Hermot riekaleina!

Vainon harhainenko?

Olemme asuneet samassa kerrostalossa reilu kolme vuotta ennen on mennyt hyvin, mutta elokuussa alkoi painajainen. Asunto on siis meidän omistuksessa. Uudet yläkerran asukkaat olivat kerrenneet asua vain parisen viikkoa kun sai alkaa tappeleen niitten kaa. Ensin sai tapella heidän vieraiden jättämistä autoista jotka oli jätetty milloin minnekkin. Saattoi seistä koko yön rappa käytävän oven edessä ettei siitä päässy vaunuilla ulos eikä varsinkaan autolla. Yritin sievästi sanoa heille ettei tässä ole vieraspaikkaa sieltä vain tuli vastausta turpa kii tai me tullaan ja laitetaan se kii niin olet si ainakin hiljaa. No se saatiin poliisin avustuksella kuriin. Sitte se vasta alkoi. Soitettiin yö kaudet musiikkia isolla et meidän ala puolella olevaan asuntoon kuulu sanat aivan selvästi. Enkä ymmärrä miks hrään yö aikaan kun nämä liikkuu rappukäytävässä mahdollisimman isoa ääntä pitäen enkä silloin kun aamupostin jakaja siel liikkuu. Miellä kaksi pientä lasta jotka herää aamulla klo.07-07.30 välillä leikkimään ja itkuiltahan ei voi välttyä. Nämä sanoo syyksi sen et saavat sillä varjolla yö aikaan rellestää kun meillä muksut herää niin aikaisin ettei he saa nukkua kun on pitänyt yö valvoa.Eniten minua huolettaa meidän esikoinen joka on parin viikon ajan alkanut öisin heräileen itkemään ja oksentaa ja vapisee ja kysyy (ylhäältä yleensä kuuluu jalkojen ryminää kun jonpi kumpi muksuista itkee) et äiti tuleeko ne katon läpi ja muutenkin kuuntelee ja tahtoo pelätä jos kuuluu sille vieraita ääniä. Asunnon omistajalle olen yrittänyt sanoa mutta ei ota kuulemma mitään kantaa kun asumme omistusasunnossa. Isännöitsijä ei suosta vastaan puhelimeen eikä sähköpostiin, kun olen yrittänyt kysellä montako kertaa viel pitää poliisit soittaa et asialle jotain tehdään. Mitä tehdä? Ei jaksa joka yökään poliiseja soitella. Jos näille yrittää sievästi asiasta sanoa niin het tulee uhkailua. Olenko mie liian herkkä hipiäinen ja kerrostalo kyylä vai mikä mättää. Häätyykö meidän itse luovuttaa ja myydä asunto poies? Tässä mahdollisiman sekava sepostus. Saakohan mitään selvää.

129

6710

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viiniperjantai

      Kusipäiset paskanuoret on aina perseestä, ei se tee kenestäkään kyylää jos ei niiden typerää meluamista jaksa kuunnella. Vituttavaa tommonen. En kyllä tiedä mikä auttaa. Ehkä pitäis vauvanpaskaa tiputtaa postiluukusta ja seuraavana päivänä kirje "seuraava paskalähetys tulee jokaisen melun yhteydessä" :D

      • 777777777

        "paskanuoret"

        Aloittaja ei missään vaiheessa maininnut häiritsijöiden ikää. Kyllä vanhemmatkin ihmiset osaavat häiriköidä. Esimerkiksi mun yläkerrassa asui eräs vanhemmanpuoleinen naishenkilö ja lähestulkoon joka yö hän kolisi sen verran "tehokkaasti", että heräsin siihen. Mutta siitä huolimatta se ei mua kuitenkaan pahemmin häirinnyt koska se kolina ei kuitenkaan kestänyt sentään koko yötä.


      • Vainoharhainenko?
        777777777 kirjoitti:

        "paskanuoret"

        Aloittaja ei missään vaiheessa maininnut häiritsijöiden ikää. Kyllä vanhemmatkin ihmiset osaavat häiriköidä. Esimerkiksi mun yläkerrassa asui eräs vanhemmanpuoleinen naishenkilö ja lähestulkoon joka yö hän kolisi sen verran "tehokkaasti", että heräsin siihen. Mutta siitä huolimatta se ei mua kuitenkaan pahemmin häirinnyt koska se kolina ei kuitenkaan kestänyt sentään koko yötä.

        Ne ovat nuoria eikä mitään vanhemman puoleisia ihmisiä.


      • 87645678

        Huono idea. Häiriköt ovat herkkänahkaisia homppeleita eivätkä sulata sitä, että joku kehtaa häiritä heidän häiriköintirauhaansa.


      • öpötin
        777777777 kirjoitti:

        "paskanuoret"

        Aloittaja ei missään vaiheessa maininnut häiritsijöiden ikää. Kyllä vanhemmatkin ihmiset osaavat häiriköidä. Esimerkiksi mun yläkerrassa asui eräs vanhemmanpuoleinen naishenkilö ja lähestulkoon joka yö hän kolisi sen verran "tehokkaasti", että heräsin siihen. Mutta siitä huolimatta se ei mua kuitenkaan pahemmin häirinnyt koska se kolina ei kuitenkaan kestänyt sentään koko yötä.

        Kyllä nuoret ovat tätä nykyä valitettavasti paskiaisia eivätkä huomioi kuin itseään!


      • Jep...
        777777777 kirjoitti:

        "paskanuoret"

        Aloittaja ei missään vaiheessa maininnut häiritsijöiden ikää. Kyllä vanhemmatkin ihmiset osaavat häiriköidä. Esimerkiksi mun yläkerrassa asui eräs vanhemmanpuoleinen naishenkilö ja lähestulkoon joka yö hän kolisi sen verran "tehokkaasti", että heräsin siihen. Mutta siitä huolimatta se ei mua kuitenkaan pahemmin häirinnyt koska se kolina ei kuitenkaan kestänyt sentään koko yötä.

        Sen vuoksi en pidä, että ihmisiä yleistetään tekojen ja/tai ulkonäön perusteella, vaikka valitettavasti näin käy. Ihmiset (niin kukkahattuilijat sekä häiriköt) eivät opi mitään, jos he ovat aina itsekkäitä, eivätkä mitään muuta ajattele kuin vain itseään/omaa elämää.


      • omakotitalo omistaja

        sen takia ihmiset ostavat omakotitaloja ja ne ovat tosi kalleita. Jos haluat asua rauhassa - asuu mahdolisimman kauemman muilta ihmisilta


      • T.P
        öpötin kirjoitti:

        Kyllä nuoret ovat tätä nykyä valitettavasti paskiaisia eivätkä huomioi kuin itseään!

        Ite elelen hiljaakseen kämppiksen kanssa, ja kunnioitamme taloyhtiön sääntöjä ja tervehdimme naapureita, jos nämä tulevat rappukäytävässä vastaan. Vuokra maksetaan ajallaan ja koetetaan pitää kämppä kunnossa seuraavia vuokralaisia varten.

        Ollaanko nyt automaattisesti paskiaisia vaikka ollaan nuoria?

        Ei ikä siihen häiriköintiin liity. Alkoholi liittyy ainakin. Mun naapurissa asuva nuori pariskunta tykkäsi aikoinaan rellestää, ja se johtui luultavasti alkoholista ja ajatuksesta, että juhlat kannattaa järjestää kerrostalossa, jossa on ohuet seinät. Mutta se loppui aika nopeasti kun naapurit eivät tykänneet siitä.
        Mutta taas lapsuudenkodissani rivitalossa asui naapuritaloissa alkoholisteja (keski-ikäisiä ja sitäkin vanhempia), jotka kävelivät asuntoon sisään, koska ovi oli päiväsaikaan auki. Ja ne juopot hurjastelivat tiellä vaikka siellä oli myös paljon lapsiperheitä ja lapsia leikkimässä. Että kaiken ikäiset ihmiset osaavat olla hankalia naapureita.


      • Nokka.tervassa
        777777777 kirjoitti:

        "paskanuoret"

        Aloittaja ei missään vaiheessa maininnut häiritsijöiden ikää. Kyllä vanhemmatkin ihmiset osaavat häiriköidä. Esimerkiksi mun yläkerrassa asui eräs vanhemmanpuoleinen naishenkilö ja lähestulkoon joka yö hän kolisi sen verran "tehokkaasti", että heräsin siihen. Mutta siitä huolimatta se ei mua kuitenkaan pahemmin häirinnyt koska se kolina ei kuitenkaan kestänyt sentään koko yötä.

        Mulla oli aikoinaan yläkerran naapurina mummeli, joka aloitti joka aamu kello 7 sutimaan lattioita ja siirtelemään huonekaluja äänekkäästi.
        Kaksi vuotta kestin silikonitulpat korvissa, sit möin kämpän ja ostin uuden. Nyt on yläkerrassa sellainen meno, että keskellä yötä pannaan pesukone päälle ja viimeistään puoli 3 menee hermot, kun se linkoo.


      • ulkoruokintaan vaan
        T.P kirjoitti:

        Ite elelen hiljaakseen kämppiksen kanssa, ja kunnioitamme taloyhtiön sääntöjä ja tervehdimme naapureita, jos nämä tulevat rappukäytävässä vastaan. Vuokra maksetaan ajallaan ja koetetaan pitää kämppä kunnossa seuraavia vuokralaisia varten.

        Ollaanko nyt automaattisesti paskiaisia vaikka ollaan nuoria?

        Ei ikä siihen häiriköintiin liity. Alkoholi liittyy ainakin. Mun naapurissa asuva nuori pariskunta tykkäsi aikoinaan rellestää, ja se johtui luultavasti alkoholista ja ajatuksesta, että juhlat kannattaa järjestää kerrostalossa, jossa on ohuet seinät. Mutta se loppui aika nopeasti kun naapurit eivät tykänneet siitä.
        Mutta taas lapsuudenkodissani rivitalossa asui naapuritaloissa alkoholisteja (keski-ikäisiä ja sitäkin vanhempia), jotka kävelivät asuntoon sisään, koska ovi oli päiväsaikaan auki. Ja ne juopot hurjastelivat tiellä vaikka siellä oli myös paljon lapsiperheitä ja lapsia leikkimässä. Että kaiken ikäiset ihmiset osaavat olla hankalia naapureita.

        Kyllä jos itse olisin isännöitsijä niin häätäisin teidät pois varmuuden vuoksi, vain siksi että olette ns. persaukis vuokralaisia.


    • kokemusta on--

      Valituksia isännöitsijälle. Sen velvollisuus on antaa niille huomautus. Kun tulee riittävästi huomautuksia ne saa häädön.
      Kun valitatte isännöitsijälle, lukekaa tarkkaan järjestyssäännöt ja kertokaa mitä järjestyssäännön kohtaa ne rikkoo ja millä perusteella.
      Ei kannata enää niille itselleen käydä puhumassa. Jos vastaanotto on epäasiallinen, ei se siitä ainakaan parane eikä tuota tulosta.
      Yöhäirintään voitte aina soittaa poliisit. Jos musakkia huudatetaan, kytät paikalle perusteena että on kova perheriita josta aiheutuu häiriötä ja meteliä. Myöhemmin voi aina sanoa että se kuulosti perheriidalta, jos ei sitten ollutkaan. Jollei meteli lopu soitatte uudestaan kytät että naapurit jatkaa häirintää. Kirjatkaa edes itsellenne ylös kellonajat ja muut. Sitten ilmoitus isännöitsijälle, jolle kerrotte myös poliiseista.
      Kannattaa myös kysyä niiden seinä- ja yläkerran naapureilta häiritseekö meteli heitä.
      Jos ne omistaa kämppänsä, voi taloyhtiö riittävien huomautusten takia ottaa asunnon hallintaansa. Jos se on kirjattu yhtiöjärjestykseen. Se edellyttää kyllä todella pahaa ja todistettua häiriön aiheuttamista. Jos ne on vuokralaisia, pitää isännöitsijän välittää tiedot häiriöistä myös kämpän omistajalle. Koska vastuullinen vuokranantaja joutuu tarvittaessa sanomaan vuokrasopimuksen irti. Muuten lähtee vuokranantajalta se kämppä taloyhtiölle. Jotenkin noin.

      • että näin

        ei ne mitään häätöä saa. asunto voidaan ottaa haltuun max 3 vuodeksi..ja sit ne saa tulla takas.


      • kaikenlaisia veee
        että näin kirjoitti:

        ei ne mitään häätöä saa. asunto voidaan ottaa haltuun max 3 vuodeksi..ja sit ne saa tulla takas.

        "ei ne mitään häätöä saa. asunto voidaan ottaa haltuun max 3 vuodeksi..ja sit ne saa tulla takas. "

        Ne on vuokralaisia. Vuokraisantä saa häätää ne tietyin perustein. Pitää ottaa yhtiökokouksessa asia esille. Voi pitää esim. hätäkokouksen. Pitää kuulla muitakin asukkaita. Kai ne muitakin häiritsee.

        Isännöitsijää voi mennä tapaamaan jos ei vastaa puhelimeen. Voisitte lukea asunto-osakeyhtiölain ja isännöitsijän vastuun. Isännöintifirma on vaihdettava jos ei osaa vastata edes puhelimeen, niin mitä sitten osaa ? Hyvä kysymys.

        Noiden ois parempi asua vuokrakerrostalossa omiensa joukossa. Siellä kun yöt hillutaan ja päivät nukutaan kun on paljon hmm poppoota ym ...


      • Sehesa
        kaikenlaisia veee kirjoitti:

        "ei ne mitään häätöä saa. asunto voidaan ottaa haltuun max 3 vuodeksi..ja sit ne saa tulla takas. "

        Ne on vuokralaisia. Vuokraisantä saa häätää ne tietyin perustein. Pitää ottaa yhtiökokouksessa asia esille. Voi pitää esim. hätäkokouksen. Pitää kuulla muitakin asukkaita. Kai ne muitakin häiritsee.

        Isännöitsijää voi mennä tapaamaan jos ei vastaa puhelimeen. Voisitte lukea asunto-osakeyhtiölain ja isännöitsijän vastuun. Isännöintifirma on vaihdettava jos ei osaa vastata edes puhelimeen, niin mitä sitten osaa ? Hyvä kysymys.

        Noiden ois parempi asua vuokrakerrostalossa omiensa joukossa. Siellä kun yöt hillutaan ja päivät nukutaan kun on paljon hmm poppoota ym ...

        Vuokrakerrostaloissa asuu ihan työssäkäyviä normaaleitakin ihmisiä, jotka ei aiheuta häiriöitä naapureille mihinkään aikaan vuorokaudesta.


      • no se kyllä riittää
        että näin kirjoitti:

        ei ne mitään häätöä saa. asunto voidaan ottaa haltuun max 3 vuodeksi..ja sit ne saa tulla takas.

        Eiköhän se ongelma sillä ratkea...


      • asukas*
        kaikenlaisia veee kirjoitti:

        "ei ne mitään häätöä saa. asunto voidaan ottaa haltuun max 3 vuodeksi..ja sit ne saa tulla takas. "

        Ne on vuokralaisia. Vuokraisantä saa häätää ne tietyin perustein. Pitää ottaa yhtiökokouksessa asia esille. Voi pitää esim. hätäkokouksen. Pitää kuulla muitakin asukkaita. Kai ne muitakin häiritsee.

        Isännöitsijää voi mennä tapaamaan jos ei vastaa puhelimeen. Voisitte lukea asunto-osakeyhtiölain ja isännöitsijän vastuun. Isännöintifirma on vaihdettava jos ei osaa vastata edes puhelimeen, niin mitä sitten osaa ? Hyvä kysymys.

        Noiden ois parempi asua vuokrakerrostalossa omiensa joukossa. Siellä kun yöt hillutaan ja päivät nukutaan kun on paljon hmm poppoota ym ...

        "kaikenlaisia veee"...Kyllä vuokrataloissa asuu myös ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, enimmäkseen niitä tavallisia ihmisiä, ja sinne joukkoon mahtuu sitten myös näitä häiriköitä tietysti koska heillä ei ole varaa ostaa omaa asuntoa. Minä asun keravalla vuokratalossa eikä täällä ainakaan kuuluu mistään mitään ylimääräisiä ääniä. Ainoot äänet tulee joskus lauantai iltaisin kun kun jengi palaa kapakasta ja jotkut oikasee tästä meidän pihan läpi. Mutta ei nekään mitään meteliä pidä mutta puhe kuuluu sisälle kun on ikkuna auki.


      • Minäkin tiedän
        Sehesa kirjoitti:

        Vuokrakerrostaloissa asuu ihan työssäkäyviä normaaleitakin ihmisiä, jotka ei aiheuta häiriöitä naapureille mihinkään aikaan vuorokaudesta.

        monta periskuntaa jotka eivät aiheuta juuri mitään häiriöitä mutta mitäs niille lopuille pitäis tehdä.


    • yks kusija..........

      Kuse postiluukusta sisään...ja juokse karkuun......................

    • Sweet Home

      Asutko samassa talossa kuin minä, Pukinmäki, Helsinki ??
      Ihan samat "oireet".

      Tosin, meillä auttoi nämä;

      - Autot pitkin pihaa; Yhteys pysäköininvalvonta firmaan. Sen jälkeen on joka päivä ko.firman auto kiertänyt eikä romuja ole näkynyt. Se firma tienaa rahaa jokaiseta lapusta jonka jättävät.

      Naapureiden meteli: Huomauta kerran ja kerro että se oli viimeinen kerta.

      Jos ei toimi, soita poliisit ja hae raportti laitokselta ja toimita isännöitsijälle.

      Kusipäiden kanssa ei hyssyttely toimi.

      • Vainoharhainenko!

        En mie siellä suunnalla asu. Paljon pohjoisempana.


      • Lady like

        ##Kusipäiden kanssa ei hyssyttely toimi. ##

        Kunnon puhetta. KUSIPÄÄT KURIIN! Jos tässä maailmassa tollasia pelkäämään alkaa, niin saa pelätä lopun ikäänsä.


      • Yläkerran asukkaista

        Tee niinkuin minä sanoin yläkerran kaverille kerran sen metelöimisestä yöllä.Tuli vastaan rapussa ja sanoin sille että lopeta se meteli.Kävi soittaa poskeaan niin pyyhkäisin sitä kuontaloon.Se kyllä auttoi loppu se yöllinen meteli ja kolina.Nyt jopa moikkaa aina vastaantullessa.Taisi ymmärtää yskän kerta laakista.


    • 15+20

      Yhteys poliisiin silloin, kun metelöinti häiritsee öisin ja asialliseen huomautukseen tulee uhkailua. Poliisiraportti on hyvä todennus häiriköinnistä. Valitusta vaan isännöitsijälle. Kerää 3-4 metelöintikertaa aina yhteen valitukseen. Valitukseen on tultava tarkka erittely päivämääristä ja kellonajoista milloin on tullut metakkaa ja millaista, kuinka kauan jatkunut jne.. Asia pitää saattaa myös taloyhtiön hallituksen tietoon. Isännöitsijä nauttii taloyhtiön hallituksen luottamusta ja tarpeen vaatiessa isännöitsijä voidaan vaihtaa, ellei hän hoida hommiansa. Muistakaa, että teillä on oikeus kotirauhaan. Ette ole vainoharhaisia ettekä naapurikyylääjiä, lapsilla on oikeus turvalliseen kotiin!

    • LOL XD OMG IHQ ;)

      voi kamala muistan kun olin ite pieni ja heräilin siihen yöllä kun meidän naapurissa asui poika ja vanha äiti niin äiti oli matkoilla ja poika jäi kotiin (poika oli jotan 16-18 v) niin ne biletti ihan hirveesti!Mun iskä samana yönä kakas kertaa soittamassa ovikelloa että hiljeniskö musa?! ekalla kerralla tuli joku poika avaa ja oli ihan kekkulissa eikä sen puheista saanu selvää.No iskä ei tehny ekalla kerralla muuta kuin vähän uhkaillu ja siinä se oli.Iskän käynnin jälkeen se musa vasta kovalle meni!Toisella kerralla sitten iskälle tuli avaaman se poika eli kevin ja iskä sano sille et jos tää musa ei nyt hiljene mä soitan sun äidille! kevin sano sit "voi voi mitä jos mä soitan sun äitille? Iskä oli ihan hämmästynyt ja sit se suuttu aika kovasti se sano napakasti että "nyt jos bileet ei lopu täällä on 15 minutiin päästä poliisit "ja paiskas oven kiinni. KYLLÄ MUSA SIT LOPPU! ja porukkaa lappas ulos.

      p.s olin varmaan jotain 4v kun toi tapahtu ja nyt täytän 14

      • Hebb

        Kunnon isä sulla :D Arvostan! (y)


    • hmmm...

      Ei isännöitsijä paljon pysty muuta kun mitä talonyhtiön hallitus käsittelee ja päättää. Eli hallituksen puheenjohtajalle viesti asiasta.

      • Asunnon omistaja

        Kyllä asia on juuri niin, että asukkaan tulee saada hallitukselta varoitus häirinnästä.
        Meillä vuokralainen sai kolme varoitusta, joista tuli ilmoitus myös meille. saimme myös ilmoituksen siitä, että asunto otetaan määrättynä pna hallintaan, mikäli asunnon omistaja ei ryhdy tarvittaviin toimenpiteisiin. Teimme heti asukkaalle selväksi että kuukauden aikana asunto on tyhjennettävä.
        Että tällainen tarina. Onneksi laki on vielä vuokralaisellakin, edes pieni suoja asunnon omistajalla.


      • exisännöitsijä

        Olen entinen isännöitsijätoimiston johtaja. Kyllä isännöitsijän pitää taloyhtiön toimitusjohtajana ensisijaisesti hoitaa asia(jos pystyy), sillä hänen tehtävänään on nimenomaa hoitaa kaikki talon operatiivinen toiminta. Hän myös esittelee häirintäongelman hallitukselle, jos isännöitsijän toimet ei riitä.
        Valitettavasti meille on valittu yhteiskuntamme asioita hoitamaan kukkahattuisia kusipäitä, jotka laativat lakeja, joilla suojellaan kaikenlaista rikollisuutta ja tavallisen ihmisen elämää.
        Nyt on jo säädetty laki, millä rajoitetaan vuokranantajan oikeutta valita vuokralaisensa. Jos sossu maksaa vuokran, on vuokranantajan pakko ottaa vaikka mustalaiset tai "monukulttuuriset" maahanmuuttajat vuokralaiseksi, sillä kieltäytyessään asunnon omistaja tuomitaan rikoksesta, mutta näitä häiritsijävuokralaisia ei tuomita mistään, koska kukkahattukansa oikeuslaitoksineen presidenttimme arvomaailman ohjaamana puolustaa heitä. Tavallinen rehellinen kansalainen häviää aina niin kauan, kunnes maahan on vaihdettu täydellinen perussuomalainen hallinto ja nykyiset viranhaltijat on karkotettu maasta lemmikkeineen.
        Suomi on omalle kansalleen oikeusturvaton yhteiskunta!


    • mk

      Jos isännöitsijä ei toimi niin asia kuluu hallitykselle ja jos soittavat yöaikaan musiikki lujalla niin käykää ottamaassa talon pääshkökeskuksesta asunnon sulake pois niin hiljeneen. Taloyhtiön hallitus antaa kolme varotusta ja jos ei tyyli muutu niin ukaasi että taloyhtiö ottaa a asunnon haltuunsa ja laitta vuokralle kolmeksi kuukaudeksi kulujen peittämiseksi mitä häiriköinti on aiheuttanut niin kyllä kuri löytyy että silleen. Vaikka omistusasunnossa asutaan niin siitäkin saadaan pois jos ei noudata sääntöjä.

    • kääk

      Yhteys poliisiin ja myös lääkäriin jos lapset oireilevat, lapsien kohdalla asiat otetaan vakavasti.
      Toi on niin kamalaa kun ei saa omassa kodissa olla rauhassa.se on kotirauhan rikkomista.
      Itsellä kokemusta yli kaksi vuotta sellaisista yläkerran naapureista jotka kolisti, tömisti yms. joka ikinen herran päivä.Aivan kamalaa!Joutui heräämään yläkertalaisten tahtiin, ja oltiin kumpikin vuorotyössä.Peltorit päässä tuli nukuttua monesti!onko se normaalia!? ei.kaikkea mahdollista tekemistä ja olemista siivitti töms, töms, töms yms.kolinaa pauketta, huutoa ja rapussa juoksemista, ovien pauketta........myytiin asunto pois.syitä oli muitakin mutta tämä oli myös painava syy!aiheutti stressiä ja ahdistusta aivan kirjaimellisesti!Voimia matkaan, älä luovuta!

    • Homeloukot

      Kuka näitä betonibunkkereita on käskenyt rakentamaan,kun maassa on puuta ja lääniä,vaikka jokaiselle rakentaa hirsipirtti..
      Halvalla tehdään ja äänieristys unohdetaan.

      • zxz.

        Älä muuta sano. . Tilaa maassa riittää..Kerrostalo on kerrostalo.


      • ,

        Itsekin taivastelen, että "Taasko ne tekee noita? Kuka noihin haluaa oikein muuttaa?".

        Jos pakko ei ole, niin en missään tapauksessa nykyään enää muuttaisi kerrostaloon. Parista kerrostalosta kokemusta, ja ei niitä kestä. Milloin mistäkin kuuluu meteliä. Milloin yläpuolella asustaa vaan kokopäivä-kanta-astuja, joka katselee televisiota lujalla iltaisin, milloin alakerrassa asuu joku wannabe-rumpali tai stereobassopopittaja. Sitten vielä bileet naapureissa. Asuntojen ovia paiskotaan, käytävillä lähes huudetaan.

        (kyllä, yksi alakerran naapuri soitti aitoja rumpuja alakerrassa, mutta vaimeni sitten viikossa tai parissa, ilmeisesti tarpeeksi häiritsi muitakin, hehe)

        Toki on niitä poikkeuksiakin. Sukulaiset asuu uudessa kerrostalossa, rauhallinen paikka, suurta meteliä ei kuulu oikeastaan koskaan. Kuitenkin itse asuisin mieluiten omakotitalossa.


      • mulk*uja suomi täynn
        zxz. kirjoitti:

        Älä muuta sano. . Tilaa maassa riittää..Kerrostalo on kerrostalo.

        Jos luulet maalla olevan rauhallista, erehdyt. Joka päivä jostain tulee jotain mulk*n hornetteja useiden tuntien ajan kiertämään ympyrää talon päällä.
        Pitäisiköhän kutsua ilmatorjuntarykmentti paikalle pitämään harjoituksia, kun on maalitkin valmiina.


      • Sissiylijohto
        mulk*uja suomi täynn kirjoitti:

        Jos luulet maalla olevan rauhallista, erehdyt. Joka päivä jostain tulee jotain mulk*n hornetteja useiden tuntien ajan kiertämään ympyrää talon päällä.
        Pitäisiköhän kutsua ilmatorjuntarykmentti paikalle pitämään harjoituksia, kun on maalitkin valmiina.

        Kunnon sissi improvisoi oman ilmatorjunnan, jos valtion ilmavaivat alkavat häiritä liikaa...


      • Eivät lennä yöllä
        mulk*uja suomi täynn kirjoitti:

        Jos luulet maalla olevan rauhallista, erehdyt. Joka päivä jostain tulee jotain mulk*n hornetteja useiden tuntien ajan kiertämään ympyrää talon päällä.
        Pitäisiköhän kutsua ilmatorjuntarykmentti paikalle pitämään harjoituksia, kun on maalitkin valmiina.

        No tietäisitkä mitä meteli kerrostaloissa päivisin on..


      • Hermo niksauttaja
        Eivät lennä yöllä kirjoitti:

        No tietäisitkä mitä meteli kerrostaloissa päivisin on..

        **/Meillä eteläsuomessa helikopterit lentelevät ja matalalta aika moinen jytyytys usein ja myös öisin. Vähän on yritettävä kestää muuta maailmaa. Lääkäriltä saa pillereitä auttavat pahimpaankin vitutukseen. Korvatulpat on hyvä keksintö suosittelen. Normaalia isommat stereot kannattaa hankkia, kätevät päivällä kun joku alkaa neuvostoajan plokissa porailemaan tauluja seinään tai väsäämään joululahjoja. Volyymit kaakkoon ja mielimusaa levylle pyörimään ja kaskummaa olo muuttuu täysin siedettäväksi. Jotkut porosnikkarit on saaneet joululahjaksi toiselta tontulta printterin ja harjoittelevat miss xeroxin toimia. Kun ovat aikaansaanneet tarpeeksi ison fontin kopioivat naapureille sopivia ärräpäitä. Hauskaa keksiä erilaisia vittuiluja eri tilanteisiin. Esim. Leikkaa leipää joka aamu ! 4.30 veitsi lipsuu välillä putoo laattiaalle niin että hiljaisuudessa naapuri säpsähtää lukiessaan aamulehteä kaikessa rauhassa. Kävelee kantapäitään tömistellen aluksi piruuttaan, mutta puolivuotta "harrastustaan" jatkettuaan tapa iskostuu selkärankaan. Lääkäritkään EI enää pysty potilasta moisessa asiassa auttamaan. Kaveri kun kulkee päivällä pihan poikki naapureilla on naurussa pitelemistä lapset laulaa; "Hei tuolla se avohoidokki menee." Kuin kuorossa yhteen ääneen. Vuoden kuluttua lääkitystä on säädetty niin että kaverin kulku alkaa pikkuhiljaa normalisoitua. Jää kuitenkin mieltä kaivelemaan allekirjoittaneella. Onkohan korvien väli palautunut jo niin paljon, että naapuri voidaan jo laskea muiden normaalien ihmisten joukkoon ilman suurta pelkoa tahottomista raivonpuuskista ja muista pakko oireisista liikkeistä. Nuoret lääkärit ovat nykyään vaarassa työssään, kun tällaiset vapisevat ja agressiiviset kansalaiset marssivat aamuisin vastaanotolle. Hermolomaa saatuaan pahimmat aggressiot yleensä jäävät taka alalle. Pitäisikö Yhteiskunnan tukea verorahoilla jotta saataisiin omat vartijat joka vastaanotolle? Näin voitaisiin työllistää maahanmuuttajia, jotka ovat jo tottuneet seisosksimaan kaduilla joutilaina viheltelemässä parhaiden perien perään. Tuoden suomineidoille hyvän mielen jos vain sattuvat vaikenamaan muista törkeyksistään ja sopimattomista ehdotuksista.


    • naftalefa

      Paskanuoret on paskanuoria. Tulevia veronmaksajia?

      Pikemminkin verorahojen joukkokuluttajia. Kuten niin monet loiset, paskanuoretkin ajattelevat vain omaa etuaan ja lisääntyvät. Ehkä 13% nuorista on täysin kelvollisia. Loput kännäävät tai ovat luonnehäiriöisiä lukuisista suomen rikkinäisistä perheistä.

    • Silence Worker

      Onnea vaan yrityksellenne elää ns. normaalia elämää.

      Kertomanne perusteella isännöitsijä pelkää noita "naapureitanne".
      tekstistäsi ei käy ilmi, onko kyseessä valtaväestöön kuuluvia vai kenties
      "muuttajia", eli aina hankalammaksi menee.

      Itse olen ratkaissut samankaltaisen, en samanlaista tilannetta, toisin tavoin.
      (oli yli-utelias talonmies ja kerrosrivitalo kyseessä)
      Seuraus johti siihen, että naapureilta meni sillat poikki sitten kaikkien kanssa,
      myös omien läheistensä, joten en voi tuohon neuvoja antaa.

      Keinoja kyllä on, ihan laillisiakin, mutta Teidän tapauksessa kannattaisi
      toimia ainakin niin, että jää aina todisteet ilmoitetuista häiriöistä eli,
      lähetetyistä sähköposteista lukukuittaus sekä kopio aina itselle (myöhempää
      käyttöä varten, tarvittaessa).

      Sitten eräs huomioitava seikka on myös se, että vaikkakin aiheesta, Teidän
      itsenne jatkuvasti tekemät valitukset ja poliisin soitot paikalle, antavat
      pahimmassa tapauksessa Teistä sellaisen kuvan, ettette ole kykeneviä
      kerrostaloasumiseen. Valitettavasti tämä Suomen politiikka nykyään on
      sellainen, että erittäin usein häirikkö ja muita piinaava "naapuri" on loppujen
      lopuksi se väärinymmärretty yksilö/porukka, ja sellainen joka yrittää elää
      sääntöjen ja lakien mukaan, joutuu kärsimään.

      • siis näinkin selviää

        joo, kokemusta on tästä, että häirikkö jatkaa, ja kärsijä muuttaa, kun häätöpäätöstä ei raastuvasta häirikköperheelle saatu, vaikka oli mm. vuokrat maksamatta, sillä omistaja ei halunnut purkaa vuokrasuhdettta, koska perheessä pienet lapset.

        Omistaja maksoi vuokrat, eikä ollut nokonuuka, saako rahansa... ökyrikas.
        Niin sitten me ostimme asunnon muualta, ja varmistimme, että yläkerran ja alakerran omistamme me.
        Talossa on kaksi kerrosta ja vain yksi toinen perhe, joten ei ongelmaa.
        Jotain melua aina kuuluu normaalista asumisesta, se tulee vain sietää, tosiasiassahan itsekin tulee melua aiheuttaneeksi.


    • Rantsu

      Olen itse ollut samassa tilanteessa eikä siihen tule joidenkin ihmisten kohdalla muutosta kuin se että kun kerroit että olet kohteliaasti heitä huomauttanut eikä se auta ( isännöitsijät kun ovat lähes pohjasakkaa) niin sun ei auta muuta kun tehdä selväksi että se älytön mekkalointi loppuu!! Jos sulla ei ole mahkuja siihen niin pyydä vaikka kvereitas apuun! Mä tulisin laittamaan kyseiset häiriköt kuriin mutta et kertonut paikkakuntaa! Silti hyvää jatkoa ja taistele oikeuksiesi puolesta!
      T . Make

    • 45676543456

      Häiriköt aina sanovat, että heille pitäisi tulla sanomaan suoraan jos häiritsee. Taas nähdään, että sekin on vain yksi osa heidän häiriköintiään. Soita vaan poliisi paikalle, kun isännöitsijä on kerran lapanen tai häirikön tuttu. Sitten ehdotat taloyhtiön hallitukselle uuden isännöitsijän valitsemista. Turha sellaiselle on maksaa joka ei tee työtään.

    • nivikman

      Kun käytännön asiat hoidettu, niin rukoilkaa rauhaa ja ymmärrystä taloon ja naapurustoon. Kaikilla siellä PAHA olla näköjään... Ellei muu auta, niin muuttakaa pois?
      Uskoa ja toivoa ja voimia teille:)

    • Tekee mieli minunkin

      Voi olla päivähäirintääkin. Meidän kerrosvuokratalossa muuan kaksilapsinen perhe jossa nuori isä käy vakituisissa töissä, äiti työttömänä? kotona, mutta joka vie alle kouluikäiset lapset tarhaan, ja sitten kun rouva palaa niin alkaa lappamaan monia vieraita pitkin päivää, aina miehiä, kaikenikäisiä, yleensä yksitellen ja rouva huutaa kiimassaan tai näyttelee kun sitä ihan selvästi nussitaan, kiljuu ja korisee, sitten vieras lähtee ja usein toinen tulee, kolme neljäkin päivän mittaan. Inhottaa! Itse olen kotona oleva yksinhultajanaine, mutta ei minulle tulisi mieleenkään moinen ilonpito tai tienesti ehkä. En kehtaa mennä sanomaan äänistä enkä myös kehtaa kertoa muille naapureille, että häiritsekkö heitä tuo huoraaminen.

      • voihan vittu

        ##En kehtaa mennä sanomaan äänistä enkä myös kehtaa kertoa muille naapureille, että häiritsekkö heitä tuo huoraaminen. ##

        Mitä sä sitten kehtaat ?? !
        Kunnon juorut liikkeelle vaan. Mä kysyisin siltä naiselta ihan itse että onko sillä joku hätä kun huutaa päivisin. Sanoisin vielä että tekeekö ne äijät sille jotain pahaa kun kirkuu niiden kanssa niin että naapurit häiriintyy. Kehtaisin jopa kysyä että miksi siellä käy äijiä. Odottaisin oikein innolla mitä muija vastaa. Saahan muija tavaraansa jakaa, mutta paritus on rikos. Siitäkin voi olla kyse.


    • "kaverit" kivoja

      Itsehän v?unnuin naapurin paskanuorison metelöintiin muutama vuosi takaperin ja soitin kaikki tutut romanit ja virolaiset läpi äänentoistoa kehuen.

      Alle viikossa oli kaikki digitaali viety, olivat tosin delegoineet, koska syyllinen oli loppujen lopulta Puolasta.

      Ei ollut sossujonossa tullut kotivakuutus mieleen, joten se oli hiljainen kämppä muuttoon asti.

      • zxz.

        Siis mitä toi tarkoittaa ? Kyllä olet monimutkainen...


      • "vapaamuotoiset runot" kivoja
        zxz. kirjoitti:

        Siis mitä toi tarkoittaa ? Kyllä olet monimutkainen...

        Vapaamuotoinen runo, kenties.
        Omituinen pää minulla, kun tekstini ihan normaalilta tuntuu.


      • totuutta haluava

        sossujonossa olijan kotivakuutusta ei makseta, sinä sivistymätön ja tyhmä ihminen.
        ja jos olet yllyttänyt, olet itsekin syyllinen rikokseen, mietipä sitä !!!

        Ei ehkä kannattais pullistella.


      • zxz.
        "vapaamuotoiset runot" kivoja kirjoitti:

        Vapaamuotoinen runo, kenties.
        Omituinen pää minulla, kun tekstini ihan normaalilta tuntuu.

        En ymmärrä pätkääkään sun yläpuolista kirjoitusta. . Siis olen kai niin tyhmä ?


    • YHTÄJAKSOINEN YÖUNI

      Tee kirjallinen valitus häiriöistä asuntoyhtiön hallitukselle.Siinä pitää olla päivät ja kelloajat milloin häiriötä on ollut.Asunto-osakeyhtiön hallituksen kuuluu asia käsitellä,ja antaa heille kirjallinen huomautus.Taloyhtiön hallitus on isännöitsijän yläpuolella.Yleensä hallituksenjäsenten nimet on ilmoitustaululla ,osoita kirje hallituksenpuheenjohtaja/hallituksenjäsenet.

    • tässäpä ehdotus* * *

      Pyydä joku kylään "todistajaksi", jos ei ketään taloyhtiön puolesta niin joku ns. ulkopuolinen, katso ettei ole jäävi asiassa.

      • Rikosilmoitus uhkail

        Jos poliisit ovat käyneet, niin riittää todisteeksi ovathan ne kuulleet metelin.


    • Nak nak nak nak nak

      Sama juttu, meidän yläkerrassa tehdään remppaa hakataan vasaralla ym, klo 9.00 jälkeen illalla ja ei ai ajatella, että moni menee nukkumaan noihin aikoihin. Nää häirikösankarit olettaa, että remppaa voi huoletta tehdä iltaisinkin ja ravata rappukäytävässä huudellen kovaäänisesti asioitaan. Miksi vitussa ihmiset ei osaa kunnioitaa toisten kotirauhaa ja tehdä ne remontit päiväsaikaan. Jos ei aikaa tehdä itse päivällä niin sitten pitää palkata joku tekemään ne hommat päiväsaikaan.

      • zxz.

        Ei moni kyllä mene nukkumaan klo. 9.00. Ei silti remonttia siihenaikaan pitäisi tehdä...


      • Kannattaa toimia

        Yksi todiste on hankittavissa. Nimittäin terveystarkastaja voi asettaa huoneistoonne laitteen, jolla määritetään päivän/yönaikana äänet. Jos naapurinne mekastaa niin kyllä mittalaitteet tekee tehtävänsä. Mittausajaksi kannattaa valita sellainen aika jolloin naapureilla on tapana mellastaa.

        Itse on poistuttava paikalta mittauksen ajaksi. Eli joku yö olisi oltava pois kotoa.

        Terveystarkastajien tehtäviin kuuluu mm. asuin-, työ- ja kokoontumishuoneiden valvonta.

        Jos terveystarkastajan kautta hankitaan todiste, niin siinä näyttöä vietäessä asiaa eteenpäin.

        Omista oikeuksista kannattaa pitää kiinni.

        Oma kokemus: asuin aikonaan huoneistossa joka oli kerrostalon kuivaushuoneen yläpuolella. Joskus kävi niin, että ihmiset laittoivat kuivaushuoneen laitteet päälle n. klo. 24.00. Siinä sitä hurinaa kuulu muutama tunti. yöunet meni paskaksi. Tolloja taloyhtiössä riitti.

        Mutta homma hoitui kun pommitin isännöisijää tarpeeksi. Ei ollut hänellä mitään nokan koputtamista asiassa. Kerran hän tuli paikalle ja kysyin minulta minkä aikarajan hän halusi minun asettavan kuivaushuoneen oveen tiedoksi ihmisille. Sanoinajan niin, että kuivaushuoneen koneet sammui aikana jolloin talossa alkoi hiljaisuus.

        Samasessa talossa oli perhe jonka koira haukkui päivällä omistajien lähdettyä töihin. Pahimmillaan n. 6h. Joka ikinen arkipäivä tuota räksytystä kuului. Teimme valituksen isännöitsijälle. Valituksen jälkeen koiran omistajaisäntä keräsi talosta nimikirjoituksia puolustuksekseen. Jotkut tollot allekirjoitti ja väitti ettei koira haukkunut.

        Lopulta nuo koirafanaatikot joutuivat muuttamaan pois. Tuli kalliiksi tuo koira perheelle. On noita hörhöja ja sekopäitä monenlaista. Koraparkaa rääkkäävät jättämällä sen yksin kotiin. Joku koira ei osaa elää kerrostalossa eikä totu siihen.

        Lapsenne psyyken reagointia naapurienne metelinpitoon voitte käyttää asiassa todisteena. Tehkää niin. Yksi mahdollisuus on käydä keskustelemassa lääkärin kanssa asiasta, siis lapsenne reagoinnista ja peloista. Lausuntoa voidaan pyytää. Lapsen puhe asiassa on vankka todiste ja lääkäriltä saatu vahvistus lapsenne kärsivän naapurienne metelistä on jo kova painoarvoltaan asiaan ratkaisua haettaessa.

        Älkää viivästyttäkö asioiden hoitoa ja ratkaisun hakemista. Aika ei paranna huonotapaisia naapureita.

        Taemppiä asian hoidossa. Sanotaan, että "voitto kotiin"....


      • Johan Nyt
        Kannattaa toimia kirjoitti:

        Yksi todiste on hankittavissa. Nimittäin terveystarkastaja voi asettaa huoneistoonne laitteen, jolla määritetään päivän/yönaikana äänet. Jos naapurinne mekastaa niin kyllä mittalaitteet tekee tehtävänsä. Mittausajaksi kannattaa valita sellainen aika jolloin naapureilla on tapana mellastaa.

        Itse on poistuttava paikalta mittauksen ajaksi. Eli joku yö olisi oltava pois kotoa.

        Terveystarkastajien tehtäviin kuuluu mm. asuin-, työ- ja kokoontumishuoneiden valvonta.

        Jos terveystarkastajan kautta hankitaan todiste, niin siinä näyttöä vietäessä asiaa eteenpäin.

        Omista oikeuksista kannattaa pitää kiinni.

        Oma kokemus: asuin aikonaan huoneistossa joka oli kerrostalon kuivaushuoneen yläpuolella. Joskus kävi niin, että ihmiset laittoivat kuivaushuoneen laitteet päälle n. klo. 24.00. Siinä sitä hurinaa kuulu muutama tunti. yöunet meni paskaksi. Tolloja taloyhtiössä riitti.

        Mutta homma hoitui kun pommitin isännöisijää tarpeeksi. Ei ollut hänellä mitään nokan koputtamista asiassa. Kerran hän tuli paikalle ja kysyin minulta minkä aikarajan hän halusi minun asettavan kuivaushuoneen oveen tiedoksi ihmisille. Sanoinajan niin, että kuivaushuoneen koneet sammui aikana jolloin talossa alkoi hiljaisuus.

        Samasessa talossa oli perhe jonka koira haukkui päivällä omistajien lähdettyä töihin. Pahimmillaan n. 6h. Joka ikinen arkipäivä tuota räksytystä kuului. Teimme valituksen isännöitsijälle. Valituksen jälkeen koiran omistajaisäntä keräsi talosta nimikirjoituksia puolustuksekseen. Jotkut tollot allekirjoitti ja väitti ettei koira haukkunut.

        Lopulta nuo koirafanaatikot joutuivat muuttamaan pois. Tuli kalliiksi tuo koira perheelle. On noita hörhöja ja sekopäitä monenlaista. Koraparkaa rääkkäävät jättämällä sen yksin kotiin. Joku koira ei osaa elää kerrostalossa eikä totu siihen.

        Lapsenne psyyken reagointia naapurienne metelinpitoon voitte käyttää asiassa todisteena. Tehkää niin. Yksi mahdollisuus on käydä keskustelemassa lääkärin kanssa asiasta, siis lapsenne reagoinnista ja peloista. Lausuntoa voidaan pyytää. Lapsen puhe asiassa on vankka todiste ja lääkäriltä saatu vahvistus lapsenne kärsivän naapurienne metelistä on jo kova painoarvoltaan asiaan ratkaisua haettaessa.

        Älkää viivästyttäkö asioiden hoitoa ja ratkaisun hakemista. Aika ei paranna huonotapaisia naapureita.

        Taemppiä asian hoidossa. Sanotaan, että "voitto kotiin"....

        no höpsis , kukaan terveystarkastaja ei lymyä kenenkään asunnossa odottaen että naapuri meluaa.
        jotain rotia kommentointiin.
        Ovat virassa, virka-aika 08.30- 16.30 ja sinä aikana saa pitää meteliä.
        Meillä pelkkä lentomelu aiheuttaa sen melurajan ylityksen, 55 Db, sisätiloissa.

        Lasta ei käytetä todistajana ellei asia liity jotenkin lapseen kantajana.
        Käytännössä lapsen todistajuus hyvin harvinaista Suomessa liittyy lähinnä hyväksikäyttöön.

        Että siinä mielessä tuo sun kommentti on kyllä aika hörhö ja sekopäinen.
        -taidatkin olla valekommentoija D


    • Rauhaa rakastava.

      Tuossa on sellaista tekstiä.Mitä me jotumme myös kokemaan! Meidän naapuri on myös erittäin ilkeä.Oikein naristi.idiootti.Hermo raunio Äijä! Parkki paikat on meilläkin pienet.Vieraita käy.Pakko johokin auto parkeerata.Naappuri kadellinen,Kun meillä käy vieraita.Kerran oli menettää maltinssa tuon Äijän kanssa!Kun sais sen hoitoon.Vois elää rauhassa..

    • kipsuline

      Öö...
      Mun sisko teki hauskat yläkertalaisille, kun siellä asui mölypettereitä;
      lähetti miehensä ja miehensä veljen (molemmat isokokoisia, parrakkaita, tatuoituja) joidenkin mielestä pelottavankin näkösiä kuulemma, niin yläkerran ovelle ja pojjaat sanoivat nätisti mölyäjälle että "saisko ystävällisesti loppumaan ton metelin ettei tarvi ruveta jatkotoimenpiteisiin?" Naapuri olikin vähän pelästyny ja sen jälkeen loppu metelöinti. Eli jos tunnet jotain "pelottavan" näkösiä ihmisiä niin laitat ne säikäyttään ne sinne naapurin ovelle:D

    • mirror

      siis poliisille pitää jaksaa soittaa, ja vaikka kertoa heille että rekisteröivät sen johonkin, tiedoksi isännälle.
      vanhalla asunnollani kerrostalossa soitin yhtenä yönä jopa kolme kertaa poliisille. ei tullut nukuttua yötä mutta nuoret saatiin rauhoitettua, ja jokaisen häiriköinnin seuraavana päivänä soitin isännälle ja kerroin asiasta. lopulta häirikköjen häätö oli lähellä, (kolme varoitusta = ei läheskään niin montaa kuin häirinnän päiviä) mutta en usko että vielä ovat talosta lähteneet.
      mutta kyllä se kun poliiseille tuotiin porukka tutuksi niin vähitellen osasivat hiljentyä yhä aikaisemmin.
      tuo on kyllä aika kierre, kannattaa tehdä myös selväksi poliiseille tai muille että lapsi itkee metelin takia eikä toisin päin.

    • voi voi

      "Ei jaksa joka yökään poliiseja soitella."

      No sitten pitää vain kärsiä.

    • jossakinn

      Jotkut taloyhtiöt ovat ottaneet käyttöön vartioliikkeen ja vartija käy paikalla ja kirjaa häiriön ja siitä suoraan isännöitsijälle tieto,toimiva systeemi on.

    • mustamaria

      Ota asia esiin mahdollisimman pian muidenkin naapureiden kanssa, yleensä tuollaiset välinpitämättömät henkilöt aiheuttavat harmia vähän joka suuntaan, eli moni muukin voi uskaltaa avautua ryhmässä jos ei yksin uskalla. Itsellänikin on kokemusta kerrostalo metelistä ja voin sanoa että ei paljon naurata kun 5-10 tyyppiä huutaa,nauraa,viheltää,kolistaa,tömistää,käy suihkussa ja laulaa ilta myöhästä aamupuoleen.Näistä tein valituksia ja myös muut ja lopulta asunto tyhjeni.Toinen naapuri taas ei ole saanut koiriaan kuriin useista huomautuksista huolimatta. Se on todella stressaavaa ja aiheuttaa paljon pahaa olotilaa ja ärsytystä jos kotonaan ei voi elää rauhassa ja nukkua kunnolla, saa jännittää joka päivä että mitenkä taas käy, onko hiljaista vai jotain muuta. Jos lapsesi selkeästi oirehtii niin tuosta kannattaa ottaa yhteyttä sosiaalitoimeen,ehkä sieltä kautta voitaisiin myös tehdä näille häiriköille jotakin. Kaikenlaisia ihmisiä pallolle mahtuu ja osa ei valitettavasti koskaan tajua joitain asioita, sellaisten kanssa on turha riidellä, asiat kannattaa hoitaa siis niin ettei häiriköiden kanssa tarvitse olla tekemisissä. Toivottavasti vuokranantaja pistää häiriköt ulos mahdollisimman pian.

    • Asiaa voi kysyä isännöitsijältä.

    • Mölyapinat kuriin

      Olet heikoilla jos et saa ketään muuta asukasta allekirjoittamaan valitustasi.Jos puolellasi on esim.2 muuta osakkeenomistajaa ja iskette yhtiökokouksessa kirjallisen valituksen pöytään,niin alkaa tapahtua.

      Kaikkein pirullisimpia mölypettereitä ovat ne jotka "nuoleskelevat" jonkun naapurin puolelleen,ja väittävät sinua vainoharhaiseksi joka niuhottaa.Joten kerää se pieni tukijoukko ja heti (kirjallisena)..

    • Disponet

      Mistähän tuo käsitys on vallalla edelleen, että pitää olla kolme varoitusta. Jos on poliisit käyneet ja metelin todenneet, niin he jotka ovat poliisit paikalle pyytäneet, vain he saavat pyytää raportin kirjallisena. Toimittavat sen isännöitsijälle ja varmuuden vuoksi hallitukselle tiedoksi ja pyytää hallitusta käsittelemään asian ja antamaan varoitus. Itse ei todellakaan kannata naapureiden kanssa sanailla.

      Kun he saavat varoituksen todistettavasti kirjallisena ja jos ovat vuokralaisia, samalla tapaa tiedoksi asia omistajalle. Tämän jälkeen YKSIKIN vastaava häiriö saavat lähteä.

      • Asunnon haltuunotto

        taloyhtiölle tilapäisesti onnistuu vasta 3 varoituksen jälkeen.
        Näin opin alan kurssilla aikanaan.


    • erämaille tälläset

      Itseäsni ärystää nää valittajat kun ei sais kävellääkkään yläkerrassa kun kuulluu kopinaa.

      Muuttakkaa Utsjoelle jos naapurit ärsyyttää. Siellä saatte olla rauhassa. Helsingin Kerrostaloissa kun ei voi mitenkään vältää sitä, että kuuluisi jotain melua yms.

      • Turpaan

        Nääs kun aina löytyy niitä umpitolloja jotka ei osaa olla metelöimättä kerros-
        taloissa eivät ota ollenkaan huomioon muita vaan jatkaa äänekästä menoa.
        Ainut mitä osaavat sanoa on muuta Utsjoelle, mikseivät itse muuta sinne tosin
        siellä ei taida löytyä riittävästi asuntoja näille möykkääville tolloille.

        Ja kyllähän ne metelöivät tollot ovat useimmiten nuorempaa joutoväkeä.


    • sgsgsgsg

      Täällä valiteteettin mulle, että ei sais soittaa musiikkia sinä aikana vaikka EI ole hiljaisuus.

      No tulihan valittajalle selväksi, että sitä SAA soittaa 06-22.00 välisenä aikana.

      • 200 dB

        No onhan se peseestä kuunnella jotain jumputusta 06-22 välisenäkin aikana
        varsinkin kun bassot jytisee ja kantaa koko elementtikerrostalossa ei siinä
        enää voi puhua NORMAALISTA ASUMISESTA!

        Jopa juoppojen älämölö voi olla siedettävämpää, koska ne sammuu lopulta.

        Ja on paljon ihmisiä jotka käy vuorotöissä ja tarttee nukkua myös päivällä.


    • älämölötär

      Kyllä on käytäntö tällä hetkellä, että melua tulee kuulua muittenkin naapureitten mielestä, että häätöön on tarvittavat perusteet.
      Käytäntö tulee Suomen laista, järjestyssäännöistä.
      -en tiedä yhtään tapausta ,jossa melu olisi johtanut pakolliseen omistajuussuhteen purkuun. Vuokralaiset voi toki häätää silloinkin.

      Isännöitsijällä on mahdollisuus antaa 3 kertaa kirjallinen varoitus, mutta että asia otetaan käräjäoikeuteen käsiteltäväksi, tulee olla 3 tai useamman naapurin kirjallinen todiste häirinnästä.
      Kerätkää siis listaan nimet muilta rapussa asuvilta, ylä- ja alapuolelta.
      Isännöitsijä liittää ne poliisin käyntiraporttien kanssa raastupaan menevään kanteeseen, josta sitten tulee se tulos, mikä tulee. Kanteen tekee siis joko taloyhtiön hallituksen pj tai isännöitsijä, yleensä isännöitsijä on henkilö, joka hoitaa häädon.

      Omistajaa kannattaa lähestyä jo ennen sitä. Yleensä tajuavat tilanteen.

      Missään tapauksessa ei kannata häiriköitä itse käydä ojentamassa, voi tulla pataan että paksahtaa.

      Poliisi vaan paikalle.
      Hiljaisuus järjestyssäännössä tarkoittaa 22-07 välistä aikaa.

      Lapset eivät ole raskauttava asia, aiheuttavathan lapsetkin melua mm vuorotyölaiselle joka haluaa päivällä nukkua.

      Omistussuhteen purku ei tule kyseeseen, sen sijaan vuokrasuhteen purku kylläkin, mutta perustuen tuohon 3:n varotuksen käytäntöön.

      Melu ei ole yleisvaarallinen haitta, josta voi irtisanoa vuokralaisen kerrasta.

      Yleisvaarallisia syitä sen sijaan voi olla mm. laiton parkkeeraus, joka estää pelastustoimet toistuvasti, tällöin pelastustie- kyltti pitää olla näkyvillä piha-alueelle johtavalla tiellä.

      Siihenkin auttaa poliisin paikalle kutsuminen , sakottavat.

      Meidän taloyhtiössä auto oli parkkeerattu pihaan, ambulanssi ei päässyt paikalle ja asukas menehtyi sen takia.
      Tuli syyte kuolemantuottamuksesta auton omistajalle ja häätö asukkaalle samantien, vuokrasuhteen purku alle kk:n kuluessa, eli käytännössä lähtivät kuin leppäkeihäs.

      Jos isännöitsijä ei vastaa puhelimeen eikä ole tavoitettavissa, seuraavaa yhtiökokousta varten tulee olla esim. puhelimen lokitiedot, että on yrittänyt soittaa, jolloin voi todistaa, että ei ole tavoitettu.

      Muuten näillä yleensä yksityisyrittäjinä toimivilla isännöitsijöillä on sangen laiska mielenlaatu. Mutta hei, tehän maksatte palvelusta , jota ette saa.

      Raastupaan siis parhaiten tuon parkkiongelman takia.
      112:n ilmoitus, että tukkii hätätien.

      Itsellä oli tilanne muutama vuosi sitten, jossa paloauto veti väärin parkkeeranneen auton nahkoineen pois edestä, kun sain sairaskohtauksen eikä ambulanssi päässyt pihaan, poliisi napsaisi auton omistajalle 3. 000 € sakot ja korvaukset hinauskustannuksista kaupungin varikolle. Taisi maksaa n . 3.500 € yhteensä mun sairauskohtaus hänelle.

      Ei olla puheväleissä.

      • Mara-61

        Soitot 112 numeroon tallennetaan aina.Ne käy todisteena kävipä poliisi paikalla tai ei. Kirjoita muistiin häiriköinti,häiriö tapaukset...päivämäärä ja kellonaika. Hanki myös muita kuuntelemaan meteliä. Tieto ja raportit taloyhtiön hallitukselle jonka velvollisuus on taas raportoida isännöitsijää.Isännöitsijä on taloyhtiön palkkaama.Jollei hoida asiaa niin isännöitsijöitä on tarjolla parempiakin. Toista tätä kaavaa niin kaun että asia korjautuu.Ei räyhääminen tyhjäpäille auta mitään!


      • olen häätänyt

        Kyllä ei ole. Vuokralaiselle tulee lähtö helposti eikä siinä tarvita nimilistaa. Eri asia, jos aletaan häätämään osakkeenomistajaa. Se ei käy ihan puhelinsoitolla.


    • Normaali

      Nämä jotka tällasta tekee toisille on epänormaaleja "ihmisiä" ei muuta kuin luu kurkkuun vain. Eine lässyttämällä lopeta/lähde

    • kebabristo

      Minua taas häiritsee erään tunnetun afrikkalaisen vuohirakastajien/merirosvokansan jälkeläisten norsukävely.
      On se kumma,jos skidien elopaino on hädin tuskin se 30 kg, niin se äänimäärä ja askelten paino on aivan uskomatonta.

      • jestaspas

        Minulla sama vika,naapurin jätkä kävelee niin kovaa,kanta astunnalla ja vielä laminaattilattiasta kiva ääni tulee,ja hermot mene,illatsa työnnettävä korvatulpat liki aivoja,et saa nukuttuu,toinen alakerrassa "kiva"pieni koira joka räksyttää päivät pitkät,yö työläiset ei nuku jos herkkäuninen,tekis mieli ampuu se rakki,kun isännät ei välitä!en ole tehnyt valitusta kummastakaan.


    • ongelmanuori(ko?)

      no mitä nyt näitä kommentteja lukee niin suurin osa on oikeassa siinä että tee asialle jotain muutakin kuin soita aina ne poliisit tai mee itse valittamaa.. mutta sitten minun täytyy kyllä puuttua tohon että KAIKKI nuoret ihmiset metelöi kerrostaloasunnoissa ja niissä ei kannata asua, olen itse tänä vuonna 18 vuotta täyttänyt ja asunut melkein vuoden kerrostalo asunnossa ja voin sanoa että en ole kyllä rauhallisempaa kämppää löytänyt mistään ja kun olen naapureita kohdannut niin eipä heilläkään ole minun asumisesta mitään valittamista eli pointti oli että, nuoret osaavat asua kyllä ihan niin kuin normaalit ihmiset (tietenkään ei kaikki, ja ne on yleensä ne kenellä ei ole ollut mitään kuria kotona että ihan vanhempia saa syyttää tossa asiassa ei pelkästään nuoria).. ja myös ymmärrän niitä ihmisiä että jos on vaikka esim. niin kuin itselläni kolmivuorotyö niin kyllä yövuoroja ennen ja jälkeen olisi ihan mukavaa saada nukkua päivisin että se et jos hiljaisuus ei koske aikaa 6.00-22.00 niin ei se myöskään sitä tarkoita ettei sinä aikana sun tarvitse ajatella naapureita, siellä voi asua pikkulapsia (kuten esim. minun naapurissani) tai vanhempia ihmisiä ketkä menevät ajoissa nukkumaan..

      mutta siis tosiaan tee asialle jotain äläkä itse mene aina sanomaan siitä, koska jos ne eivät tähänkään mennessä ole uskoneet niin miksi uskoisivat tästä eteenpäinkään. Ota järeämmät aseet käyttöön.

    • kasvainniinkin

      voisit vaikka joku kerta soittaa poliisit paikalle kotirauhan häirinnästä, viimeistään siinä vaiheessa isännöitsijän on puututtava asiaan varoitusten muodossa

    • roni67

      Soita vain reippaasti poliisit joka kerta,pyydä ne paikalle toteamaan tilanne,toistat sen joka kerta parin viikon ajan,kun meteliä kuuluu yöllä. Jos ei auta,teet rikosilmoituksen.Sulla on silloin todisteena poliisin raportit asian todellisuudesta,sitä ei voi sivuuttaa isännöitsijä eikä sen toisen kämpän omistaja ja häätö on valmis.

    • Kerpperos

      Osta niille häiriköille omakotitalo

      • NSDAP------

        täs on järkee........
        10 pistettä.


    • Laaturakentaminen

      Itse jouduin myymään asuntoni ja muuttamaan pois, yläkerrassa asuvan vanhemman juoppopariskunnan vuoksi. En pystynyt asumaan edes kahta vuotta, joten sain ilokseni maksaa vielä veroja asunnon myymisestä. Nykyisin asun vuokralla, tästä pääsee helposti eteenpäin jos tulee liiaksi ongelmia.
      Kerrostalossa ongelmaksi muodostuu ihmiset, jotka eivät ymmärrä talossa olevan jopa 30 perheen asunnot. Nykyisin ihmiset eivät ota toisiaan huomioon, vaan elävät niin kuin siat pellossa. Vihaan itse niitä jokapäivä juoppoja jotka örisevät "Tane, Tane lisää viinaa" ja paskovat&kusevat rappukäytäviin, verta on siellä ja täällä. Kiva olla työssäkäyvä tavallinen tallaaja, kun joutuu asumaan näissä paikoissa jossa ihanat suomalaiset viinamäkeläiset örveltävät. Heille sossu maksaa kaiken ja siksi heitä ei niinkään haluta häätää, koska vuokranmaksu on taattu. Olen kyllästynyt siihen, että ihmiset on tosi pahoja ja ilkeitä toisilleen. Mitä pahaa olisi olla fiksu, ystävällinen ja kohtelias? Suomalainen on nykyään aika possu. Keskustelupalstoillakin huomaa, kuinka pitää olla ilkeä ja v.mäinen vaikka aihe olisi asiallinen mistä joku haluaa keskustella.

    • yokö+4

      ihanko itse kesit tämän ennenkuulumattoman provon ? Tämä vaan on jo satakertaa kaluttu vanha juttu.Parempia ideoita ensikerraksi...

    • Keksityjuttu?

      Laita reilusti osoite

    • c.nieminen

      Oon ite nuori 26wee, mut rauhallinen tatuoitu painonnostaja ukko niin pistäppä mulle meiliä tähän nimimerkille, se on sama kun meilissä niin voin tulla säikäyttään poikia silleen et se meno rauhottuu. Veikkaan että salilta saan kyllä mukavat kaverit mukaan hyvään tarkotukseen.

      • no voi saatana

        Noilla siimoillako mitä kuvassa näkyy meinaat pelotella??? Taitaa käydä niin, että painonnostaja jermujen seläntakaa kurkit mitä ovella tapahtuu, sen mitä leveiden selkien takaa näät. Vittu tuo on toinen asia mikä vituttaa yli kaiken, käyty pikkusen salilla vailla minkäänlaista näkyvää kehitystä ja kehdataan tulla jeesustelemaan että olen "painonnostaja" ukko


      • c.nieminen
        no voi saatana kirjoitti:

        Noilla siimoillako mitä kuvassa näkyy meinaat pelotella??? Taitaa käydä niin, että painonnostaja jermujen seläntakaa kurkit mitä ovella tapahtuu, sen mitä leveiden selkien takaa näät. Vittu tuo on toinen asia mikä vituttaa yli kaiken, käyty pikkusen salilla vailla minkäänlaista näkyvää kehitystä ja kehdataan tulla jeesustelemaan että olen "painonnostaja" ukko

        Urvelo toi on vuoden vanha kuva ja tällä hetkellä maastaveto 215kg, kyykky 185kg ja penkki 140kg niin voit tulla vaikka ottaan yks ykkösen niin katotaan kuinka sit ärsyttää...


    • vig

      Tuttu tilanne, tosin minun häirikköni oli 70 vuotias äijä, entinen alkoholisti.
      Isännöitsijät ja taloyhtiöiden hallitusten jäsenet eivät ota vähäisimmässäkään määrin kantaa häiriköiden metelöintiin.

    • Ennen kuullut.....

      Naapureista jotka jopa jakelevat aikoja naapureiilleen, koska lapset saavat herätä ja aloittaa leikkinsä ja mikä äänni sallitaan milloinkin. Tälläisten euroopanomistajien kannattaisi vain ostaa omakotitalo niin saisivat olla ihan omasa täydellisessä rauhassaan. Ikävä kyllä taitavat monta kertaa olla varallisuudeltaan siinä ryhmässä että naapurit, joista valitetaan, pitäisi ostaa nämä omakotitalot. Ei tälläisistä komentelijoista voi ilmoitella isännöitsijöille, kärsivät henkisesti ja pyrkivät näin keräämään itselleen oman kodin säästöt....

      • ---------------

        Saahan lapset herätä,mutta joittenkin mielestä varmaan tuntuu,kuin olisi ravihevonen ja timpuri asunossa.


    • Minulla myös yläkerran porukka joka yö mekasti valitin isännöitsijälle useita kertoja ei apua....menin suoraan sanomaan heille ei apua soitin poliisille useitakertoja tulivat heti huume hörhöjä...ei auttanut muuta kuin myyntiin...sain myytyä,,,,tämä tapahtu Heinolassan n2vuotta sitten......asun nyt ulkomailla seuraan suomi 24tapahtumia

      • Vainoharhainenko?

        Meilläkään ei auttanut kuin laittaa tämä asunto myyntiin. Kaikki sormet ja varpaat on pystyssä et menis nopeaa kaupaksi ja pääsis poie. Kerrostaloon en enään kyllä muuta ikinä.


    • ei erakko

      Rauhassa saa elää, kun elää vaan omaa elämäänsä, eikä naapureiden kanssa ala mitenkään seurustelemaan, ajan kanssa tulee ongelimia, olen sen huomannut, ovi vaan kiinni ja pitää omat asiat omina.

    • ö

      tee asiasta ilmoitus poliisille.koti rauhan rikkomiseta.

      • Olet urpo

        Niin ääni ei ole mitään kotirauhan rikkomista urpo! Kas kun et ehdoita soittaa taposta poliiseja paikalle.


    • maalle muuttanut M

      Kaamea valitus päällä, mutta et tee mitään. Kuullostat vähän äänineuroottiselle. Kyllä elämän äänet kuuluvat kerrostaloissa. Poliisejakaan et jaksa yöllä soittaa, joten tilanne ei mitenkään voi olla paha.

      Enemmän olisin houlissanani huonosta isännöintipalvelusta joka ei vastaa puhelimeen tai sähköpostiin. Sinähän omistajana maksat tästä palvelusta ja hänhän työskentelee teille talon asuntojen omistajille. Mene seuraavaan taloyhtiön kokoukseen ja tuo asia ilmi. Isännöitsijän voi helposti vaihtaa parempaan.

      Ikävä kyllä minun on pakko kääntyä siihen että olet kyylä. Kaupungeissa on elämää. Liikenteen äänet kuuluu, ihmisistä kuuluu väkisinkin ääntä, ihmiset käyvät eri aikoihin töissä, lapset itkevät, koirat haukkuvat ja tupakkaakin poltetaan ja naapureitaan ei voi valita. Näille asioille et voi yhtää mitään ja on parempi sopeutua. Jos liikaa ahdistaa niin asunto myyntiin ja muutatte maalle.

      Itse muutin kaupungin keskustasta 15 kilometrin päähän. Oma piha, ei naapurejta kuin vasta 100 metrin päässä. Asuin ihan tarpeeksi suht pienessä kämpässä ydinkeskustassa ensimmäisessä omassa asunnossani. Myin sen ja ostin enemmän neliöitä. On tilaa harrastaa pihapiirissä ja ei ole kyylääviä naapureja.
      Asuessani keskustassa minua eivät äänet haitanneet kun on ihan normaalia että ääniä syntyy kun on paljon ihmisiä. Halusin vain tilaan ja pihan jossa voin hillua vaikka munasillani jos sille tuntuu.

    • Hallituksen pj.

      Me laitoimme vastaavassa tapauksessa asunnon haltuunottoprosessin käyntiin. Sen jälkeen tuli asunnon omistajalle kiire häätää häiriköt.

    • mukaviisas vänkkeri

      parashan krapulavittuilu suurille bilettäjille, on pitää sit vaikka lasten kanssa bileet aamulla. lapset ja niiden äänet krapula-aamuna = sirkkeli joka on sijoitettu oikeaan ohimoosi.

      mut en kyllä tiedä miks sieltä pitäs veke muuttaa, eihän se sun syytä oo. ja kyl rapunoven eteen jätetyistä autoista pitäs isännöitsiän huolestuu, jos joku saa sairaskohtauksen KOTONAAN niin eihän sinne pääse jeesiin helposti ja joskus se voi olla aika helvetin tärkeet. se et jätetää auto tommosee mestaa on hengenvaarallinen teko, ei ehkä oman, mut ne hassut puolminaa jotka tuhlautuu sisälle menoon ja ulosmenoon saattaa olla elintärkeitä.

      vaino_harhainen.

    • jk

      et saa

      • pk

        vai niin


    • ei kivaa tääkään

      Meidän kerrostalossa ulko-ovi ja soittokellot on sotkettu p.skalla, maalilla ja v.rtsalla. Nytkään ovikellot eivät toimi. Taloyhtiön piti asentaa valvontakamera.

    • ...

      Poliiseille soittoa vain aina. Seuraavalla kerralla uhkailut nauhalle ja erilliset rikosilmoitukset kotirauhan häirinnästä ja laittomasta uhkauksesta.

    • l322#5

      Ihan alussa voi pudottaa postilokerosta kirjallisen lapun, jossa kehoitat heitä hiljentämään meteliä tai valitat asiasta eteenpäin.

      Juttele naapureiden kanssa, että häiritseekö meteli heitäkin. Sopikaa, että kirjaatte häiriköinnit ylös ja allekirjoitatte yhdessä metelöinneistä valitukset. Muutama valitus kasaan ja kirjallinen ilmoitus taloyhtiön hallitukselle isännöitsijälle. Jokaisessa taloyhtiössä pitää olla joku protokolla, minkä mukaan toimitaan. Usein se on esim. 3 kirjallista varoitusta ja sitten häätö. Yleensä tällaisella metelöitsijällä on jotakin muutakin ongelmaa, kun ei kykene noudattamaan normaaleja asumisen sääntöjä.

      Jos naapurisi on huumehörhö tai pelkäät väkivaltaa, niin ei tarvitse mennä itse soittelemaan ovikelloa. Jos meteli kuuluu yörauhan aikaan (katso kellonaikarajat taloyhtiön järjestyssäännöistä), niin siitä voi valittaa myös poliisille.

      Meidän taloyhtiössä on noin 70 asuntoa ja vuosittain häädetään keskimäärin yksi asukas/perhe pois. Ovat omistusasuntoja, mutta tässä taloyhtiössä on paljon sijoitusasuntoja, joten sen vuoksi on näitä vuokralaisongelmiakin.

    • mitään ei saa tehdä

      ihme kyttääjiä Mitään ei saa tehdä. Jos tekee jotain hiemankin häiritsevää niin kyttääjä soittaa poliisit paikalle.

      Ihan tiedoksi, että niin musiikki, remontit yms on sallittuja silloin kun talossa ei ole hiljaisuus aikaa. Jos EI ole hiljaisuus meneillään niin on ihan turhaa soittaa jollekin poliisille.

      Ihme maa tää suomi. Täällä soitetaan poliisia niistäkin asioista paikalle jotka ei riko yhtään mitään lakia.
      esim. eräs mies valokuvasi kaupassa ja myyjä soitti poliisit. Poliisi ei kuitenkaan tullut, koska siinä ei ollut mitään lainvastaista.

      Perätön ilmianataminen on kuitenkin laitonta. Muistakaa se.

      • Vainoharhainenko?

        Kuka tässä on sanonut et olen silloin soittamassa poliisit paikalle kun ei ole hiljaisuutta. Nämä naapurit kun valvovat yö aikaan ja päivät nukkuvat. Ei minun tarvi kärsiä siitä et nämä ruhtinaat yö aikaan valvoo kun kun ihminen yleensä silloin nukkuu. En mie voi valita aikaa milloin haluan nukkua. Minulla kuitenkin on kaks pientä lasta. En ymmärrä miksi kerrostaloissa sitte on järjestys säännöt jos niitä ei tarvi noudattaa ja saa elää niin kuin haluaa ja niin kuin asuisit omakotitalossa. Sama kai noi vitun järjestyssäännöt ois pois sitte kerta niitä ei tarvitse noudattaa.


    • Asiantuntija alalta

      Tuollaista se elementtitalossa asuminen on, etenkin uudet talot todella heppoisesti rakennettuja niin että kaikki kuuluu. Tosin vanhoissakin neukkukuutioissa on samat ongelmat.

      Muuttakaa vanhaan jyhkeään kivitaloon jos teillä on varaa niin saatte olla rauhassa. Näitä ei tosin ole paljoa tarjolla kun melkein koko rakennuskanta on Neuvostoliiton viisivuotissuunnitelman mukaan tehtyä.

      • Rakennusmestari.

        Asuin monessa vanhassa nekkuasunnossa oli rakennettu 1900 luvun alussa ja 20-30 luvulla ja apri 40-50 luvun kämppääkin, kaikissa näissä ylettömän surkea äänieristys, kun ontot välipohjat ja kanankakka seinät. Muuttakaa mahdollisimman uuteen kerrostaloon, jos haluatte asumisen rauhaa, näin minä tein, vaikka uusi asunto maksaakin enemmän kuin vanha neukkuasunto on asumsien laatu ja rauha eri.


      • HYMYELLEN !

        KYLLÄ JUU...MINÄKIN MUUTIN JYHKEÄSEINÄISEEN KERROSTALOON...JA ARVATKAA MITÄ...TÄÄLLÄ SITÄ VASTA ÄÄNET KUULUUKIN...HALLELUJAA


    • NaapuriRiesa

      Ei se aina niin mene, että nuoret olisivat niitä häiriköitä. Olen itse vajaa kolmekymppinen, enkä ole pitänyt ensimmäisiäkään bileitä tai huudattanut musiikkia. Kunnioitan hiljaisuusaikoja, siivoan kotini viikottain ja olen maksanut aina vuokran ajallaan. Asunnon omistaja onkin ollut mielissään, kun on saanut kaltaiseni vuokralaisen. On itse nähnyt asunnon olevan siistissä kunnossa, ja kuullut kahden naapurin sanovan ettei asunnostani kuulu mitään.

      Nyt olen itse kuitenkin häiriintynyt uusista naapureistani. Ensinnäkin kyseiset ihmiset (keski-ikäisen tekonuoret) muuttivat yöllä, mikä ei tosiaankaan antanut hyvää kuvaa uusista asukkaista. Asunnossa tuntuu olevan milloin ketäkin, ei mitään käsitystä kuka siellä loppujen lopuksi asuu kun ovesta astuu aina eri henkilö ulos. Monta koiraa siellä on, jotka sitten räkyttävät aina yksin ollessaan, myös arkiöinä tai myöhään arki-iltana. Asukkaiden ollessa paikalla (ovat ainakin osaksi yöeläjiä), asunnosta kuuluu ihme kolinaa ja jyskettä, edes korvatulpat eivät riitä näitä ääniä peittämään. Jatkuvaa huutoa ja tappelun ääniä ja naisen itkua, kaikki kuuluu asuntooni sanatarkkaan tai rasittavana mölinänä. Yleensä tämä kaikki tapahtuu 22-04 ajalla myös arkena. Musiikkiakin ovat soittaneet yöllä. Olen niin väsynyt ja stressaantunut uusista naapureistani. Nukun yöt huonosti ja päätä särkee koko ajan, ja vaikea on keskittyä mihinkään. Tuntuu että omassa asunnossa ei ole nykyään kuin hetki rauhaa aamun ensimmäisinä tunteita 5-7. Kaiken muun ajan joko naapurin koiralauma haukkuu kuorossa, tai asukkaiden ollessa kotona sieltä kuuluu jysäyksiä ja/tai huutamista ja karjumista.

      • OTAN OSAA

        Naapuri riesa nim.merkille
        Tee ihmeessä valitus TALOYHTIÖLLE, mokomistakin naapurihirviöistäsi
        Minun naapuri keskustelee huutamalla puhelunsa...kyllä ärsyttää perkeleesti


    • 27

      Kolme kirjallista valitusta on riittävä syy häätöön asunnon omistajasta riippumatta. Valitukseen tarvitsette toisen asukkaan allekirjoituksen ja se jätetään isännöitsijälle. Isännöitsijä ei saa kertoa valituksen tehneiden ihmisten nimiä eteenpäin.

    • 28

      Jotkut keksii omasta päästään vielä lisukkeita valituksiin.Ovat olevinaan itse asiallisia pulmusia.

    • Daniel002

      On sitä huonoja naapureita itse kullakin.. Omassa naapurissani asuu vanhemman puoleinen umpi kristitty pariskunta jotka suurinpiirtein lähtevät kädet ristissä töihin ja tulevat kädet ristissä kotiin. Heti, kun he saivat kuulla, että olen ateisti, he ovat mustamaalanneet minua helvetin demoniksi ja saatanan nartuksi -ja mies on tullut minulle sanomaan päin naamaa, että tulee nauttimaan, kun palan helvetissä. En voi mitään muuta, kuin nauraa näille idiooteille, mutta alkaa pikku hiljaa kyllästyttää tollanen käytös.

    • Nyt heti

      Taloyhtiön hallitukseen valitusta.

    • espoo 81

      Eipä tule muuta mieleen muuta, kun se ettäå niille on n äytettävä missä kaappi seisoo ja miten käyttäytyä ihmisiä kohtaan. Jos ei hyvällä niin sitten todella pahalla. Joku karpaasi ovelle vaan käymään ja kertoman mikä meininki. Mulla ollut naapureiden kanssa vastaaavaa mutta mä en kuuntele mitää päänaukomista. Eli jauhot niille suuhun!!!

    • parempi kämppä

      Osta toinen kämppä ja muuta pois. Niin pääsee eroon naapurin kyylistä ja mälyapinoista. Kokeiltu on ja hyvin toimii. Muualta voi löytyä kivemmat naapurit ja parempi elämä.

    • NSDAP-------

      ihan aluks ja ekana.

      WOI WITTU NII EN OO KOSKAA NAURANU NÄIN MAKEESTI ku nyt ku luin tätä ketjua.
      voi voi teitä raukkoja.

      ja erikseen.

      poliisien käynti paikalla ei ole todiste yhtään mistää.

    • NSDAP------

      hesan h--omot ne soittaa poliisia ku parkkiselta tuloo krillin käryä säveltää puhelimeen 112:een jotta kakrut polttaa nuotiota ja kas piipaa piipaa poliisi setä tulee oikeen mellakka varusteis ja pamputtaa ja sit tuloo palokunta ja vaahrottaa jotta parkkis ei vaan syty tuleen.

      ja sit tollasesta pitäs viä maksaa.

      HESAN HOMOT JA turKUSEN VAJAKIT.
      hesan kuspäiden takia kärsii koko suomi.

    • HÄIRITTY PUHUU TÄÄLL

      NÄIN ON...IHMISET HALUAVAT ELÄÄ OMAA ELÄMÄÄNSÄ...KERROSTALOSSA AINA KUULUU...SILLE EI KERTAKAIKKIAAN VOI MITÄÄN
      IHMINEN ON ELÄIN...VAILLA KÄYTÖSTAPOJA.....TOISET ON KAILOTTAJIA----JOS RUPEAA PÄNNIMÄÄN...EI MUUTA KUIN MUUTTORAHOJA LIKOON LAITTAMAAN...KARKUUN TÄYTYY LÄHTEÄ...TURHA ODOTELLA ETTÄ ÄÄNEKÄS NAAPURI MUUTTUISI...NIIN SE ON JUMALAUTA---JA KIITOS

    • JA EI KIROSANA RAIKA

      PSSTTT....KAIKKI ME HÄIRITYT ,..HANKKIKAAMME KUULOSUOJAIMET RAUTAKAUPASTA.....HELPOTUS ON SUURI.....MUSIIKKIAKIN VOI KUUNNELLA STEREONA KUULOKKEILLA...MAHTAVA MUSIIKKIMAAILMA.....------NÄIN OLLEN , EI KALLISTA MUUTTOREVOHKAA :o)

    • sopu sijaa antaa

      Nukutko myös ne kuulosuojaimet korvilla? Sehän ihmisiä yleensä eniten häiritsee, ettei saa öitään nukuttua meluavien naapureiden takia? Jostain syystä tällainen on nykyään hiljaa hyväksyttyä, monessa talossa hallitus ja isännöitsijä vaan hyssyttelevät että ollaan vaan ihan hiljaa niin ei mitään ongelmaa ole. Kukaan kun ei halua hoitaa ikävää asiaa. Nurinkurisesti häirikön ympärillä olevat hiljaiset ihmiset joutuvat muuttamaan pois...

    • Hengessä mukana

      jos huomautus häirikkönaapurille ei riitä, eikä isännöitsijä halua olla asian kanssa tekemisissä, otat asian puheeksi seuraavassa yhtiökokouksessa taivaadit ylimääräistä yhtiökokousta. Osoita vaatimuksesi kirjallisesti suoraan taloyhtiön hallitukselle. Puheenjohtajan tiedot löydät varmasti jostain aiempien kokousten pöytäkirjoista tms.
      Kokouksessa otat sitten puheeksi sen, että miten on ajateltu käsitellä ongelmia, jos isännöitsijä ei halua ottaa asiaa hoidettavakseen? Joko isännöitsijä vaihtoon tai tarkat selvitykset mikä tässä mättää ja miten menetellään jatkossa.

      Jos lapsesi oireilee noinkin paljon, käyttäisin hänet lääkärissä (varmaan tässä tapauksessa lasten psykiatrin) konsultaatiossa, jotta saat jonkinlaisen paperin siitä, että oireet viittaavat tuohon naapurin toimintaan. Hinta lienee 80-100 euroa tuolta käynniltä. Saat samalla myös hieman ohjeita miten voit auttaa lastasi kestämään tilanteen, koska se ei tule rauhoittumaan kuitenkaan ihan heti, Taloyhtiön kokouksessa myös teet selväksi, että mikäli asiaan ei tartuta siten kuin pitää ja voi, tulet vaatimaan vielä isompia korvauksia lastesi käsimyksen osalta kuin tuon lääkärikulun.

      Poliisin käynti on aina hyvä näyttö ja mitä useammin, sen parempi. Niitä raportteja ei voi kyseenalaistaa. Lisäksi on ÄÄRETTÖMÄN TÄRKEÄÄ pitää itse kirjaa siitä, mitä tapahtuu ja koska. Näitä juttuja ei vain voi muistaa myöhemmin. Jos sinulla on päivämäärfät ja kellonajat itsellä ylhäällä, olet vahvoilla. Jos puuttuu kellonajat, se voi olla ongelma jo yksistään. Eli KAIKKI ylös.

      Kyllä tuollaiselle asialle täytyy saada päätös, eikä se ole se, että sinä ja lapset muuttaisitte pois! Teillä on oikeus elää normaalia elämää.

      Koita jaksaa ja ota ihan nyt asiaksesi vaatia!

      • Vainoharhainenko?

        Kiitos vastauksesta. Jaksamista tässä kyllä on ollut. Tapanin yönäkin yläkerran sakki potkas alaovesta ikkunan sisään. Olen mie ajatellut ottaa yhteyttä talonyhtiönhallituksen puheenjohtajaan, mutta olen vain miettinyt et mitenhän mahtaa onnistua talonyhtiönhallitukselle laittaa asiaa kun siellä istuu kaks herraa jotka omistaa tämän asunnon jossa häiriköt asuvat vuokralla.

        Lapsella ollaan vihdoin ja viiemin saatu aika ja ollaan menossa käymään lastenpsykiatrin puheilla.


      • Ylinainen
        Vainoharhainenko? kirjoitti:

        Kiitos vastauksesta. Jaksamista tässä kyllä on ollut. Tapanin yönäkin yläkerran sakki potkas alaovesta ikkunan sisään. Olen mie ajatellut ottaa yhteyttä talonyhtiönhallituksen puheenjohtajaan, mutta olen vain miettinyt et mitenhän mahtaa onnistua talonyhtiönhallitukselle laittaa asiaa kun siellä istuu kaks herraa jotka omistaa tämän asunnon jossa häiriköt asuvat vuokralla.

        Lapsella ollaan vihdoin ja viiemin saatu aika ja ollaan menossa käymään lastenpsykiatrin puheilla.

        Ihanko tuo lapsen oirehtiminen naapureista muka johtuu sillä omassa lapsuudessani oli paljon pahempaa kuin pelkkiä ääniä vaan siellä toimittiinkin.

        Istuimme kellarissa sen aikaa kun naapurin ukko intoutui humalassa ammuskelemaan eikä sen kummempaa ja näitä epävakaisia ihmisiä kuljeskeli ympärillä välillä sukukalleuksiaankin esitellen mutta ei ikinä jouduttu sentään keittiöpsygologin vastaanotolle mikä olisi varmaankin ollut vielä pahempaa.

        Näitä psykiatreja on varmasti nykyään joka lähtöön mutta eivät ne auta siihen perhe- elämän tunne köyhyyteen vaikka kuinka vanhemmat kuvittelisivat. Vanhemmathan eivät valvo missän mitään mitä niiden jälkikasvu puuhailee ja helppoa on maksaa jollekkin kirjan lukeneelle kuin itse ottaisi ohjat käsiinsä.

        Tuon lastenpsykiatrin hommat voisi hoitaa itsekkin kun suunsa avaisi sen silmien lisäksi mikä tässä perheessä mättää ja tulisi halvaksi. Lasten oirehtimiseen ei kukaan vanhempi tietenkään halua löytää syytä omasta itsestään vaan se tulisi löytyä jostain muusta tekijästä.

        Nukukkaa korvatupat korvissa kuten minuakin neuvottiin eikä siihen mikään keittöpsygologi joka kirjoja on vähän lukenut osannut muuta neuvoakkaan. Vahva aikuinen pystyy kakaroitaan suojelemaan ja varsinkin kerrostalossa on ihan turvallista nukkua vaikka naapurustossa vähän juhlittaisiinkin.

        Psygoloogeja ei tarvita silloin kun alkaa itse vaikuttamaan omiin toimintoihinsa niin ettei niitä tarvitse. Kaikkein parhain syy on vierittää omista toimistaan aina muiden viaksi kuten jos on kakarat häiriintyneitä niin se on napureiden tai minkä lie syy muttei koskaan itsessä. Itselleni tuli monia vaikeuksia vanhempien eron johdosta mutta olen niistä selvinnyt ilman keittiöpsygologeja sillä minkään kirjan lukenut ei olisikkaan ongelmiania selvittänyt paitsi minä itse. Mieheni joka ei ole samanlaisia kriisejä (ydinperheestä) kokenut niin käy jotenin vasta keski- ikäisenä vasta jotain ihmeen ikäkriisejä ja vielä pahempana kuin itse koin ikä kriisit.

        Olen kokenut mielenterveysongelmaisten vanhempien takia koulukiusaamistakin ala- asteelta yläasteelle asti. Vaatteista kiusattiin eniten kun ne olivat erilaisia. Helvetin saidat vanhemmat eivät laittaneet kakaroihinsa yhtään ylimääräistä. Toinen joi kaikki kurkusta alas ja toinen säästi ihan sairaasti.

        Ihmettelen miksi noin äärpäisyyksien ihmisten pitää väkisin lisääntyä? Voisiko näiden perhesurmienkin esimerkkinä joskus naiset ihan totaalisesti miettiä kannattaako lisääntyä ihan kenelle tahansa miehelle??Jos lasta pitää viedä jollekkin psykiatrille jostain naapurimelusta niin kannattaisikohan katsoa itseään peiliin kahta tai edes kertaa? Vahva ihminen pystyy lapsen rauhoittamaan niin ettei mitään hätää.

        Olen naisena kyennyt säilyttämään henkeni kun en ole alkanut huijaamaan ketään miestä tehtailemalla kakaraa paria jollekkin ja sosiaalituilla kikkailemaan. Nykyään perhesurmien taustalla on naiset jotka alkavat kikkailemaan sosiaalituilla ja miesten kustannuksella ns. tienaamaan.

        Nainen jonka ei kannata lähteä pienipalkkaiseen työhön niin alkaa tehtailemaan kakaroita. Nainen jolla ei ole mitään koulutusta muuta kuin alkaa kakaraa vääntämään . Yh nainen varsinkin on aivan nurettavaa seuraa.

        Harva nainen edes vastaa


    • Ilmeisen tyhmä vain

      Niin paljon kun pitää hiljaisten asukkaiden pitää elää lapsiperheiden ehdoilla nii eiköhän tuo ole ihan mitätöntä mitä meteliä muualta kuuluu. Ajattele naapureiden hermoja raastavat vauvojen yörääkyminenkin vanhempien tapppeluista puhumattakaan. Toinen äärimmäinen metelivaihe on lasten tullessa murrosikään jossa metelöivät murkut että vanhemmat murkkuja vastaan.

      Onko miehesi kuollut vai ulkomailla kun ei ole puuttunut ongelmiin? Yksinhuoltaja naistahan ei oteta ihan tosissaan miksikään niin etten yhtään ihmettele jos et saa mistään vastakaikua. Yksinhuoltajathan viettävät itsekkin levotonta yöelämää vaihtuvine miehineen niin ettei sellaisia kukaan tosissaan ota :D

      Hermoheikko yksinhuoltaja on aika harvinaisuus ainakin metelin suhteen jos ei muunkin välinpitämättömyyden suhteen kuten tehdä kakaroita kenelle tahansa niin että on jo yh, jo pienten lasten yh varsinkin. Se lapsen oireilu voi johtua ihan omastakin perhe- elämästä ja varmasti johtuukin. Normaalit penskathan nukkuu tavallisesti kovassakkin metelissä jos nukkuvat omassa huoneessaan ja ovi on kiinni vanhempien bilettäessä.

      Eikkös tuo ole hienoa että sen minkä metelin on muille aiheuttanut niin saa joskus takasinkin. Laittakaa korvatulpat.... kuten meillekkin sanottiin järkyttävästä kakaroiden tramboliini kiljumisesta niin että yörauhan ulkopuolisella ajalla saa tuottaa vaikka minkämoista tärykalvoja tuhoavaa kiljumista ettei edes pyhäpäivän rauhaa. On siinä aika hauskaa tehdä korvatulpat päässä rikkaruohojen kitkemishommaa eikä tarvitse linnunlaulun ääniääkään kuunnella. Näin täytynee monien ihmisten vain alistua lapsiperheellisten tyrannisoimaan maailmaan ja helvetin hyä kun joku laittaa kampoihin ja varsinkin antaa takasin sitä meluhaittaa mitä niistä tulee mutta eivät itse huomaa mitään eikä edes huomaa aiheuttaneensa mitään meluhaittoja missään vaiheessa kunnes niitä alkaa tulemaan naapurista sitten kun itsellä vähän meininki hiljenee hetkeksi.

    • Anonyymi

      Jotkut vaan juntteja syntyessään, ok ihmiset saa kärsiä.

    • Anonyymi

      Yläkerrassa on samanklainen asunto kuin meillä aina liikkuessani huoneesta toiseen yläkerran mies tulee aina sen huoneen kohdalle jossa olen ja paukuttelee jaloilla tgietäen missä olen sitä on jatkunut viisi vuotta mikllä laittteella tämä tyyppi seuraa minua tunnen että yksityisyyttäni on loukattu nim, jore kuopiosta

    • Anonyymi

      Mulla alkoi painajainen maaliskuussa kun tuonne alapuolelle muutti toinen yöhäirikkö, huutopuhuu,kolisuttaa,tömisee yms äänet 1000 krt pahempia jos sen sekopään poikaystävä käymässä, iltapäivisin ja päivisin hiljaista,illalla alkaa sitten show ei oikein jaksa enää,töistä ei tule mitään kun olen jatkuvasti väsynyt.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3248
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1972
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1851
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1538
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1375
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    Aihe