kätkytkuolema

kyynel

Mistä löytäisin saman kokeneita?Vauvamme nukkui pois viikko sitten,olen ihan tyhjän päällä...Kuka tietää kätkytkuolemasta jotain?

7

3182

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sissi

valitettavasti kätkytkuolemasta ei ole olemassa luotettavaa tietoa. Ei lääkäritkään tiedä mistä se johtuu tai miten sen voisi estää.
      Voimia ja jaksamista. Älä vaan syytä itseäsi.

• ystävä

Kirjoituksesi sai minut itkemään.

Jos olisin nyt luonasi, keittäisin sinulle teetä ja olisin lähelläsi ihan hiljaa, halaisin. Saisit puhua tai olla puhumatta. Olen todella surullinen sinun puolestasi, en osaa kuin tuskaisesti kuvitella miten hirveää olisi menettää oma lapsensa. Uskothan, että kirjoituksellasi on monta hiljaista lukijaa, jotka kaikki toivovat sinulle voimia raskaassa tilanteessasi!

On olemassa sellainen kuin Käpy, kätkytkuoleman kohdanneille vanhemmille, nettiosoite on http://www.kapy.fi. Sieltä saat varmaankin kaipaamiasi vastauksia ja ehkä tietoa tarjolla olevasta tuesta. Itse en ole ollut kätkytkuoleman kanssa tekemisissä kuin etäisesti tuttavieni lapsen kuoleman kautta, joten en voi puhua omasta kokemuksesta. Ajattelen kuitenkin sinua lämmöllä ja toivon, että löydät tavan purkaa tunteitasi ja selvitä elämässä eteenpäin.

Halaus!

• kyynel

Kiitos.Kiitos kaikille jotka edes hetken mietitte meidän surua ja lähetätte meille ajatuksissanne voimia.Meillä on vielä kaksi lasta,koulutietä aloittelevia ja paljon ystäviä ja sukulaisia tukemassa.Olen käynyt jo käpy.fi sivuilla,mutta en ole löytänyt mitään kautta saman kokeneita vanhempia.Haluaisin kuulla heidän selviytymistarinoita tästä järkyttävästä tapauksesta.Mekin saimme kuitenkin pitää vauvamme 9 kk joka juuri opetteli kävelemään ja oli muuten terve ja kaikin puolin suloinen pikku hurmuri joka valloitti tuntemattomatkin pelkällä ulkoisella olemuksellaan.Eräänä aamuna hän ei enää herännytkään...
        Jos joku vaan tietää jonkun jotakin kautta,pyydän,että kertoisitte minusta ja että kaipaan kovasti saman kokeneita jakamaan ajatuksia.
        Kiitos. Ja menkää nyt heti antamaan lapsillenne kunnon suukot!

• suruusi
        kyynel kirjoitti:

Kiitos.Kiitos kaikille jotka edes hetken mietitte meidän surua ja lähetätte meille ajatuksissanne voimia.Meillä on vielä kaksi lasta,koulutietä aloittelevia ja paljon ystäviä ja sukulaisia tukemassa.Olen käynyt jo käpy.fi sivuilla,mutta en ole löytänyt mitään kautta saman kokeneita vanhempia.Haluaisin kuulla heidän selviytymistarinoita tästä järkyttävästä tapauksesta.Mekin saimme kuitenkin pitää vauvamme 9 kk joka juuri opetteli kävelemään ja oli muuten terve ja kaikin puolin suloinen pikku hurmuri joka valloitti tuntemattomatkin pelkällä ulkoisella olemuksellaan.Eräänä aamuna hän ei enää herännytkään...
        Jos joku vaan tietää jonkun jotakin kautta,pyydän,että kertoisitte minusta ja että kaipaan kovasti saman kokeneita jakamaan ajatuksia.
        Kiitos. Ja menkää nyt heti antamaan lapsillenne kunnon suukot!

Etkö soittanut Käpy-yhdistyksen sivuilla olevaan ilmaiseen palvelunumeroon? Sitä kautta löydät yhteyden saman kokeneisiin perheisiin ja saat tukihenkilön halutessasi. Ja voit sieltä tilata ilmaisen tukipaketin, josta siitäkin monet, etenkin äidit ovat saaneet paljon apua ja lohtua.

• Sukulainen
        suruusi kirjoitti:

Etkö soittanut Käpy-yhdistyksen sivuilla olevaan ilmaiseen palvelunumeroon? Sitä kautta löydät yhteyden saman kokeneisiin perheisiin ja saat tukihenkilön halutessasi. Ja voit sieltä tilata ilmaisen tukipaketin, josta siitäkin monet, etenkin äidit ovat saaneet paljon apua ja lohtua.

Olen niin pahoillani menetyksestänne, ei sellaisen surullisen tapahtuman tarkoitusta voi mitenkään ymmärtää... Ainoa asia millä voi yrittää lohduttaa itseään on ajatus siitä että tällä käsittämättömällä tapahtumalla on jokin merkitys suuremmassa suunnitelmassa. Ihmiselle ei anneta suurempaa taakkaa kuin mitä hän jaksaa kantaa.

En ole itse äiti, mutta sukulaispariskuntamme ovat käyneet läpi saman hirvittävän tapahtuman viime vuonna.Koko lähisuku on surrut heidän kanssaan perheen ensimmäisen vauvan, kaikkien hellimän ilopillerin menetystä. Hän oli myös yhdeksän kuukautta vanha kuollessaan, ei vaan herännyt päiväuniltaan. Toinen vanhemmistaan on syyttänyt itseään, syyttää varmasti loppuelämän vaikkei hän olisi voinut tehdä asian eteen mitään.

Kuulin muutama päivä sitten ilouutisen joka antoi toivoa sille että he selviävät: he odottavat nimittäin nyt seuraavaa lasta. Raskaus on vielä alkuvaiheessa ja kaikki toivovat hiljaa jännittäen kaiken menevän hyvin. Oli mukavaa kuulla että heidän elämänsä jatkuu, kaikesta huolimatta. Toivottavasti tekin pystytte jatkamaan päivä kerrallaan, pitäkää hyvää huolta vanhemmista lapsistanne.

• Little devil

Osanottoni ystäväiseni! En osaa muuta sanoa...
      Tuntuu todella pahalta puolestasi.
      Jaksamisia!

• Iitan tilta

Moi!

Minä ja avopuolisoni olemme kokeneet myös kätkyt kuoleman perheessämme 27.07.02. Poika oli 7 kk:tta vanha. Sitä ei unohda koskaan, vaan vanha sanonta pitää kyllä paikkansa ajan kanssa helpottaa. Me kävimme vertaistuki ryhmässä aluksi, mutta lopetimme koska sielä oli niin erilaisia tarinoita, ei niin yht´äkkisiä terveen lapsen menetyksiä. Mutta jos haluat ota yhteyttä Käpy-yhdistykseen (Googlestakin löytyy) niin sieltä saa varmasti tukea. Minä selvisin pistämällä koko elämäni uusiksi aloittamalla opinnot, vaihtamalla työpaikkaa ja asunnonkin olisin varmaan ilman miestäni vaihtanut, tosin ei täällä enää ole huonoja muistoja, vain hyvät ovat jääneet.... Nyt meillä on poika 10:kk ja pelko hänen menettämisestään on jo vähän haihtunut, ostimme ns:kätkyt hälyttimen omien pelkojen haihduttamiseksi, suosittelen jos haluatte joskus vielä lapsia. Ajatus vaikka voi kuulostaa nyt pahalta uuden elämän mahdollisuudesta sai jaksamaan (vaikka menettämisen tuska koko ajan läsnä)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe