Onko kukaan suorittanut/suorittamassa oikista Ruotissa?
Millainen hakuprosessi? Oliko pääsykoetta, vai mentiinkö puhtaasti ylioppilas papereilla?
Kiitos kaikista tiedoista!!
Oikeustieteellinen Ruotsissa
12
3140
Vastaukset
- svenssonella
Onkohan mitään mahiksii päästä kevään haus Uppsalaan 480 pisteellä 500 sta? :) ois tän hetkinen unelma :)
- lundlund
mitä noi pisteet on? Siis mistä näit rajat ja miten laskit omat pisteet?
- svenssonella
sain ne hakupalvelulta, sielt antagningen.se:stä ja ne laski pisteet, vhs:n sivuilla voi käydä laskemas
- ..
mäkin haluaisin uppsalaan opiskelemaan ensi syksynä! toisena vaihtoehtona ois ehkä sit göteborg :) tarkka ala on vielä vaan vähän hakusessa..
- Laura
480 pisteellä on mahdollisuus päästä sisään Uppsalaan lukemaan oikeustieteitä. Kevään haut on yleensä aina helpompia ja rajat on matalammat, Todennäköisyys päästä Umeån (Uumaja) tai Örebron on vielä suurempi. Myös Göteborgiin on päässyt alle 500 pisteellä. Göteborgiin on tosin haku vain kerran vuodessa ja opinnot alkaa syksyllä.
Itse pääsin sisäänGöteborgiin varasijalta 460 pisteellä vuonna 2010. Ruotsiin haetaan pelkillä papereilla. Pisteitä saa yo-todistuksesta ja lukion päättötodistuksesta. Maksimi pisteet on 500 ja vahvan E:n papereilla ja 9 keskiarvolla saa jo varmasti täydet pisteet. Haku prosessi on helppo ja sujuu helposti netissä. Lisäksi pitää lähettää kopiot omista tosidtuksistaan (ainakin vielä vuonna 2010 postitse) Ruotsin opetusvirastolle tms.
Suosittelen ehdottomasti Ruotsissa opiskelua. Oikeusjärjestelmä on niin samanlainen, että juristina toimiminen Suomessakin onnistuu opintojen jälkeen varmasti melko mutkitta.
Jos olette kiinnostuneet tietämään tarkemmin asioista tai kysymään jotain tarkentavaa niin kirjoitan blogia: http://elamakuljettaa.blogspot.com/ - ojijgoigo
pääsin tukholmaan.... Muita suomalaisia ja miten ootte aatellu asua?
- sdf
dsf
- Silkki6
Moi ojigoigo!
Lähditkö Tukholmaan? Kuinka on sujunut, suositteletko muillekin?
- Silkki6
Moro ojigoigo!
Pääsin itekin ja oon kahen vaiheilla meenkö, ootko löytäny ratkaisua asunto-ongelmaasi? - Någon annanstans
Osaatteko sanoa millaiset pisterajat ovat Tukholman yliopistoon opiskelemaan yhteiskuntatieteitä? Olisin kiinnostunut erityisesti politiikan/valtio-opin tai kansainvälisten suhteiden opiskelusta.
Olen kirjoittanut YO:ssa huonosti - keskiarvolla B - mutta lukion päättötodistuksesta on näillä näkymin tulossa arviolta 8,5 - 9.
Kannattaakohan edes haaveilla hakevansa pääsevän sisään todistuksella? - niintainäin
Nostettan pikkaisen. Millaisilla arvosanoilla Ruotsiin voi päästä opiskelemaan.
Itse en lukioaikana kauheasti jaksanut koulua käydä, nyt 4 vuotta myöhemmin kävin korottamassa arvosanoja. Pakolliset aineet CCMM ja nämä ylimääräiset LLLL (en voi uusia enää pakollisia, niin kirjoitin vapaaehtoiset). Keskiarvoa nostin 8,8:n. Onko mahdollista päästä näillä arvosanoilla?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3237678Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771866
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161402- 1121297
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j581196Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029