synnynnäinen sydänvika

oksa123

Hei
kyselisin onko kellään ollut koiraa jonka sydän on viallinen. Minun koiralla todettiin sydämmessä kaksi vikaa. Eläinlääkäri totesi että on äkkikuoleman riski.
Koira on nyt 2.5 v ja todella eloisa ja tykkää juosta. Muuten en päällepäin uskoisi sairaaksi koirkasi mutta juo todella paljon ja myös yökäyntejä pissalle tulee.
Itse olen tehnyt sen päätöksen että pumpulissa en ala koiraa pitämään vaan lenkkeillään ja juostaan. Eletään siis täyttä koiranelämää. On kiltti ja ihana koira. Nyt kyllä askarruttaa että onkohan pitkäikäinen???
ei saisi murehtia etukäteen mutta kuitenkin??

6

380

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No ensin pitäisi tietää mitä vikaa ja kuinka suurta vikaa siellä sydämessä on. Ilmeisesti olette käyneet sydänultrassa, jossa on tutkittu virtausnopeudet yms.? Millainen lääkitys koiralla nyt on?

Ikää on varmaan mahdoton ennustaa. Kuolinsyy voi olla tuon sydämen aiheuttama tai sitten ihan jokin muu.

Eläinlääkäri on varmasti osannut ohjeistaa mitä asioita pitää huomioida ja varmasti lääkitystäkin seurataan. Ymmärrettävää, että sitä murehtii etukäteen, mutta se ei tietenkään auta mitään.

• pallero

Mistä kennelistä koira on??

• no voihan höh

Mitä väliä ,mistä kennelistä?Vikoja on voi olla minkä lennelin koiralla vaan,vai meinaatkos että kennel nimi aiheuttaa sydän vikaa :D

• 28

Olethan ollut yhteydessä kasvattajaan, sydänvika on perinnöllinen sairaus tietyissä tapauksissa, ja kasvattaja arvostaa tietoa.

• niimpä...

Jos koiralla on sydänvika tulee se myös ultrata ja sairaudesta ilmoittaa kasvattajelle myös lääkärin todistuksella. Jotta kasvattaja voi asialle jotain tehdä.

• voijei

Meillä myös 3,5v uros rotikka, koira on todella suuri 68cm ja n 55kg. Olen alkanut epäilemään tuota aorttaläpän ahtaumaa koska koiran läähätys ei tasaannu pikku lenkinkään jälkeen millään! Yökkäilee melkein ainan kaikki ruuat, ajattelin aluksi että hotkii vain liian nopeaa (hotkii kyllä mutta nyt olen miettinyt jo muita vaihtoehtoja) juo vettä PALJON.Röhkii välillä kun mikäkin possu. Muuten on iloinen ja ei mitn ongelmaa..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      357
      12283
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      255
      5367
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      211
      3906
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      195
      2573
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1962
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1824
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      860
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      832
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      742
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      696
    Aihe