Ostin mökin nyt keväällä. Ranta hiekkapohjainen, mutta osa rannasta kaislojen "peitossa".
Onko mitään erityistä keinoa miten kaislojen poisto ennistuu.
kaislojen poisto
9
13009
Vastaukset
- en tiedä
En tiedä pääseekö niistä koskaan eroon, mutta meilä tehdään näin: ne katkastaan viikatteella veden alta. väittävät että noin kasvu ainakin hidastuu
- Vesimies
Näppylähanskat käteen ja juurineen ylös.
On vähän voikukan tyylinen, rönsyjuurinen kasvi.
Toivotaan, että vesi lämpenee, niin sehän on ihan mukavaa 'vesijumppaa'.
En tiedä mihin piisamit on kadonneet, ilmeisesti villiminkkien suihin, Ne nimittäin olivat mainioita kaislantuhoojia, kun käyttivät juuria ravinnokseen. Uimarannassa niitetyt kaislantyngät eivät ole kovin mukavan tuntuisia jalkapohjalle. - Niittämään
kaislat ensin kokonaan ja sitten vuoden kahden ajan täytyy niittää ainakun rupeaa piippoja näkymään. Kaislat kuolee noin kahdessa vuodessa ja hieman kauemmin kestää että nuo leikattujen kaislojen päät mätänee, jolloin siinä myös voi ruveta kävelemään.
- ei kasva enää
Ei ne niittämällä mihinkään häviä. Kasvaa taas uudestaan seuraavana vuonna. Ja niittämisestä on sitten se ilo, että ne kannot jää sitten törröttää sinne pohjaan tai mistä kohti katkaiseekaan ja pistelee kivasti reikiä uimareitten jalkapohjiin kun uimaan kahlaa. Eikä siellä vedessä kovin nopsaan mikään lahoa että ne tikut törröttää siellä helposti useammankin vuoden.
Teinpä näin, kaivoin kaislat juurineen pois reilut kymmenen vuotta sitten sukeltamalla ja tylsällä puukolla kaivamalla. Kun juuret on saanu näkyviin ei muuta kuin nykäisee pois ja siinä ei enää kasva. Eivät ole takaisin levinneet. Joku harva on jäänyt kun juurta lienee jäänyt pohjaan mutta muuten hyvin onnistui.
Vaatii viitseliäisyyttä mutta kannattaa. Tekee vaikka aluksi veneen mentävän aukon ja sitä sitten suurentelee kesä kesältä. - toni
ite tuhosin kaislat niittämällä. heti keväällä jäitten lähdön jälkeen viikate kätteen ja juuresta poikki. sitten viikkoa tai kahta ennen juhannusta samahomma uudestaan. tämänkun teet parina kesänä peräkkin, niin eipä kasva kaislat enää. mikäli haluat eroon piisoista, jotka pohjaan jää, nii ota rautaharava käteen ja vetele sitä hetki perässäsi.
- voi ulpukka
vastaus nimimerkille voi ulpukka
- sumuttanut
jos se on kaislaa eikä kortetta niin roundup tappaa sen kerralla.ja osta tiivistettä eikä valmista ainetta.
- 21
Älä käytä Roundupia vesistöjen läheisyydessä, koska se on vesistön pienelöille myrkyllistä!!!
- OKHX
Ihmiset usein puhuvat kaislasta, vaikka kyseessä on järviruoko. Ja se järviruoko lähtee melko kivuttomasti vetämällä se juurineen. Siis kahlaten järveen ja hommiin. On ihan mukavaa puuhaa kauniina kesäpäivänä.
Älä missään tapauksessa rupea myrkytyshommiin !!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 844562
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854411Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163483Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102764En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212701IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392083Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581748Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1031291