Mikä oli lastenne eka kirosana?

voiha veee

Ja minkä ikäisenä se ns tuli ulos? Meidän esikoispoika sanoi v-sanan eli f-wordin jo 2v1kk iässä. Sitten alkoi kova korjaaminen että sanoppa voi VITSI eikä voi VIT*U.

24

1886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikandekiroilla

      Lapseni ollessa vastasyntynyt - 1 v. isällänsä oli tapana aina sanoa "Ei juma####a" jos sattui jotain, esim. maidot kaatui pitkin pöytiä ja lattioita. Niinpä yksivuotiaana lapseni viljeli tuota samaista lausetta joka välissä, jos havaitsi aikuisten keskustelussa pientäkään kireyttä tms. Myös v-sanaa esiintyi tuolloin samanlaisissa tilanteissa ja pihalla oli kuulemma koilan paksaa. Sittenpä tajusi isikin lopettaa kiroilun ja niin teki myös lapsi.

      • Meidän poika sanoi 7kk vanhana, että "Painu vittuun perkeleen kurahuora" äidilleen, kun äiti ei suostunut antamaan tissiä pojalle.


      • Just joo
        anttieinari kirjoitti:

        Meidän poika sanoi 7kk vanhana, että "Painu vittuun perkeleen kurahuora" äidilleen, kun äiti ei suostunut antamaan tissiä pojalle.

        Oppi varmaan lukemaan sanomalehteä vuoden vanhana.


    • römpsäke

      Kirosanoista pahin on muuten juurikin tuo "vitsi"...yhdistelmä sanoista "vittu" ja "hiisi". Hyvin tehty aloittaja, tapu tapu.

      • fourteen

        Taidat olla ainut tän kyseisen asian puolestapuhuja...


    • Sitä samaa...

      Palleroni oli kait alle 2-v., kun aamulla herätessä sängystä kuuluikin huomenen sijaan "Voi hevvetti!"

    • Huh huh!

      Olipa tuo kysymys!

      Olen nykyään nuori mies (yli kaksikymppinen) ja minun ensimmäinen sana oli 9-vuotiaana V***U, koska eräs teini epäonnistui useasti pelatessaan tietokonepelin, siksi käytin sitä kyseistä sanaa ensimmäistä kertaa. ^^,

    • Kiroilematon isä

      Tyttäreni on nyt ensimäisellä luokalla. Tähän mennessä en ole kuullut hänen kiroavan kertaakaan. Tunnistaa kyllä kirosanat ja mainitsee asiasta, jos joku kiroilee.
      Jos vanhemmat ei kiroile, ei lapsikaan sitä tee.

    • kiroilemattomat

      Kuopukseni sanoi 17-vuotiaana ensimmäisen kirosanansa se oli VI*TU. mutta ei ole sitä enempää viljellyt. Pitäiskö?

    • Kiroileva vauva olin

      Minä kiroilin jo vauvana ja sanoin voi taatana kun ei ässää osannut ja sanoin hevvetti kun ei sanonut helvetti. Minä kyllä vitussa vastaan näin saatanan tyhmään kysymykseen joka kuvaa sitä että voi paska kun kiroilin niin vanhana !

      • osasin sitä minäkin

        Oman lapseni en muista kironneen lapsena koskaan, ei edes vahingossa. Enkä ole hirveästi kuullut hänen kiroilevan aikuisenakaan, nyt hän on jo neljänkymmenen.

        Mutta itse muistan, kun alle kouluikäisenä pyysin ja kärtin äidiltä jotain, mutta äiti vain silitti vaatteita, eikä reagoinut mitenkään. Vimein menin ja kirjoitin (osasin jo sen taidon) paperille isoilla kirjaimilla: haista sitten vittu!

        No reagoihan se viimeinkin. Sain selkääni.


    • dfsgfsdafdss

      lapseni sanoi joskus 2-3vuotiaana pariin kertaan vittu ja paska. mutta koska en huomionut asiaa mitenkään , ei ole kuulunut uudestaan vaikka joskus kun esim lyön varpaani pöydän jalkaan ja sattuu n iin prkleesti niin voipi vi..u tai prkle tulla suusta. muulloin jos tekee mieli kirota ja lapsi on paikalla niin pamautan mm"voi pallo"

    • Kokemusta onnnn

      Poikani oppi isäpuolensa kielenkäytön joka oli tyyliin " No vittu laita se siihen vasemmalle" ja tollaista joten hän aloitti aikuismaisen kiroilun jo alakoulu-ikäisenä mutta tuntee säännöt eikä kiroile esim opettajien kuullen....

    • ofsjgoöghoöögo

      Sanon nyt itsestäni tämän.. kiroilin ekan kerran joskus 10-vuotiaana, se johtui kaveristani todennäköisesti sillä hän käytti ja käyttää vieläkin paljon v-sanaa. Myönnän että sanon tuon aika usein jos suutun tai jos minuun sattuu yms.. Esim jos lyön jalkani pöytään niin todennäköisesti sanon että "Voi v...u!"
      Isäni aina kiroili paljon, mutta itse en kiroillut ikinä ennen tuota kaveriani. Kaveriltahan aika monet oppivat ja tyo tyttö oli mua 2 vuotta nuorempi. Vieläkin saatan isälleni sanoa että ei saa kiroilla jos kirosanoja suusta pääsee :D Kavereille en viitsi mitään sanoa koska ei ne mitään oppisi enkä voi itsestänikään sanoa että kiroilisin todella harvoin. Juurikin vihaisena tai jos pelaan pelejä niin saatan kiroilla. Olen 16-vuotias ja mielestäni kiroilen kuitenkin paljon harvemmin kuin muut tuntemani jotka ovat suurinpiirtein saman ikäisiä.

    • ei kiitos enää

      Meillä isännältä päässyt suusta s*****a useampaan otteeseen ja olen kyllä käskenyt lopettamaan kyseisen sanan käytön.
      Lopetti sen jälkeen kun poika (2v) hyppäs alas sohvalta ja sanoi, ai tattana, oikein painokkaasti. Eipäs ole kuulunut sitä sanaa enää pitkiin aikoihin pojan suusta sen jälkeen kun isäntä lopetti sen sanan käytön.

    • Veevelin veeveli..!!

      "Voi veevelin auts!" sano poika kun jalkansa mursi.. :p

      Tuo veevelin auts on meillä nyt vähän lentävän lauseen maineessa, vieläkin kun joku satuttaa ittensä niin itse tai joku toinen on aina veeveliä mutisemassa.. :D

      Mitään oikeita kirosanoja ei meillä ole koskaan käytetty ja hyvä niin. Tuttujakin tuo meidän "veeveli" lähinnä vain hymyilyttää. :)

    • gfhfdg

      Minä sanoin pienenä (alle 3-vuotiaana) kirosanan. Tien vieressä oli koiranläjä, ja sanoin "Koilanpaska!"

    • jippis

      Meillä tapeltiin eräs ilta 3 vuotta sitten hammaspesulle menosta. Jouduin kävelyttämään neidin vessan ovelle asti kädestä pitäen, kun ei kulku vessaan itsestään käynyt. Likka, tuolloin 5-vuotias, suivaantui siinä määrin, että kääntyi minua kohden, ja tiuskaisi vihaa uhkuen "VOI PERKELE!" Järkyttynyt hiljaisuus laskeutui yllemme. Nanosekunnissa tytön ilme muuttui vihaisesta ensin silkaksi järkytykseksi, jonka jälkeen suu muodostikin kaatuneen kasikon ja tyttö purskahti itkuun. Itse pidättelin naurua, koska en ole ikinä nähnyt niin nopeaa muutosta kenessäkään. Sitten saikin halia ja lohdutella äärimmillee järkyttynyttä tyttöä :D
      Meidän perheessä on sääntönä, että kiroilla saa, jos tietää mitä kirosana tarkoittaa ja silti kehtaa sen sanan sanoa, koska kyseessä on rumat sanat. Siksi ehkä moinen reaktio omaan sanailuun.
      Tämän insidentin jälkeen tyttö ei ole kiroillut kertaakaan, ainakaan minun edessäni..

    • noseoli

      vittu

    • Bad mouth

      Itse aloitin kiroilemisen n. 5 vuotiaana. En ihan kunnolla muista, että keneltä tai mistä olen sen oppinut. Siitä lähtien olen kiroillut aika paljon. Tosin olen aina älynnyt, että esim opettajien kuullen ei kiroilla, tai vanhemmiten en kiroile lasten kuullen.

      Toinen tapaus on kaverini pikkuveli, joka aloitti kiroilemaan jo tosi nuorena. 2 vuotiaana hän osasi jo käyttää kirosanoja lauseessa, esim. "anna karkki äiti vittu". Ja kolmevuotiaana hän jo huuteli tummaihoisille ihmisille "neekerit haisee!"

      • sanottua

        Tämä ei liity oman lapsen sanomiseen, huvitti kaupassa n.vuosi sitten, lapsi huus muutakin. Puheesta erottui vain "ÄITIII JUMMALAUTTAAA!"


    • sanottua

      Jumalauta pappa, tyttäreni suutahti 2-vuotiaana käytyään mummolassa, koska olisi halu ollut papan mukaan lähteä. En jaksa papasta uskoa, mutta mummolta lipsahtelee harvoin, mutta lipsahtelee joskus.

    • Anonyymi

      Minun eka kirosana oli kakka joskus 1v ja helvetti 5v

    • Anonyymi

      Yleensä nyky vanhemmat opettavat kakaroilleen kaikki kirosanat ennenkuin osaavat muuta puhuakkaan.

      Se on kuuleman mukaan niin hauskaa, kun kakara huutaa pihalla paskakielellä kaikki kirosanat mitä osaa. Äiti ja Iskä nauraa kihertää vieressä ja isoveli huutaa Huoraa minkä kerkiää. Näin kaupungeissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3120
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2111
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1885
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      72
      1587
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1346
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe