Ostokset

Lorelei88

Hei, mitä kaikkea olette shoppailleet NYCissä? Miltä hintataso on tuntunut? Itse olen keväällä lähdössä ja ajatuksena shoppailla ihan perusvaatteita ja kenkiä, mahdollisesti myös kosmetiikkaa. Onko hyviä vinkkejä kaupoista?

19

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 364ud

      Kaikki on n. 30% halvempaa kuin Suomessa.

    • ShopNY

      Siellä on kaikkea IHANAA! Viikossa sain tuhlattua 2500 euroa vaatteisiin, kenkiin, laukkuihin, kosmetiikkaan, nyki-sälään yms :D
      Ensi kesänä taas lähdössä innolla odottaen shoppailurupeamaa ;)
      Kehotan varaamaan paljon rahaa mukaan ;)

      • stop tähän

        muistkaa nyt hyvä ihmiset mikä on ostosten tullivapaa raja...tulee hemmetin kalliksi ko juttu jos ei tiedä...


      • ihmettelen kovasti

        miten jenkeissä voi ostaa euroilla?


      • yks-
        ihmettelen kovasti kirjoitti:

        miten jenkeissä voi ostaa euroilla?

        Tulli raja on jotain reilu 400 euroa. Eihän tuolla summalla saa mitään!
        Pitää aina vain kikkailla...


      • ShopNY
        ihmettelen kovasti kirjoitti:

        miten jenkeissä voi ostaa euroilla?

        Voihan taas tätä suomi24 ihmeellistä kävijäkuntaa, pilkun nu*sintaa! ;)


      • kovasti onnea
        ShopNY kirjoitti:

        Voihan taas tätä suomi24 ihmeellistä kävijäkuntaa, pilkun nu*sintaa! ;)

        kerro tuo myös tullissa kun selität ostoksien määrää..se on veronkiertoa ja sakot tulee ja ostokset menee valtiolle...kokeile kun et usko muuten....


      • riski on
        yks- kirjoitti:

        Tulli raja on jotain reilu 400 euroa. Eihän tuolla summalla saa mitään!
        Pitää aina vain kikkailla...

        jos matkalaukku on täynnä vain uusia vaatteita niin helposti tulee verot maksuun...
        ja tulli tekee tätä työtä ja voi sattua myös sinun kohdalle....


    • matkailija-x

      Alennuksia kannattaa hyödyntää; ympäri vuoden liikkeillä on erilaisia tarjouksia ja alennuskampanjoita. Kesällä Macy'silla oli päivän alennuskampanja, jossa kaikki jo alennetut olivat 40-60% lisäalessa. Lisäksi sai tavaratalon turistialennuksen 10%.

      Tavaratalojen lisäksi "perusvaatetta" löytyy ketjuliikkeistä mm. Broadwayn varrelta Flatiron Buildingilta Sohoon. Liikesuosituksia varten voisit vielä tarkentaa, mitä tarkoitat "perusvaatteilla", minkä tyyppistä/mistä ostat Suomessa?

      Kosmetiikkaliikkeet mm. Sephora ja tavaratalot myyvät selektiivistä kosmetiikkaa, edullisempia merkkejä mm. Revlon, Almay, Cover Girl, Maybelline yms. löytyy pharmacy-liikkeistä, joissa myydään lääkkeiden lisäksi siis paljon muutakin.

    • Lorelei88

      Kiitoksia vastauksista! "Perusvaatteilla" tarkoitan ihan basic-tyylisiä kauluspaitoja, paitoja, farkkuja jne.. Toki myös muutamia merkkivaatteita mahtunee ostoskoriin (mm. Guess, Ralph Lauren jne..). Ajatuksena siis käytännölliset vaatteet niin työhön kuin arkeenkin, ei turhia klumeluureja :D

    • Patuvaan

      Kyl mulle aino toi tulliraja 400€ on riittänyt, tai no välillä on ollut 500€ korvilla ostokset. Merkkivaatteita löytyy halvalla esim Centruy 21, TJ Maxx, DSW (kenkä outlet) ja muista outlet kaupoista. Outlet kylätkin on ihan näppäriä, Jeresy Gardens ja Woodbury outlet ovat suosittuja. Ainoo miinus, että lippu woodburyyn maksaa 42$ meno-paluu. Me ollaan yleensä tehty niin, että jos kaupungista ei oo löytnyt mitää, niin ollaan reissun lopulla käyty woodburyssa, vähän niinkun hit or miss meinikillä. aina kyl löytyy jotain.
      Ja kysy hotellilta pystyykö sinne tilaan tavaraa verkkokaupoista. kun netistä löytää kans aika hyviä tarjouksia.

      • adsf1243

        Amerikkaiset kosmetiikkatuotteet kuten esim. Clinique ja Redken ovat huomattavan edullisia verrattuna Suomeen.


    • Ensimatkustaja

      Saako vaatteistakin tax- freen? Ja saako niitä silti käyttää maassa ollessaan? Suomen tax-free kun tuntuu olevan hyvin erilainen...

    • matkailija-x

      New Yorkissa ei ole samanlaista tax free- käytäntöä kuin Suomessa. Sen sijaan alle 110 USD vaatteet ja kengät ovat verottomia.

      Hotelleihin vo tilata nettikaupoista, ottavata tavarat vastaan vastaanottotiskillä. Olen itse tialnnut jo muutamia päiviä ennen matkaan lähtöä, jotta toimitus varmasti ehtisi saapua ennen pois lähtöä.

      Olen merkinnyt osoitetietoihini hotellin osoitteen, oman nimeni lisäksi saapumispäivän. Hotellille olen lähettänyt myös sähköpostin,että minulle on tavaraa tulossa, vaikka ovatkin tottuneet ottamaan vastaan paketteja. Tilaajan nimen ja huoneen varaajan nimen kannattaisi olla sama, koska hotellilla saattaa olla vain varaajan nimi tiedoissaan.

      En ole aiemmin vaivautunut lähtemään Woodburyyn erikseen, kun New Yorksisa on mielestäni erinomaiset ostosmahdollisuudet. Viime matkalla olimme myös pari päivää autoilemassa Hudson-joen laaksossa ja paluumatka kulki suoraan Woodburyn ohi, joten pysähdyimme ostoksille. Vain muutamissa liikkeissä oli mielestäni selvästi merkkien normaaliin laatutasoon yltävää tavaraa. Monissa liikkeissä oli enimmäkseen selvästi outlet-liikkeisiin erikseen tehtyä edullisempaa tavaraa, joka ei yltänyt merkkien normaaliin laatutasoon. Parhaimmasta päästä jäi mieleeni Dooney & Bourken oli mallikappaleale ,jossa oli laadukkaita laukkuja hyvin edullisesti.

    • 24yqwgdsaa

      Hei, tuo hotelliin tilaaminen on loistava idea! Monesti olen jenkkikaupoista koittanut tilailla tavaraa, mutta joko eivät Eurooppaan lähetä tai postikulut on todella isot. Huhtikuussa olen lähdössä NYCiin joten pitääkin testata.

    • Habuli

      Mitä NYCistä "kannattaa" ostella? Mitä kaikkea saa halvalla Suomen hintatasoon verrattuna? En nyt sano, että reissuun tulisi lähdettyä ainoastaan halpoja ostoksia tekemään, mutta tuleeko mieleen mitään erityistä mitä kannattaisi metsästellä kun kerran reissuun ollaan lähdössä :)

    • aamerikaan

      Farkut esim Lewikset paljon halvempia aja vaatteet yleensä, eli vaihtovaatteet ostin sieltä

    • dsg457457

      En ole mikään "guru", mutta pari kertaa on tullut käytyä. Outletteja on vissiin n. tunnin ajomatkan päässä Manhattanilta. Siellä hinnat ovat huhujen mukaan todella alhaiset. Designer kamaa voi saada pilkkahintaan. En ole niissä koskaan itse käynyt vaan olen tehnyt ostokseni Manhattanilta.

      Kosmetiikka on ollut jopa kalliimmissa paikoissa kuten Macy's paljon edullisempaa kuin Suomessa. Vaatteiden lähtöhinnat ovat Manhattanillakin paljon halvemmat kuin Suomessa. Etenkin amerikkalaisten "laatu"merkkien hinnat ovat ihan toista luokkaa kuin jossain Stockkalla. Oman tietämykseni mukaan Manhattanin halvimpia suuria liikkeitä on 21st Century. Macy's on vähän kalliimpi, mutta siellä on tuoreempaa kamaa ja palvelu pelaa vähän paremmin.

      Paljon alesta tulee tosin tällä hetkellä taalan heikkoudesta.

      • enjaksakirjautua!

        Jersey Gardensiin pääsee esim. bussilla 111 Midtownin asemalta jos ei ole omaa autoa käytössä. Outlet-hinnat on vielä askeleen halvempia kuin normikauppojen, ja lisäksi outleteissa on käytännössä jatkuvasti joitain kampanjoita ja alennuskuponkeja. Gardens on sen verran iso paikka että kannattaa varata melkein koko päivä siellä pyörimiseen. Ainoa mikä siellä on hivenen kalliimpaa on ruoka food courtilla.

        Woodburyssä (Premium Outlet) infosta voi hakea ilmaisen vihon jossa on ale-kuponkeja. Vihon saat liittymällä ilmaiseen VIP-klubiin. Liittymisen voi tehdä ennakkoon jo webin kautta.

        Ja toisin kuin suomessa, kupongeilla saa ALE:t myös alennetuista hinnoista. Joskus tuli hankittua Reebokin T-paitoja jotka oli 75% alennuksessa jo halvoista outlet-hinnoista ja niistä vielä -20%; ei maksaneet enää montaa taalaa sen jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe