Mikä Vauhdin tai Rexin luistovoiteista olis hyvä nyt viime talven säilötystä lumesta tehdylle ladulle?
Voitelusta
6
387
Vastaukset
- EK:
Säilölumella ei tarvitse välttämättä mitään luistovoitelua,jos olet kilpahiihtäjä niin sitten tilanne on toinen.
Puhdas ja harjattu pohja riittää varsin hyvin. - -
Vauhdin ja Rexin voiteenpoistonesteet ovat parhaat "voiteet" ensilumille.
Säilölumesta tehdyt ladut ovat yleensä roskaisia ja täynnä muiden hiihtäjien jättämää voidetöhnää, joka kertyy pohjiin.
Voitelemattomat pohjat eivät kerää niin paljon tuota möhnää, ja ne on helppo pyyhkäistä puhtaaksi voiteenpoistonesteellä ja vähän harjata sen jälkeen. Näin ainakin itse olen menetellyt ja ihan hyvä luisto on ollut. - Helppohuippuluisto
Neljällä luistolla pärjää kaikki kelit. fluorittomat sininen ja vihreä parafiini.
Pinoitteet TK-72 ja esim Ramstedt universaali pulveri jos halutaan kisapinnoite.
Pikkupakkaset sinisellä ja Ramstedilla tarvoittaessa kisaluisto. Vesikelit puhdas voiteeton pohja ja Ramstedt kiinni raudalla.
Kylmemmät ja karkeammat kelit. pohjustus sinisellä, (jolla saadaan hyvä tartuntapinta.) Voide vihreä. kisaluistoksi korkilla tk-72 pintaan.
Unohtakaa fluori parafiinit ja kerrosvoitelut. Pinnoitteesta ne fluorit saadaan ja suurempina määrinä. Miksi sulatella perusparkkujen välissä vielä noita kalliita fluoriparkkuja? Ei ymmärtä...
Mutta vastaus kysymykseesi. Sininen Rex nyt, ja kun rupeaa kunnolla pakastamaan, niin vihreä fluoriton. - -
Kuulostaa ihan asialta. Nappi on varmasti hyvä pinnoite, koska se menee kylmiltään eikä vahingoita pohjaa, mutta miten puhdas pohja kestää pulverin levityksen palamatta?
Ymmärtääkseni pulveri vaatii varsin korkean lämpötilan...- ski-fous
no, entä pitovoitelu?
Minkä takia pitovoiteitakin raudoitetaan?
Ite olen ainakin tähän asti pistänyt ihan kylmävoitelulla!
- -
Pitoalue on karhennettu, joten pitovoide saadaan kuumentamalla juoksevaksi, jolloin se tunkeutuu karhennuksiin paremmin ja tällöin pysyy paremmin pohjassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole432478Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742457Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732352Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512112Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321857Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma821681Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko211118Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71014Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40979Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön55864