Minulla on ongelma. Ostettiin vaarille Mäkki ja se on ollut tädin käytössä. Nyt kun sain sen lainaan (garagebandin takia) niin se ei meinaa käynnistyä. Täti sanoi että se ei ollut toiminut vähään aikaan ja aioin vilkasta sitä mutta se ei käynnisty. Ja on näyttö ja virtapiuha kiinni. Se pitää käynnistysäänen (f duuri) ja tulee Macin valkoinen näyttö. Sitten parin sekunnin päästä se alkaa toistamaan käynnistysääntä pätkittäin.
Täs on video siitä http://www.youtube.com/user/Waahtogarggi?feature=mhee#p/a/u/0/_n4HYsaUiFo
Mac ei käynnisty
5
398
Vastaukset
- 1stMacFinn
Kuulostaa huollolle kuuluvalta ongelmalta. Mutta tarkista nyt kuitenkin, että RAM-kammat on kunnolla paikallaan ja tietysti ehjiä. Eli toinen pois ja käynnistys. Jos ääni lakkaa, toinen kampa oli rikki.
- hihhulihiippari
mulla oli ton tyyppisiä ongelmia ku kiintolevy oli menny. huoltoon vaan -->
- ei vaan toimii
Minä veikkaisin, että tuohan pätkii virtoja, eli virtalähde voisi olla viallinen. Voisiko viallinen kovalevy tehdä tuota, jos se olisi jäänyt jotenkin fyysisesti jumiin, ja vaatisi siksi enemmän virtaa kuin virtalähde pystyy antamaan?
- minä fiksaan itse
Taitava omatoiminen, osaava harrastaja ja uusista asioista kiinnostuva voi aloitta korjausurakan itse. Linkin takaa löytyy ohjeita mm. muistin ja kiintolevyn vaihtoon. Virtalähde ongelma onkin sitten jo aivan toinen juttu.
http://www.ifixit.com/Device/Mac
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1576364
- 501816
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes381474- 491071
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3241019Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se48951Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l13929Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384898Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14877Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni75875