kuin kuntoutustuki.

      Olen kyllä kaikki koukerot käynyt läpi, ja ymmärrän huolesi.
      Puhelimessa olisi helpompi puhua kuin täällä kertoa itsestä yksityiskohtaisesti.

    • Kevalta on tullutkin aina ensin tieto kuntoutustuesta, Kelan päätös kestää monta viikkoakin. Voiko kuntoutustuki muuttua pysyväksi eläkkeeksi ihan noin vain lääkärin B -todistuksella?

    • astafix

      Mielestäni aina pitää tehdä itse eläkehakemus ja siihen liitteeksi B-todistus

    • Mielenkiintoista onkin se, että tämä, jonka takia olen nyt kuntoutustuella, on alunperin potilasvahinko. Eli potilasvakuutuskeskuksellakin on on lusikkansa sopassa. Jos joudun sen takia eläkkeelle, niin potilasvakuutus joutuu jotain sekin korvaamaan....huh

    • kimmeli anneli

      kertokaapa jotain osviittaa paljonko tommosia tukia voi saada.. onko se sama kuin sairauspäiväraha.. itse olen jäämässä kohta saikulta 300p tulee täyteen,enkä kunnossa lainkaan..käyn fysioterapiaa ja kuntoutusta pian..ei työhön menijäksi ole onko koskaan pelottavaa itsestä.

    • Kuntoutustuki on saman suuruinen kuin jos jäisit nyt eläkkeelle. Sen summan suunilleen saat tietää kirjautuessasi pankkitunnuksilla eläkelaitoksesi sivuille. Minulla se on Keva, se maksaa mitä olen kunta-alalla tienannut eläkettä ja siihen vähän päälle maksaa Kela.
      Kuntoutustukea voidaan jatkaa pienissä pätkissä vuosia, ennenkuin jäät kokonaan eläkkeelle tai sitten kuntoudut ja palaat työelämään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2068
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      151
      1588
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1217
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1184
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe