Kenia?vatsapöpöt

Pöpökammoinen

Heippa Keniassa (Mombasa) käyneet. Olemme lähdössä joulukuussa pariksi viikossa Keniaan Mombasaan Diani Beachille ja ehkä joku muutaman päivän Safari. Onko teillä kokemuksia, onko jonkin sortin vatsavaivat lähet automaatio ko. paikkaan matkustettaessa ja minkä tyyppisiä ne on. Kannattaako jo täällä Suomessa asiaan varustautua jotenkin etukäteen vai onko paikan päällä helppo saada esim. lääkkeitä. Perus käsihygienia, maitohappobakteeri ym. kuviot tietty tuttuja. Malarialääkitys on ilmeisesti "ehdoton", malarone reseptit on jo - tuleeko ko. lääkkeestä paljon sivuvaikutuksia, vai voineeko lomasta nauttia?

6

794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • marru13

keltakuume rokote pakollinen. malarone paras, mutta jos on ollu mielialalääkitys kandee jutella lekurin kanssa mikä muu käy.
      meillä koleraa varten ampullit jotka juodaan ennen matkaa.
      afrikassa erillaiset pöpöt.

• mnarru13

muahhaahaaa!

• Reppureissaavanainen

Moikka,

olen ollut kohta viikon Nairobissa, eikä ole pöpö iskenyt.
      Söin Idoform maitohappotabletteja jo Suomessa ja otan yhden päivittäin täällä. En syö keittämättömiä vihanneksia tai kuorittuja hedelmiä. Malarian estoon syön Lariamia, mikä sopii minulle hyvin. Varalta minulla on antibioottikuuri, pahoinvointilääkettä (pitkät automatkat safarilla) ja tietty hyvä ripulilääke kaiken varalta. Hampaat olen harjannut kraanavedellä hotellissa. Safarilla varmaankin käytän siihenkin pullotettua.
      Mielestäni täällä on ihanat ruoat!!

• pelko pois

turha on pelätä et keniasta nyt sais joitain pöpöjä.keniaan voi mennä huoletta ihan ilman minkäänlaisia rokotteita,tai lääkkeitä.Juomavesi siellä on erittäin puhdasta,ainakin kaivoissa.auringossa kuivattu ruoka on maukkainta,hätistelet vaan ylimääräiset kärpäset pois.viime vuonna olin keniassa,ei mitään pöpöjä,tai tauteja tullut.mutta heti kotisuomeen tultua oli maha todella kipeä,ja kuusi viikkoa olin ripulilla yhtäsoittoa.että eiköhän ne pöpöt saa täältä suomesta.

• *merlin*

Olemme myös lähdössä joulukuussa Diani Beachille. Lääkäri määräsi meille malarialääkityksen lisäksi keltakuumerokotuksen, poliovahvistuksen ja minulle myös tuhkarokkorokotuksen. Twinrix- ja jäykkäkouristusrokotteet ovat kunnossa jo ennestään. Eli kyllä noita rokotuksia aika tavalla tulee ainakin lääkärien mielestä olla ja hyvä niin :) Oikein ihanaa matkaa teille!!

• Pöpökammoinen

Kiitos samoin myös Merlinille. Rokotukset ovat täälläkin kunnossa. Jospa selvittäisiin terveenä ja hyvävoimaisena ja nautttisimme lomasta! Otin lisäksi keuhkokuumerokotuksen (astma), vaikka en matkan takia, mutta onpahan sekin nyt hoidettu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      208
      2655
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      52
      1866
    3. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      152
      1447
    4. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      367
      1418
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      357
      1356
    6. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1246
    7. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      61
      1213
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1146
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      55
      1006
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      928
    Aihe