Millaiset näkevät kummituksia?

tunteistrsa

Millaiset ihmiset näkevät aaveita, pitääkö olla herkkä ja kiltti?

25

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hepulis

      Teitpäs visaisen kysymyksen. Itse en ole koskaan nähnyt henkiä, mutta uskon kyllä, että jotkut näkevät. Sen verran kuitenkin asiasta tiedän, että on ihmisiä, jotka näkevät maan pintaan jääneitä henkiä (kummituksia) ja niitä, jotka näkevät ainakin "sielunsa silmillä" rajan takaa vierailevia henkiä. Ja sitten on vielä niitäkin, jotka näkevät enkeleitä.

      Kaikkein yleisimmin kummituksia näkevät pikkulapset. Jos luet kuuluisien selvänäkijöiden tai meedioiden kirjoja, niistä käy lähes aina ilmi, että kyseinen henkilö näki pienenä jatkuvasti kummituksia. Murrosikäisetkin näkevät kummituksia joskus, mutta aikuiset erittäin harvoin. Enkeleitä tuntuvat kuitenkin näkevän kaikenikäiset. Mitä taas tulee rajan taakse menneisiin henkiin, niin en usko, että kuuluisimmatkaan meediot näkevät heitä omin silmin, vaan "sielunsa silmin" jonkinlaisena visiona.

      Ihmiset, jotka näkevät henkiä tai pystyvät kommunikoimaan henkien kanssa, ovat yleensä hyvin herkkiä. Herkkyys voi kuitenkin ilmetä monella tavalla, joten julkkismeedioistakin löytyy helposti hermostuvia ja jopa ärsyttävän oloisia tyyppejä. Useimmat taitavat kuitenkin olla kilttejä ja tasapainoisia ihmisiä, joilla on jokin uskonnollinen vakaumus.

    • herkistyepapaa

      Entäpä musiikki-ihmiset jotka soittavat tai laulavat? Onko sillä vaikutusta siihen näkeekö aaveita?

      • Hepulis

        Olen kyllä lukenut monista kummituskokemuksista, jotka ovat tapahtuneet muusikoille. Ja kyllähän musiikin tekeminen ja esittäminen vaativat tunnetta ja herkkyyttä, joten uskoisin, että muusikot voivat aistia kummitusten läsnäolon tavallista useammin. Toinen vaihtoehto on toki se, että kyseessä on aika "kostea" ala eikä huumeiden käyttökään ole musiikkipiireissä harvinaista. Kaikki päihteet altistavat yliluonnollisille kokemuksille.


    • ffdfdfdfd

      Väitätkö että huumeet altistavat yliluonnolliselle kokemukselle eikä luo vääriä harhakuvia ihmisaivoihin ja -mieleen? Kumpikohan nyt on totta?

      • Hepulis

        Molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia. Riippuu tapauksesta.


    • KyläHullu

      Olen nähnyt ja kokenut kummallisia asioita, joita en nyt lähde erittelemään, koska joku saattaisi tunnistaa minut. Olen nuori nainen, en ole enää kiltti kuten joskus nuorempana, mutta sanoisin olevani tietyllä tavalla herkkä, ja myös taiteellinen. Äitini, siskoni, isän puoleinen isoäitini ja isoäitini veli ovat myös kokeneet kaikenlaista selittämätöntä. Kaikki me olemme jokseenkin taiteellisia ja myös erakkoluontoisia. Kaikki me rakastamme eläimiä ja luontoa yli kaiken. Voi tietty olla että suvussa kulkee jotain hulluutta. Mistään ei koskaan voi olla varma. En edes tiedä, uskonko kaikkeen, mitä olen nähnyt, vaikka todella ihmeellisiä sattumia ne olisivat...

      • Hepulis

        Herkkyys yliluonnollisen kokemiseen kulkee usein suvuittain ja tavallisimmin juuri suvun naisissa. Herkät ihmiset kokevat yleensä kaikki asiat voimakkaasti, jolloin negatiiviset asiat saattavat aiheuttaa tavallista suurempia ongelmia. En kuitenkaan sanoisi sitä hulluudeksi muuten kuin huumorilla. :)


      • KyläHullu
        Hepulis kirjoitti:

        Herkkyys yliluonnollisen kokemiseen kulkee usein suvuittain ja tavallisimmin juuri suvun naisissa. Herkät ihmiset kokevat yleensä kaikki asiat voimakkaasti, jolloin negatiiviset asiat saattavat aiheuttaa tavallista suurempia ongelmia. En kuitenkaan sanoisi sitä hulluudeksi muuten kuin huumorilla. :)

        Minulla onkin jotenkin semmoinen käsitys, että tämmöinen tosiaan kulkee suvussa. Isoäidin kanssa aina naureskellaan, että noitiahan me ollaan. :) Hassua tosiaan että naiset ovat tämmöisille alttiimpia. Tiedän kyllä, että yksi suvun mieskin on kaikenlaista nähnyt, mutta muuten olen kuullut vain naisten kertovat juttuja, ja ne jutut ovat todellakin aika hyytäviä... Yleensä semmoisia, että joku on kuollut ja asiasta tietämätön on nähnyt jotain ja tiennyt kuolemasta. Olen kuullut isoäidiltäni juttuja, joissa useampi henkilö on kokenut saman, ja nämä henkilöt ovat olleet aivan tervejärkisiä. Itsekin olen kokenut asioita kuolemiin liittyen ja ne ovat olleet todella pelottavia kokemuksia, vaikkakin jälkeenpäin ajateltuna mitään oikeasti pelottavaa ei tapahtunut. Ihminen vain tuppaa pelästymään outoja näkyjä, ja sitä, miten todella tietää, että jotain pahaa on tapahtunut, ja sitten joku oikeasti soittaa ja sanoo, että näin on...

        Itse en todellakaan tiedä, mihin uskoa. Opiskelen luonnontieteitä yliopistossa ja minun ei todellakaan pitäisi uskoa mihinkään epäluonnolliseen.. Mutta kun minulla on kokemuksia asioista, ja muillakin sukuni jäsenillä on. Nämä kokemukset aina tulevat niin puun takaa. Joskus saattaa mennä pitkäänkin ilman mitään ja sitten taas tapahtuu... Olisi niin upeaa tietää kaikki tästä maailmasta. Mutta kun kukaan ei todella voi tietää.


      • KyläHullu
        KyläHullu kirjoitti:

        Minulla onkin jotenkin semmoinen käsitys, että tämmöinen tosiaan kulkee suvussa. Isoäidin kanssa aina naureskellaan, että noitiahan me ollaan. :) Hassua tosiaan että naiset ovat tämmöisille alttiimpia. Tiedän kyllä, että yksi suvun mieskin on kaikenlaista nähnyt, mutta muuten olen kuullut vain naisten kertovat juttuja, ja ne jutut ovat todellakin aika hyytäviä... Yleensä semmoisia, että joku on kuollut ja asiasta tietämätön on nähnyt jotain ja tiennyt kuolemasta. Olen kuullut isoäidiltäni juttuja, joissa useampi henkilö on kokenut saman, ja nämä henkilöt ovat olleet aivan tervejärkisiä. Itsekin olen kokenut asioita kuolemiin liittyen ja ne ovat olleet todella pelottavia kokemuksia, vaikkakin jälkeenpäin ajateltuna mitään oikeasti pelottavaa ei tapahtunut. Ihminen vain tuppaa pelästymään outoja näkyjä, ja sitä, miten todella tietää, että jotain pahaa on tapahtunut, ja sitten joku oikeasti soittaa ja sanoo, että näin on...

        Itse en todellakaan tiedä, mihin uskoa. Opiskelen luonnontieteitä yliopistossa ja minun ei todellakaan pitäisi uskoa mihinkään epäluonnolliseen.. Mutta kun minulla on kokemuksia asioista, ja muillakin sukuni jäsenillä on. Nämä kokemukset aina tulevat niin puun takaa. Joskus saattaa mennä pitkäänkin ilman mitään ja sitten taas tapahtuu... Olisi niin upeaa tietää kaikki tästä maailmasta. Mutta kun kukaan ei todella voi tietää.

        Ohhoh, siis nämä jutut, missä useampi on saman kokenut, eivät ole liittyneet kuolemiin vaan johonkin ihan muuhun. Anteeksi jos kuulostan sekavalta...


      • Hepulis
        KyläHullu kirjoitti:

        Ohhoh, siis nämä jutut, missä useampi on saman kokenut, eivät ole liittyneet kuolemiin vaan johonkin ihan muuhun. Anteeksi jos kuulostan sekavalta...

        Minullakin on omat kokemukseni yliopistomaailmasta enkä uskonut nuorena kummituksiin. Elämä on kuitenkin opettanut, että "yliluonnollinen" on olemassa. "Kuudes aistini" on tullut perintönä isoäidiltä ja isoäidin äidiltä. Olen vaistonnut monet kerrat jonkun itselleni tärkeän ihmisen kuoleman, mutta en onneksi etukäteen. Useimmiten kyseessä on ollut tuttu ihminen, mutta muutaman kerran myös julkisuuden henkilö, jonka puolesta olen rukoillut. Joskus olen myös unessa nähnyt, millaisessa tilanteessa kyseinen henkilö kuoli, ja näkemäni tilanne on jälkeenpäin paljastunut todenmukaiseksi. Lisäksi olen ollut monia kertoja paikoissa, joissa on kummitellut. Niinpä yliluonnollisesta on vähitellen tullut minulle ihan luonnollinen elämänalue.


    • empire3

      Itse olen kokenut kummittelun, kun olin noin 10 - 12 vanha. Tämä tapahtui ollessani esiintymässä Kokkolan kaupungin teatterissa koulun järjestämässä näytöksessä. Ennen näytöstä kävelin lähes pimeällä esiintymislavalla, missä ei ollut ketään muita ilmisiä. Äkkiä tunsin, kun minua kohti tuli kylmäilmavirtaus, ja kuulin äänekkäitä askeleen ääniä, jotka kulkivat läheltäni, mutta en nähnyt ketään. Menin luokkakavereiden luokse pukeutumishuoneeseen ja kysyin oliko kukaan käynnyt esiintymislavalla ? Kaikki sanoivat olleensa pukeutumishuoneessa. Jälkeen päin olen lukenut lehdestä, että teatterissa kummittelee. Se on ainut kerta, kun olen kokenut kummittelua, hyvä niin.

      • Hepulis

        Kuulemani mukaan teatterit ovat paikkoja, joissa kummittelee useammin kuin missään muualla, ja kokemuksesi kuulostaa kyllä aidolta.


    • laiha

      Laihat ja pitkät näkevät helpommin kuin lyhyet ja lihavat.

    • cdsssssacsa

      En tiedä miksi ajatellaan, että suvussa kulkisi. Ehkä niin on. Meillä on kuulemma useat edelliset sukupolvet nähneet, isoisovanhempi, isosovanhempi, vanhempi, minä ja lapseni. Toisaalta samasta sukupolvesta eivät kaikki ole nähneet, vanhemmistani 2/4 sisaruksista, minä vain, mutta sisarukseni ei. Ei kysy myöskään sukupuolta, ihan samalla lailla miehet ja naiset kuuluvat tuohon nähneiden joukkoon. Ehkä jokin asenne ja oma kiinnostus sitä selittää. Nuo jotka eivät ole nähneet, joko ovat korostetun ns. maallisia eivätkä usko tai ajattele mitään ylimaallista tai uskonnollista, tai sitten pelkäävät aihepiiriä todella paljon. Ehkä ihmiset näkevät sen, minkä ovat valmiita näkemään.

      • Hepulis

        "Nuo jotka eivät ole nähneet, joko ovat korostetun ns. maallisia eivätkä usko tai ajattele mitään ylimaallista tai uskonnollista, tai sitten pelkäävät aihepiiriä todella paljon."

        Juuri näin se taitaa olla. Ainakin omassa suvussani ne, jotka ovat nähneet tai aistineet henkiä, ovat olleet tai ovat uskovia ihmisiä. Usko "Korkeampaan" myös vähentää pelkoja yliluonnollista kohtaan. Usko antaa turvaa, mutta niin antaa toki tietokin. Mitä enemmän jostain asiasta tietää, sitä vähemmän sitä pelkää.


      • Sain Hebulin!
        Hepulis kirjoitti:

        "Nuo jotka eivät ole nähneet, joko ovat korostetun ns. maallisia eivätkä usko tai ajattele mitään ylimaallista tai uskonnollista, tai sitten pelkäävät aihepiiriä todella paljon."

        Juuri näin se taitaa olla. Ainakin omassa suvussani ne, jotka ovat nähneet tai aistineet henkiä, ovat olleet tai ovat uskovia ihmisiä. Usko "Korkeampaan" myös vähentää pelkoja yliluonnollista kohtaan. Usko antaa turvaa, mutta niin antaa toki tietokin. Mitä enemmän jostain asiasta tietää, sitä vähemmän sitä pelkää.

        En todellakaan, ole Hepuliksen kanssa samaa mieltä, monessakaan kommentissa. Lyhyesti. A) Ihmisen koulutuksella ja taustalla, ei ole mitään tekemistä näiden ilmiöiden kanssa. B) Huumeet ja päihteet päinvastoin sulkevat ns. "kanavat". C) Taidat ja oletkin TROLLI!!!


      • Hepulis
        Sain Hebulin! kirjoitti:

        En todellakaan, ole Hepuliksen kanssa samaa mieltä, monessakaan kommentissa. Lyhyesti. A) Ihmisen koulutuksella ja taustalla, ei ole mitään tekemistä näiden ilmiöiden kanssa. B) Huumeet ja päihteet päinvastoin sulkevat ns. "kanavat". C) Taidat ja oletkin TROLLI!!!

        Mikä tässä keskustelussa sai sinut hermostumaan?


    • JK

      KAIKKI

    • Peloton c",´)

      Kummituksia ja aaveita näkevät yleisimmin tyhjää pelkäävät, hermoheikot ihmiset, naiset miehiä useammin.

    • huuhaata taas

      Eiköhän nämä kummitukset ole naivien pikkutyttöjen juttuja. Kun pillu on liian märkä ja mielikuvitus vaivaa niin sitten ruvetaan näkemään kummituksia joka puolella. En ole koskaan törmännyt kummitukseen vaikka olen kiertänyt väitetyissä kummitustaloissakin.

    • Pilluton

      Miten se pillun liika märkyys muka voi vaikuttaa kummitusten näkemiseen?

    • munallinen setä

      kosteutta vuotava pillu altistaa harhanäyille ! peskää alapäänne ja käykää riittävän usein vessassa pissalla, niin ette näe enään mitään mielikuvituksen tuotteita. Jos hygienia on huono ja panettaa kokoajan niin kyllä siinä jo sisukkaampi hermoinenkin alkaa näkemään vaikka mitä. Itse olen mies ja jos panettaa niin sitten näkyykin jo lentäviä pilluja joka puolella. Vaikka mitään ei todellisuudessa ole lähettyvilläkään.

      • juomoppix

        Mina koin selittamatonta valitusta


      • Anonyymi
        juomoppix kirjoitti:

        Mina koin selittamatonta valitusta

        Panetus ja kummitukset ei kyllä liity mitenkään toisiinsa


    • Anonyymi

      Sellaiset jotka trollaavat foorumeilla kuten tämä. Sellaisten luo tulee yöllä gummatus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      17
      923
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      47
      809
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      222
      709
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      75
      700
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      45
      692
    6. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      33
      670
    7. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      105
      652
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      79
      633
    9. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      34
      589
    10. Olet tyylitajuton

      Ja ruma. En ole ikinä pitänyt ulkonäöstäsi. Et ole minun tyyppiäni millään tavalla. Puheesi on sellaista mongerrusta ett
      Ikävä
      25
      581
    Aihe