Jenkkeihin

Yank?

Mä oon ajatellut lähtee jenkkeihin yliopistoon. Kirjottelen täs ens keväänä ylioppilaaksi e/m:n papereilla ja sitten intin jälkeen olisi tarkoitus lähtee. Enkku mulla on vahvalla pohjalla ja luultavasti arvosanojenkin pohjalta vois olla mahdollista päästä opiskeleemaan. Ainut ongelma on varmaankin rahoitus: jos kellään olis jotain neuvoja tms. tähän ongelmaan olis kiva kuulla. Muutenkin konkun kokemuksia olisi kiva kuulla. 

7

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 123456654321

      ala urheilemaan, pääset ilmaiseksi jos olet tarpeeksi kovatasoinen oikeassa lajissa.
      Esim. futiksen pelaaja menee helposti d3 yliopistoon isolla stipendillä.
      Samoin normi suomalainen jääkiekko A-juniori saa stipendin jos saa jonkun valmentajan kiinnostumaan.
      Muut voisivat varmaan valaista enemmän sitä tilannetta jos ei ole urheilija.

      • Yank?

        Riittäisikö ku pelaan täkäläistä futista kolmosdivarin tasolla? Omasta mielest vlis olla ehkä paukkuja korkeemmallekkin. Mutta pitäisi sit varmaan mennä try outteihin jenkeihin...


      • 7
        Yank? kirjoitti:

        Riittäisikö ku pelaan täkäläistä futista kolmosdivarin tasolla? Omasta mielest vlis olla ehkä paukkuja korkeemmallekkin. Mutta pitäisi sit varmaan mennä try outteihin jenkeihin...

        SAT ja TOEFEL nyt ensialkuun.


    • 123456654321

      Joo en tiedä yhtään Suomen kolmosdivarin tasosta mutta siis aikuisten oikeesti, futiksen taso jenkki yliopistoissa on aivan surkea, eli en ihmettelisi vaikka tolla kokemuksella pääsisi joukkueeseen.
      Ongelma on sitten vaan se että jotta saisi stipendin pitäisi olla joukkueen kärkipäässä koska ei niitä stipendejä kaikille jaeta.
      Mutta tosiaan Suomen tasosta en tiedä yhtään.
      Toi SAT on hiukan harhaanjohtava, moni eurooppalainen kyllä pääsee sisään ilman sitä vaikka se jenkeiltä vaaditaankin.
      TOEFL täytyy suorittaa, mutta testaa vaan englantia eikä ole kovinkaan paha, ja voi suorittaa Helsingissä.

    • ssssss123556

      entäs jokin muu urheilulaji?
      ratsastus?

      • 43565465

        Tässä yksi lista siitä, millä urheilulajeilla voi saada stipendin:

        Tennis
        Jalkapallo
        Golf
        Lentopallo
        Koripallo
        Baseball
        Rugby
        Maahockey
        Paini
        Jääkiekko
        Hiihto
        Keilailu
        Ammunta
        Yleisurheilu
        Uinti
        Vesipallo
        Miekkailu


    • fdsfdsfdsa

      Hei!

      itse olen nyt toistavuotta opiskelijana täällä jenkkien itärannikolla yliopistossa. ja tosiaan voit saada stipendin urheilusta, tai sitten muita scholasrshippeja. jenkkiläisiä scholarshippejä et voi hakea ensimmäisenä vuonna, jollei tämä koulu mihin menet ole muuttanut sääntöjä. tietenkin suomesta saat asumis ja opintotukea, sekä valtiontakauksen opintolainaan jos haluat. itse en ole ottanut mitään lainoja kouluuni varten täällä, ja hyvin pärjään. tietenkin alkupääomaa pitää olla, että pääset maahan ja kouluun sisään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe