uskaltaako lähteä

rupesi pelottamaan

Matka on varattu jouluksi, mut tuttava varoitteli paikasta. Barcelonasta ei kuulema kukaan palaa, ettei olisi tullut ryöstetyksi. Uskalanko yksin (60v. ) liikkua kaduilla iltaisin esim. mennä syömään. En käytä paljoa alkoholia, eli en toikkaroi humalassa.

31

2224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolehdi itsestäsi

      Minä, perheeni jäsenet jakaikki tuttavani ovat palanneet Barcelonasta eikä ketään ole ryöstetty.

    • Älä pelkää

      Tottakai uskallat lähteä! Minusta Barcelonasta pelotellaan jo liikaa. Tietysti jotain voi sattua, mutta jotain voi myös sattua ihan missä vain. Barcelonasta saa kyllä lukea paljonkin kauhutarinoita ja niitä myös kuulee mutta kaupunki on vaan niin suosittu matkailukohde, että ei mikään ihme jos kaikkea sattuu ja tapahtuu.
      Minäkin kuulin (tutulta) jo kauhukertomuksen ennen matkaani, että heidät oli yritetty ryöstää (luulen, että alkoholilla oli asialla osuutensa) Barcelonan matkalla ja kauhea kaupunki eikä menisi sinne enää ikinä. Luin myös netistä paljon kauhukertomuksia mistä sai sen kuvan, että saa olla onnekas jos hengissä kotiin reissulta selviää. Myös opaskirjoissa varoiteltiin taskuvarkaista. Ajattelinkin, että kauhean virheen olen tehnyt kun matkalle sinne lähden! Mutta, mitään ei tarvinnut pelätä ja kaupunki oli niin ihana, että sinne haluan joskus vielä uudestaankin. Maalaisjärki kannattaa pitää mukana. Kaikkia rahoja ei kannata kantaa samassa paikkaa, yli olan laukku mukana ja laukku edessä, ei liiku yöllä kaupungilla ja jos liikkuu niin ei sivukujilla, jos joku tulee lähelle kannattaa valpastua ja missään nimessä ei kannata juoda itseään kaatokänniin! Ja kuten jo sanoin kirjoituksen alussa, kaikkea voi sattua ja tapahtua ihan missä vain. Jos itse omalta osalta olet omilla toimillasi yrittänyt ehkäistä ryöstön tms. niin sille ei vain kerta kaikkiaan voi mitään jos jotain tapahtuu ja todellakin luulen, että suurin osa ryöstöistä ym. tapahtuu ihmisten omasta huolimattomuudesta. Toivotan sinulle hyvää matkaa!

    • hjorizond

      Lue tämä:
      http://www.tripadvisor.com/Travel-g187497-s206/Barcelona:Spain:Health.And.Safety.html

      Vältä etenkin näitä:
      - Pysy kaukana Ramblalla olevista "kolme kippoa ja papu" pelaajista. Sekä peliä pyörittävä henkilö, että muutama pelaaja ovat samaa huijariporukkaa ja voittamisen mahdollisuus on 0%
      - Älä räplää kännykkää kadulla tai muulla julkisella paikalla. Se voidaan napata kädestä.
      - Vältä liikkumista ahtailla kaduilla pimeään aikaan mm Ravalin alueella

      Ylivarovaisuus voi pilata lomasi. Minä olen käynyt Barcelonassa yli 10 kertaa, eikä mitään ole viety.

      • elborner

        Olen käynyt Barcelonassa 6 kertaa eikä kertaakaan ole edes yritetty ryöstää.Olen olosuhteiden pakosta kävellyt aamuyöllä El Bornin alueella,eikä silloinkaan mitään tapahtunut.En tietenkään suosittele ko.aluetta öiseen aikaan.Kyllä Barcelona on aivan upea ja turvallinen paikka,kunhan pitää järjen mukana tekemisissään.Kaikenlaiset kauhutarinat ovat useimmiten vahvasti liioiteltuja.Sinne vaan,turvallisin mielin ja oikein mukavaa ja antoisaa matkaa.Nähtävää ja koettavaa riittää.


      • varkauksia ei ollut
        elborner kirjoitti:

        Olen käynyt Barcelonassa 6 kertaa eikä kertaakaan ole edes yritetty ryöstää.Olen olosuhteiden pakosta kävellyt aamuyöllä El Bornin alueella,eikä silloinkaan mitään tapahtunut.En tietenkään suosittele ko.aluetta öiseen aikaan.Kyllä Barcelona on aivan upea ja turvallinen paikka,kunhan pitää järjen mukana tekemisissään.Kaikenlaiset kauhutarinat ovat useimmiten vahvasti liioiteltuja.Sinne vaan,turvallisin mielin ja oikein mukavaa ja antoisaa matkaa.Nähtävää ja koettavaa riittää.

        Kyllä se on suurimmaksi osaksi ihmisistä itsestään kiinni, jos ryöstetään. Ei kannata mennä uimaan tai rantasuihkuun ja jättää tavaroita rannalle vahtimatta. Barcelonan rannalla tapahtuu eniten varkauksia.


    • omaisuus turvassa

      Ei kannata kantaa koko omaisuutta mukanaan vaan esim syömään mennessä sen verran rahaa kun luulee tarvitsevansa tai kortti, jolla maksaa, arvoesineet hotellin safetyboksiin eikä kannata lompakkoa hiplaamalla paljastaa ulkopuoliselle missä taskussa se on!
      Itsellä oli pieni yliolan laukku, jonka päälle puin jakkun virkaa toimittavan paitapuseron (oltiin syys-lokakuun lämpimillä). Kukaan ei yrittänyt päästä laukulle ja pieni digipokkari oli aina kädessä rannelenkki ranteen ympäri kierrettynä.

    • YolandadeMar

      Tuossahan nuo tärkeimmät tulikin, lisäisin vielä, että ravintolassa/terassilla laukku aina sylissä. Ei koskaan maassa tuolin vieressä tai selkänojalla. Yöllä ei kannata liikkua yksin kävellen, taxilla hotellin eteen jos on illalla tulossa jostain. Varo myös täysissä busseissa tai metroissa, laukusta kannattaa pitää kiinni.
      Ravalin alueella (ja muuallakin olen kuullut) on rouvilta repimällä ryöstetty kultaketjuja kaulasta.
      Kaunis kaupunki tämä on mutta ärsyttävää kun rikollisuutta ei millään tavalla saada kuriin :-/ Ja jos ryöstö tapahtuu niin siitä pitää AINA ilmoittaa poliisille, Plaza Catalunian aukion alla on Mossos d'Esquadra (autonominen poliisi).

      • satunnainen matkaili

        ja noita poliiseja - paikallisia, tms - on näkyvillä aina. Vaimonikin kompastui kerran jalkakäytävän reunaan ja ennenkuin ehdin häntä ylös auttaa, niin skootteri oli vieressä tarkistamassa mitä tapahtui.

        Ja kyllä mekin ilta-myöhällä 4Gatsista majapaikkaan kävelimme varsin kapeitakin ja valaistukseltaan hämäriä katuja/kujia pitkin, mutt siis vain sillä turvallisemmalla puolen Ramblaa.


    • Anna-Anna

      Barcelona on ihana kaupunki, hyvää ja turvallista matkaa! Olet saanut hyvät neuvot ja neuvon vielä keskustelupalstoilta (esim Tripadvisor) rauhassa lukemaan taskuvarkaiden käyttämistä keinoista, että osaat varoa. Älä pysähdy, jos joku yrittää sinut pysäyttää, pidä rahat ja kortit piilossa vaatteitten alla, älä kulje humalassa, varo tungospaikkoja.

      Kyllä Barcelonassa on suuri vaara kohdata taskuvarkaita. Meiltä ei ole missään koskaan yritetty kadulla mitään viedä, mutta siellä on. Eivät saaneet mitään, koska kaikki oli hyvin piilotettuna. Kävimme siellä tänä syksynä. Matkastamme ja myös tästä taskuvarasepisodista ja muista tempuista voit lukea matkakertomuksestamme.

      www.Barcelonassa.vuodatus.net

    • Rosvojen kaupunki

      Et välttämättä joudu ryöstetyksi mutta todellinen taskuvaraskaupunki number1 =Barcelona. Matkaporukkaamme kohdistui pari havaittua yritystä ja muihin kohdistuvia yrityksiä todistimme. Rakennustyömaan aidan takaa näkyi tyhjä lompakko, jossa kauhtunut kuva... Millään muulla reissulla en ole kokenut tällaista. Varkaiden lisäksi ihmiset hotellissa, ravintoloissa jne. olivat tylyjä ja epäkohteliaita. Kaupunki sinänsä on hieno ja mm. ruoka hyvää.

      • positiva

        Mistähän johtuu että teidän porukkaanne kohdeltiin tylysti ja teidät yritettiin ryöstää?Olisiko mahdollisesti syytä ehkä katsoa peiliin,josko sieltä löytyisi ainakin osasyyllinen?Minua on ainakin joka kerran kohdeltu erittäin ystävällisesti ja pääsääntöisesti palvelukin on pelannut hyvin.Ryöstön kohteeksikaan en ole joutunut.
        Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan!!!!!!!!!!


      • Vagabon
        positiva kirjoitti:

        Mistähän johtuu että teidän porukkaanne kohdeltiin tylysti ja teidät yritettiin ryöstää?Olisiko mahdollisesti syytä ehkä katsoa peiliin,josko sieltä löytyisi ainakin osasyyllinen?Minua on ainakin joka kerran kohdeltu erittäin ystävällisesti ja pääsääntöisesti palvelukin on pelannut hyvin.Ryöstön kohteeksikaan en ole joutunut.
        Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan!!!!!!!!!!

        >> Olisiko mahdollisesti syytä ehkä katsoa peiliin,josko sieltä löytyisi ainakin osasyyllinen? ....Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan!!!!!!!!!!

        Valitettavan asiatonta, henkilöön käyvää ja keskenkasvuista logiikkaa. Monikin on matkustanut ja viettänyt pidempiäkin aikoja varsin "eksoottisissakin" paikoissa joutumatta varkauden kohteeksi.

        Tilanteet ova hyvin eilaisia ja varkaat luonnollisestikin koittavat hyödyntää tilanteita joissa huomio on kiinnittynyt tisaalla, jopa aivan tuistibussin vieressä vänentungoksessa, metrossa, bussissa jne. Toisalta saiaan vaikuttaa tuurkin.

        Barselona on ollut taskuvarkaiden listaykkösenä jo hyvin kauan. Muutama kuukausi sitten asiasta oli jälleen ulkolaisen kanavan ( ranskalaisen ) dokumentiohjelma, joka oli tehty yhteisyössä paikallisen poliiisn kanssa, ilmiön analysointi ja sen taustoihin perehtyminen, varjostukset, piilokamerat ja kuulustelut jne.

        Kyllä Barcelonasta selviää ja voi nauttia ilman liikaa huolta ja ilman paranoiaa tai mielenrauhan menetystä kunhan vain muistaa olla ei sinisilmäinen ja laittaa kaiken suojaan, lompako, puhelin jne.

        Taskuvarkaat ovat nopeita, lahjakkaita ja huomaamattomia, sekä usein vielä aivan lapsia 12-15 vuotiaita, tyttöjä sekä poikia, jotka osa kuuluvat pakolaisosraganisaatioihin ja osa elättää itsensä sillä. Osa on erikistunut asuntomurtoihin.

        Itse aikoinaan nuorempan paljon yksin reissanneena hieman "epätavallisilla" ei valmis turistireissuilla ja paikoissa, niin omepelin mustien maiharihousujen sisäpuolelle vetskaritasut molemmin puolin jossa oli usempaa tarvitsemaani valuuttaa käteisenä ja siihen aikaan myös jokunen matkashekki, sekä passi. Visalle oli oma piilotasku vetskarilla vyötarön sisäpuolella. Otin aina käyttöön vain pienen summan rahaa, en koskaan lompakkoa esille. "Täydensin" käsillä olevaa kassaa jossakin suojasa huoaamatta ( vaikkapa WC-käynnillä ). Tokihan tuokaan varovaisuus ei olisi olut riittävä väkivaltaisen ryöstön ja vapauden riiston sattuessa, vaikka käsilä aina olikin pieni lyhytteräinen mattopuukko... Vain muutamia uhkatilanteita mm. Jenkeissä, sekä Istanbulissa yöllä, se oli vielä sitä hieman "vanhempaa aikaa" silloin.

        Taskuvarkaiden pääkaupunki - Barcelona - - Perjantai 25.9.2009 klo 10.38

        - http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2009092510309742_ma.shtml

        - http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2009100510368260_ma.shtml

        - http://fr.voyage.yahoo.com/p-promotions-2946040

        .


      • positiva2
        Vagabon kirjoitti:

        >> Olisiko mahdollisesti syytä ehkä katsoa peiliin,josko sieltä löytyisi ainakin osasyyllinen? ....Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan!!!!!!!!!!

        Valitettavan asiatonta, henkilöön käyvää ja keskenkasvuista logiikkaa. Monikin on matkustanut ja viettänyt pidempiäkin aikoja varsin "eksoottisissakin" paikoissa joutumatta varkauden kohteeksi.

        Tilanteet ova hyvin eilaisia ja varkaat luonnollisestikin koittavat hyödyntää tilanteita joissa huomio on kiinnittynyt tisaalla, jopa aivan tuistibussin vieressä vänentungoksessa, metrossa, bussissa jne. Toisalta saiaan vaikuttaa tuurkin.

        Barselona on ollut taskuvarkaiden listaykkösenä jo hyvin kauan. Muutama kuukausi sitten asiasta oli jälleen ulkolaisen kanavan ( ranskalaisen ) dokumentiohjelma, joka oli tehty yhteisyössä paikallisen poliiisn kanssa, ilmiön analysointi ja sen taustoihin perehtyminen, varjostukset, piilokamerat ja kuulustelut jne.

        Kyllä Barcelonasta selviää ja voi nauttia ilman liikaa huolta ja ilman paranoiaa tai mielenrauhan menetystä kunhan vain muistaa olla ei sinisilmäinen ja laittaa kaiken suojaan, lompako, puhelin jne.

        Taskuvarkaat ovat nopeita, lahjakkaita ja huomaamattomia, sekä usein vielä aivan lapsia 12-15 vuotiaita, tyttöjä sekä poikia, jotka osa kuuluvat pakolaisosraganisaatioihin ja osa elättää itsensä sillä. Osa on erikistunut asuntomurtoihin.

        Itse aikoinaan nuorempan paljon yksin reissanneena hieman "epätavallisilla" ei valmis turistireissuilla ja paikoissa, niin omepelin mustien maiharihousujen sisäpuolelle vetskaritasut molemmin puolin jossa oli usempaa tarvitsemaani valuuttaa käteisenä ja siihen aikaan myös jokunen matkashekki, sekä passi. Visalle oli oma piilotasku vetskarilla vyötarön sisäpuolella. Otin aina käyttöön vain pienen summan rahaa, en koskaan lompakkoa esille. "Täydensin" käsillä olevaa kassaa jossakin suojasa huoaamatta ( vaikkapa WC-käynnillä ). Tokihan tuokaan varovaisuus ei olisi olut riittävä väkivaltaisen ryöstön ja vapauden riiston sattuessa, vaikka käsilä aina olikin pieni lyhytteräinen mattopuukko... Vain muutamia uhkatilanteita mm. Jenkeissä, sekä Istanbulissa yöllä, se oli vielä sitä hieman "vanhempaa aikaa" silloin.

        Taskuvarkaiden pääkaupunki - Barcelona - - Perjantai 25.9.2009 klo 10.38

        - http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2009092510309742_ma.shtml

        - http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2009100510368260_ma.shtml

        - http://fr.voyage.yahoo.com/p-promotions-2946040

        .

        Eipä ollut tarkoitus syytellä ketään tai muutenkaan aiheuttaa mielipahaa kenellekkään vaan todeta tosiasiat.Valitettavan usein ryöstöt kohdistuu sellaisiin,jotka eivät pidä riittävän hyvin omaisuudestaan huolta.Myöskin omalla käytöksellä voi vaikuttaa hyvin pitkälle,minkälaista kohtelua/palvelua saa.Barcelonaa vaan haukutaan mielestäni perusteettomasti aivan liikaa.Ei se kuitenkaan ole niin rikollinen ja vaarallinen paikka kuin näillä palstoilla annetaan ymmärtää.Eikä siellä nyt ihan hysteerisesti tarvitse omaisuuttaan piilotella eikä muutenkaan olla varpaillaan joka hetki.Normaali ihmisen normaali käytös kyllä riittää.Lukekaapa myös muiden matkakertomuksia sekä mielipiteitä Barcelonasta eikä pelkästään negatiivisiä asioita.Huomaatte että Barcelona on ihan turvallinen ja antoisa kaupunki.


      • satunnainen matkaili
        positiva kirjoitti:

        Mistähän johtuu että teidän porukkaanne kohdeltiin tylysti ja teidät yritettiin ryöstää?Olisiko mahdollisesti syytä ehkä katsoa peiliin,josko sieltä löytyisi ainakin osasyyllinen?Minua on ainakin joka kerran kohdeltu erittäin ystävällisesti ja pääsääntöisesti palvelukin on pelannut hyvin.Ryöstön kohteeksikaan en ole joutunut.
        Niin metsä vastaa kuin sille huudetaan!!!!!!!!!!

        Meidän, vaimo ja minä, saamamme palvelu oli joka paikassa erinomaisen ystävällistä. Eli vallan toisin kuin nimimerkillä "Rosvojen kaupunki"

        Voi toki olla merkitystä myös, millä puolen Ramblaa majoittuu ja missä ja milloin kauduilla kulkee.
        Mutt toki taskuvarkaiden paratiisiksihan Barceloonaa on 'jostain' syystä mainittu.
        Mutt kyll niitä taskuvarkaita riittää myös esim Rooman terminaalin ja Vatikaanin välillekin... busseihin ja metroihin


      • Rosvojen kaupunki
        positiva2 kirjoitti:

        Eipä ollut tarkoitus syytellä ketään tai muutenkaan aiheuttaa mielipahaa kenellekkään vaan todeta tosiasiat.Valitettavan usein ryöstöt kohdistuu sellaisiin,jotka eivät pidä riittävän hyvin omaisuudestaan huolta.Myöskin omalla käytöksellä voi vaikuttaa hyvin pitkälle,minkälaista kohtelua/palvelua saa.Barcelonaa vaan haukutaan mielestäni perusteettomasti aivan liikaa.Ei se kuitenkaan ole niin rikollinen ja vaarallinen paikka kuin näillä palstoilla annetaan ymmärtää.Eikä siellä nyt ihan hysteerisesti tarvitse omaisuuttaan piilotella eikä muutenkaan olla varpaillaan joka hetki.Normaali ihmisen normaali käytös kyllä riittää.Lukekaapa myös muiden matkakertomuksia sekä mielipiteitä Barcelonasta eikä pelkästään negatiivisiä asioita.Huomaatte että Barcelona on ihan turvallinen ja antoisa kaupunki.

        Ehkä nimimerkkini on hieman provosoiva. En usko että peiliin on tarvetta katsoa. Porukkamme, noin 15 henkeä, oli opintomatkalla. Olemme aina reissuillamme käyttäytyneet asiallisesti ja hillitysti turhia valittamatta. En voi mitenkään olla syyllinen tilanteeseen jossa naapuripöydän japanilaisturisteilta yritetään varastaa kamera pöydältä, tarjoilija huomaa tilanteen ja varoittaa. Metrossa seistessä on vaikea pitää silmällä jatkuvasti kaikkia suuntia. Onneksi iso porukkamme pystyi seuraamaan ympärillä tapahtuvaa ja huomasi seurueemme jäseneen kohdistuneen varkausyrityksen. Ihmettelin metrossa mitä joku paikallinen mies oikein huutaa kovalla äänellä. Hän huusikin "pickpockets" eli taskuvarkaita liikkeellä. Seureemme tuskin pystyi olemaan syyllinen käytöksellään näihin tai muihin ympärillä tapahtuviin tapahtumiin.

        Mitä tulee tylyyteen niin olen tottunut useimmiten siihen että ihmiset sanovat olkaa hyvä ja kiitos. Tai ainakin hymyilevät ystävällisesti. Varsinkin tarjoilijoilla on tapana kiittää kun saavat juomarahaa. Barcelonassa tällaista ei juuri tapahtunut. Miksi pitäisi katsoa peiliin jos minä sanon mykälle totiselle tarjoilijalle hymyillen kiitos, syön ruokani, kiitän ja annan vielä tippiä.


    • kippura

      Olin just viikon Barcelonassa eikä minulta viety mitään. Rahat oli vetskaritaskuissa. Olkalaukku oli olkaylin hihnalla etupuolella. Mutta jos kuljet huolettomasti laukku selän takana tai laitat sen ravintolassa tuolin selkänojalle, niin varmasti se viedään. Maalaisjärkeä ja varovaisuutta.

    • Duhasstmich

      Suosittelen käymistä naamakirja ryhmässä "I know someone who got robbed in Barcelona" !

    • Barseturisti

      Jos linnunpaskaa tulevat pyyhkimään olkapäältäsi, niin silloin pidä lompakostasi kiinni ja poistu takaviistoon vasemmalle.

    • reissumiestävaistovi

      Minä olen käynyt Roomassa, Lontoossa, Torremolinoksessa. Torremolinosta varoiteltiin jo heti kättelyssä että vievät varmasti kaiken eikä kaduilla kärsi puhua kännykkään. Multa ei viety mitään. Samoin Roomasta varoiteltiin. Sielläkin säilyin varkailta. Sama se minne menee, voi toki tulla ryöstetyksi, mutta järki käteen..Kyllä mä uskalsin päiväsaikaan liikkua myös yksin jokaisessa kaupungissa enkä tullu ryöstetyksi. Nyt oon seuraavaksi lähössä Barcelonaan, kyllä tämmöset keskustelut saa taas ajattelemaan, mutta uskallan silti lähteä.

    • evivaespana

      Niin sitä pitää.Kaikki on paljolti itsestä kiinni.Olen itse käynyt Espanjassa,eri kohteissa yli 60 kertaa,enkä ole kertaakaan tullut ryöstetyksi,enkä ole kohdannut mitään muutakaan epämiellyttävää.Järki päässä ja mieli virkeänä,eikä ole mitään huolta matkassa.Ylivarovaisuudella matkasta ei varmaankaan nauti.Mukavia matkoja kaikille Espanjan matkaajille.

      • tietoatietoa

        Voisiko jutun aloittaja kertoa kuinka matkalla kävi.Ryöstettiinkö monta kertaa jne...


    • lalli94

      Olin 16vuotiaana yksin kesän barcelonassa, viime kesänä, eikä mitään sattunut. Olen tyttö vieläpä:-)

    • screaming stuka

      Ei uskalla! Barcelonassa työnnetään ensin tikkuja kynsien alle,
      sen jälkeen raiskataan, tapetaan hitaasti, ja lopuksi ulostetaan
      päälle. Näin käy Barcelonassa vuosittain tuhansille!

    • ehkä menossa joskus

      ALKUPERÄISELLE, VIESTIKETJUN ALOITTAJALLE:
      kävitkö Barcelonassa? Kerrothan kokemuksesi !

    • Rosvojen kaupunki

      Poliisit ovat ehkä suurimpia rosvoja. Pääsin todistamaan massiivista ratsiaa jos henkensä pitimiksi rihkamaa kauppaavia mustaihoisia jahdattiin viikonloppuiltana. Valtava joukko poliiseja ajoneuvoineen oli masinoitu tuohon hommaan. Luulisi niillä riittävän hommaa taskuvarkaiden taltuttamisessa. Vaikuttaa vähän rasistiselta kansalta nuo epsanjalaiset vai liekä vain katalonialaisten ominaisuus.

      Mieluummin vietän aikaa ystävällisten portugalilaisten maassa vaikka ruoka ei niin herkullista olekaan. En myöskään Lissabonissa tai Portossa käydessäni ole kokenut moista taskuvarkaiden uhkaa.

    • kyselijä vain

      Mikä on tämä " mutt siis vain sillä turvallisemmalla puolen Ramblaa. " eli mikä osa Ramblasta on turvallinen ja mikä ei :P ? Itse kävin viime vuonna Barcelonassa enkä koskaan kuulutkaan "Ramblan turvallisesta tai turvattomasta puolesta"..

      • gsdgjkiourngvi

        Hei! Elikä itse täällä asustelen ja tuolla turvattomammalla puolella tarkoitetaan Ravalia, joka on mereltä katsottuna Ramblasin vasemmalla puolella, eli ei välttämättä keskellä yötä kannata yksin kännissä mennä..


    • RK

      RK=Rosvojen kaupunki

      En minäkään. Taskuvarkaudet kai tapahtuvat pääosin siellä missä on tungosta. Taskuvarkauden hyvä puoli on että siinä ei uhata väkivallalla. Aina henki on maallista mammonaa tärkeämpää. Itselläni ei ole henkilökohtaista kokemusta siitä että joku olisi ryöstetty Barcassa. Sen sijaan tiedän henkilön joka on ryöstetty (siis viety rahat väkivallalla uhaten) Lissabonissa, jossa itse viihdyn paremmin lyhyen kokemuksen perusteella.

      Ilman muuta Barcelona on tutustumisen arvoinen paikka mutta tarkkana kannattaa olla.

      • Espanjakin on paska maa.

        Barcelona on rosvojen kaupunki. Oma kokemus: joimme cavaa vanhan kaupungin turistialueella. Meitä oli kolme, kukaan ei edes hiprakassa.
        Ravintolan ulkopuolella tyhjästä ilmestyi mies auttamaan, joku oli pursottanut meikkivoidetta puseron selkään . Ykskaks sitä oli oli repussakin.
        Tajusimme, että reppu oli vaarassa,eikä päästetty auttajaa repun lähelle. Väistäessä auttajaa ja rasvaista reppua apuri syksyi takaa ja riuhtaisi repun - vain kahva jäi vahvan miehen käteen.
        Siinä repussa ei ollut rahaa, ripsaria ei avaimia,koska Barcelonan ongelmasta oli varoitettu. Meni kuitenkin ohut villapaita,kaksiteholasit,uimarit ja juuri ostettu partakone. Aamulla ilmoitus turistipoliisille vei toista tuntia. Samalla asialla oli nimittäin tuvan täydeltämuita ihmisiä. Ei suinkaan pelkkiä turisteja vaan perheenemäntiä lapsineen ja koirineen. Metrossa näkyi meikkivoidetta penkillä, emme taatusti olleet ainoat tempun uhrit. Kelju juttu, hienossa kaupungissa.

        Kadulla oli turisteja kauhuissaan , kukaan ei muuten lotkauttanut korviaan. Jälkiviisas olisi huutanut POLIiSia täyttä kurkkua,.


    • Barcelonassa nyt..

      ..taalla ei ole mitaan erityisen pelattavaa, kun vahan tajuaa miten itse toimii ja ne tyypillisimmat vaarat eli taskuvarkaat monine kikkoineen. Olen hiihdellyt Ravalin suunnalla varsin humalassa aamuyosta ilman ongelmia, mutten sinansa suosittele samaa, koska toiselta matkaajalta yritettiin vieda lompakko samanlaisessa tilanteessa.

    • ehkä selviämme

      Eli pieni määrä rahaa taskun pohjalle, kortit majapaikkaan safetyboksiin ja muutenkin omaisuutta (koruja, kelloja jne) mukana niin vähän kuin mahdollista. Metron tungos ilmeisesti se kaikkein todennäköisin paikka tulla ryöstetyksi, kun matkalaisella on matkalaukku ja olkalaukku yht'aikaa huolehdittavana, toinen roikkuu väkisinkin jossakin vaiheessa selkäpuolella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe