HPV ja parisuhde

Clobo

Sain puolivuotta sitten tietää, että minulla on korkeanriskin HPV virus. Kuukausi sitten kävin kolposkopiassa, mutta mitään vaarallista ei näytteissä ollut, että silmukkahoitoa tarvitsisi. Lääkäri uskoo, että vuoden päästä hyvillä elämäntavoilla olen parantunut viruksesta, tai sitten en. Viruksen sain nykyiseltä poikaystävältä kun kerran emme käyttäneet mitään suojaa, ja nyt mietin että voimmeko heittää kondomit pois vai haittaako se paranemista jollain tavalla?

8

6615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • savanna85

      Sanoiko sun lääkäri että viruksesta voi parantua kokonaan?

      Itsellä kans Hpv, joku vaaraton..

    • Viruksesta..

      ei voi parantua. Se ei ole tauti. Virus on elimistössäsi loppuelämäsi ajan, se joko aktivoituu joskus tai sitten ei.

      Ainoa mitä voit tehdä, on käydä säännöllisesti papa-kokeessa väh. parin vuoden välein.

    • minätaashei

      Miksi mun lääkäri sanoi että virus poistu elimistöstä? Miten jokaisella voi olla niin riistiritainen tieto?

    • Nuppi..n

      Se on vanhaa tietoa. Gynekologi, lääkäri ja ehkäisyneuvolassa sanottiin, että se parantuu terveillä elämäntavoilla pois. Ja kun olen lukenut siitä tälläkin, niin surimmaksi osaksi näillä uusimmilla uutisissa sanotaan että noin 80-90 prosenttia parantuu viruksesta ja siksi moni ei edes huomaa että on sairastanut sitä. Itse parannuin kondyloomasta täysin. Niin lääkärinikin sanoi että virus on hävinnyt. Edes stressi laukaissut sitä uudelleen niin lääkäri sanoi että se on varmasti hävinnyt jo pois. Korkean riskin virus vain on sitkeämpi ja sen paraneminen kestäää kauemmin ja jos ei pidä itsestään huolta tai jotkut muut tekijät voivat altistaa virusta kroonistumaan eli siinä tapauksessa se ei häviä enään koskaan pois elimistöstä.

    • virussuoja

      Oireet parantuvat ajan kanssa eivätkä silloin todennäköisesti enää uusi. Virus säilyy kuitenkin elimistössä, tosin piilevänä. Mitä tulee kondominkäyttöön, gynekologi naistentautien polilla sanoin, että estääksensä viruksen tarttumisen kumppaniin voi samantien laittaa koko kumipuvun päästä varpaisiin päälle, sillä tarvittava kontakti viruksen tarttumiseen tulee kyllä kondomiakin käytettäessä.

    • Anonyymi

      Apu! Sain positiivisen HPV tuloksen. Olen ollut puolisoni kanssa 13vuotta ja minulla ei ole ollut muita. Aktiivista sukupuolielämää meillä ei ole ollut enää 4-5 vuoteen. 1 tai 2 kertaa kuukaudessa eikä aina silloinkaan. Mieheni kiistää ehdottomasti ettei ole käynyt vieraissa. Valehteleeko hän vai olenko voinut sen saada jotenkin muuten. En oikein löydä mistään tähän vastausta.

      • Anonyymi

        en tunne sun miestä. Ei me voida tietää valehteleeko miehesi. Voi valehdellakin tai sitten ei .


      • Anonyymi

        Onhan miehelläsi voinut olla tartunta jo ennen teidän suhdetta. Voi vuosien päästä vasta aktivoitua jostain syystä jos olet vaikka saanut tartunnan suhteen alussa jo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 118
      2444
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2257
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2011
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1442
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe