Hei!
Meillä tuloksetonta yritystä takana vuosi, tutkimuksiin hakeutumista mietitään. Ovulaatiotestit ovat olleet käytössä muutamassa kierrossa, aina ei selkeää positiivista tulosta kuitenkaan löytynyt, "haamuja" kylläkin. Tämän lisäksi käytössä on ollut aamulämpöjen mittaus, ja olen huomannutkin, että lämmöt nousee alkukierron lukemista n. 0,4-0,5 astetta loppukiertoon. Ongelmana on että nousu tapahtuu hitaasti n. viikon kuluessa "ovulaatiohaamutulosten" jälkeen ja välillä siinäkin sahaten ylös ja alas ennenkuin asettuu korkeammalle. Mistä tällainen hidastunut lämmönnousu voi johtua? Kun olen kuullut että ovulaation jälkeen peruslämmön pitäisi "pompahtaa" ylös. Kiertojen pituudet vaihtelevat 28-45 pv, ikää 28v.
Ovulaatio ja aamulämpö
1
222
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Todella monet ovat samassa tilanteessa kuin te. Kun raskautta ei kuulu, haluatte ajoittaa yrityskerrat mahdollisimman tarkasti. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää. Monien kohdalla se voi kyllä tuoda turhia lisäpaineita makuuhuoneeseen.
Aamulämmön mittaus on hyvin rasittavaa ja usein myös erinomaisen epätarkkaa. Lämpökäyrä on harvoin 'kuin kirjasta' pompahtaen ylös kuten osuvasti kuvasit. On hyvin tavallista, että aamulämmon perusteella ei pysty sanomaan ovulaation tarkkaa ajankohtaa ja käyrä osoittaa sen muutenkin aina jälkijunassa.
Ovulaatiotesti on tarkempi, mutta kaikkien kohdalla sekään ei toimi kunnolla. Sinun kohdalla selitys voi löytyä epäsäännöllisestä kuukautiskierrostasi. Ovulaatioita varmasti tapahtuu, mutta niiden ajankohta voi vaihdella paljonkin. Tällöin suhteellisen säännölliset yhdynnät voivat korvata tarkan ovulaatioajankohdan määrityksen.
Ehkäpä voisitte aloittaa miehen sperman laadun tutkimisesta ja sinun ultraäänitutkimuksesta lähimmällä lapsettomuusklinikalla sitten kun tuntuu, että nyt on itse tehty kaikki mitä pystytään.
Ystävällisin terveisin
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166598- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46939- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708