Torkkelin kuvataidelukio?

ujotapaus

Moi...oon tämmönen 8 luokalla oleva poika ja tietty yhteishaku mietityttää, ja mun suurinpia haaveita koskaan olis päästä Torkkeliin kuvatidelukioon....oon aika ujo pojaks ja en uskalla täällä yläasteella tuoda oikeen itteeni esiin joten mietin, että minkälainen ilmapiiri on torkkelissa ja miten vaikeaa sinne on päästä...? Joku torkkelilainen voisko valaista? ^^''

24

7994

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ujotapaus

kuvataidelukioon* ;A;

• Torqqqeli

Moips! En oo Torkkelis mut mun paras kaveri meni sinne. Kuulemma ihan sikahauskaa on, tosi avoin, suvaitsevainen ja noh, kaikin puolin "inspiroiva" ilmapiiri, niinku se sano:). Ja siel saa kuulemma vähintään piirtää tai maalata joka tunti. Mukavan tuntusta porukkaa, muutaman oon tavannuki. Tsemii peruskoulun loppuun ja onnee yhteishakuun!

• ujotapaus

owo...kuulostaa hyvältä! kitoos~~mua vaan mietityttää se miten vaikeeta sinne sit on päästä~~

• afadfadfdsfhgas

Torkkeliin hakee enemmän porukkaa ku mihinkään muuhun lukioon, siitä johtuen muistaakseni tyyliin joka viides pääsee.

Täällä on ihan jees ilmapiiri, tosin täältä löytyy tosi sisäänpäin lämpiäviä porukoita.

• Lumikki

Moi!
      Tänä vuonna Torkkeliin oli pääsyrajana toi 12,8 pistettä, joka joka siis määräytyy keskiarvon ja pääsykokeen perusteella. Mitä parempi ka, sitä enemmän saa siis kokeessa mokailla! JA toisinpäin, jos ka:si ei ole hirmu hyvä, voit panostaa kokeeseen erityisen paljon. Kysy opoltasi paljonkopisteitä tarvitsisit pisteitä kokeesta nykyisellä ka:llasi, ja yritä pitää numerot samana tai parantaa.

Mihinkään ei ole mahdotonta päästä, ja vaikutat innostuneelta kun jo nyt asiaa mietit (nykyisenä lukiolaisena voin kertoa, että itse tupesin miettimään ysillä joulun aikoihin). Lisäksi toi 12,8 ei ole kovin kova, esim. Kallioon on yli 16 ja Sibikseen yli 15 (musalinjalle). Ole hereillä tunneilla ja rohkaistu. Itseilmaisun harjoittelu voisi olla helpompaa aloittaa tutussa ympäristössä eikä sitten vasta uudessa koulussa. (Btw, ei Torkkelissakaan mikään super ihminen tarvitse olla!)

Onnea siis peruskoulun loppupuolelle ja toivottavasti musta oli apua :)

• Lumikki

Voi kamala kun tuli kirjoitusvirheitä! Joskun omat tuotoksensa voisi toki lukea ennen julkaisua, hah, sori...

• ujotapaus

Haha .D...ei mitään... no sen verran tiedän, että keski-arvo on sillon jotain 7,9-8,5 ja no oon ihan kohtuu piirtää ja tarmoo löytyy...mutta ujous johtuu siitä, että mua kiusataan täällä koulussa ja oon ihan hermoraunio koulun seiskojen takia...torkkelissa ois ihmisiä...ei pikku koviksia. :D...mun kamu sano että voisin saada jotai 13-14,5 pistettä tällä hetkellä~~

• Lumikki

Muokin kiusattiin ala-asteella (mikä ei oo sama kun yläasteella, sulla on ehkä vielä pahempaa). Muo neuvottiin silloin löytämään "oma juttu" ja pitämään siitä kiinni. Itse aloin olla ylpeä kielellisestä lahjakkuudestani, ja yritin aina keksiä jotain osuvaa sanottavaa kiusaajilleni. Usein sain heidät hiljaisiksi pienellä kommentilla heidän huutonaurun ja uhittelun jälkeen. Siitä tuli hyvin vahva olo.
      Vaikken mikään psykologi todellakaan ookkaan, neuvoisin suo löytämään vahvuutesi ja pitämään niistä ylpeästi kiinni. Itsevarmoja (ei tarkoita aina äänekkäitä, "kovia", suosittuja, hiljainenkin varmuus on varmuutta) ei kiusata.
      Mitä ne pienet pirpanat mitään mistään tietää? Hymyile niille, se on ku myrkkyä. Testattu!
      Vaikka kaverit ovat tosi tärkeitä, en luottais niiden sanaan tossa, koska mistä ne tietää mitä voisit saada kun et sitä itsekään voi tietää? Kysy opolta.

• ujotapaus again

no siis se mun kamu on ite pyrkimässä ens keväänä sinne ja se on mjun paras kamu...joten luotan siihen....mut kysyn kans opolta tietty! ja joo...siis kyll ne seiskat on naurettavii hipporeita joilla ei oo tulevaisuutta

• ujotapaus....

hiphoppareita* meill on sama kirjotusvirhe vika.......... .D

• Heh heh.. moi Ville.. Kiva kun mä ja eräs tietty ei olla näköjään sun kaverereita.. Oikein sydäntä lämmittää nähdä tollasia viestejä n__n

• paska

LOL.

• hinttimursuke

Leeni pää kii n___n

• hinttimursuke

Ja sinä yksi siellä keskity vain siihen opiskeluun niin hyvin menee>.D
        oli muuten tosi kiva lukea "ja se on mjun paras kamu...joten luotan siihen"
        lämmtti mieltä.3
        okei menee henkilökohtaseks ignooratkaa mut.DDD

• xgfdhb

Mä van sanon totuuden, luulin et olisin edes villen kaveri. Näköjään en ole, joten kaveeratkaa te jeesukset sitten keskenänne.

• ujotapaus~~

ei me tehä niin! XD

• hinttimursuke taas

Nyt se masentui>.DDDDD

• diidii

ja mä kun luulin,että tänne tulis kommentteja torkkelista eikä tämmösistä~~

• pepsodentti

ei sinne kuulemmas vaikee ole päästä jos ei ihan täydellisen menetetty tapaus ole.
      ja jos sullon sillon kasin keskiarvo ni ethän sä tartte ku puolet valintakoepisteistä et pääset sisään :D
      ja oot tosi aikasin liikkeellä joten ainaki sulla on aikaa treenata~ plus ei ne eti valmiita van gogheja, kouluhan se on

hyvin se kuitenki menee, dun worry~

• ujotapaus

okej .3

• Ramune

No, pääsitkö Torkkeliin? :D
        Jos pääsit nii siellä nähää!

• 8lk. tyttö

Millaiseen ammattiin vois päästä, jos nyt päättäisi hakea Torkkeliin ja pääsisi sinne, niin mitä ammatti vaihtoehtoja olisi? Siis kannattaako mennä Torkkeliin vai Martsariin(tai no hakea)?

• yo2009oy

Mistään lukiosta ei pääse mihinkään ammattiin suoraan. Kaikista Suomen lukiosta voi päästä mihin tahansa jatko-opiskelupaikkaan. Torkkeli tai Martsari ei sulje mitään vaihtoehtoja pois eikä toisaalta myöskään takaa yhtään mitään.

Lukio on yleissivistävä oppilaitos, joka valmistaa opintoihin yliopistossa ja ammattikorkeakoulussa - samoin tosin myös ammatillinen oppilaitos valmistaa siihen. Yleisempää silti on, että lukiopohja valitaan, jos korkeakouluopinnot ovat mielessä.

• Piirtelijä

Piru kuinka masentavan näköinen toi pääsykoe ja ennakkotehtävä on :S

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      54
      4736
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      172
      4286
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3902
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      127
      3882
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      49
      3681
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      79
      3508
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3051
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2895
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2726
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      15
      2460
    Aihe