Ovulaatio ja aamulämpö

huolestunutko?

Hei!
Meillä tuloksetonta yritystä takana vuosi, tutkimuksiin hakeutumista mietitään. Ovulaatiotestit ovat olleet käytössä muutamassa kierrossa, aina ei selkeää positiivista tulosta kuitenkaan löytynyt, "haamuja" kylläkin. Tämän lisäksi käytössä on ollut aamulämpöjen mittaus, ja olen huomannutkin, että lämmöt nousee alkukierron lukemista n. 0,4-0,5 astetta loppukiertoon. Ongelmana on että nousu tapahtuu hitaasti n. viikon kuluessa "ovulaatiohaamutulosten" jälkeen ja välillä siinäkin sahaten ylös ja alas ennenkuin asettuu korkeammalle. Mistä tällainen hidastunut lämmönnousu voi johtua? Kun olen kuullut että ovulaation jälkeen peruslämmön pitäisi "pompahtaa" ylös. Kiertojen pituudet vaihtelevat 28-45 pv, ikää 28v.

1

232

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei,
      Kiitos kysymyksestäsi. Todella monet ovat samassa tilanteessa kuin te. Kun raskautta ei kuulu, haluatte ajoittaa yrityskerrat mahdollisimman tarkasti. Siinä ei sinänsä ole mitään väärää. Monien kohdalla se voi kyllä tuoda turhia lisäpaineita makuuhuoneeseen.

Aamulämmön mittaus on hyvin rasittavaa ja usein myös erinomaisen epätarkkaa. Lämpökäyrä on harvoin 'kuin kirjasta' pompahtaen ylös kuten osuvasti kuvasit. On hyvin tavallista, että aamulämmon perusteella ei pysty sanomaan ovulaation tarkkaa ajankohtaa ja käyrä osoittaa sen muutenkin aina jälkijunassa.

Ovulaatiotesti on tarkempi, mutta kaikkien kohdalla sekään ei toimi kunnolla. Sinun kohdalla selitys voi löytyä epäsäännöllisestä kuukautiskierrostasi. Ovulaatioita varmasti tapahtuu, mutta niiden ajankohta voi vaihdella paljonkin. Tällöin suhteellisen säännölliset yhdynnät voivat korvata tarkan ovulaatioajankohdan määrityksen.

Ehkäpä voisitte aloittaa miehen sperman laadun tutkimisesta ja sinun ultraäänitutkimuksesta lähimmällä lapsettomuusklinikalla sitten kun tuntuu, että nyt on itse tehty kaikki mitä pystytään.

Ystävällisin terveisin
      Anne-Maria / Väestöliiton klinikat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe