en pysty soittamaan

mystistä......

Taitaa tämä vika johtua operaattorista (saunalahti) vai mitä mieltä olette? Yritin soittaa 1.5h sitten ja puhelin ilmoitti "vain hätäpuhelut sallittu". Kun käyn katsomassa asetuksissa yhteydet niin siellä lukee "verkko ei käytettävissä". Operaattorin valinta on automaattinen ja kun painan siitä ok tulee teksti "verkkoa etsitään" ja sitten ilmoitus "ei verkko-operaattoria". Wlanin kautta pääsen kuitenkin nettiin ja soittamaan skypen kautta, mutta normaalisti en voi soittaa... Todella outoa ennen ei ole tälläistä ongelmaa tullutkaan. Kävin katsomassa omalta saunalahden sivuilta niin sielläkään ei näkynyt mitään outoa... liittymä ja datapaketti on ihan normaalisti käytössä. Puhelimeni Nokia C6-01.

20

4320

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko Sim-kortti kunnolla kiinni puhelimessa?

• mystistä......

On kunnolla kiini. Otin sen pois ja puhelin menee olikohan se office tilaan, eikä kysynyt pin-koodia ja kun laitoin sim-kortin takaisin niin kysy taas pin-koodin ja kysymyksen "puhelin on ollut viimeksi office tilassa kytketäänkö nyttenkin office tilaan?" vastasin tähän "ei" ja sama ongelma jatkuu... Tunnistaa kyllä sim-kortin, mutta jotenkin se ei näyttäisi toimivan. Kun pääsen kotiin niin täytyy varmaan testata varapuhelimella tota sim-korttia.

• Kannattaa tosiaan testata... Jos ei toimi, niin kortti on todennäköisesti mennyt jotenkin rikki. Silloin kannattaa mennä oman operaattorisi liikkeeseen vaihtamaan se toimivaan.

• mystistä......

Onkohan normaalia että näytön vasemmassa yläkulmassa lukee kokoajan 3G. Minusta siellä on normaalisti sellainen logo joka muistuttaa antennia?

• mystistä......

Saunalahdella ei taida olla omaa fyysistä liikettä jos olen oikein ymmärtänyt.. Onkohan elisa shopit Saunalahden edustaja, voinkohan mennä sinne kyselemään uutta korttia?

• vapunen
        mystistä...... kirjoitti:

Saunalahdella ei taida olla omaa fyysistä liikettä jos olen oikein ymmärtänyt.. Onkohan elisa shopit Saunalahden edustaja, voinkohan mennä sinne kyselemään uutta korttia?

Elisa Shopit liikkeeseen voi mennä kyselemään uutta Saunalahden korttia, Saunalahtian kuuluu Elisaan.. Itse kävin muutama kuukausi sitten kysymässä uutta Saunalahden korttia vanhan kuluneen tilalle Elisan liikkeestä, ja ne sanoivat että uusi maksaa noin 10 euroa...

• MulliKulli

Elisa/Saunaladet samassa liikkeessä.

• mystistä......

Jep, on mulla toinen (vara) liittymäkin, sillä voin testata nykyisen puhelimeni C6-01:sen toimivuuden. Harmittaa vaan tää temppuilu koska viikonloppuna olen lähdössä reissuun ja navigaattori olisi ollut tarpeellinen...

• 3G merkin näkyminen on ihan normaalia. Se tarkoittaa että puhelimesi on nopealla 3G puhelinverkko alueella. ( Jos 3G merkin alapuolella on kaksi pientä väkästä niin silloin verkkoyhteys on päällä ja aktiivinen). Se antennin kuva tulee vasta silloin, kun et ole 3G alueella.

• mystistä......

Ok. Testit tehty, puhelin (C6-01) toimii loistavasti toisella sim-kortilla ja varapuhelimeen kun laitoin tämän temppuilevan simin niin ei pysty soittaa. Eli jotain "kipeitä" se mun sim-kortti on saanut. Laitoin operaattorille jo siitä viestiä.

• täälläkin

Ok. Testit tehty, puhelin (C6-01) toimii loistavasti toisella sim-kortilla ja varapuhelimeen kun laitoin tämän temppuilevan simin niin ei pysty soittaa. Eli jotain "kipeitä" se mun sim-kortti on saanut. Laitoin operaattorille jo siitä viestiä.

Pakko osallistua keskusteluun, kun itselle samaa vikaa tänään puhelimessa ja en tiedä mistä johtuu! Itselläni on myös saunalahden liittymä ja nokian c6, mikä ihmetyttää eniten niin oma sim-kortti vanhassa puhelimessa toimii hyvin, miehen sim-kortti minun puhelimessa toimii hyvin ( miehellä on eri liittymä kuin saunalahti)
        mutta tosiaan kun kokeilen laittaa saunalahden ja c6 yhteen, niin tuloksena " yhteysvirhe" kun yrittää soittaa, ja kukaan ei ole illan aikana pystynyt soittamaan minulle.. en ymmärrä puhelimien päälle oikeastaan sen enempää kuin mitä tarvitsee että osaa käyttää normaalisti.. en yhtään tiedä nytkään kummassa siis vika, puhelimessa vai liittymässä! Pistin itse myös viestiä saunalahdelle.. mutta sielläkin menee kuitenkin päiviä ottaa yhteyttä takaisin..

• mystistä......

Kannattaa soittaa asiakaspalveluun niin saat ongelman ratkaistua nopeammin. Itse soitin tänään ja siinä todettiin se mikä tässäkin viestiketjussa että sim-kortti on saanut jotain kipeitä. Puhelin kyllä kysyy pin-koodia, mutta ei yhteyttä verkkoon ja numerotkin hävis siin samalla koska nekin oli sim-kortilla. Tänään tai huomenna sitten elisa shoppiin hakemaan uusi sim-kortti ja sehän maksaa 10€.

• mystistä......

Uusi kortti haettu ja taas pystyy soittaa. Jostain syystä en päässyt nettiin kun painoin sitä maapallo logoa, mutta sovelluksista pääsin esim. Iltasanomat, HS, ovi jne. Nyt taas toimi se toinenkin. Puhelinnumerot ne skannas liikkeessä vanhalta kortilta uuteen, ilmoitti monta numeroa siinä on, numeroita ei näy vieläkään uudella sim-kortilla, ainoastaan näkyy nämä palvelunumerot...

• mystistä......

Uusi kortti haettu ja taas pystyy soittaa. Jostain syystä en päässyt nettiin kun painoin sitä maapallo logoa, mutta sovelluksista pääsin esim. Iltasanomat, HS, ovi jne. Nyt taas toimi se toinenkin. Puhelinnumerot ne skannas liikkeessä vanhalta kortilta uuteen, ilmoitti monta numeroa siinä on, numeroita ei näy vieläkään uudella sim-kortilla, ainoastaan näkyy nämä palvelunumerot...

Nyt näkyy numerotkin kun kopsasin ne sim-kortilta puhelimeen. Luuri ja liittymä toimii niin kuin pitääkin.

• Hyvä että sait toiminaan. Eli saitko myös netin toimimaan puhelimessa?

• mystistä.....

joo, nyt toimii niin kuin pitääkin. Tämä vastaus tehty puhelimella.

• Pyyhis

Aina tökkiminen ei ole puhelimen syy, vaan esimerkiksi viime kesänä Saunalahden ja Elisan liittymissä on pariin kertaan häiriöitä joiden aikana puhelut katkeilivat tai soittaminen ei onnistunut lainkaan. Joskus häiriöt rajoittuvat 2g- tai 3g verkkoon, joten yksi keino testata liittymää on pakottaa puhelin käyttämään jompaa kumpaa verkkoa.

• HTCRulz

Nokia on laatumerkki, khyl khyl

• mystistä.....

vika ei ollut puhelimessa vaan liittymässä..

• heissuliveiiiiiii

Lisäisin tähän, vaikka ei 100% liitykkään, että joskus puhelimen sulkeminen auttaa ongelmiin. Itse en pystynyt vastaanottamaan tekstareita ja soitin TFasiakaspalveluun ja sanoivat että sulje puhelin ja laita päälle uudestaan. Tein, ja jo alkoi toimimaan. Tuli 17viestiä kerralla...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      402
      2132
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      12
      1959
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      250
      1405
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      82
      1059
    5. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      56
      965
    6. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      402
      948
    7. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      39
      818
    8. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      789
    9. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      75
      760
    10. Hyvää yötä mies

Nuku hyvin. Viikonloppuna on tulossa hellettä, se on mukavaa. Juhannuskin kohta. Mun tekis mieli huolehtia susta. Semmo
      Tunteet
      70
      734
    Aihe