MAHTAVA UUTINEN

TOD. ONNELLINEN

UPEETA, MAHTAVAA, Raikku aloittaa lennot Turusta. Ja millaisille kohteille, aivan upeaa. Nyt voi alkaa käymään viikonloppuja keski-euroopassa, ei mitään itäblokkeja.
Nyt koko kansa käyttämään näitä reittejä, näitä on odotettu!!!!!

31

453

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vakikäyttäjä

      Täysin samaa mieltä, loistavat kohteet. Bryssel, Lontoo, Malaga ja sokerina pohjalla Barcelona. Hienoa ja kiitos Ryanair sekä Turku

    • jeevesjeeves

      Turku sai kyllä mielestäni heti kättelyssä ehkä jopa paremmat kohteet kun mitä Tampereella on. Toki Tampereella on reittejä enemmän ja pidempään toimineita, mutta etenkin Bryssel ja Barcelona ovat loistokohteita.

    • hohojijijijiaa

      Lienee kilpailutusta Turun ja Tampereen välillä.

    • tämäkö taustalla?

      Olisikohan Ryydair siirtämässä Suomen pääkenttää Turkuun?

      Olisiko sieltä tullut edullisempi tarjous uusille reiteille kuin Tampereelta? Mitenköhän turussa terminaalitilat, ovatko paremmat kuin tampereen parakkiratkaisu?

      • jeevesjeeves

        Turun halpalentoterminaali on kyllä heikompi kun mitä Tampereen vastaava. Tosin, kyllä esimerkiksi Wizz Airilla kulkiessa on tuollakin hyvin mahtunut koko ison koneen matkustajat. Ja onhan tuolla halpalentoterminaalissa myös passintarkastuspiste. Ja se, mikä toimii Turussa paremmin kuin mitä Pirkkalassa, on lentokentän bussiyhteydet. Nimittäin Pirkkalan halpalentoterminaalin bussi (6€) on suhteettoman kallis ja aikataulut sekä reitti kyllä todella sekava. Turussa pääsee normaalin joukkoliikenteen kanssa terminaalin viereen ja hinta 2,50 €. Lisäksi Turussa kelpaa kaupungin sisäiset liput mikä sekin on ainakin näin Turkulaiselle ehdottomasti hyvä juttu.


    • kiva juttu

      Hienoa kun tulee uusia reittejä suomesta. Barcelonasta tulee mieleen että se voi Ryanairin tapauksessa olla Barcelonan kentän (El Prat) lisäksi Girona tai Reus.

      • FR

        Sen minä tiedän jo. Lennetään Gironan kentälle, 2 kertaa viikossa, aina maanantaisin ja perjantaisin, alkaen 6. huhtikuuta 2012.

        Huomisiltana onnistunee varauksetkin.


      • kiva juttu
        FR kirjoitti:

        Sen minä tiedän jo. Lennetään Gironan kentälle, 2 kertaa viikossa, aina maanantaisin ja perjantaisin, alkaen 6. huhtikuuta 2012.

        Huomisiltana onnistunee varauksetkin.

        Onpas hyvä jos noin on! Mielessäni toivoin juuri tuollaista järjestelyä, päivät menee ihan kohdalleen, Saa kymmenen päivän loman tai vaikka viikonlopun. Ja Gironasta on lyhin matka suunnata Ranskaan.


    • 30

      Onko aikatauluista tietoa ? Tampereelta Stanstediin keskellä yötä ei houkuta. Saapuminen Gatwik:n klo 19 tietämissä olisi poikaa...

    • ni7jmv76jf7jf

      enklannin kilelisestä uutisesta/tiedotteest kyl tuli kuva etttä terminaali 1 !!!!!toivottavasti pitää kutin

      • _Turuust_

        Olisiko linkkiä tähän Lontoon kieliseen tiedotteeseen? Niin vois itse mutustella asiaa.

        Ehdottomasti olisi hienoa, jos Ryanair käyttäisi oikeaa terminaalia sen vajan sijasta, mutta vaikea uskoa siihen.


    • aina menossa

      Tuskin ykkösestä lentää, mutta ihan sama millainen se terminaali on. Pääasia on päästä edullisesti matkaan ja kohteeseen.

    • Tkulainen

      Jää Tampere hopealle, Turusta nyt jo uutena kohteeena paremmat reitit. Kyllä tuntuu siltä, että Ryanin pääkenttä siirtyy Turkuun. Onhan se mahtavaa, kun kenttä on muutaman kilometrin päässä :)

      • Tkulaiselle

        Tampereen maantiteellinen sijainti on lyömätön Turkuun verrattuna. Tampereelle on erinomaiset maantie- ja rautatieyhteydet kaikkialta Suomesta. Huomattava osa Tampereen Ryanairin käyttäjistä tulee Pirkanmaan lisäksi Keski-Suomesta, Satakunnasta ja Pohjanmaalta. Heille Tampereen sijainti on huomattavasti parempi kuin Helsinki-Vantaan tai Turun. Maantieteelle ei voi mitään. Itselleni tamperelaisena lentäminen Turusta on ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin Helsinki-Vantaakin. Itse asiassa lensin kerran Wizzilla Budapestiin. Harni, että se reitti lopetettiin.

        Kuitenkin on todella hienoa, että Ryanair aloittaa lennot myös Turkuun. Olen ihmetellyt jo vuosia, että miksei. Tiedän, että yhtiö on neuvottelut lennoista Turkuun jo vuosikausia. Ryanairilla on nyt kolme kohdetta Suomessa ja Ryanair-kentät muodostavat jo kehän Helsingin ympärille. Pikapuoliin Ryanair haastaa toden teolla Suomessa Finnairin kalliit lentohinnat. Ruotsissa Ryanair lentää 7 kentälle ja uskon, että Suomessakin ohjelmaan tulee vielä 1-2 uutta kenttää. Arvelen toisen olevan Oulu ja toisen ehkä Kuopio tai Vaasa. Näistä voisi lentää esim. Skavstaan ja johonkin etelän kohteeseen.

        Se lentoasema, joka saa Ryanairin hubin, on todellinen voittaja. Hubin perustaminen tapahtunee aivan pian. Ottamalla Turun ohjelmistoon Ryanair haluaa pelotella Tamperetta ja lisätä paukkuja neuvotteluihin. Tampere-Pirkkalan uuden kakksoterminaalin rakentaminen alkaa piakkoin ja sen on tarkoitus olla valmis ensi syksynä. Terminaali mahdollistaa hubin perustamisen ja Ryanairin lentojen kolminkertaistamisen Tampereelta. Tampereen seutukunnan pitää lisätä panoksia eikä tuudittautua siihen itsestäänselvyyteen, että Ryanair lentää Tampereelle ilman mitään toimenpiteitä. Faktaa on, että Ryanairilla on alueille huomattava työllistävä ja taloutta piristävä vaikutus.


    • Nkklaaa

      Tamperelaisena olen iloinen, että Ryanair lentää pian myös Turusta. Hieman ihmetyttää taas pintaan ponnahtanut taistelu Tampere-Turku.

      Itse en koe Turkua uhkana Ryanairin läsnäololle Tampereelle. Viime kesäkauden 13 reitistä Tampereelta 11 jatkaa ensi kesänäkin. Ainoastaan Riika ja Oslo poistunevat valikoimasta. Lisäksi on syytä odottaa, että uusiakin reittejä tulee 1-4 kappaletta.

      Tkulaisen kommenttia Tampereen reittivalikoimasta ihmettelen. Kyllä se on minun mielestäni aivan erinomainen, vaikka Bryssel ja Barcelona puuttuvatkin vielä. en tosin yhtään ihmettele, vaikka ne avattaisiin ensi keväänä myös Tampereelta. Ryanair lentää Tampereelta ensi kesäkaudella vähintään Lontooseen, Edinburghiin, Frankfurtiin, Bremeniin, Malagaan, Alicanteen, Roomaan, Milanoon, Pisaan, Trapaniin ja Kaunasiin. Ei siis todellakaan mikään huono valikoima reittejä.

      On syytä muistaa, että Ryanair vaatii kaikile reiteilleen yli 80% käyttöasteen lisäksi myös riittävän hintatason. Jos lennot joudutaan myymään kympillä, reitin lähtölaskenta on alkanut. Tampereella on tähän mennessä lakkautettu kolme reittiä eli reitit Tukholma-Skavstaan, Dubliniin ja Liverpooliin. Nyt lakkautusuhan alla ovat siis Oslo ja useita vuosia ohjelmassa ollut Riika. Jälkimmäisen aukon täyttää air Baltic.

      Turkulaisten on syytä käyttää Ryanairia ja maksaa riittävän korkeita hintoja lipuista, jotta reitit säilyvät ja tulee uusia. Lisäksi turun kaupungin pitää ponnistella ulkomailla saadakseen reiteille myös ulkomaisia matkustajia. Turun väestöpohja ei riitä kovin monelle suoralle reitille Eurooppaan.

    • _turuust_

      Olen turkulaisena aivan samaa mieltä, että turha tässä on nyt mitään sotaa vetää Turun ja Tampereen välille, sillä Ryanair on ilmoittanut haluavansa panostaa pohjoisenmarkkinoille ja se ilman muuta tietää myös uusien kaupunkien lisäämistä verkostoon.

      Toisin sanoen, sekä Turulle, että Tampereelle riittää reittejä.

      Sitten vielä noista kattavuus alueiden piirtämisistä, mitä pidempi säde, sitä heikompi voi. Ja kun ottaa huomioon, että suurin voima on kummassakin kaupungissa se lähi seutu, eli Varsinais-Suomessa se 465 544 ja Pirkanmaalla 488 821, ei kysynnän suuruudella ole valtavia eroja.

      Ihan turha väittää, että ratkaisevin kysyntä sijaitsisi yli 60 km päässä lentontältä. Ei varmasti sijaitse. Paikallisella asukaluvulla on eniten merkitystä. Pk-seudun miljoona-asukasta asuu kumpaakin sijaintia aivan yhtä lähellä.

      Joka tapauksessa. Turha olla huolissaan. Kummallekin kaupungille riittää reittejä ja niitä tulee kysynnän mukaan.

    • 20

      Ainakin Espoosta on todella paljon helpompaa ja nopeampaa sujauttaa Turun kentälle kuin Pirkkalaan. Motaria koko matka.

      • Nkslsösss

        Vantaalta taas ajaa todella nopeasti Tampereelle. Moottoritietä koko matka ja lopuksi muutama minuutti Tampereen kehätietä. Vantaa-Tampere(Pirkkala) - ajoaika noin 1,5 tuntia.

        Mutta loppujen lopuksi on ihan sama mitä kentää käyttää. Kaikkiin on lyhyt matka ottaen huomioon millaisia etäisyyksiä kentille on muualla Suomessa. Vantaa-Turku-Tampere - kaikki kaupungit lähellä mikäli asuu tuon kaupunkien muodostaman kolmion sisällä.


      • vai mite?
        Nkslsösss kirjoitti:

        Vantaalta taas ajaa todella nopeasti Tampereelle. Moottoritietä koko matka ja lopuksi muutama minuutti Tampereen kehätietä. Vantaa-Tampere(Pirkkala) - ajoaika noin 1,5 tuntia.

        Mutta loppujen lopuksi on ihan sama mitä kentää käyttää. Kaikkiin on lyhyt matka ottaen huomioon millaisia etäisyyksiä kentille on muualla Suomessa. Vantaa-Turku-Tampere - kaikki kaupungit lähellä mikäli asuu tuon kaupunkien muodostaman kolmion sisällä.

        Voisiko tästä vetää johtopäätöksen, että molempi parempi ja täten kaikki on iloisia.


    • *** *** ***

      Vaan miksi Ryanair on sivuillaan sijoittanut Turun Tanskaan? :)
      Vielä ei olleet matkat varattavissa, sormet valmiina näppäimistöllä odotellaan.

    • no höh

      Pieni ärsytyksenpoikanen iski kun ainakin näissä ensimmäisissä aikatauluissa saapumisaika Gironaan on 23:55 ja näyttäisi siltä että autovuokraamot sulkeutuu klo 24. Siinä pitää sitten vaan toivoa että lento olisi etuajassa tai sitten pitää odottaa aamuun.

    • hdhhdjhdhdrjhdj

      Lentokenttämaksuilla voi olla osaa asioihin, kun Ryanair pyrkii tinkimään kaikesta mahdollisesta. Ensimmäiset vuodet lentokenttämaksut ovat melko edulliset, mutta muutamien vuosien lentelyn jälkeen maksut nousevat melko korkeiksi, joka saattaa karkottaa lentoyhtiöt. Lentokenttämaksut ovat myös syy siihen, miksi Ryanair ei lennä Hki-Vantaalle säännöllistä reittiliikennettä.

    • hdhhdjhdhdrjhdj:lle

      Tampereen ja Turun lentoasemien kakkosterminaaleihin ei sovelleta Finavian normaaleja alennuksia uusille reiteille. Molemmissa terminaaleissa on pysyvästi alennetut hinnat. Ryanair on pyytänyt Finaviaa tarjoamaan vastaavan konseptin myös Helsinki-Vantaalla, mutta sihen ei ole suostuttu, mikä on mielestäni hyvin outoa. Esim. Tukholma Arlandassa ja Kööpenhaminan Kastrupissa on eriliset terminaait halpalentoyhtiöillä riisutuin palveluin ja alennetuin maksuin. Suomessa ei vaan haluta Finnairille todellista kilailijaa Helsiki-Vantaalle.

      Kilpailun kannalta on todella hienoa, etä Ryanai aloittaa lennot myös Turusta. Nyt Ryanair -kentät ympäröivät Helsinki-Vantaata joka suunnasta (Lapeenranta, Tampere, Turku). Yhteensä Ryanairilla on Suomesta nyt parikyentä reittiä. Hienoa. Parin vuoden päästä niitä voi olla jo 40 ja yksi kenttä voi olla Ryanairin hubi, jonne sijoitetaan pysyvästi koneita ja miehistöä. Ilmeisesti Ryanairin aikomuksena on pistää Tampere-Turku -kilpailu käyntiin ko. asiasta. Kumpi kaupunki todella haluaa Ryanairin ja satoja uusia työpaikkoja ja on valmis panostamaan huomattavia summia markkinointiin.

      • random_passenger

        Tähän en kyllä usko. Suomeen ei ole järkeä perustaa mitään hubia. Jos sellainen Pohjoismaihin tulisi, niin Ruotsi on sijaintina paljon ihanteellisempi.

        Hubit perustetaan vetonaulakaupunkeihin, ei Turun tai Tampereen kaltaisiin paikkoihin. Helsinkikään ei ole niin houkutteleva. Kyllä Suomi toimii enemmän sinä hubien ruokkijana kuin hubina.

        Mutta toki sitä aina saa unelmoida. Mielestäni on ihan sama ovatko reitit hubi- vai syöttömuotoisia. Sillä ei ole asiakkaan kannalta paljonkaan merkitystä.


      • Tähän aamuun asti
        random_passenger kirjoitti:

        Tähän en kyllä usko. Suomeen ei ole järkeä perustaa mitään hubia. Jos sellainen Pohjoismaihin tulisi, niin Ruotsi on sijaintina paljon ihanteellisempi.

        Hubit perustetaan vetonaulakaupunkeihin, ei Turun tai Tampereen kaltaisiin paikkoihin. Helsinkikään ei ole niin houkutteleva. Kyllä Suomi toimii enemmän sinä hubien ruokkijana kuin hubina.

        Mutta toki sitä aina saa unelmoida. Mielestäni on ihan sama ovatko reitit hubi- vai syöttömuotoisia. Sillä ei ole asiakkaan kannalta paljonkaan merkitystä.

        olen uskonut, että Ryanairilla on jo hub Ruotsissa, Skavsta ja Norjassa Rygge. Tai niin ainakin yhtiön kotisivuilla lukee.

        Kesällä lähdin Ryggestä Tampereelle aamuseitsemän aikoihin ja jo kuuden aikaan kentällä oli 4 Ryanairin konetta lähdössä. Olivat yöpyneet siellä. Samoin kuin lentäjä, joka oli samassa lähihotellissa kuin minäkin.


    • fgfgsdghvh

      Minä näen parempana, jos Norwegian vielä laajentaisi. Norwegian on ehdottomasti parempi ja luotettavampi kuin Ryanair. Ryanairin kusetukset ja pr-temput eivät ainakaan minuun iske.

      • lentoja-

        Taitaa norwegian viedä voiton Ryanairilta. Tullut finnairin kilpailijaksi jo sisämaanreiteillä. Kuka haluaa maksaa finnairin lipusta ouluun (130e menopaluu vs 48,40€/menopaluu)? Ja ryanairilla on tapana pitää ns. yllätysmaksuja joilla on kiva rahastaa tietämättömiä asiakkaita. Norwegian on nyt astunut finnairin tontille oulun liikenteessä, sekä kittilä/ivalo viimeisimpänä.
        Mutta yhdessä norwegian ja ryanair voivat pistää finnairin tiukoille :) On finnairkin jo joutunut hieman laskemaan hintoja.


      • jjhgjhehyeh
        lentoja- kirjoitti:

        Taitaa norwegian viedä voiton Ryanairilta. Tullut finnairin kilpailijaksi jo sisämaanreiteillä. Kuka haluaa maksaa finnairin lipusta ouluun (130e menopaluu vs 48,40€/menopaluu)? Ja ryanairilla on tapana pitää ns. yllätysmaksuja joilla on kiva rahastaa tietämättömiä asiakkaita. Norwegian on nyt astunut finnairin tontille oulun liikenteessä, sekä kittilä/ivalo viimeisimpänä.
        Mutta yhdessä norwegian ja ryanair voivat pistää finnairin tiukoille :) On finnairkin jo joutunut hieman laskemaan hintoja.

        Bisnesmiehet maksaa ja ne, joille eivät mahdollisesti muut aikataulut kelpaa.

        Finnairin ei tarvitse noilla hinnoilla kuljettaa täysinäisiä koneita. Norwegian voi kuljettaa täysiä koneita, mutta Finnairille riittää noilla hinnoilla alle puolet koneen kapasiteetista.


      • ja poliitikot
        jjhgjhehyeh kirjoitti:

        Bisnesmiehet maksaa ja ne, joille eivät mahdollisesti muut aikataulut kelpaa.

        Finnairin ei tarvitse noilla hinnoilla kuljettaa täysinäisiä koneita. Norwegian voi kuljettaa täysiä koneita, mutta Finnairille riittää noilla hinnoilla alle puolet koneen kapasiteetista.

        Bisnesmiehet maksaa - ja mistäköhän heidän rahansa on peräisin? Kuluttajahinnoista tietenkin.


    • Mlalaa

      Finnair ei ole nykyisin kiinnostunut muusta kuin Aasian liikenteestä ja syöttöliikenteestä Aasian reiteille ympäri Eurooppaa. Syöttöliikenteessä käytetään yhä enemmän alihankkijaa, joka on FlyBe.

      Finnair on kokonaan unohtanut Helsingin ulkopuolella asuvat suomalaiset. Mm. yhteydet Turusta ja Tampereelta Helsinkiin ovat huonontuneet ja lentoliput kallistuneet huommattavasti. Joidenkin maakuntakekusten kohtelu (esim. Pori ja Jyväskylä) on ollut vielä tylympää.Finnairin tekemän aukon täyttävät mut toimijat kuten Ryanair, Air Baltic ja Blue1.

    • Ry-ry

      > Finnair on kokonaan unohtanut Helsingin ulkopuolella asuvat suomalaiset

      Niin. Tämän lisäksi VR on lopettanut kaikki yöjunat Kainuusta ja Savosta Helsinkiin. Sen seurauksena aamulähtöihin Vantaalle ei millään ehdi (vain klo. 10:00 ja sen jälkeen lähteviin voi ehtiä). näin ollen Ryanair olisi tervetullut muuallekin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4255
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1661
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1477
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1294
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      49
      1185
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1116
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      63
      1071
    Aihe