Konstantinopolin kirkolliskokous vuonna 553

sofia tuus

On olemassa väitteitä, että Raamatusta olisi poistettu oppi jälleensyntymisestä vuoden 553 kirkolliskokouksessa. Tämä ajatus johtuu siitä, että Origeneen opetus sielun olemassaolosta ennen syntymää julistettiin harhaopiksi vuoden 553 kirkolliskokouksessa. Konstantinopolin kirkolliskokouksessa vuonna 553 ei siis poistettu mitään Raamatusta, vaan julistettiin Origeneen opetus sielun ennalta olemassaolosta harhaopiksi. On huomattava, että Konstantinopolin kirkolliskokous pidettiin vuonna 553 ja sitä ennen on löytynyt lukemattomia käsikirjoituksia Raamatun teksteistä, eikä niistä yhdessäkään ole opetusta jälleensyntymisestä.

tekstin lähde; http://koti.phnet.fi/petripaavola/jalleensyntyminentottavaitarua.html

6

649

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • totuudenvalotar

      Matt 11:
      29 Ottakaa minun ikeeni (dzygos) päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
      30 Sillä minun ikeeni (dzygos) on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

      On esitetty väite, jonka mukaan Herra Jeesus olisi opettanut joogasta Matteuksen luvussa 11 jakeissa 29 ja 30. Valheellinen väite perustuu siihen, että ies sana on kreikaksi dzygos, joka tulee Sanskritin kielen juurisanasta yhdistää; väitteen mukaan tästä on juuri kyse, että ihminen pyrkii yhdistymään ydinitseensä ja saamaan levon mielelleen.

      Ies sana on kreikaksi dzygos ja tämä osa väitteestä on totta, mutta Sanskritin juurisana väite on valhetta. Uuden Testamentin teksti ja käsitteet perustuvat Vanhan Testamentin hepreankielen Raamattu sanastoon, ei Sanskritin kieleen.

      Raamatussa (VT) ies sana on hepreaksi ol:

      5 Moos 21:3 Sen kaupungin vanhimmat, joka on murhattua lähinnä, ottakoot hiehon, jolla ei ole työtä tehty ja joka ei ole ollut vetojuhtana ikeen (ol) alla,

      Ies tarkoitti poikkipuuta, jolla kaksi härkää (lehmää) yhdistettiin auraan. Oli myös sellaisia ikeitä, joita veti yksi eläin. Auran aisa kiinnitettiin ikeen keskikohtaan, jolloin auran vetäminen ja työnteko ei käynyt eläimille raskaaksi. Tällä ikeellä isäntä kykeni myös ohjaamaan eläimiä sinne minne hän halusi niiden menevän.

      Ies sana tarkoittaa myös sellaista iestä, joka oli puinen keppi, joka asetettiin ihmisen harteille. Tämän kepin kumpaankin päähän asetettiin kantamuksia ja taakkoja, jolloin kantaja kykeni kantamaan enemmän kuin mihin hänen omat voimat riittivät. Näin hänen oli kevyt kantaa se kuorma, mikä olisi ollut mahdotonta kantaa ilman iestä. Ies auttoi häntä kantamaan enemmän kun hän kykeni omin voimin kantamaan. Ies sana tarkoitti myös vaakaa, tasapainoa, sekä kielikuvana taakka tai orjuus.

      Herra Jeesus tarkoitti ikeellänsä Pyhää Henkeä, jonka ihminen saa uudestisyntymisessä Jumalan armosta, sillä Pyhä Hengen kautta Hän voi johdattaa ja opastaa ihmistä oikeaan suuntaan, kuten isäntä ohjasti ikeen kautta härkiä juuri siihen suuntaan kuin hän halusi. Ihminen ei voi omassa voimassaan kantaa vanhurskauden kuormaa, eli elää Jumalan tahdon mukaisesti, siksi Herra Jeesus antaa opetuslapsilleen Pyhän Hengen, jonka kautta ihminen kykenee hylkäämään syntiä ja elämään Jumalan tahdonmukaista elämää, eli kantamaan enemmän kuin mihin omat voimat riittävät. Herra Jeesus tarkoitti omalla ikeellänsä, että ihminen löytää levon sieluunsa kun Pyhä Henki asuu ja vaikuttaa hänen sydämessään Jumalan sanan totuuden mukaista elämää sekä Pyhän Hengen rakkautta.

      Raamatun oma todistus on todella selvä, Herra Jeesus ei opettanut joogaa, vaan Jumalan sanan opetusta, joka perustuu Raamatun Jumalan sanaan.

      Väite joka sanoo Jeesuksen opettaneen joogaa Matt 11:29,30:ssa on siis valheellinen väite, jonka tarkoitus on yrittää vääristää Raamatun ja Herran Jeesuksen opetus. On tietenkin selvää että tämän valheellisen vääristelyn takana on ihmisiä, jotka harrastavat joogaa. Heidän tarkoituksenaan on sabotoida Raamatun sanomaa sekä vääristellä sitä vastaamaan omia arvojansa. Valheelle on ominaista asian vääristäminen päinvastaiseksi, jonka kautta koitetaan pönkittää omia arvoja ja painaa alas toisen arvoja sekä yrittää valheen kautta muuttaa toisen arvoja vastaamaan omia arvojaan.

      Herran Jeesuksen opetuksen mukaan Pyhässä Hengessä tapahtuu ihmisen yhdistyminen, eli yhteyden avautuminen Jumalan kanssa, kun Jumala astuu asumaan ihmisen sydämeen. Matt 11:29,30 ei siis kerro Jeesuksen opettaneen joogaa.

      Herra Jeesus suoritti isänsä antaman tehtävän Israelin maalla. Pahuuden henkivaltojen valhe uskottelee ihmisille Jeesuksen eläneen tai käyneen opettamassa myös muualla kuin Israelin maalla. Otan esille kaksi valheellista esimerkkiä. Joseph Smithin perustamana mormonismi opettaa Jeesuksen käyneen Amerikassa opettamassa ihmisiä. Joogan harrastajien keskuudessa on väite, että Jeesus kävi Intiassa opettamassa ihmisiä.

      Synnin valhe, joka vaikuttaa maailmassa koittaa kaikin tavoin turmella totuuden joka on Herrassa Jeesuksessa, siksi valhe sanoo Jeesuksen olleen Intiassa opettamassa joogaa jne. tai että Herra Jeesus oli Amerikassa opettamassa mormonismia.

      Valheen pyrkimys on aina pyrkiä vääristämään totuus. Ketään muuta vastaan ei ole olemassa niin montaa valheellista versiota kuin Herraa Jeesusta vastaan. Tämäkin todistaa sen että on olemassa vain yksi totuus ja tie Jumalasta ja tämä tie on Herra Jeesus:

      Joh 14:6 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani.

      Tekstin lähde; http://koti.phnet.fi/petripaavola/jooga.html#5d

    • Kristiusko ei hyväksy jälleensyntymää syystä, että sen opetuksilta menisi pohja pois
      Kuitenkin se tarvitsee sielun jälleensyntymää, sielun ikuistamiseksi
      koska sielu voi ikuistua ajallisena ja aineellisena vain jälleensyntymien ketjussa
      nykypäivän teologit eivät tätä ymmärrä, että sielu voi ikuistua vain syyn ja seurauksen ketjussa
      Sen takia luvataan kuoleman jälkeistä taivaaseen pääsyä, jotta sielu ei kuolisi maaelämän aikana, sillä se takaa uskonnon vallan ihmismieleen
      Taivas on kuitenki jo täällä maanpäällä, sillä täällä ollessa ihminen joutui paratiisitilasta ulos joten täällä hänen on palattava sinne takaisinkin

    • asuskari

      http://koti.phnet.fi/petripaavola/idanuskonnot.html

      Tossa vastauksia.

    • nwryta

      Teosofia kertoo luotettavammin kuin paavolan mielipiteet...

    • 800 LUVUN KIRKOLLISKOKOUKSESSA julistettiin sielu ihmisen
      korkeimmaksi olomuodoksi, ja henki elämä tämän sielun omonaisuudeksi
      Tässä kristinusko haluaa materiasta kehityksen kautta syntyneele ego sielulle ikuisen elämän
      Sielu ei kuitenkaan ole ikuinen vaan elää niinkauan kun ihminen ymmärtää itsensä, joka seurauksena syyt ja veuraukset päättyvät
      ja sielu kuoleutuu pois

      Psykologisessa kuolemassa tapahtuu valaistuminen ja siitä seuraa myös uuden karman luomisen päättyminen ja kaikkien kärsimysten päättyminen
      Tuo materiasta syntynyt ego sielu on ihmisen kaikkien ongelmie syy ja juuri

      • janttari

        Ja uusimmassa raamatun suomalaisessa käännöksessä sielu tuhottiin kokonaan, liekö yksi sielu jäänyt sinne jäljelle. Niin se raamatun sana muuttuu aikojen myötä, totuus ei koskaan sieltä löydy.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1676
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1391
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1222
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1194
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1086
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      849
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      825
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      186
      743
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      92
      717
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe