Minulla on Canon 1000d objektiivillä EFS 18-55 ja lisäsalama speedlite 270 EX.
Tarvitsisin uuden objektiivin joka olisi hyvä luonnonkuvaamisessa/maisemakuvauksessa ja olisi hyvä läheltä kuvaamiseen. Tietty jos löytyy erilliset objektit molemmille niin pistäkää nekin :)
Pidän valokuvablogia, saa käydä pistämässä mielipidettä :)
http://our-life-in-photographs.blogspot.com/
Objektiiviä Canon eos 1000d:hen ?
7
349
Vastaukset
- 1...111...
Joo, merellä taitaa olla laskuvesi vasemmalle näytöstä katsoen, pistä ne ja muutkin kuvat suoraan. Myöskään risukot eivät kovin innosta ketään.
Paljonko ajattelet laittaa rahaa objektiiviin/-viihin? Jos etsit zoomteleä, melko hyvä ja edullinen ainakin pariksi vuodeksi riittää Canon Ef-s 55-250 IS, n 250 € Sillä ja nykyisellä kuin salamalla pärjäät pari vuotta.
Macrolsi voit hankkia esim joku 80-120 mm prime, canon, sigma, tamron tms - Noilla pärjää
- f/2.0 35mm
- f/2.8 100mm macro - valokuvabloggaaja
Todella hyviä vaihtoehtoja ! Kiitos niistä. Mutta vaikea valita minkä noista ostais ensimmäisenä kun kaksi pitäisi valita.
- Noilla pärjää
1) normaali
2) lyhyt tele/macro
3) 70 - 200 jos välttämättä haluat zoomin - Ja vielä
- rengassalama
niinkuin 1.....111...... sanoi edellä niin tuo 55-250 on hintaansa nähden ihan ok. itselläni on tuo. eikä tuo 18-55:kään mikään huono ole kun kuvaa 8 aukolla tai 11 55 millissä.
jos lisäksi makroa haluat niin vinkki:
http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1782
eli kääntösovitin.
maksoi 16,40 € ja tuli postiluukusta.
tuossa esimerkkiä sen käytöstä:
http://personal.inet.fi/koti/winner/poormansmacro.html
siinäpä sitä..... selviät reilusti alle 300:lla jos lisäksi ostat tuon 55-250 objektiivin.
ps. minä taas pidin noista "risukko" kuvista :)- valokuvabloggaaja
Kiitos paljon harrastelijakirurgi ! Pitää kattoa ja harkita asiaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2181481- 961296
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan41138Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171126Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9948Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86920Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.66885- 32860
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest38806Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii54805