Miten saada pentu tekemään asiansa ulos? (chihu-venäjäntoy)

Annamannaliinnikko

Meille tuli perjantaina 10viikkoinen chihu-venäjäntoy mix narttu. Syö ja juo normaalisti ja tekee asiat paperille nätisti, mutta esim. aamulla koiran herättyä lähdemme ulos ja vaikka miten pitkään oltais ei tee tarpeitaan ulos, kun pääsemme sisälle menee koira heti paperille ja tekee asiansa. Näin käy _AINA_ kun käytämme ulkona (koiran syötyä,herättyä,leikittyä) !

Onko siis ihan normaalia vielä tuolla ikää vai onko joku ns. ongelma?
Pitäisi varmaankin hommata joku asu tossut kun on ihan kylmissään ulkoilun jälkeen! :/

Kiitos jo etukäteen asiallisista vastauksista!

6

206

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hajut pois

      Kokeileppa aluks ,et desifioit sen paperin alusen kun vaihdat sen puhtaaksi.
      Ja muista kehua heti kun tekee pihaa ekat löröt.

    • Rotikkarinsessa

      Joku joskus neuvoi myös minusta ihan järkevästi, että jos pentu kuitenkin pissaa/kakkaa paperille, niin ottaa sen pissa-/kakkapaperin ulos, jotta pentu yhdistäisi tarpeiden teon myös ulos. Paperista voi luopua sitten asteittain.

    • Joobax

      Kuinka kauan noin tarkemmin ottaen olette ulkona kerralla, jolloin pentu ei tee ulos?

      Heti, kun tekee paperille, paaaaljon kehuja. Heti, kun tekee ulos, paaaaljon kehuja. Niin se oppii. Kaikki sen oppii aikanaan, sun pentu on vasta 10 vkoa ;)

    • Meillä on chihu (ei kyllä toy) uros. Puoli vuotiaana vasta oppinut tekemään tarpeensa ulos, aluksi teki kiltisti paperille :--) Sanoisin että se ottaa aikansa, ei siihen ole mitään taikatemppuja.

    • mjtbyd

      väännä väkisi paskat ulos!1

    • haukku

      Minun viimeisin oppi vasta joskus reilusti kolmevuotiaana, että esim. yläkerta ei ole wessa....nyt on 7v ja homma toimii aivan ok, herättää myös yöllä ulos...kaikki muut koirat elämäni aikana ova oppineet puolivuotiaaksi mennessä viimeistään jujun...siis vahinkoja on sattunut puolivuotiaana, mutta sitten homma on toiminut...ei siis saa kiirehtiä..raukka pienellä on maailma vielä niin iso, että ehtii hahmottaa kaikki asiat...ja mitä pienempi koirarotu, sen hitaampaa tässä asiassa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1438
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      982
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      741
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      34
      692
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      687
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      660
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      634
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      64
      608
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe