Nyt kun meillä alkaa paljastua erilaisia valekoulutuksia, kuten tässä valelääkäritapauksessa olemme saaneet todeta, olisi aika myös paljastaa valeammatteihin päässeitä.
Nämähän menevät jossain määrin limittäin, sillä jos joku on hankkinut itselleen valelääkärin valepaperit, niin hän kai sitten toimii "lääkärinä", joka on sekä koulutus että ammatti.
Ennenhän tämä kävi niin, että ensin mentiin vanhemman ammattimiehen apulaiseksi ja siinä harjaannuttiin tekemällä hommaa ja kun sitten vanha mestari väistyi, astui kisälli puikkoihin, eikä hänen ammataitoaan kukaan kyseenalaistanut. Nykyään pitää olla näyttökoe ammattiin kuin ammattiin.
Ei olisi kauhean seksikästä, jos joku paljastaisi valeputkimiehen tai valemikrotukihenkilön, opettajasta nyt puhumattakaan. Teoltakin löytyy työtodistus, jossa mainitaan, että hän on toiminut toisena aineopettajana, mutta mitään koulutusta esimerkiksi yläasteen historianopettajan tehtävään Teolla ei ole.
Eli me saalistamme isoja kaloja. Miltä kuulostaisi valetoimitusjohtaja, valehenklöstöpäällikkö tai vaikka valekansliapäällikkö. Valtionhallinto tarjoaa herkullisen paikan jahdata valeammatteja.
Valealivaltiosihteeri, valeministeri ja valepresidentti, miltä kuulostaa?
Kirkossa voisi olla valejumala.
Valeministeri
49
148
Vastaukset
- Putkivalo
Toimitusjohtajaksi pääsee kyllä helpolla, tilaus sisään muutamasta sadasta käyntikortista ja se on siinä, mustaa valkoisella :))
Tästä vois aloittaa unelmoimaan omasta vale-paikasta.... valesalarakas? Ei, masentavaa, ettei oikeesti olis rakas... valekenraali? Kai niitä takinliepeitä voi itekin askarrella? Olis enää 6 vuotta eläkkeeseen, ja senkin ajan sais karjaista käskyjä ja kirmailla metsässä. Viime vuosina hiihtäminenkin on ollut vähän helpompaa täällä etelässä, kun on lunta löytynyt.Sinä sen sanoit! :-DD Armeijaa en ollut ollenkaan ajatellut. Valekontra-amiraali laivastossa olisi extremeä, kun sotalaivassa olisi suurinmpana pamppuna valejohtaja, joka sanoisi, että mennään kahva edellä tuohon Kustaanmiekkaan, kyllä siitä mahtuu menemään.:-DD
- rygseck
Olen minä raamattuni lukenut, niin että valepapiksi voisin alkaa - niitä ku on semmosia leipäpappejakin, niin ei kai toi sen pahempi olis..?
Valekampaajana niittäisin varmasti mainetta ja mammonaa... vain minä ja melody tietäisimme asian oikean tolan =)
Onhan noita ollu, maailman sivu - vale sitä sun tätä... jokku äkyrikkaat tykkää köyhäillä, kulkevat ryysyissä ja dokaavat halpoja viinejä...
Mut mä voisin olla valemetsäkoneenkuljettaja - ai hitto, siinä väistyisivät risut ja männynkävyt, ku meikä rynnisi motolla metsään =)
Pikkukivetkään eivät tuntuisi missään !!
Ajattele, siinä mä tekisin selvää jälkeä natura-alueesta, liito-oravien pesäpuista ja harvinaisten keltakusiaisten pesistä =)Tuossa olisi teknokraateille hyvä paikka palkata sut tuhoamaan natura-alueita, jonne grynderit haluaisivat rakentaa ideaparkkeja. OHO ! Meni vähän liito-oravan pesää, mutta nyt voimme rakentaa, kun tuo valemotokuski ne "vahingossa" kerran tuhosi.
- rygseck
Teotwawki kirjoitti:
Tuossa olisi teknokraateille hyvä paikka palkata sut tuhoamaan natura-alueita, jonne grynderit haluaisivat rakentaa ideaparkkeja. OHO ! Meni vähän liito-oravan pesää, mutta nyt voimme rakentaa, kun tuo valemotokuski ne "vahingossa" kerran tuhosi.
Nii-i... funzi vähä - semmonen Ideaparkki tossa... se ainaki näkyis kauas - mä en oo tähän päivään mennessä nähny ensimmäistäkä liito-oravaa !!
Se on vähän ku Joulupukkiin uskois - ikinä oo semmostaka nähny, mutta kova poru siitä pidetään ku ruåttalaiset sen koittaa omia. Se on meijän Joulupukki - se aito !!
Eiku, helkkari - mähän alan valejoulupukinmuoriks - hähä =) rygseck kirjoitti:
Nii-i... funzi vähä - semmonen Ideaparkki tossa... se ainaki näkyis kauas - mä en oo tähän päivään mennessä nähny ensimmäistäkä liito-oravaa !!
Se on vähän ku Joulupukkiin uskois - ikinä oo semmostaka nähny, mutta kova poru siitä pidetään ku ruåttalaiset sen koittaa omia. Se on meijän Joulupukki - se aito !!
Eiku, helkkari - mähän alan valejoulupukinmuoriks - hähä =)Uusi ammatti, jep se olisikin vähän iisimpi juttu kuin nykyinen? Näin ainakin kuvittelisin. Sä voisit istua kiikkustuolissa, kun valejoulupukki tois sulle valekaaota ja sä saisit tyhmät kakarat luulemaan, et sä oot niiku oikee, tai jotain.....:-DD
- rygseck
Teotwawki kirjoitti:
Uusi ammatti, jep se olisikin vähän iisimpi juttu kuin nykyinen? Näin ainakin kuvittelisin. Sä voisit istua kiikkustuolissa, kun valejoulupukki tois sulle valekaaota ja sä saisit tyhmät kakarat luulemaan, et sä oot niiku oikee, tai jotain.....:-DD
Taidan säästää tuon idean vanhuudenpäivilleni, kun nää koviakokeneet luuni ovat höttöä =)
Mä en nyt saa tästä valejutusta oikein mitään irti... *pohtii ankarasti*
Valetaiteilija mä voisin kans olla... mut sit ku mun tauluja (tai mitä nyt ikinä taiteilenkin) alkais tekemään kauppaansa, ni olisinks mää sitte ihan oikee taiteilija..?
Jos mä alkaisin sulle valevaimoksi ?
Sä sit voisit elää valekaksoiselämää =) rygseck kirjoitti:
Taidan säästää tuon idean vanhuudenpäivilleni, kun nää koviakokeneet luuni ovat höttöä =)
Mä en nyt saa tästä valejutusta oikein mitään irti... *pohtii ankarasti*
Valetaiteilija mä voisin kans olla... mut sit ku mun tauluja (tai mitä nyt ikinä taiteilenkin) alkais tekemään kauppaansa, ni olisinks mää sitte ihan oikee taiteilija..?
Jos mä alkaisin sulle valevaimoksi ?
Sä sit voisit elää valekaksoiselämää =)Valetaiteilijoita maailma on pullollaan. Kuka tahansa voi ilmoittaa olevansa taiteilija, eikä sitä voi kukaan kiistää.:-) Eri asia sitten on, hyväksyykö ns. koulutaidepiirit sen. Itetaide on hyvä esimerkki.......mä oon itetaitelija kirjallisella puolella.:-DDD
Joo, voit sä ryhtyy mun valevaimoks, mut ku mull ei oo ketään, ketä valepettää.:-)) Se olis kuitenkin valeyksöiselämää, mutta sulla se olis valekaksoiselämää.:-))- rygseck
Teotwawki kirjoitti:
Valetaiteilijoita maailma on pullollaan. Kuka tahansa voi ilmoittaa olevansa taiteilija, eikä sitä voi kukaan kiistää.:-) Eri asia sitten on, hyväksyykö ns. koulutaidepiirit sen. Itetaide on hyvä esimerkki.......mä oon itetaitelija kirjallisella puolella.:-DDD
Joo, voit sä ryhtyy mun valevaimoks, mut ku mull ei oo ketään, ketä valepettää.:-)) Se olis kuitenkin valeyksöiselämää, mutta sulla se olis valekaksoiselämää.:-))Lienen nyt syyllistynyt myös valerikokseen ?
rygseck kirjoitti:
Lienen nyt syyllistynyt myös valerikokseen ?
Ja joudun valeoikeudenkäyntiin, josta väistämättömänä seurauksena on valevankeus.:-(((
- rygseck
Teotwawki kirjoitti:
Ja joudun valeoikeudenkäyntiin, josta väistämättömänä seurauksena on valevankeus.:-(((
Saan vastata teostani (heh ja Teostani) valetuomarin edessä ja minua kenties puolustaa valejuristi...
Kauheeta !!
Lautamiehet olisivat oikeita - mutta naisia, eivätkä kauhean otettuja tittelistä lautanainen =) rygseck kirjoitti:
Saan vastata teostani (heh ja Teostani) valetuomarin edessä ja minua kenties puolustaa valejuristi...
Kauheeta !!
Lautamiehet olisivat oikeita - mutta naisia, eivätkä kauhean otettuja tittelistä lautanainen =)Joidenkin ei tarvitse olla huolissaan tuosta lautanaisasiasta.:-))) Olin aviossa oikean jurristin kanssa, joten voin kyllä vähän neuvoa sitten. Meillä käytiin kaikki oikeudenkäynnit uudestaan kotona joka jumalan päivä. Olin myös uskottuna miehenä joissakin tapauksissa ja totta kai jurristin sihteerikkönä.:-DD
Teotwawki kirjoitti:
Joidenkin ei tarvitse olla huolissaan tuosta lautanaisasiasta.:-))) Olin aviossa oikean jurristin kanssa, joten voin kyllä vähän neuvoa sitten. Meillä käytiin kaikki oikeudenkäynnit uudestaan kotona joka jumalan päivä. Olin myös uskottuna miehenä joissakin tapauksissa ja totta kai jurristin sihteerikkönä.:-DD
Hyvä että kerroit, Teo. Jos joku sattuu rakastumaan pappiin, on viisainta elää avolittossa ja asua erillään.
safirella kirjoitti:
Hyvä että kerroit, Teo. Jos joku sattuu rakastumaan pappiin, on viisainta elää avolittossa ja asua erillään.
No meidän kirkkoherramme tuskin saarnaa saarnojaan kotona uudestaan, sillä hän on varsin maallistuneen oloinen tyyppi puheitaan myöten. Nuorehko nainen kiroaa välillä kuin rantajätkä ja asuu avoliitossa.:-)))
Hmmm no minähän olen sitten valelastenhoitaja.
Olen kaksi päivää tuurannut päiväkodissa lastenhoitajan sijaisuutta ja se myös on merkintänä jossain todistuksissani.
Mutta kirjoittaessani tuota valelastenhoitaja niin heti tuli mieleeni että onko kyse valelapsista vaiko valehoitajasta :)Jaa ja mä oon valekirjastovirkailija sitte ja sitä ei kukaan multa pois vie! Jukolauta. Mut sun valelapset on sitten valesuloisia, eikö?
- rygseck
Sä voisit olla valeliito-oravakin =)
Kuvittelisin että helpompaa olis hoitaa valelapsia... sitä vois pitää äityslomankin helposti semmoisen valelapsen kustannuksella !! rygseck kirjoitti:
Kuvittelisin että helpompaa olis hoitaa valelapsia... sitä vois pitää äityslomankin helposti semmoisen valelapsen kustannuksella !!Joo, sitä vois ryypätä ja rällästää, eikä ketään vahingoittas.:-)
rygseck kirjoitti:
Kuvittelisin että helpompaa olis hoitaa valelapsia... sitä vois pitää äityslomankin helposti semmoisen valelapsen kustannuksella !!No ainaskin olen valeorava.
Seuraavaks saatenkin olla valepähkinänakkeli :))
Tai sitten valejotain muuta.
Vale-elämä on hauskaa.
Varsinkin kun siihen sotkee oikean.
Eikä kukaan tiedä mikä on mitä. Paitsi että kyllä joku täälläkin tietää.- rygseck
tulisilla kirjoitti:
No ainaskin olen valeorava.
Vale-elämä on hauskaa.
Eikä kukaan tiedä mikä on mitä. Paitsi että kyllä joku täälläkin tietää.Heh =)
Mä oon oikeesti valemaatalouslomittaja :O
Päivääkään en ole alaa opiskellut, mutta niitäkin hommia vaan teen...
Uskotkos että osaan lypsää sonnin ?? rygseck kirjoitti:
Heh =)
Mä oon oikeesti valemaatalouslomittaja :O
Päivääkään en ole alaa opiskellut, mutta niitäkin hommia vaan teen...
Uskotkos että osaan lypsää sonnin ??Hih joo uskon.
Mutta oletko valeseminologi, vai oikea :))))))- rygseck
tulisilla kirjoitti:
Hih joo uskon.
Mutta oletko valeseminologi, vai oikea :))))))Keväisin tituleeraan itseäni kyllä seminologiksi...
On meinaan vuosien kokemus siemennyksestä ;D rygseck kirjoitti:
Keväisin tituleeraan itseäni kyllä seminologiksi...
On meinaan vuosien kokemus siemennyksestä ;DJoskus itsekin ihan maaseudulla asuessa haaveilin maatalouslomittajan ammatista mutta....
Mulla ei ole ajokorttia, eikä siis myöskään autoa.
Enkä tykännyt siitä ajatuksesta että on koko päivän kiinni. Mieluummin näinkin että menee yöksi niin kun nyt olen lähdössä kun saa loppuajan vuorokautta omakseen.
Olin yhden kurssin kautta tutustumassa siihen työhön, ja viimeisenä päivänä siellä kun oltiin lypsämässä pisti mut nurin yks niistä lehmistä potkullaan. Se ei vissiin tykännyt kun lopetin .
Seminologin ammattiin en kyllä ole koskaan tutustunukaan :))- rygseck
tulisilla kirjoitti:
Joskus itsekin ihan maaseudulla asuessa haaveilin maatalouslomittajan ammatista mutta....
Mulla ei ole ajokorttia, eikä siis myöskään autoa.
Enkä tykännyt siitä ajatuksesta että on koko päivän kiinni. Mieluummin näinkin että menee yöksi niin kun nyt olen lähdössä kun saa loppuajan vuorokautta omakseen.
Olin yhden kurssin kautta tutustumassa siihen työhön, ja viimeisenä päivänä siellä kun oltiin lypsämässä pisti mut nurin yks niistä lehmistä potkullaan. Se ei vissiin tykännyt kun lopetin .
Seminologin ammattiin en kyllä ole koskaan tutustunukaan :))Mä oon joskus pitäny semmosia hanskoja kädessä... =)
Keinosiemennän kukkasia *nauraa* tulisilla kirjoitti:
No ainaskin olen valeorava.
Vale-elämä on hauskaa.
Eikä kukaan tiedä mikä on mitä. Paitsi että kyllä joku täälläkin tietää."Hanki itsellesi elämä" on tyypillinen kommentti silloin, kun turhautuu. Nyt on uusi slogan: Hanki itsellesi vale-elämä". :-DDD
Valeministeristä tulee mieleen tämä "minä en devalvoi"-Viinanen edellisen suuren laman ajoilta.
Hävisihän se tonnin kun toimittaja pisti vielä vähän painetta päälle. Mahtoiko maksaa omistaan vai laittoiko ministeriön piikkiin...
Valeet ovat tämänkin eurokriisin aikana kuuluneet niin ministerien kuin komissaarien ja sen sellaisten toimenkuvaan.Joo reaalimaailma on aika tarua ihmeellisempi. Italian ja Kreikan kansantalous on yhtä suurta valetta koko juttu. Kreikan valtiolta jää saamatta 30 miljardia verorahaa, kun ihmiset eivät halua maksaa veroja.
- niin no...;))
ammateista nyt niin osaa sanoa..mutta, sellainen olisi kutkuttavaa kuin valemorsian, valeavio- avovaimo/- mies, valeperhe..sitten voisi sanoa vale-osoitteen, vale-puhelinnumeronsa, vale-syntymä-aikansa....riittäisihän näitä. Identiteetin voisi ottaa aina kulloisenkin tilanteen mukaan.
esim. Sinun täytyisi esittää aviomiehesi uudelle tuttavallasi/ystävällesi. Voisit aloittaa näin: Eihän...hän kyllä ihan sellainen vale-tapaus vaan..ja toiste päin. Sen sijaan että, REHELLISESTI ja TOTUUDENMUKAISESTI kertoisit kyllä, valitettavasti tuo kömpölö mies joka rikkoi juuri tuon perintövaasinne on MINUN aviomieheni...ja vastaavaa..perheenkin voisi esitellä...ei nämä ole meidän...ne on vaan lähiserkkuja Atlantin toiselta puolelta..Ovat vaan käymässä...ja parhaan ystävänsäkin voisi esitellä...en minä tuota dorkaa tunne mikälie vale sellainen?
Tsau:Friidu- niin no...;))
Teotwawki kirjoitti:
No nythän täällä päästään vauhtiin ihan oikeasti. Keksi lisää Friidu.:-DD
;)))tämä stoori tosi: Kävin tänään jälkitarkistuksessa keuhko-röntgenissä Meikussa ja samalla labrassa..No. Siinä sitten vähän mekin hulluteltiin OMA siis aito;))) mies oli mukana. Ja näiden käyntien jälkeen teki mieli mennä siihen kahvilaan. (oli vähän huono olo)...Mies rupesi pelleilemään: Kato hei...musta tuntuu että, toi lekuri joka istuu tossa viereisessä pöydässä ei oo kyllä oikee? Ihan varma että, vale-lääkäri tossa se vaan istuu ja on muka tekevinään tärkeää duunia..syö ihan rauhassa meetwurstileipää ja ratkoo ristikoita...Pakko olla valelääkäri? (aivan vakavalla äänensävyllä)...Ai, hitsi..meinasi mennä leipä itseltäni väärään kurkkuun...;))) joskus, sitä kuitenkin pakko heittää kevyttä vitsiä meidänkin...;))) uskoisikohan sitä nyt kun lekurin huomenna pitäisi soittaa näistä vastauksista minullekin himaan? - Vastaan: Hei älkää nyt viitsikö siellä naurattaa...lekuri muka? Minä en usko. Kuhan selitätte. Todiskaa henkilöllisyytenne...mikä on sos.turva-tunnustuksenne? nimi? pätevyys? tutkinto?....eipä siellä nyt nikotella yhtään. Kyllä minä olen seuranut aikaani!!!. - .PIIP..PIIP.. mikä hitto tähän puhelimeen tuli? Kummallinen tapaus.? Minähän vain kysyin asiallisesti?
Tsau:Friidu niin no...;)) kirjoitti:
;)))tämä stoori tosi: Kävin tänään jälkitarkistuksessa keuhko-röntgenissä Meikussa ja samalla labrassa..No. Siinä sitten vähän mekin hulluteltiin OMA siis aito;))) mies oli mukana. Ja näiden käyntien jälkeen teki mieli mennä siihen kahvilaan. (oli vähän huono olo)...Mies rupesi pelleilemään: Kato hei...musta tuntuu että, toi lekuri joka istuu tossa viereisessä pöydässä ei oo kyllä oikee? Ihan varma että, vale-lääkäri tossa se vaan istuu ja on muka tekevinään tärkeää duunia..syö ihan rauhassa meetwurstileipää ja ratkoo ristikoita...Pakko olla valelääkäri? (aivan vakavalla äänensävyllä)...Ai, hitsi..meinasi mennä leipä itseltäni väärään kurkkuun...;))) joskus, sitä kuitenkin pakko heittää kevyttä vitsiä meidänkin...;))) uskoisikohan sitä nyt kun lekurin huomenna pitäisi soittaa näistä vastauksista minullekin himaan? - Vastaan: Hei älkää nyt viitsikö siellä naurattaa...lekuri muka? Minä en usko. Kuhan selitätte. Todiskaa henkilöllisyytenne...mikä on sos.turva-tunnustuksenne? nimi? pätevyys? tutkinto?....eipä siellä nyt nikotella yhtään. Kyllä minä olen seuranut aikaani!!!. - .PIIP..PIIP.. mikä hitto tähän puhelimeen tuli? Kummallinen tapaus.? Minähän vain kysyin asiallisesti?
Tsau:Friidu:-DDDD Jep, mutta luuletko, että ne lääkärit ei ole tuosta jo saaneet kuulla ihan kybällä? Mulla oli naapurina muutaman vuoden naiskonstaapeli, joka pidätti yhden meidän kylän kauhun ja sanoi vain tyynesti, että poliisin vanha tuttu, ennen kuin itse ehdin sitä hänelle sanoa.:-DD
- niin no;)))
Teotwawki kirjoitti:
:-DDDD Jep, mutta luuletko, että ne lääkärit ei ole tuosta jo saaneet kuulla ihan kybällä? Mulla oli naapurina muutaman vuoden naiskonstaapeli, joka pidätti yhden meidän kylän kauhun ja sanoi vain tyynesti, että poliisin vanha tuttu, ennen kuin itse ehdin sitä hänelle sanoa.:-DD
;)))..aivan varmasti ovat.. jospa nyt kerrankin järkevä enkä lähtisi epäröimään. Mulla olisi muutama sana muuten sulle kysyttäväksi englanniksi? En löydä oikein sanakirjoista vastinetta...tai laitanko sinnepäin;))). Pleace;))) Can you help me?
Tsau:Anja niin no;))) kirjoitti:
;)))..aivan varmasti ovat.. jospa nyt kerrankin järkevä enkä lähtisi epäröimään. Mulla olisi muutama sana muuten sulle kysyttäväksi englanniksi? En löydä oikein sanakirjoista vastinetta...tai laitanko sinnepäin;))). Pleace;))) Can you help me?
Tsau:AnjaYes I do, let me know what are the words.:-DD
Eiks rakennusalalla ole aivan yleistä, että ostetaan Starkilta vasara ja naulapussi ja mennään rakennuksille ammattimieheksi. Isoissa projekteissa yksittäinen työntekijä ei ole silmätikkuna, ja siellä löytyy aina jokunen oikea ammattimieskin, josta voi ottaa mallia esiintymiseensä. Rekvisiittana on rennosti ja tottuneesti sanotut kakkoskakkonen ja kakkosnelonen ja 2 tuuman naulat yms, mitkä ensimmäiset bluffarit oppivat aikoinaan vanhoilta ammattimiehiltä. Nykypäivänä tekniikan alan ammatillisen koulutuksen saaneen tietää siitä, että hän tuntee SI-järjestelmän.
- Teo ei kirj.
Rakennusala ei ole vahvuuksiani, mutta kun vähän yli vuosi sitten olin takkamuurarien apulaisena kaverini rakennuksella, en usko, että näistä ikäisistäni ammattimiehistä kumpikaan oli käynyt näyttökokeessa. Mutta niin vain syntyi aito ja oikea pohjalainen takka leivinuuneineen tupaan.:-)))
Teo ei kirj. kirjoitti:
Rakennusala ei ole vahvuuksiani, mutta kun vähän yli vuosi sitten olin takkamuurarien apulaisena kaverini rakennuksella, en usko, että näistä ikäisistäni ammattimiehistä kumpikaan oli käynyt näyttökokeessa. Mutta niin vain syntyi aito ja oikea pohjalainen takka leivinuuneineen tupaan.:-)))
Näyttökoe on aika uusi juttu amatillisessa koulutuksessa. Minä olin ammattikoulun opettajana viimeksi 2001, eikä silloin ja siinä oppilaitoksessa mitään näyttökokeita ollut. Jonkinlainen lopputyö sielläkin tehtiin, mutta näyttökoe on eri asia. Sen jälkeen 2-vuotiset ammattikoulutuskin on muuttunut 3-vuotiseksi. Eräs ystäväni valmistui viime keväänä ammattikoulusta, ja hän teki sekä lopputyön, että suoritti sen lisäksi vielä näyttökokeen.
Ei toi koulututkinto ole vakuutus osaamisesta, mutta se antaa hyvät valmiudet ymmärtää ja omaksua ammatissa tarvittavia taitoja. Ammattimiehen apuna voi myös kehittyä taitavaksi osaajaksi, kunhan on nöyrää ymmärrystä sille, että ammattilaisuus on kuin jäävuori. Sivusta katsoen näyttää helpolta, mutta pinnan alla on paljon tietoa ja kokemusta, jonka pohjalle se helpon näköinen osaaminen rakentuu.
Oppisopimuskoulutuksessakin on teoreettiset opinnot ihan syystä. Työelämässä ammattiin opetteleva saa ymmärrystä siihen, miksi jokin asia tehdään tieteyllä tavalla ja myös valmiudet seurata oman ammattialansa kehitystä. Vanhemmalla itseoppineella polvella on joskus vaikeuksia ymmärtää ja hyväksyä, miksi pitäis opetella jotain uusia työmenetelmiä tai vaihtaa materiaaleja toisiin.
Se on mielestäni vakava ongelma, kun hommaa osaamaton esiintyy ammatti-ihmisenä ja aiheuttaa sillä vahinkoa hänen osaamiseensa luottaville tahoille.- Teo ei kirj.
sedna2003 kirjoitti:
Näyttökoe on aika uusi juttu amatillisessa koulutuksessa. Minä olin ammattikoulun opettajana viimeksi 2001, eikä silloin ja siinä oppilaitoksessa mitään näyttökokeita ollut. Jonkinlainen lopputyö sielläkin tehtiin, mutta näyttökoe on eri asia. Sen jälkeen 2-vuotiset ammattikoulutuskin on muuttunut 3-vuotiseksi. Eräs ystäväni valmistui viime keväänä ammattikoulusta, ja hän teki sekä lopputyön, että suoritti sen lisäksi vielä näyttökokeen.
Ei toi koulututkinto ole vakuutus osaamisesta, mutta se antaa hyvät valmiudet ymmärtää ja omaksua ammatissa tarvittavia taitoja. Ammattimiehen apuna voi myös kehittyä taitavaksi osaajaksi, kunhan on nöyrää ymmärrystä sille, että ammattilaisuus on kuin jäävuori. Sivusta katsoen näyttää helpolta, mutta pinnan alla on paljon tietoa ja kokemusta, jonka pohjalle se helpon näköinen osaaminen rakentuu.
Oppisopimuskoulutuksessakin on teoreettiset opinnot ihan syystä. Työelämässä ammattiin opetteleva saa ymmärrystä siihen, miksi jokin asia tehdään tieteyllä tavalla ja myös valmiudet seurata oman ammattialansa kehitystä. Vanhemmalla itseoppineella polvella on joskus vaikeuksia ymmärtää ja hyväksyä, miksi pitäis opetella jotain uusia työmenetelmiä tai vaihtaa materiaaleja toisiin.
Se on mielestäni vakava ongelma, kun hommaa osaamaton esiintyy ammatti-ihmisenä ja aiheuttaa sillä vahinkoa hänen osaamiseensa luottaville tahoille.Mä olen ollut yhdessä näyttökokeessa, nimittäin tietojenkäsittelelyn.
Valekeskustelusta herää valehtelematta kysymyksiä:
Ylemmät virkamiehet kuten alivaltiosihteeri joutuu vannomaan virkavalan. Jos hän nyt sitten jää kiinni väärennetyistä papereista, onko hän valeen vannonut alivaltiosihteeri vai valan vannonut valealivaltiosihteeri?
Voisiko valekoneenkäyttäjällä olla lupaava ura poliitikkona ja valetutkijalla rikoskomisariona?
Onko VammalanLentoPallo eli VaLePa itseasiassa valepalloilijoiden oma urheiluseura?Hyviä kysymyksiä, joo. Mites olisi valevalan tehnyt valekielenkääntäjä? Tai Keskuskauppakamarin hyväksymä valetilintarkastaja? Olisiko ammattilyhenne sitten KHVT?
Teotwawki kirjoitti:
Hyviä kysymyksiä, joo. Mites olisi valevalan tehnyt valekielenkääntäjä? Tai Keskuskauppakamarin hyväksymä valetilintarkastaja? Olisiko ammattilyhenne sitten KHVT?
Minusta tulisi Valrahan(valerahapaja) ja Valrapan (Valeolutpanimo) hyvä koekäyttäjä. Joku muu saisi alkaa toimitusjohtajaksi.
safirella kirjoitti:
Minusta tulisi Valrahan(valerahapaja) ja Valrapan (Valeolutpanimo) hyvä koekäyttäjä. Joku muu saisi alkaa toimitusjohtajaksi.
Tarkoitat kai valetoimitusjohtajaksi. Toimari ei muuten ole niin ihmeellinen titteli. Kun mulla oli yhdenmiehen ATK-alan yritys, olisin voinut ihan hyvin käyttää toimitujohtaja-titteliä, jos olisin kehdannut.:-DD
Mitäs kummallista täs on?
Oliks se amerikois kun kaveri oli lentäny jo parikyt vuotta isoo matkustajakonetta ilman lentolupakirjaa ;)Teotwawki kirjoitti:
:-DDDD Amekiikan ihmemaassa mikä vaan on mahdollista.
Nih on ja henki löysässä.
Siellä taitaa ne valelääkärit olla keskittyneet kauneusleikkauksiin ja abortteihin?anjaniina_ kirjoitti:
Nih on ja henki löysässä.
Siellä taitaa ne valelääkärit olla keskittyneet kauneusleikkauksiin ja abortteihin?Aika moni aborttilääkäri on päässyt hengestään.
Kauhea epäilys iski mieleeni, joukkoomme on saattanut hyvinkin naamioitua VALEPALSTALAINEN! Hän voi olla esim. joku teini-ikäinen nörtti, joka itseään huvittaakseen on kaapannut jonkun palstaurastaan luopuneen identiteetin. MAhdollisesti voisi olla kyseessä myös ehtoopäivälehden toimittaja, joka hakee meheviä juoruja palstalta. Tai sitten hän saattaisi olla väitöskirjan tekijä, joka kerää aineistoa palstalaisten keskinäisistä sosiaalista suhteista. Entäs sitten jos valepalstalainen onkin joltain toiselta planeetalta, joka etsii taustatietoa tulevaan maapallon valtaamiseen? Nyt on syytä epäillä kaikkia!
Erittäin hyvin analysoitu, mutta valepalstalainen on ollut seurassamma koko ajan. Hänen tehtävänsä ei kuitenkaan ole tieteellinen, vaan pikemminkin aivan päin vastoin. Hänellä on moraalinen missio, jota hän toteuttaa poistattamalla kaikki kivat ketjut palstalta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?144652Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy3604041Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk223550Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja373530Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin122603- 2802450
Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...3231900- 1001842
Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi481556Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_111203