Hei olisiko kenelläkään ehdotuksia kolmannesta nimestä suloiselle sinisilmäiselle tytölle josta tulee pian nimeltään Iris. Toiseksi tai kolmanneksi nimeksi tulee Martta. Kolmas nimi voi olla lyhyt nimi Iriksen ja Martan välissä tai sitten pitempi kolmantena nimenä. Sen pitäisi olla pehmeä eli ei ärrää ja mielellään sisältää ainakin yhden e kirjaimen. Tytön isä ei ole suomalainen joten saa olla myös hieman eksoottisempi nimi ja ei niin yleinen sekä kaunis merkitykseltään.
kolmas nimi!?
20
344
Vastaukset
- sibyllavon
Esimerkiksi Iris Martta Elise tai Iris Leea Martta
- -ada-
Mulla tuli mieleen Iris Martta Elisa! Muita ehdotuksia:
Iris Martta Amanda
Olivia
Amalia
Melissa
Linnea - Pk
Iris Martta Annabel
- kiiiiiiireeee
Kiitos hyviä ehdotuksia. Itse olen miettinyt juuri tuota Annabelia. Elisaa on suvussa joten se ei oikein käy paitsi muodossa Elizabet voisi sopia.
- NimiTäti
Iris Martta Isabella.
Iris Martta Elisabet.
Iris Marttta Madeleine.
Iris Martta Anemone. - Täti
Iris Martta Melina / Melinea
Iris Martta Edith
Iris Martta Fiona
Iris Martta Linnea
Iris Martta Amanda
Iris Martta Sofia
Iris Martta Filippa
Iris Martta Daniela - PK
Iris Martta Eleonora
Tässä on kylläkin r, mutta on niin nätti nimi...- kiiiiiiireeee
Kiitos kaikki on hyviä ehdotuksia. Itse hieman epäröin tuon Martan kanssa, mutta tuntuu että se täytyy laittaa rakkaitten isoäitien mukaan, se olisi ollut heille niin tärkeä juttu. Itsekin pidän ehkä eniten Iris Martta Eleonorasta vaikka siinä nyt se ärrä onkin on silti pehmeän kuuloinen ja ihana merkitys sillä nimellä. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan :)
- sievä tämäkin
kiiiiiiireeee kirjoitti:
Kiitos kaikki on hyviä ehdotuksia. Itse hieman epäröin tuon Martan kanssa, mutta tuntuu että se täytyy laittaa rakkaitten isoäitien mukaan, se olisi ollut heille niin tärkeä juttu. Itsekin pidän ehkä eniten Iris Martta Eleonorasta vaikka siinä nyt se ärrä onkin on silti pehmeän kuuloinen ja ihana merkitys sillä nimellä. Lisää ehdotuksia otetaan vastaan :)
Iris Martta Helmiina
- marttaonihana
kiiiiiiireeee kirjoitti:
Oi ihanaa että otatte sen kuitenkin nimeksi.. Martta on mun rakkaan rakkaan edesmenneen kisun nimi.. Mun mielestä se on maailman kaunein nimi. Iris on kans tosi ihana etunimi.. Halusin vaan kommentoida et kiva että Martta nimi tulee mukaan :) Onnea ! Iris Martta Eleonora on tosi kaunis!! Iris Martta Katarina olis kans kiva!
- ????
Iris Anna Martta
Iris Sini Martta
Iris Martta Sinikka
Iris Martta Elina
Iris Martta Emilia
Iris Martta Sylvia
Iris Martta Lydia- kiiiiiiireeee
Nyt olisi jo tosi kiire... Kovasti on mietitty mutta ei tunnu omilta nuo Eleonorat ja Annnabellet vaikka kauniita nimiä onkin. Pitäisi löytää jokin kaunis aatteellinen nimi väliin mikä tuntuu omantyyliseltä enemmän ja Martta nimi tulisi viimeisenä. Esim Iris Aava Martta.
Miltä kuulostaa?
- PK
Ompa vaikea miettiä nimiä Iriksen ja Martan väliin. Jo ehdotetut Iris Aava Martta ja Iris Anna Martta kuulostaa kivoilta tai sitten Iiris Elle Martta. Tietysti voi tehdä niinkin, että laittaa nimeksi esim. Martta Iris Mimosa, Martta Iris Isabel tai Martta Iris Margareeta tms., ja ottaa kutsumanimeksi Iriksen. Mulla on ainakin useammalla kaverilla toka nimi kutsumanimenä. Onko miehen suvussa jotain kivaa eksoottista nimeä Iriksen ja Martan seuraksi?
- kiiiiiiireeee
On todella vaikea.. Itse en pidä kauhean pitkistä nimistä ja kolme nimeä sinänä on minusta vähän liikaa. Mutta se Martta kuitenkin tulee, niin tuntuu vähän liian töksähtävältä pelkkä Iris Martta, vai mitä ootte mieltä? Iriksen haluan etunimeksi kuitenkin ja mieluiten siis siihen väliin joku lyhyt ja joka tavallaan sopisi merkitykseltään siihen Irikseen ja Marttaan, mummoni Martta oli kauhean ihana ihminen, ja joku valoa kuvaava nimi olisi tosi osuva ja sopisi Iris nimenkin kanssa, mutta tulee ainoastaan mieleen Säde enkä jotenkin pidä siitä. Iris on kuitenkin kansainvälinen nimi, jotenka aivan hyvin saa olla suomalainen se toinen nimi. Isän puolelta ei ole sellaisia nimiä.
- kiiiiiiireeee
kiiiiiiireeee kirjoitti:
On todella vaikea.. Itse en pidä kauhean pitkistä nimistä ja kolme nimeä sinänä on minusta vähän liikaa. Mutta se Martta kuitenkin tulee, niin tuntuu vähän liian töksähtävältä pelkkä Iris Martta, vai mitä ootte mieltä? Iriksen haluan etunimeksi kuitenkin ja mieluiten siis siihen väliin joku lyhyt ja joka tavallaan sopisi merkitykseltään siihen Irikseen ja Marttaan, mummoni Martta oli kauhean ihana ihminen, ja joku valoa kuvaava nimi olisi tosi osuva ja sopisi Iris nimenkin kanssa, mutta tulee ainoastaan mieleen Säde enkä jotenkin pidä siitä. Iris on kuitenkin kansainvälinen nimi, jotenka aivan hyvin saa olla suomalainen se toinen nimi. Isän puolelta ei ole sellaisia nimiä.
Tarkennan tuota vielä elikkä kaikki symboliset nimet miellyttävät eniten kolmanneksi nimeksi, esim pidän nimestä Usva mutta merkitykseltään se ei ole oikein sopiva tälle lapselle.
- PK
Iris Martta Ilmatar
Ilmatar on harvinainen, mutta kuitenkin kalenterista löytyvä perinteinen nimi.- kiiiiiiireeee
Kiitos, aika hyvä ja sitä tyyliä mitä haen..
- 4+18
Iriksen ja Martan yhdistäminen voi kyllä olla jotenkin vähän vaikeaa varsinkin, jos Martan pitäisi olla viimeisenä. Mikä oli isoäitisi toinen nimi? Sopisiko se mahdollisesti Irikselle?
Valoon liittyviä nimiä tytölle on ainakin Lucia, Lumina ja Helena sen kaikkine muunnoksineen eli Elina, Elena, Ilona, Ellen, Ella, Elli ja niin edelleen. - NimiNimi
Iris Martta Vellamo.
Iris Martta Vanamo.
Iris Aino Martta.
Iris Martta Margareeta.
Iris Martta Lilian.
Iris Martta Linnea.- kiiiiiiireeee
Molemmat isoäidit olivat Marttoja eikä kummallakaan ollut toista nimeä :) niin Martta tulee tytölle kolmanneksi nimeksi. Nimi on nyt päätetty. Suuret kiitokset kaikille jotka autoitte!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058