Lesbo vai Bi

les_

Taustaa hiukan.
Olen yli 40v lesbo, ei ole ollut koskaa minkäänlaista vetoa miesten suhteen. Ei edes teininä. Joten sanoisin olevani syntymä lesbo.
Kysymykseen kumman kanssa mielummin seurustelet lesbon vai bi:n?
Itse seurustelen mielummin bi kanssa. Perustelu: ovat avoimempia ajatus maailmaltaan, seksuaalisesti vapautuneenpia eivätkä pyöri piireissä.
Ovat myös yleensä paremmin pukeutuvia, naisellisempia, terveet elämäntavat omaavia. Viinaa ja tupakkaa harvemmin kuluttavat.
Mieleterveys ongelmatkin vähemissä määrin heitä vaivaavat.

Tämä ei ole provo vaan keskustelun avaus.
Joten naiset mielipiteitä kehiin, perustelujen kanssa :)

106

2085

Vastaukset 106

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • d

Olen bi. Enemmän kuitenkin naisiin kuin miehiin kallellaan. Oikeastaan aika paljonkin enemmän. Seurustelen miehen kanssa, mutta kaipaan taukoamatta naisia. Haluaisin löytää itselleni suuren rakkauden l-naisesta, koska kokemukseni minun kaltaisistani on se, että aina lopulta he päätyvät kuitenkin miehiin.

• les_

Ei minun naisita yksikään ole miehiin lähtenyt.
        Erot tulleet ihan muista syistä.

• kysyn vaan

Miksi seurustelet jos kaipaat jotain muuta kuin nykyistä kumppaniasi? Oletko kenties epärehellinen ja epäreilu nykyiselle kumppanillesi?

• d
        kysyn vaan kirjoitti:

Miksi seurustelet jos kaipaat jotain muuta kuin nykyistä kumppaniasi? Oletko kenties epärehellinen ja epäreilu nykyiselle kumppanillesi?

Olen epärehellinen ja epäreilu ainoastaan itselleni.

• d

No, tämä on minun kokemukseni. Lesbojen eduksi täytyy sanoa, että he uskaltavat lähestyä arkailematta, suoremmin kuin bit.

• 18+5

Aikamoinen yleistys, siis tuo bi/lesbo erottelu:
      "Ovat myös yleensä paremmin pukeutuvia, naisellisempia, terveet elämäntavat omaavia. Viinaa ja tupakkaa harvemmin kuluttavat.
      Mieleterveys ongelmatkin vähemissä määrin heitä vaivaavat."

Olen 100% lesbo, 'syntymälesbo' kuten aloittajakin. Pukeudun tyylikkäästi ja naisellisesti, omaan terveet elämäntavat, en ole koskaan polttanut, alkoholia menee hyvin vähän. Ja mieleltänikin ihan terve. Ehkä olen sittenkin bi koska lesbo ei vain voi olla tällainen... :O Myönnän, itsellänikin on jonkinlainen stereotypia lesbosta ja olen lesbona mielestäni todellinen poikkeus tästä. Minulle ei kuitenkaan ole väliä onko mahdollinen tuleva naiseni bi vai lesbo, ihan sama kunhan vain tykkää naisista ja etenkin minusta ;)

• Yöllä nukkuva

Olen yli 40v lesbo. Olen pukeutumistyyliltäni suht naisellinen. En polta, hyvin harvoin juon ja silloinkin vain lasillisen. Syön terveellisesti ja liikun säännöllisesti. Mulle on sama onko seurustelukumppani lesbo, bi vai pan kunhan on aito ja avoin.

• ,,,,,,,,,

Olen täysin homoseksuaali. Ihan normaali nainen. En identifioidu lesboksi. Seurustelukumppaninani suosisin biseksuaalia, koska kokemukseni lesboista ovat negatiivisia.

• turn off

Olen täysin lesbo, naisellinen sellainen. En voisi kuvitellakkaan seurustelevani bissen kanssa. Ja niin, kyllä niitä bissejä pyörii myös aika paljon ns. piireissä ja naimisissa olevia sellaisia. Bissetkin dokaavat, röökaavat ja kärsivät mielenterveysongelmista sekä muun muuassa syömishäiriöistä.

En myöskään voisi kuvitella seurustelevani naisen kanssa, joka on jollain tavalla korvien välistä vajaa, olipa sitten bisse tai lesbo. Myöskin kamalat kirjoitusvirheet tekstissä tekevät sen mielikuvan, että joko henkilö ei osaa kirjoittaa tai sitten vähän viiraa päässä... Kokematon, hyvin naiivi nainen (olipa se sitten parikymppinen tai yli nelikymppinen) on myös erittäin turn off.

• les_

"en voi kuvittellakaan seurustelevani bissen kanssa" Perustelitko jotenkin tätä? Et vaikka niin avauksessa pyydettiin.
        Takerrut minun kirjoitus virheisiin, ne olivatkin hyvin oleellisia? Vai saitko tekstistä selvää?
        Sanoinko jossain kohtaa ettei lesboissa ole naisellisia? En
        Kerroin miten minä miellän bi- naiset ja perustelin miksi näin? Kerroin
        Joten vedä se herne sieltä sieraimestasi ulos ja vastaa miksi ei bi kelpaa.
        Ellei elämäsi tehtävä ole etsiä kirjoitusvirheitä ja kirjoituksia mihin voit purkaa omaa ahdistustasi.

• turn off
        les_ kirjoitti:

"en voi kuvittellakaan seurustelevani bissen kanssa" Perustelitko jotenkin tätä? Et vaikka niin avauksessa pyydettiin.
        Takerrut minun kirjoitus virheisiin, ne olivatkin hyvin oleellisia? Vai saitko tekstistä selvää?
        Sanoinko jossain kohtaa ettei lesboissa ole naisellisia? En
        Kerroin miten minä miellän bi- naiset ja perustelin miksi näin? Kerroin
        Joten vedä se herne sieltä sieraimestasi ulos ja vastaa miksi ei bi kelpaa.
        Ellei elämäsi tehtävä ole etsiä kirjoitusvirheitä ja kirjoituksia mihin voit purkaa omaa ahdistustasi.

Herne vissiin on siellä päin, virn;)

En nimittäin väittänyt, että olet kirjoittanut ettei lesboissa ole naisellisia.

• les_

Etkä edellekään osaa perustella, miksi bi ei kelpaa :D

• Yöllä nukkuva

Ehkä "turn off":lla tai jollain hänen kaverillaan on huonoja kokemuksia bisseistä eikä siksi halua seurustella bi- naisen kanssa. Syitä voi olla monia ja jos ei halua perustella, niin haittaako se?

• Inttiin vaan

Sähän tunnut olevan oikein agressiivinen tapaus. Minkä käskyttäjän armeija onkaan sinussa menettänyt!

• Inttiin vaan
        Inttiin vaan kirjoitti:

Sähän tunnut olevan oikein agressiivinen tapaus. Minkä käskyttäjän armeija onkaan sinussa menettänyt!

Toi edellinen oli siis tarkotettu tietenkin aloittajalle.

• les_
        Yöllä nukkuva kirjoitti:

Ehkä "turn off":lla tai jollain hänen kaverillaan on huonoja kokemuksia bisseistä eikä siksi halua seurustella bi- naisen kanssa. Syitä voi olla monia ja jos ei halua perustella, niin haittaako se?

Jos keskustelussa pyydetään kommentoimaan lesbo/ bi näkemystä seurustelun suhteen. Niin voisi olettaa että siihen vastataan, siten kun on pyydetty :)
        Näin ollen katsoisin, jos ei halua perustella kysyttyä asiaa. Voi olla kommentoimatta koko avausta.

• les_
        Inttiin vaan kirjoitti:

En agresiivinen, en vain pidä "heitoista" jotka kohdistuvat epäolelliseen.

• Yöllä nukkuva
        les_ kirjoitti:

Jos keskustelussa pyydetään kommentoimaan lesbo/ bi näkemystä seurustelun suhteen. Niin voisi olettaa että siihen vastataan, siten kun on pyydetty :)
        Näin ollen katsoisin, jos ei halua perustella kysyttyä asiaa. Voi olla kommentoimatta koko avausta.

Vaikka olet ketjun aloittaja niin et voi olettaa, että kaikki vastaisivat näkemyksensä perusteluineen. Ihmisillä on paljon näkemyksiä joita he eivät osaa tai halua perustella. Pitää olla sen verran avarakatseinen ja hyväksyä, eikä asettaa ehdottomia ehtoja miten joku saa vastata/ kommentoida.

• f4ck

mä olen seurustellu niin bi kuin lesbojenkin kanssa ja kyl se ajatusmaailma osuu enemmän yhteen lesbon kanssa. Bi on vähän liian hetsku mun makuun, liian sellainen kumpaakin päätyyn pelaava joka aiheuttaa käytöksessä ja ajattelussa sellaista liiallista keskitien kulkijaa. Mä olen vahvojen persooninen kannalla ja niitä en oo löytäny bisseistä.
      Lesboissa on varmaa ihan samanlailla ongelmmallisii, miksi ei ois, ihmisiä täs kaikki ollaa. Tietty yhteiskunnallinen paine ei varmaa tee hyvää kaikkien itsetunnolle ja identiteetille, varmaa lisärasitusta on lesboudessa tässäkin suhteessa.

Mä rakastan olla lesbo ja mä arvostan ihmisii jotka uskaltavat seista omilla jaloillaa ja kävellä omaa polkuaan. Bisseissä mua eniten haittasi se ett ne ei itekkää tienny missä niiden polku kulkee. Sen viel sanon ettei eroni bi kanssa johtunu ett se ois ottanu miehen, vaan siihe ettei se uskaltanu ottaa mitää kun se tiesi ett sen mieli taas vaihtuu.

• les_

Hienosti perusteltu :)

• 15+17

Mä itse kans oisin mielummin lesbon tai pääsääntöisesti naisiin päin olevan bissen kanssa. Mustaki tuntuu myös, että ajatusmaailma kohtaa paremmin lesbon kanssa ja olis kiva jos elämänkumppani jakais samanlaisen seksuaalisen suuntautuminen. Tää sisältää sen, että se nainen tuntee lähinnä/ainoastaan/enemmän/suurempaa seksuaalista ja emotionaalista vetoa naisiin. Must siitä ei jotenki tuu mitään, jos se bisse tuntee emotionaalista vetoa naisiin, mut seksuaalisesti se haluisikin miestä. Tai päinvastoin. Silloin tulee niitä heilumisia puolelta toiselle.

Jos rakastuisin tasapainoiseen, uskolliseen ja yhteen henkilöön sitoutuvaan bisseen, joka tietää missä se hänen tiensä kulkee niin en usko, että se bisseys olisi ylitsepääsemätön ongelma. Mutta identiteettikriisissä kieriskelevää bisse-hetero-mikälie olis painajainen. Mä oon ennemmin yksin ku roikun epätoivosesti ihmisessä joka ei osaa päättää tai tiedä ketä ja mitä haluaa.

Kieltämättä mua häiritsee bissessä se ajatus, että hän ei tiedäkään nuorena missä se tie kulkee ja alkaakin jossain vaiheessa kaivata miestä, miehen otteita ja lastentekohommia ja ah ihanaa heteronormiperhettä kultasine noutajineen ja farmariautoineen. Onko tämä sitten todellinen pelkonaihe, huonon itsetuntoni aiheuttama pelko vai molempia...

Niitä bissestereotypioita vastaavia neitejä oon nähnyt vähintään yhtä paljon ku lesbostrereotypioita vastaavia: pyörittävät samalla miestä ja naista, vaihdetaan sukupuolta ku tuuli suuntaa, nainen on seksilelu ja kokeilu, mies valitaan lopulta jne. Mielenterveysongelmaisia bissejä tiedän enemmän kuin mielenterveysongelmaisia lesboja. Mutta en silti suinkaan ajattele että kaikki bisset ja lesbot on sellasia ja tällaisia. Stereotypioiden perusteella tässä ei mennä, vaan lopulta sen ihmisen luonteen ja tunteiden.

• KI:hoKKi:mua

Ihanaa!miu!
      Kerrankin totuudenmukaista keskustelua mitä on olla bi tai lesbo.

tai ollakko lesbo for life
      ollakko bi for life

Kumpaa vihaat enemmän? vai vihaatko enemmän miestä joka tulee teidän väliin? tai toista naista?Ketä rakastat? ota se. Tai ota se joka sinua enemmän seksuaalisesti kiihottaa ja rakastat kuitenkin.Tai jätä ottamatta se IHMINEN jota olet!?

• les_

Laitetaan vielä: ikäni asunut Hesassa, tunnen piirit monelta vuodelta. Jo teinistä asti tiennyt kuka olen, enkä sitä ole koskaan piiloittanut keltään.
      Opiskelu aikana, liikunnan parissa ja nykyisessä työssänikin tiedetään minun olevan lesbo. Olen ylpeästi sitä ja rakastan myös olla lesbo :)
      En vaan osaa arvostaa tuota bi henkilöiden "mollaamista" mitä lesbojen keskuudessa tapahtuu.
      Seurustellut pitempään 2 lesbon ja 2 bi kanssa. Tähän pikku otokseen siis perustan oman näkemykseni, ja tietenkin näkemääni/ kuulemaani materiaaliin.

• epätietoinenhetsku

Miksi me hetero miehet digataan lesboja, kun ne on noin "evoluutiollisesti" meitä vastaan? Hm?

• 8+19

No sitä minäkin ihmettelen.
        Ootte outoja...... xD

• Kuusankukka

Olen bi nainen ja naisiin päin huomattavasti kallellani. Mulle on aivan sama olisiko kumppanini lesbo vai bi, ei sillä ole väliä. Se millä on väliä, on ihminen itse.

• Hedwiga

Itse olen myös reippaasti yli 40v. bi nainen. Alkujaan olin lesbo. Aloin seuruselemaa aikuisen naisen kanssa, 15 vuotiaana. Sitten tuli muutama muu lesbo. Pahinta oli, että itse olin aina suhteessa femme, ja näin ollen alistuja/alitettava (ehkä iästäni johtuen). Ei minua haitta tuollainen asema, olen femme mielelläni. Mutta mitä en aikoinani sietänyt (enkä siedä vieläkään) oli jatkuva väkivalta. Jos aina oli antavana, ja muutenkin saatavissa koska tahansa, niin pitääkö vielä lyödä?

Sitten tutustuin mukavaan mieheen. Nyt olisi taas hakupäällä ;), mutta ei kiitos väkivaltaisille lesboille, ja putseille. Mielummin olen miehen kanssa kuin mieheltä näyttävän väkivaltaisen naisen kanssa. Mutta jos joku herkkä femme, mieluiten bi, tulee vastaan, niin olisi ihanaa olla vain ja herkistellä :)

JA sinulle joka sanot, että 40 on ihan turn off-juttu, niin odotas vaan: kyllä sinäkin vanhenet. Kuka sniut sitten haluaa, jos putsin kaljamaha ja housun persukset roikkuvat kilpaa?

• f4ck

siis sanoksä että femme on alistujan roolissa parisuhteessa? Mun mielestä jos oot yli 40ja sulla on tollanen näkemys asioista ni en ihmettele ett oot sinkku.
        Sä kuulostat jolatin väliinputoajalta ja sori siitä, ei varmaa oo kivaa, mut se ett sä kaadut paskoihin suhteisii ei johdu mistää muusta ku susta itestäs.

Toiki asenne ett nainen on miesmäinen jos se ei pukeudu niinku heteromaailma naiselta odottaa on niin joltain kivikaudelta. Sä olet oksettavan hetsku, ton takia mä pidän hetskuja pelleinä ku ne ei hiffaa juurikaa mitään. Eti vaa herkkää bissee, sinuna kippaisin naamani sellaisen ja etit sen äijän ja annat sille mitä se tahtoo, Femme ku oot.

• les_

Ei mihinkään suhteeseen väkivalta kuulu. Yksinkertainen totuus: idiootit lyövät, koska sanat loppuvat.
        Miksi sanat loppuvat? Ovat sivistömättömiä, kouluja käymättömiä luusereita.

Lesbo et kyllä ole ollut, ei lyöminen lesboutta vie ja tee bisseksi.
        Se miten naisesi ovat kaikki olleet väkivaltaisi on jokin sinun "tapa" millä määrittelet haluamasi naisen.
        Kuulostaa aika hirveeltä, mutta jotku naiset hakevat "hakkajia/ luusereita" itselleen. Vaikka tätä tuskin itselleen myöntävät.

• Loppututkinto
        les_ kirjoitti:

Ei mihinkään suhteeseen väkivalta kuulu. Yksinkertainen totuus: idiootit lyövät, koska sanat loppuvat.
        Miksi sanat loppuvat? Ovat sivistömättömiä, kouluja käymättömiä luusereita.

Lesbo et kyllä ole ollut, ei lyöminen lesboutta vie ja tee bisseksi.
        Se miten naisesi ovat kaikki olleet väkivaltaisi on jokin sinun "tapa" millä määrittelet haluamasi naisen.
        Kuulostaa aika hirveeltä, mutta jotku naiset hakevat "hakkajia/ luusereita" itselleen. Vaikka tätä tuskin itselleen myöntävät.

Lyöminen ei ole missään yhteydessä sivistys- tai koulutustasoon. Tieteellisesti varsin tarkkaan tutkittu fakta maassamme, jossa pahoinpidellään perheenjäseniä kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla tavoilla.

• les_
        Loppututkinto kirjoitti:

Lyöminen ei ole missään yhteydessä sivistys- tai koulutustasoon. Tieteellisesti varsin tarkkaan tutkittu fakta maassamme, jossa pahoinpidellään perheenjäseniä kaikilla mahdollisilla ja mahdottomilla tavoilla.

Tieteellinen fahta on myös se, että joilla ihmisillä on tarve "oikoa" toisten kirjoituksia.

• P_o_ff

Tosi "hauska" sun kirjoitukses f4ck. Sä olet vaan siitä kiinnostunu, miten joku pukeutuu ja määrittelet kaikki sen mukaan. Pahoinpitelykin on sun mielestä ihan hyvä juttu, että niiku Hedwiga on ite sitä pyytäny! Susta tulee tosi mahtava asianajaja: uhrille sakko, syytetty vapaaksi. Tosta sun jutusta tulee se kuva, että KAIKKI lesbot ihan oikeesti pahoinpitelee ja se on susta ihan oikein. Huh huh!!!

• Yöllä nukkuva

f4ck ei ole missään kohtaan kirjoituksessaan sanonut, että pahoinpitely on hyvä juttu. Sikäli mikäli muistan oikein niin 2-3 viikkoa sitten yhdessä toisessa ketjussa f4ck selkeästi toi esille ettei väkivalta kuulu parisuhteeseen eikä muutenkaa ole ok. En aina ole samaa mieltä tai pidä tavasta miten f4ck kirjoittaa mutta on kirjoituksia jossa hän osuu kuin naulan kantaan ja mitä f4ck kirjoitti tässä ketjussa on yksi sellainen.

• Tänäänlebehuomennaei

Oot ihan oikeessa f4ck. Mua rupes ihmetyttään ton Hedwigan stoorissa et ensin se oli muka lesbo. Sitte ku joku pipipää muija löi niin se kiinnostukin heti miehistä Hei Haloo???? Siis seksuaalinen identiteetti vaihtu sen siliän tien. No nyt on hyvä että juokset miesten perässä, niissähän ei ole naisten hakkaajia.

• P_o_ff

f4ck kirjoittaa vaan vaatteista ja muusta ihan turhasta. Tolla tyylillä, kun ei ota mitään kantaa tohon väkivalta juttuun f4ck hyväksyy sen. Ihan sama mitä on jossain toises ketjussa kirjottanu. Tää juttu on tässä ja nyt. Jos jossain on aikasemmin vastustanu väkivaltaa, mutta nyt ei, saa vaan epävakaisen persoonallisuuden kuvan kirjoittajasta.

• Les_bo

F4ck:illa on näköjään jo omat pienet faninsa :)

• Yöllä nukkuva

Eli sun kantasi on se, että kaiken sen minkä jättää kommentoimatta on sama kuin asian hyväksyminen?

• tietäjä väinämöinen
        Yöllä nukkuva kirjoitti:

Eli sun kantasi on se, että kaiken sen minkä jättää kommentoimatta on sama kuin asian hyväksyminen?

Se mikä häiritsee monissa lesboissa on heidän raa'an stereotyyppiset käsityksensä biseksuaaleista. Lesbot siinä missä heteronaisetkin tuntuvat ajattelevan, että biseksuaalisuus ei ole oikea ja todellinen suuntaus, vaan että bi ei ole vain osannut päättää, onko hetero vai homo. Mutta biseksuaalisuus on paljon enemmän, se on täysin oma identiteettinsä.

Toinen asia, mitä "syntymälesbot" eivät useinkaan ymmärrä on, että seksuaalinen suuntautuminen voi muuttua elämän aikana. Vaikka olisi umpilesbo, voi jossain vaiheessa huomata seksuaali-identiteetin muuttuneen biseksuaaliksi tai heteroksi. Ja sama prosessi toki myös toisin päin. Tiedän ise tapauksia, joissa nainen on ollut identiteetiltään vahvasti lesbo vuosikausia, kunnes onkin rakastunut mieheen ja joutunut arvioimaan uudelleen koko identiteettinsä.

Kukaan muu ei voi sanoa toisen puolesta, onko hän lesbo, hetero, bi vai jotain muuta. Sen voi määritellä ainoastaan ihminen itse. Joissain lesboissa häiritsee vahvasti se, kuinka he muistuttavat kiihkouskovaisia hihhuleita, jotka jakavat ihmisiä "tosiuskoviin" ja kerettiläisiin.

• f4ck
        tietäjä väinämöinen kirjoitti:

Se mikä häiritsee monissa lesboissa on heidän raa'an stereotyyppiset käsityksensä biseksuaaleista. Lesbot siinä missä heteronaisetkin tuntuvat ajattelevan, että biseksuaalisuus ei ole oikea ja todellinen suuntaus, vaan että bi ei ole vain osannut päättää, onko hetero vai homo. Mutta biseksuaalisuus on paljon enemmän, se on täysin oma identiteettinsä.

Toinen asia, mitä "syntymälesbot" eivät useinkaan ymmärrä on, että seksuaalinen suuntautuminen voi muuttua elämän aikana. Vaikka olisi umpilesbo, voi jossain vaiheessa huomata seksuaali-identiteetin muuttuneen biseksuaaliksi tai heteroksi. Ja sama prosessi toki myös toisin päin. Tiedän ise tapauksia, joissa nainen on ollut identiteetiltään vahvasti lesbo vuosikausia, kunnes onkin rakastunut mieheen ja joutunut arvioimaan uudelleen koko identiteettinsä.

Kukaan muu ei voi sanoa toisen puolesta, onko hän lesbo, hetero, bi vai jotain muuta. Sen voi määritellä ainoastaan ihminen itse. Joissain lesboissa häiritsee vahvasti se, kuinka he muistuttavat kiihkouskovaisia hihhuleita, jotka jakavat ihmisiä "tosiuskoviin" ja kerettiläisiin.

toi mikä mua häiritsee on se ett typerät ihmiset muodotaa mielipiteensä niiden ääripäiden mukaan. Aina on ääripäitä ja jos on niin sokee ett antaa sen määritellä mielipiteensä asiasta ni on aika vitun urpo. Joten ihmettele sä niitä ääripään lesboja jotka raakailee ja on bisse ja mies ja heterouden ja ties minkä vihaajia. Sehän on ihan todella fiksuu.

Ja se mitä syntymäheterot ei aina tajuu on ett heterot on ihmeen kiihkeitä siin ettei homoseksuaalit saa samoja oikeuksia kuin heteroilla on, mistä se johtuu? Kuka syntymähetero vois sen kertoo?

• tietäjä väinämöinen
        f4ck kirjoitti:

toi mikä mua häiritsee on se ett typerät ihmiset muodotaa mielipiteensä niiden ääripäiden mukaan. Aina on ääripäitä ja jos on niin sokee ett antaa sen määritellä mielipiteensä asiasta ni on aika vitun urpo. Joten ihmettele sä niitä ääripään lesboja jotka raakailee ja on bisse ja mies ja heterouden ja ties minkä vihaajia. Sehän on ihan todella fiksuu.

Ja se mitä syntymäheterot ei aina tajuu on ett heterot on ihmeen kiihkeitä siin ettei homoseksuaalit saa samoja oikeuksia kuin heteroilla on, mistä se johtuu? Kuka syntymähetero vois sen kertoo?

Enemmän häiritsee ihmiset, jotka eivät kykene erottamaan keskustelua yleisellä tasolla ja aggressiivista henkilökohtaisuuksiin menemistä. En sanonut, että "kaikki lesbot" ovat sitä tai tätä. Puhuin tietyistä lesboista. Jos jokin ilmiö on suht yleinen, vaikkakaan ei vallitseva, tietyssä ihmisjoukossa, on kai siitäkin voitava puhua? Kuten nyt vaikka siitä, että osa lesboista on miesvihaajia ja biseksuaaleja kohtaan hyvin ahdasmielisiä.

Tämä miesvihamielisyys on tosin tällä palstalla havaittavissa hyvin selvästi, kuten nyt tähänkin ketjuun kirjoittamani kommentin vastaukset osoittavat.

En oikein tajua, miksi keskustellessa pitää haistattaa vittua ja haukkua muita urpoiksi yms. aggressiivista.

• f4ck

Enemmän häiritsee ihmiset, jotka eivät kykene erottamaan keskustelua yleisellä tasolla ja aggressiivista henkilökohtaisuuksiin menemistä. En sanonut, että "kaikki lesbot" ovat sitä tai tätä. Puhuin tietyistä lesboista. Jos jokin ilmiö on suht yleinen, vaikkakaan ei vallitseva, tietyssä ihmisjoukossa, on kai siitäkin voitava puhua? Kuten nyt vaikka siitä, että osa lesboista on miesvihaajia ja biseksuaaleja kohtaan hyvin ahdasmielisiä.

Tämä miesvihamielisyys on tosin tällä palstalla havaittavissa hyvin selvästi, kuten nyt tähänkin ketjuun kirjoittamani kommentin vastaukset osoittavat.

En oikein tajua, miksi keskustellessa pitää haistattaa vittua ja haukkua muita urpoiksi yms. aggressiivista.

joo sä sanoit "Se mikä häiritsee monissa lesboissa on heidän raa'an stereotyyppiset käsityksensä biseksuaaleista" . Miten nää "monet" lesbot siis on raakoja? Ne ei haluu seukkaa bissenaisten kaa omista syistään. Kuulostaa ihan vitun brutaalille, kauheeta syrjimistä, kyllä nää "monet" lesbot on aika suvaitsemattomii ku ei heruta kaikille vaa ite päättää.

Se mitä mä sanoin ett on ihan turhaa selittää lesboille millaista on ku voi rakastua vastakkaiseenki sukupuoleen ett kuinka helvetin valaistu olo siit tulee ku ymmärtää että seksuaalisuutta onki monenmoista. Niinku haloo, joka lesbo on käyny ton ajatuskuvion päässään tuhannet kerran, sen miten monenlaisia voi ihmisii ja seksuaalisuuksia olla. Mee saarnaa toi heteroille jotka edelleen olettaa että jokainen on hetero tai pitäisi olla.

Se ett mä puhun esim näin ei ole mitää agresiivista, joskus voisit käydä muilla palstoilla katsomassa mikä on agressiivista kirjoitteluu, tää ei sitä oo. Se ett sä et tajuu, sen mä olen kans tajunnu. Siin ollaa samaa mieltä.

• tietäjä väinämöinen
        f4ck kirjoitti:

joo sä sanoit "Se mikä häiritsee monissa lesboissa on heidän raa'an stereotyyppiset käsityksensä biseksuaaleista" . Miten nää "monet" lesbot siis on raakoja? Ne ei haluu seukkaa bissenaisten kaa omista syistään. Kuulostaa ihan vitun brutaalille, kauheeta syrjimistä, kyllä nää "monet" lesbot on aika suvaitsemattomii ku ei heruta kaikille vaa ite päättää.

Se mitä mä sanoin ett on ihan turhaa selittää lesboille millaista on ku voi rakastua vastakkaiseenki sukupuoleen ett kuinka helvetin valaistu olo siit tulee ku ymmärtää että seksuaalisuutta onki monenmoista. Niinku haloo, joka lesbo on käyny ton ajatuskuvion päässään tuhannet kerran, sen miten monenlaisia voi ihmisii ja seksuaalisuuksia olla. Mee saarnaa toi heteroille jotka edelleen olettaa että jokainen on hetero tai pitäisi olla.

Se ett mä puhun esim näin ei ole mitää agresiivista, joskus voisit käydä muilla palstoilla katsomassa mikä on agressiivista kirjoitteluu, tää ei sitä oo. Se ett sä et tajuu, sen mä olen kans tajunnu. Siin ollaa samaa mieltä.

Olen myös ollut havaitsevinani, ettei sun paksuun kalloosi uppoa mikään. Harvinaislaatuisen töykeä öykkäri.

Teet ihan ihmeellisiä olettamuksia sanoistani. En ole puhunut mitään seurustelusta. Ainoastaan siitä, että monet lesbot suhtautuvat kokemukseni mukaan vähätellen biseksuaaleihin, kuten sinäkin näytät tekevän, ja tuntuvat joskus ajattelevan, ettei biseksuaalius ole oilea seksuaalisuuden muoto lainkaan, vaan että on vain homoutta ja heteroutta ja biseksuaalit eivät vain ole "päättäneet" kumpia ovat. Ei biseksuaali valitse suuntautumistaan yhtään sen enempää kuin homot tai heterot. Eikä biseksuaalius ole myöskään jotain homouden ja heterouden välissä, vaan jotain täysin näiden ääripäiden ulkopuolella olevaa.

• f4ck

Olen myös ollut havaitsevinani, ettei sun paksuun kalloosi uppoa mikään. Harvinaislaatuisen töykeä öykkäri.

Teet ihan ihmeellisiä olettamuksia sanoistani. En ole puhunut mitään seurustelusta. Ainoastaan siitä, että monet lesbot suhtautuvat kokemukseni mukaan vähätellen biseksuaaleihin, kuten sinäkin näytät tekevän, ja tuntuvat joskus ajattelevan, ettei biseksuaalius ole oilea seksuaalisuuden muoto lainkaan, vaan että on vain homoutta ja heteroutta ja biseksuaalit eivät vain ole "päättäneet" kumpia ovat. Ei biseksuaali valitse suuntautumistaan yhtään sen enempää kuin homot tai heterot. Eikä biseksuaalius ole myöskään jotain homouden ja heterouden välissä, vaan jotain täysin näiden ääripäiden ulkopuolella olevaa.

En mä usko että lesboilla on todellakaa mitää vastaväitettä siihen ett onko bisseys oikea seksuaalisuuden muoto vai ei. Ei se ole ongelma, vaa se että jokainen ihminen saa valita kenen kanssa haluaa ja mitä, ja saattaa olla että bisset ei ole aina ihan suurimassa huudossa lesbojen keskuudessa ja sen sä käännät sellaiseksi ett m lesbot ei hyväksy bisseä seksuaalisena muotona. Sä puhut ku joku naapurin ämmä toisen naapurin asioista. Jos sulla on antaa jotai esimerkkejä ettei lesbot pidä bisseyttä seksuaalisena muotona ni anna tulla, mut sä käännät sen ettei moni lesbo halua bissen kanssa mitää vakavampaa kääntää ihan joksikin suvaitsevaisuudettomaksi. Se on perseestä.

• tietäjä
        f4ck kirjoitti:

En mä usko että lesboilla on todellakaa mitää vastaväitettä siihen ett onko bisseys oikea seksuaalisuuden muoto vai ei. Ei se ole ongelma, vaa se että jokainen ihminen saa valita kenen kanssa haluaa ja mitä, ja saattaa olla että bisset ei ole aina ihan suurimassa huudossa lesbojen keskuudessa ja sen sä käännät sellaiseksi ett m lesbot ei hyväksy bisseä seksuaalisena muotona. Sä puhut ku joku naapurin ämmä toisen naapurin asioista. Jos sulla on antaa jotai esimerkkejä ettei lesbot pidä bisseyttä seksuaalisena muotona ni anna tulla, mut sä käännät sen ettei moni lesbo halua bissen kanssa mitää vakavampaa kääntää ihan joksikin suvaitsevaisuudettomaksi. Se on perseestä.

Lakkaa nyt lapsi esittämästä kovista. Mä en ole puhunut seurusteluasioista sanaakaan, etkö vittu tajua sitä? Totta kai jokainen valitsee kenet haluaa, ja voin sanoa, etteivät lesbot aina ole niin huudossa biseksuaalien keskuudessakaan.

No, konkreettisia esimerkkejä on vaikka kuinka: olen monen lesbon suusta kuullut ihan suorin sanoin, että biseksuaalisuutta ei ole olemassa, vaan että bi:t eivät ole vain vielä hyväksyneet homouttaan.

Pitikin taas mennä ruokkimaan trollia, perkele.

• f4ck
        tietäjä kirjoitti:

Lakkaa nyt lapsi esittämästä kovista. Mä en ole puhunut seurusteluasioista sanaakaan, etkö vittu tajua sitä? Totta kai jokainen valitsee kenet haluaa, ja voin sanoa, etteivät lesbot aina ole niin huudossa biseksuaalien keskuudessakaan.

No, konkreettisia esimerkkejä on vaikka kuinka: olen monen lesbon suusta kuullut ihan suorin sanoin, että biseksuaalisuutta ei ole olemassa, vaan että bi:t eivät ole vain vielä hyväksyneet homouttaan.

Pitikin taas mennä ruokkimaan trollia, perkele.

mä kertaan, mä en ole ikinä kuullu yhdenkään lesbon sanovan ettei bisseys ole yksi seksuaalisuuden muodoista, se on ihme kyllä koska mulla on kuitenki lesboja kavereina aika paljon ja tuttuina sitäkin enemmän. Kukaan ei koskaan ole sanonu bisseydestä muuta kuin ehkä sen että eivät halua mitään seurustelukuvoita bissen kanssa. Siksi mä sanon etten ole ihan samaa mieltä sun kanssa siitä että monet lesbot, niin kuin sä asian ilmaisit, ovat sitä mieltä ettei bisseys ole yksi seksuaalisista muodoista.

Onko tällä palstallakaa kukaa sanonu ettei se ole seksuaalisuuden muoto?

• les_
        f4ck kirjoitti:

mä kertaan, mä en ole ikinä kuullu yhdenkään lesbon sanovan ettei bisseys ole yksi seksuaalisuuden muodoista, se on ihme kyllä koska mulla on kuitenki lesboja kavereina aika paljon ja tuttuina sitäkin enemmän. Kukaan ei koskaan ole sanonu bisseydestä muuta kuin ehkä sen että eivät halua mitään seurustelukuvoita bissen kanssa. Siksi mä sanon etten ole ihan samaa mieltä sun kanssa siitä että monet lesbot, niin kuin sä asian ilmaisit, ovat sitä mieltä ettei bisseys ole yksi seksuaalisista muodoista.

Tähän pakko yhtyä: " mä en ole ikinä kuullu yhdenkään lesbon sanovan ettei bisseys ole yksi seksuaalisuuden muodoista"
        Tunnen myös erittäin hyvin kymmeniä lesboja ja satoja silleen tuttavallisesti. Enkä ole koskaan kenenkään kuullut sanovan em. lausetta tai edes mitään sinne päin viittaavaa.
        Se kyllä yleisesti vallitsee lesbojen yhteisössä ettei bi- naiset ole kovinkaan haluttuja kumppaneita seurustelu mielessä.

• les_

Tutkimusten mukaan nisäkkäistä 70% on biseksuaaleja.
        Heteroita 20%
        Homoja 10%
        HUOM. Nisäkkäistä eli tutkimus tehty pää asiallisesti eläinten parissa. Kuitenkin huomioitavaa on se, ettei ihminen eroa muista nisäkkäistä muussakaan, primitiivinen käytös, suhteessa, niin miksi seksuaalisuus olisi poikkeus?
        Ihminen toki korkeamman älykkyys osamäärän omaavana voi piilottaa "primitiivisen käytöksen" mutta ei poistaa. Ne ovat sisäsyntyisiä.
        Joten valta asemassa on biseksuaalit ja tämä on se mikä synnyttää ongelmia eli rasistista käytöstä. Eivät hyväksy itsessään olevaa bi ominaisuutta, siksi hyökkäävät homoja vastaan.
        Perus heterolle ja homolle on ihan yksi lysti kuka hässii ketäkin, kunhan kaikilla on mukavaa

• tietäjä v
        f4ck kirjoitti:

Niin, se on sun kokemuksesi asiasta, eikä se ole sen oikeampi tai väärempi kuin mun kokemukseni. Minä olen kuullut monien lesbojen väittävän, ettei biseksuaalius ole oikea seksuaalisuuden muoto, jolloin kyseessä ei ole mielipidekysymys, vaan fakta: moni lesbo on sanonut niin. Yhtä lailla fakta on, ettet sinä ole kuullut yhdenkään lesbon sanovan niin. Ei mun kokemukseni asiasta kumoa sun kokemustasi, kuten ei sinunkaan kokemuksesi kumoa minun kokemustani. Ja mun kokemukseni mukaan monet lesbot halveksivat biseksuaaleja ja naureskelevat heille pilkallisesti aivan samoin kuin heterotkin.

Faktaa nyt vain on, että on olemassa mukavia lesboja ja kusipäisiä leaboja ihan siinä missä heteroita ja biseksuaaleja ja kaikkia muitakin.

• tietäjä v
        les_ kirjoitti:

Heteroita 20%
        Homoja 10%
        HUOM. Nisäkkäistä eli tutkimus tehty pää asiallisesti eläinten parissa. Kuitenkin huomioitavaa on se, ettei ihminen eroa muista nisäkkäistä muussakaan, primitiivinen käytös, suhteessa, niin miksi seksuaalisuus olisi poikkeus?
        Ihminen toki korkeamman älykkyys osamäärän omaavana voi piilottaa "primitiivisen käytöksen" mutta ei poistaa. Ne ovat sisäsyntyisiä.
        Joten valta asemassa on biseksuaalit ja tämä on se mikä synnyttää ongelmia eli rasistista käytöstä. Eivät hyväksy itsessään olevaa bi ominaisuutta, siksi hyökkäävät homoja vastaan.
        Perus heterolle ja homolle on ihan yksi lysti kuka hässii ketäkin, kunhan kaikilla on mukavaa

Les_: kerrohan vielä, mihin tutkimuksiin viittaat ja mihin pohjaat väitteesi. Kaikkeahan voi väittää "tutkimuksiin" vedoten, mutta se ei vielä tee väitteistä totta.

Tunnetuimpia ihmisen seksuaalisuuksien tutkimuksia on Alfred Kinseyn tutkimukset, joiden mukaan vain pieni osa väestöstä identifioituu biseksuaaliksi, vaikkakin peräti noin 30 prosenttia myönsi kiihottuneensa ainakin kerran samasta sukupuolesta teini-iässä. Kinseyn tutkimukset ovat tosin jo kymmeniä vuosia vanhoja ja niiden metodologia on sittemmin osoitettu vähintäänkin kiistanalaiseksi.

Kaikki modernimmat tutkimukset 1980-luvulta 2000-luvulle osoittavat, että biseksuaaleja ja homoseksuaaleja on huomattavasti vähemmän kuin Kinsey arveli. Tutkimuksia on tehty eri maissa, mutta tulokset ovat olleet jokseenkin samansuuntaisia kaikkialla.

Esimerkiksi Australiassa tehdyn selvityksen mukaan 97,4 prosenttia miehistä ja 97.7 prosenttia naisista todettiin olevan heteroja. Miehistä homoja oli 1,6 prosenttia ja biseksuaaleja vain 0,9 prosenttia. Naisista 0,8 prosenttia oli lesboja ja 1,4 prosenttia biseksuaaleja. Toisin sanoen biseksuaalit olivat kokonaisuutena pienempi seksuaalivähemmistö kuin homoseksuaalit.

Samankaltaisia tuloksia on saatu muun muassa Kanadassa, Tanskassa, Ranskassa ja Isossa-Britanniassa. Niistä voi lukea esimerkiksi täältä: en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_sexual_orientation

Ymmärrän, että jotkut inhoavat biseksuaaleja niin paljon, että kehittelevät kaiken maailman mielikuvituksellisia teorioita siitä, miten heteroiden homovihamielisyys olisikin biseksuaalien syytä, mutta pitäydytäänpä todellisuudessa.

Mun pointtini on koko ajan ollut se, että minusta seksuaalivähemmistöjen on typerää kinastella keskenään ja olla toisiaan kohtaan aggressiivisia ja ahdasmielisiä, kun kuitenkin se heterokulttuuriin pohjautuva yhteiskunta on se sortomekanismi, joka tekee meidän kaikkien elämöstä ahtaampaa - myös heteroiden.

• f4ck
        tietäjä v kirjoitti:

Les_: kerrohan vielä, mihin tutkimuksiin viittaat ja mihin pohjaat väitteesi. Kaikkeahan voi väittää "tutkimuksiin" vedoten, mutta se ei vielä tee väitteistä totta.

Tunnetuimpia ihmisen seksuaalisuuksien tutkimuksia on Alfred Kinseyn tutkimukset, joiden mukaan vain pieni osa väestöstä identifioituu biseksuaaliksi, vaikkakin peräti noin 30 prosenttia myönsi kiihottuneensa ainakin kerran samasta sukupuolesta teini-iässä. Kinseyn tutkimukset ovat tosin jo kymmeniä vuosia vanhoja ja niiden metodologia on sittemmin osoitettu vähintäänkin kiistanalaiseksi.

Kaikki modernimmat tutkimukset 1980-luvulta 2000-luvulle osoittavat, että biseksuaaleja ja homoseksuaaleja on huomattavasti vähemmän kuin Kinsey arveli. Tutkimuksia on tehty eri maissa, mutta tulokset ovat olleet jokseenkin samansuuntaisia kaikkialla.

Esimerkiksi Australiassa tehdyn selvityksen mukaan 97,4 prosenttia miehistä ja 97.7 prosenttia naisista todettiin olevan heteroja. Miehistä homoja oli 1,6 prosenttia ja biseksuaaleja vain 0,9 prosenttia. Naisista 0,8 prosenttia oli lesboja ja 1,4 prosenttia biseksuaaleja. Toisin sanoen biseksuaalit olivat kokonaisuutena pienempi seksuaalivähemmistö kuin homoseksuaalit.

Samankaltaisia tuloksia on saatu muun muassa Kanadassa, Tanskassa, Ranskassa ja Isossa-Britanniassa. Niistä voi lukea esimerkiksi täältä: en.m.wikipedia.org/wiki/Demographics_of_sexual_orientation

Ymmärrän, että jotkut inhoavat biseksuaaleja niin paljon, että kehittelevät kaiken maailman mielikuvituksellisia teorioita siitä, miten heteroiden homovihamielisyys olisikin biseksuaalien syytä, mutta pitäydytäänpä todellisuudessa.

Mun pointtini on koko ajan ollut se, että minusta seksuaalivähemmistöjen on typerää kinastella keskenään ja olla toisiaan kohtaan aggressiivisia ja ahdasmielisiä, kun kuitenkin se heterokulttuuriin pohjautuva yhteiskunta on se sortomekanismi, joka tekee meidän kaikkien elämöstä ahtaampaa - myös heteroiden.

miks sä sitten tuut selittää jotai ett lesbot ei hyväksy bisseyttä yhtenä seksuaalisena muotona jos sä loppupeleissä haluat kuitenki jeesustella ja saattaa kaiken kansan yhteen? Nyt on sitte jo faktaa ett on olemassa kusipäisii ihmisii nii heterois kuin homoissaki, kyl sä oot aika fiksu, haluuksä vielä puhuu faktoista lisää?

Sä nyt vaa kuulostat sille mille kuulostaa ihminen ku se haluaa vaa polkupyörällä ajella vedessä, täysin kahjolle. Vai kumoaako tää mielipide sun mielipiteen vai kenenkään mielipide ei kumoa mitään ku sunki mielipide on faktaa jos muidenki. Eihä se niin mee ett kaikkien mielipide on saman arvoinen ja totuudenmukainen. Ehkä sun siellä mielikuvitusmaailmassa.

Miten paljon sä olitkaa lesbo tai bi?

Mäpä kerron sulle jotain, se että on homoseksuaali ei tarkoita ett rakastaa kaikkii eikä ett vihaa kaikkii eikä ett haluaa kaikkii mitä nyt homot haluaa. Mä arvostan yksilöitä ihan erilailla tai en ollenkaan, mä en rakasta kaikkia homoseksuaaleja eikä mun tarvikkaan. Kun mulla on mahdollisuus auttaa homoja mä teen sen aina, kun mä voin vaikuttaa homojen asioiden tasavertaistamiseen heteroiden kanssa mä teen sen aina. Mä olen kyllästyny tohon asetelmaan ett meille tullaa itkee miten meidän tulee rakastaa toisiamme ja kaikkia ku me vaaditaan sitä muiltaki ja miten meidän pitää nuolla heteroiden persettä ett ne voi meidät hyväksyy. Ihan ku mun homma ois täällä miellyttää kaikkii ett mulla ois oikeus olla mikä olen ja oikeus samoihin asioihin kuin heteroilla.

Sun mielestä homoseksuaalien on typerää kinastella keskenää, mitä vittua, siis luuleksä meitä joksikin enkelikuoroksi joka on tullu maan päälle levittämää rakkautta? Sen jälkimmäinen osa kyl ei kuulosta pahalle, mut jotain rajaa tollaiseen asenteeseen ett meidän täs tulee olla yli-ihmisii.

Säkin oot tullu lesbopalstalle itkee miten moni lesbo sun kuuleman mukaan ei pidä bisseyttä yhtenä seksuaalisena muotona, olet ihan monen kuullut ihan niin sanovan. No sittenhän se on fakta joo ja iso epäkohta. Mut musta toi kuulostaa vähän ku hakkais nuppineulalla mannerjäätä ja sanois että jotain isoa on tekeillä. Mä voisin jotenki ymmärtää sun pointin ett sua ihmetyttää miks lesbot ei pidä bisseyttä homoutena mut ku mä en ikinä ole koko lesboelämäni törmänny moiseen. Siksi mä luulen ett sä vaa halua ett joku kattois sun nuppineulaa, sua ja sanois ett hyvä kun jaksat tehdä tärkeetä duunii, vaik mitää merkitystä sill ei ole mihinkää suuntaan.

• les_
        tietäjä v kirjoitti:

Luitko viestin?
        En kirjoittanut ihmisiin kohdistuvista tutkimuksista vaan eläimiin. Näitä tutkimuksia on satoja, nettikin täynnä.
        Ihminen on siinä mielessä mielenkiintoinen nisäkäs että osaa valehdella. Eläimet eivät osaa ja siksi sieltä tuleva tutkimus tulos lähempänä totuutta. Koska kyseessä primitiivinen tekeminen/ toteuttaminen.
        "Ymmärrän, että jotkut inhoavat biseksuaaleja niin paljon, että kehittelevät kaiken maailman mielikuvituksellisia teorioita siitä, miten heteroiden homovihamielisyys olisikin biseksuaalien syytä, mutta pitäydytäänpä todellisuudessa."
        Fakta, seurustelen bi naisen kanssa. joten en vihaan biseksuaaleja.
        Ei biseksuaalit aiheuta homo vihaan vaan heterot jotka eivät hyväksy bi ominaisuuksia itsessään. Tuossa on vissi ero siihen että olisin sanonut että biseksuaalit aiheuttavat sekaannusta/ vihaa.
        Vielä kerran EI Biseksuaalit aiheuta vihaa, vaan heterot jotka eivät hyväksy itsessään olevaa BI ominaisuutta.
        Ymmärsiväthän nyt kaikki :)

• les_
        tietäjä v kirjoitti:

Niin, se on sun kokemuksesi asiasta, eikä se ole sen oikeampi tai väärempi kuin mun kokemukseni. Minä olen kuullut monien lesbojen väittävän, ettei biseksuaalius ole oikea seksuaalisuuden muoto, jolloin kyseessä ei ole mielipidekysymys, vaan fakta: moni lesbo on sanonut niin. Yhtä lailla fakta on, ettet sinä ole kuullut yhdenkään lesbon sanovan niin. Ei mun kokemukseni asiasta kumoa sun kokemustasi, kuten ei sinunkaan kokemuksesi kumoa minun kokemustani. Ja mun kokemukseni mukaan monet lesbot halveksivat biseksuaaleja ja naureskelevat heille pilkallisesti aivan samoin kuin heterotkin.

Faktaa nyt vain on, että on olemassa mukavia lesboja ja kusipäisiä leaboja ihan siinä missä heteroita ja biseksuaaleja ja kaikkia muitakin.

Nyt kysyn: kuinka monta lesboa sinä tunnet? Ja ovathan he todellakin lesboja, eivätkä myöhäis heränneitä, jotka muuttuivat lesboiksi jätettyään miehet
        Samaten olihan kyseessä varmasti heteroita, eikä bi?
        Koska yksi totaalinen fakta on:
        syntymä lesbo Ei yksinkertaisesti pysty olemaan miehen kanssa. Minä oksennan, kun edes kuvittelen suutelevani miestä.
        Jokainen nainen joka on ollut myös miehen kanssa on bi ei lesbo.

Loppu lauseesi nyt oli hiukan hölmö.

• tietäjä v
        les_ kirjoitti:

Luitko viestin?
        En kirjoittanut ihmisiin kohdistuvista tutkimuksista vaan eläimiin. Näitä tutkimuksia on satoja, nettikin täynnä.
        Ihminen on siinä mielessä mielenkiintoinen nisäkäs että osaa valehdella. Eläimet eivät osaa ja siksi sieltä tuleva tutkimus tulos lähempänä totuutta. Koska kyseessä primitiivinen tekeminen/ toteuttaminen.
        "Ymmärrän, että jotkut inhoavat biseksuaaleja niin paljon, että kehittelevät kaiken maailman mielikuvituksellisia teorioita siitä, miten heteroiden homovihamielisyys olisikin biseksuaalien syytä, mutta pitäydytäänpä todellisuudessa."
        Ei biseksuaalit aiheuta homo vihaan vaan heterot jotka eivät hyväksy bi ominaisuuksia itsessään. Tuossa on vissi ero siihen että olisin sanonut että biseksuaalit aiheuttavat sekaannusta/ vihaa.
        Vielä kerran EI Biseksuaalit aiheuta vihaa, vaan heterot jotka eivät hyväksy itsessään olevaa BI ominaisuutta.

Ei se inttämällä muutu todeksi. Et edelleenkään ole viitannut yhteenkään tutkimukseen, joten sun väitteesi tueksi ei ole muuta kuin tyhjää ennakkoluuloa. Laita yksikin lähdeviite, niin sanoillasi on enemmän painoarvoa.

Toisekseen ihmisiä ja muita eläimiä ei voi verrata keskenään sen enempää kuin kaikkia nisäkäslajeja voi verrata keskenään. Saukko ei käyttäydy samoin kuin tiikeri, eikä ihminen samoin kuin elefantti. Se sun 70 prosentin väitteesi on täyttä huuhaata.

Toisekseen, sanoissasi on paha ristiriita. Väität että ihmisistä 70 prosenttia on biseksuaaleja. Samalla kuitenkin väität että homoja sortavat "heterot jotka eivät hyväksy bi-ominaisuuksiaan". Jos heissä on bi-ominaisuuksia, eivät he silloin ole heteroita. Kumpaa siis tarkoitat: että homoja sortavat se 20 prosenttia "tosiheteroita" vai se 70 prosenttia joita väität biseksuaaleiksi?

• Yöllä nukkuva
        les_ kirjoitti:

Heteroita 20%
        Homoja 10%

Delfiinit ovat ihmisiä älykkäämpiä ja silti eivät piilota primitiivisyyttään. Primitiivisen käytöksen piilottaminen on enemmän opittua käytöstä johon vaikuttaa asenteet, normit, kulttuuri jne. Ihminen käyttää älykkyyttään näiden asioiden oppimiseen ja niiden kautta opittu käyttäytymismalli säätelee primitiivistä käytöstä enemmän kuin äo.

• 11+6
        Yöllä nukkuva kirjoitti:

Delfiinit ovat ihmisiä älykkäämpiä ja silti eivät piilota primitiivisyyttään. Primitiivisen käytöksen piilottaminen on enemmän opittua käytöstä johon vaikuttaa asenteet, normit, kulttuuri jne. Ihminen käyttää älykkyyttään näiden asioiden oppimiseen ja niiden kautta opittu käyttäytymismalli säätelee primitiivistä käytöstä enemmän kuin äo.

Tota, millä perusteella delfiinit ovat ihmistä älykkäämpiä? Aivojen koon perusteella?
        Aivojen koko kyllä korreloi älykkyyden kanssa, mutta ei täysin yksiselitteisen suoraan.

• Yöllä nukkuva
        les_ kirjoitti:

Luitko viestin?

Tutkimusten mukaan on eläimiä jotka valehtelee, varsinkin tiukan paikan tullen.

• Yöllä nukkuva
        11+6 kirjoitti:

Tota, millä perusteella delfiinit ovat ihmistä älykkäämpiä? Aivojen koon perusteella?
        Aivojen koko kyllä korreloi älykkyyden kanssa, mutta ei täysin yksiselitteisen suoraan.

Delfiinien aivojen rakenne on erilainen kuin ihmisellä. Delfiinit eivät nuku vaan lepuuttavat aivolohkojaan näin ollen delfiinien aivokapasiteetti on optimaalisemmin käytössä. Aivojen optimaalinen toiminta on enemmän korreloiva tekijä kuin niiden koko.
        Monilla ihmisillä on omahyväisesti taipumusta ajatella, että olemme älykkäämpiä kuin monet muut eläimet mutta olemme niin tyhmiä, että emme edes ymmärrä mitä koira haukkuessaan sanoo mutta koira oppii ymmärtämään yksinkertaista puhetta.

• les_
        tietäjä v kirjoitti:

Against Nature? –An exhibition on animal homosexuality. Oslon yliopisto.

Braithwaite, L.W.: Ecological studies of the black swan, III. Behaviour and social organization. Australian Wildlife Research 8 (sivut 135 – 146), 1981.

Judson, Olivia: Tohtori Tatjanan seksineuvoja koko luomakunnalle. Tammi, 2005.

MacFarlane, Geoff R., ym.: Homosexual behaviour in birds: frequency of expression is related to parental care disparity between the sexes. Animal Behaviour 80 (sivut 375 – 390), 2010.

heterot jotka eivät hyväksy bi-ominaisuuksiaan". Jos heissä on bi-ominaisuuksia, eivät he silloin ole heteroita. Kumpaa siis tarkoitat: että homoja sortavat se 20 prosenttia "tosiheteroita" vai se 70 prosenttia joita väität biseksuaaleiksi? "

Olisi siis pitänyt kirjoittaa: biseksuaalit jotka esittävät olevansa heteroita vaikka ovatkin biseksuaaleja haukkuvat paljastumisen pelosta homoja.
        Yleensäkin henkilöt joilla vaikeuksia oman seksuaalisuuden kanssa, mollaavat/ haukkuvat muita.

• delfinobel
        Yöllä nukkuva kirjoitti:

Delfiinien aivojen rakenne on erilainen kuin ihmisellä. Delfiinit eivät nuku vaan lepuuttavat aivolohkojaan näin ollen delfiinien aivokapasiteetti on optimaalisemmin käytössä. Aivojen optimaalinen toiminta on enemmän korreloiva tekijä kuin niiden koko.
        Monilla ihmisillä on omahyväisesti taipumusta ajatella, että olemme älykkäämpiä kuin monet muut eläimet mutta olemme niin tyhmiä, että emme edes ymmärrä mitä koira haukkuessaan sanoo mutta koira oppii ymmärtämään yksinkertaista puhetta.

Delfiinit ovat perin arvostettuja tekijöitä tiedepiireissä.

• tietäjä v
        les_ kirjoitti:

Against Nature? –An exhibition on animal homosexuality. Oslon yliopisto.

Braithwaite, L.W.: Ecological studies of the black swan, III. Behaviour and social organization. Australian Wildlife Research 8 (sivut 135 – 146), 1981.

Judson, Olivia: Tohtori Tatjanan seksineuvoja koko luomakunnalle. Tammi, 2005.

MacFarlane, Geoff R., ym.: Homosexual behaviour in birds: frequency of expression is related to parental care disparity between the sexes. Animal Behaviour 80 (sivut 375 – 390), 2010.

heterot jotka eivät hyväksy bi-ominaisuuksiaan". Jos heissä on bi-ominaisuuksia, eivät he silloin ole heteroita. Kumpaa siis tarkoitat: että homoja sortavat se 20 prosenttia "tosiheteroita" vai se 70 prosenttia joita väität biseksuaaleiksi? "

Olisi siis pitänyt kirjoittaa: biseksuaalit jotka esittävät olevansa heteroita vaikka ovatkin biseksuaaleja haukkuvat paljastumisen pelosta homoja.
        Yleensäkin henkilöt joilla vaikeuksia oman seksuaalisuuden kanssa, mollaavat/ haukkuvat muita.

Ensimmäinen lähde ei ole tutkimus, eikä siinä mainita minkäänlaisia tilastotietoja eläinten biseksuaalisuudesta. Jälkimmäisistä lähteistä kuulisin mielelläni sitaatteja väitteidesi tueksi. Sanoit myös, että netti on täynnä tutkimuksia väitteidesi tueksi, joten linkittäisitkö niihin?

Ja tämä lainauksesi:

" Olisi siis pitänyt kirjoittaa: biseksuaalit jotka esittävät olevansa
        heteroita vaikka ovatkin biseksuaaleja haukkuvat paljastumisen pelosta
        homoja."

Yritä nyt päättää, mitä tarkoitat. Ensin sanoit, että et syytä biseksuaaleja homoihin kohdistuvasta syrjinnästä ja nyt sanot, että sittenkin syytät biseksuaaleja siitä. Et tunnu oikein itsekään tietävän, mitä haluat sanoa.

Ja väitteesi, että enemmistö maailman ihmisistä olisi biseksuaaleja, on täysin järjetön ja edelleen ilman minkäänlaista todistusaineistoa muuta kuin omat luulosi. Todista väite, muuten siihen ei voi uskoa.

Eikä eläinten käytöstä voi suoraan verrata ihmiseen, ei millään. Jotkut nisäkkäät syövät poikasensa, ja se jos mikä primitiivinen impulssi. Oletan, että kuvittelet ihmisillä olevan myös haluja syödä lapsiaan.

• tietäjä v
        les_ kirjoitti:

Nyt kysyn: kuinka monta lesboa sinä tunnet? Ja ovathan he todellakin lesboja, eivätkä myöhäis heränneitä, jotka muuttuivat lesboiksi jätettyään miehet
        syntymä lesbo Ei yksinkertaisesti pysty olemaan miehen kanssa. Minä oksennan, kun edes kuvittelen suutelevani miestä.

Les_ tässä juuri todistaa aiemmin esittämäni asian, joka joissain lesboissa häiritsee: että osa heistä on kuin kiihkouskovaisia hihhuleita, jotka yrittävät määritellä muiden puolesta, kuka on "tosiuskovainen" eli "oikea" lesbo ja kuka ei. Oksettavaa ahdasmielisyyttä ja pätemisen tarvetta. Kunnon Hitler-meininkiä.

Lesboja ovat muutkin kuin "syntymälesbot" joilla ei ole yhtään mieskokemuksia. Seksuaali-identiteetti on sisäinen kokemus, jots ulkopuoliset eivät voi määritellä. Jos joku kokee olevansa lesbo 40 vuoden miessuhteen jälkeen, hän on yhtä "oikea" lesbo kuin sellainen, joka on ollut vain naisten kanssa. Aivan samaan tapaan kuin 40 vuotta naisen kanssa elänyt nainen, joka päätyykin suhteeseen miehen kanssa, on muuttunut heteroksi jos hän kokee muuttuneensa heteroksi.

Jos ette tajua, että kullakin yksilöllä on oikeus ITSE määritellä oma seksuaali-identiteettinsä, olette ahdasmielisempiä kuin homoja vihaavat kiihkouskovaiset.

• f4ck
        tietäjä v kirjoitti:

Ensimmäinen lähde ei ole tutkimus, eikä siinä mainita minkäänlaisia tilastotietoja eläinten biseksuaalisuudesta. Jälkimmäisistä lähteistä kuulisin mielelläni sitaatteja väitteidesi tueksi. Sanoit myös, että netti on täynnä tutkimuksia väitteidesi tueksi, joten linkittäisitkö niihin?

Ja tämä lainauksesi:

homoja."

Yritä nyt päättää, mitä tarkoitat. Ensin sanoit, että et syytä biseksuaaleja homoihin kohdistuvasta syrjinnästä ja nyt sanot, että sittenkin syytät biseksuaaleja siitä. Et tunnu oikein itsekään tietävän, mitä haluat sanoa.

Ja väitteesi, että enemmistö maailman ihmisistä olisi biseksuaaleja, on täysin järjetön ja edelleen ilman minkäänlaista todistusaineistoa muuta kuin omat luulosi. Todista väite, muuten siihen ei voi uskoa.

Eikä eläinten käytöstä voi suoraan verrata ihmiseen, ei millään. Jotkut nisäkkäät syövät poikasensa, ja se jos mikä primitiivinen impulssi. Oletan, että kuvittelet ihmisillä olevan myös haluja syödä lapsiaan.

sun logiikalla sehän on todistettu kun on kuullu muutaman niin sanovan.

• les_
        tietäjä v kirjoitti:

Ja tämä lainauksesi:

homoja."

Et ole vastannut oletko lesbo, joten oletan ettet ole. Näin ollen sinä elät toisten sanomisten varassa, oma kohtailen kokemus sinulla nolla.
        Silti lähdet väittämään mitä lesbot tuntee ja sanoo. Mahdollisten parin lesbo kontaktisi kautta.
        Joten katson olevani paremmalla pohjalla väitteeni kanssa kuin sinä. Noita tutkimuksia on pilvin pimein en vaan löydä sitä mihin suoraan viittaan.
        Toiseksi, ho hoijaa. Missä sanoin että ihminen kaikissa tekemisissään olisi samanlainen kuin eläimet?
        Seksuaalisuus nyt vaan on ihmisessä niin syvällä sisimmässä ja todettu primitiiviseksi toiminnaksi. Aivan kuten ihminen vaaran uhatessa juoksee automaattisesti karkuun, ellei ole yksilö tasolla opettelut jäämään paikalleen.
        Joten jollet muuta keksi, voisit vaihtaa aihetta tai siirtyä toisaalle.
        Minä en sinun kanssa ala jankkaamaan asiasta, josta et oikeasti tiedä yhtään mitään. Kirjoista ja kavereiden kertomuksista, kun ei lesboksi tulla.

• tietäjä v
        les_ kirjoitti:

Et ole vastannut oletko lesbo, joten oletan ettet ole. Näin ollen sinä elät toisten sanomisten varassa, oma kohtailen kokemus sinulla nolla.
        Silti lähdet väittämään mitä lesbot tuntee ja sanoo. Mahdollisten parin lesbo kontaktisi kautta.
        Joten katson olevani paremmalla pohjalla väitteeni kanssa kuin sinä. Noita tutkimuksia on pilvin pimein en vaan löydä sitä mihin suoraan viittaan.
        Toiseksi, ho hoijaa. Missä sanoin että ihminen kaikissa tekemisissään olisi samanlainen kuin eläimet?
        Seksuaalisuus nyt vaan on ihmisessä niin syvällä sisimmässä ja todettu primitiiviseksi toiminnaksi. Aivan kuten ihminen vaaran uhatessa juoksee automaattisesti karkuun, ellei ole yksilö tasolla opettelut jäämään paikalleen.
        Joten jollet muuta keksi, voisit vaihtaa aihetta tai siirtyä toisaalle.
        Minä en sinun kanssa ala jankkaamaan asiasta, josta et oikeasti tiedä yhtään mitään. Kirjoista ja kavereiden kertomuksista, kun ei lesboksi tulla.

Ei niin, eikä yhden lesbon kokemus omasta elämästään ja seksuaali-identiteetistään ole yhtä kuin kaikkien lesbojen kokemus. Se näyttää sulta unohtuneen, kun yleistät omat kokemuksesi universaaleiksi.

Pidä sinä sitten vain omat seksistiset ja syrjivät kategoriasi "tosilesboista" ja "vääristä lesboista", en minäkään suvaitsemattomien paskiaisten kanssa jaksa jankata.

• Ikäloppu s.lesbo
        les_ kirjoitti:

Pakko kommentoida tähän, et olen nuorempana yrittänyt olla miesten kanssa ja mennyt jopa naimisiin ja saanut 2 lastakin. Mutta aina kun oon miehen antanut nussia niin oon jotenki pystyny siihen sillä et oon kuvitellut siihen tilanteeseen miehen paikalle naisen.
        Ja nyt siis kyllä oon sitä mieltä et oon syntymälesbo.
        Hyväksyin asian vasta aikuisena.
        Mutta kun silloin miun nuoruudessa ja etenkin maaseudun syrjäkylillä en ees tietäny lesboutta olevan olemassakaan.
        Ihmettelin vaan et miks ei miehet kiinnosta.
        Ja kun on ollu olemassa oletus että naisen kuuluu tykätä miehestä ja miehen kuuluu tykätä naisesta.

• Hyvää matkaa
        tietäjä v kirjoitti:

Ei niin, eikä yhden lesbon kokemus omasta elämästään ja seksuaali-identiteetistään ole yhtä kuin kaikkien lesbojen kokemus. Se näyttää sulta unohtuneen, kun yleistät omat kokemuksesi universaaleiksi.

Pidä sinä sitten vain omat seksistiset ja syrjivät kategoriasi "tosilesboista" ja "vääristä lesboista", en minäkään suvaitsemattomien paskiaisten kanssa jaksa jankata.

Turha sun jätkä on haukkua ketään suvaitsemattomaks paskaks. Mikä sä oikein luulet olevas? Ehkä sulle löytys myötämielisempää seuraa bi-jätkien palstalta.

• tietäjä v
        Hyvää matkaa kirjoitti:

Turha sun jätkä on haukkua ketään suvaitsemattomaks paskaks. Mikä sä oikein luulet olevas? Ehkä sulle löytys myötämielisempää seuraa bi-jätkien palstalta.

Suvaitsematonta ihmistä on ihan oikeutettua sanoa suvaitsemattomaksi. Piste. Joka väittää joitain "vääriksi" lesboiksi ja toisia "oikeiksi" lesboiksi, on suvaitsematon. Se ei ole haukkumista, vaan tosiasian huomioimista.

Mutta ehkä teillä "tosilesboilla" on sitten mielestänne etuoikeus määritellä muidenkin puolesta, kuka on lesbo ja kuka ei.

P.S. Minä olen translesbo eli miehen ruumiiseen syntynyt nainen, joka on lesbo. Mutta sellaistahan ei teidän ahdasmielisten paskiaisten mielestä ole olemassakaan, tai ainakaan sellainen ei ole "oikea" lesbo. Natsit.

• tietäjä v
        Ikäloppu s.lesbo kirjoitti:

Pakko kommentoida tähän, et olen nuorempana yrittänyt olla miesten kanssa ja mennyt jopa naimisiin ja saanut 2 lastakin. Mutta aina kun oon miehen antanut nussia niin oon jotenki pystyny siihen sillä et oon kuvitellut siihen tilanteeseen miehen paikalle naisen.
        Mutta kun silloin miun nuoruudessa ja etenkin maaseudun syrjäkylillä en ees tietäny lesboutta olevan olemassakaan.
        Ja kun on ollu olemassa oletus että naisen kuuluu tykätä miehestä ja miehen kuuluu tykätä naisesta.

Ja valitettavasi les_:n kaltaiset fasistit ovat sitä mieltä, että sinä et ole lesbo, koska olet ollut miehen kanssa. Sori vaan, sua ei hyväksytä, olet feikki.

Siis ahdasmielisten "tosilesbojen" mielestä. Minusta olet lesbo, kun olet sen hyväksynyt. Ja hyvä, että olet hyväksynyt. Itsekin löysin oman bi-/lesbo-transidentiteettini vasta aikuisemmalla iällä. Sitä ennen elin heteromiehenä heterosuhteessa. Kun en tiennyt, että muuta voisi edes olla.

Hyväksytään itsemme ja annetaan muiden elää ahtaiden kriteeriensä mukaan.

• f4ck
        tietäjä v kirjoitti:

Suvaitsematonta ihmistä on ihan oikeutettua sanoa suvaitsemattomaksi. Piste. Joka väittää joitain "vääriksi" lesboiksi ja toisia "oikeiksi" lesboiksi, on suvaitsematon. Se ei ole haukkumista, vaan tosiasian huomioimista.

Mutta ehkä teillä "tosilesboilla" on sitten mielestänne etuoikeus määritellä muidenkin puolesta, kuka on lesbo ja kuka ei.

P.S. Minä olen translesbo eli miehen ruumiiseen syntynyt nainen, joka on lesbo. Mutta sellaistahan ei teidän ahdasmielisten paskiaisten mielestä ole olemassakaan, tai ainakaan sellainen ei ole "oikea" lesbo. Natsit.

kai sä ymmärrät ett kukaa tässäkää keskustelussa ei ole käyttäytynyt mitenkään miten kuvailet ja että natsiksi nimittely alkaa olla niillä rajoilla ett asian voisi viedä eteenpäinki.
        Sä siis olet katkera jostain? Mä en usko ett sä pääset kauheesti eteenpäin asiassas ku purat sitä ahdistustas noin. Tässä koko ketjussa ei kukaa ole paasannu oikeista eikä väärist lesboista, sä olet vaa liian katkera jostai ett nyt näkisit asiaa muuten ku miten haluat nähdä.

Se on sääli ett sulla on varmaa sattunu sydämee oikee huolella ja luulet ett tollainen asennoitumine sitte auttaa. Mielummi aloita sä se hyväksyminen ett kaikki ei sua voi rakastaa eikä hyväksyy, siksi se ett ite on vahvasti omilla jaloillaa ja rakastaa itteään sellaisena ku on, auttaa monesta asiasta yli.

Joten ennen ku sä alat etsii itelles natsittelulla lisää ongelmia, ni anna jo anteeksi sille joka sua satutti ja itelles että välitit. Erilaisuus on hieno asia ja kukaan tässäkää ketjus ei sitä millää lailla kiellä.

Koitahan päästä eteenpäin, vihassa oleminen ei edistä sun hyvinvointii mitenkää.

• les_
        Ikäloppu s.lesbo kirjoitti:

Mitä ihmeen hävettävää on siinä että on bi?
        Luuletko saavasi jonkinlaisen kirkkaamman kruunun kun ilmoittaudut lesboksi? Mitä ihmeen hienoa siinä on että on lesbo?
        Te piilo halveksitte biseksuaaleja, kun ette hyväksy itsessänne olevaa biseksuaalisuutta.
        Minä olen lesbo, enkä todellakaan kuvittele olevani mitenkään parempi kuin bi.
        Vaikka nikki tietäjä v niin väittääkin, että halveksin tai jotenkin pitäisin lesboja parempina. niin se ei pidä paikassa.
        Te teette sitä itse, kieltämällä oman seksuaalisuutenne.

Tämä on hiukan sama asia kuin stadillisuus. Stadissa syntyneet eivät yleensä morkkaa maalta tulleita. Heitä morkkaa ne jotka ovat maalta aiemmin muuttaneet ja kokevat nyt olevansa niin stadilaista että.

• les_
        tietäjä v kirjoitti:

Ja valitettavasi les_:n kaltaiset fasistit ovat sitä mieltä, että sinä et ole lesbo, koska olet ollut miehen kanssa. Sori vaan, sua ei hyväksytä, olet feikki.

Siis ahdasmielisten "tosilesbojen" mielestä. Minusta olet lesbo, kun olet sen hyväksynyt. Ja hyvä, että olet hyväksynyt. Itsekin löysin oman bi-/lesbo-transidentiteettini vasta aikuisemmalla iällä. Sitä ennen elin heteromiehenä heterosuhteessa. Kun en tiennyt, että muuta voisi edes olla.

Hyväksytään itsemme ja annetaan muiden elää ahtaiden kriteeriensä mukaan.

Olehan pistämättä sanoja "suuhuni".
        En ole ketään feikiksi sanonut enkä sano. Sen olen kyllä ilmaissut ettei syntymä lesbo pysty mieheen seksuaalisesti koskemaan.
        Samaten, missä minä jotenkin ylensin itseni paremmaksi kuin mitä biseksuaalit on? Sinä olet itse luonut päässäsi harhan että kokisin olevani parempi, kun olen syntymä lesbo. Korostan siis vielä: en koe olevani yhtään parempi kuin biseksuaalit ovat, minä en vaan pidä lesboina naisia jotka ovat miesten kanssa olleet seksuaalisessa kanssa käymisessä.

Sen vielä voisin sanoa, on varmaan ollut kova paikka huomata ettei olekaan seksuaalisesti se miksi luuli. Mutta silti, sinua mitenkään halveksimatta, jättäisin sinuna määritelmästäsi sanan lesbo pois. Vai tekeekö se sinusta jotenkin paremman, kun se siinä on?

• Yöllä nukkuva
        les_ kirjoitti:

En ole ketään feikiksi sanonut enkä sano. Sen olen kyllä ilmaissut ettei syntymä lesbo pysty mieheen seksuaalisesti koskemaan.
        Samaten, missä minä jotenkin ylensin itseni paremmaksi kuin mitä biseksuaalit on? Sinä olet itse luonut päässäsi harhan että kokisin olevani parempi, kun olen syntymä lesbo. Korostan siis vielä: en koe olevani yhtään parempi kuin biseksuaalit ovat, minä en vaan pidä lesboina naisia jotka ovat miesten kanssa olleet seksuaalisessa kanssa käymisessä.

Sen vielä voisin sanoa, on varmaan ollut kova paikka huomata ettei olekaan seksuaalisesti se miksi luuli. Mutta silti, sinua mitenkään halveksimatta, jättäisin sinuna määritelmästäsi sanan lesbo pois. Vai tekeekö se sinusta jotenkin paremman, kun se siinä on?

Onko sulla jotain tieteellistä tutkimusta siitä, että "syntymä lesbo" ei pysty koskemaan mieheen? Onko sulla tieteellisti hyväksyttyä määritelmää siitä mitkä kriteerit täyttävät käsitteen "syntymä lesbo" eli kuka voi kutsua itseään "syntymä lesboksi"?
        Sanoit aloitusviestissäsi, että seurustelet mielummi bi:n kanssa, koska bi on mielestäsi avoimempi ajatusmaailmaltaan kuin lesbot. Jos sä olet esimerkki lesbosta niin taisit olla oikeassa. Se, että omasta lähtökohdasta määrittelet jonkun toisen seksuaalisen suuntauksen on esimerkki kuinka sulkeutunut sun ajatusmaailmasi on, vaikka kuinka seurustelisit bi:n kanssa ja hyväksyisit biseksuaalisuuden.

• les_
        Yöllä nukkuva kirjoitti:

Onko sulla jotain tieteellistä tutkimusta siitä, että "syntymä lesbo" ei pysty koskemaan mieheen? Onko sulla tieteellisti hyväksyttyä määritelmää siitä mitkä kriteerit täyttävät käsitteen "syntymä lesbo" eli kuka voi kutsua itseään "syntymä lesboksi"?
        Sanoit aloitusviestissäsi, että seurustelet mielummi bi:n kanssa, koska bi on mielestäsi avoimempi ajatusmaailmaltaan kuin lesbot. Jos sä olet esimerkki lesbosta niin taisit olla oikeassa. Se, että omasta lähtökohdasta määrittelet jonkun toisen seksuaalisen suuntauksen on esimerkki kuinka sulkeutunut sun ajatusmaailmasi on, vaikka kuinka seurustelisit bi:n kanssa ja hyväksyisit biseksuaalisuuden.

Eiköhän se määritelmä me juuri siten miten sen sanoin:
        lesbo ei miehiin koske seksuaalisesti.
        Ja jos pystyt olemaan miehen kanssa niin olet biseksuaali.
        Eikö tuo mene heteroilla ihan samalla lailla. Jos pystyt olemaan samaa sukupuolta olevan kanssa seksuaalisesti, olet biseksuaali et hetero.

Mikä ihmeen vaikeus asiassa on?
        Kerrohan minulle miksi niin tärkeää saada olla lesbo eikä bi?
        Sekö että osa lesboista pitää biseksuaaleja häilyvinä, eivätkä halua suhdetta heidän kanssaan? Siksikö niin tärkeää saada lesbo leima?

• Yöllä nukkuva
        les_ kirjoitti:

Eiköhän se määritelmä me juuri siten miten sen sanoin:
        lesbo ei miehiin koske seksuaalisesti.
        Ja jos pystyt olemaan miehen kanssa niin olet biseksuaali.
        Eikö tuo mene heteroilla ihan samalla lailla. Jos pystyt olemaan samaa sukupuolta olevan kanssa seksuaalisesti, olet biseksuaali et hetero.

Mikä ihmeen vaikeus asiassa on?
        Kerrohan minulle miksi niin tärkeää saada olla lesbo eikä bi?
        Sekö että osa lesboista pitää biseksuaaleja häilyvinä, eivätkä halua suhdetta heidän kanssaan? Siksikö niin tärkeää saada lesbo leima?

On yksi asia, että on seksuaalisesti koskenut ja toinen että on pitänyt siitä ja tuntenut sen olevan itselleen luontevaa. Ikäloppu s.lesbo on hyvä esimerkki siitä, että vaikka aikoinaan olikin miehen kanssa niin ei se tuntunut nautinnolliselta ja hänen jutultaan. Hän myös kasvoi aikana ja ympäristös mikä oli heteronormin saattelema eikä tiennyt lesboudesta mitään. Maailma on ainakin länsimaissa muuttunut ja hän on myös oivaltanut, että syyn miksi miehet eivät kiinnostaneet, siksi kun hän tajusi olevansa lesbo.
        Pelkkä seksi akti ei määritä seksuaalisuutta.
        Jos sä olisit lesbouden perikuva niin mielummin olisin bi, mutta onneksi olet vain pieni poikkeus.

• les_
        Yöllä nukkuva kirjoitti:

On yksi asia, että on seksuaalisesti koskenut ja toinen että on pitänyt siitä ja tuntenut sen olevan itselleen luontevaa. Ikäloppu s.lesbo on hyvä esimerkki siitä, että vaikka aikoinaan olikin miehen kanssa niin ei se tuntunut nautinnolliselta ja hänen jutultaan. Hän myös kasvoi aikana ja ympäristös mikä oli heteronormin saattelema eikä tiennyt lesboudesta mitään. Maailma on ainakin länsimaissa muuttunut ja hän on myös oivaltanut, että syyn miksi miehet eivät kiinnostaneet, siksi kun hän tajusi olevansa lesbo.
        Jos sä olisit lesbouden perikuva niin mielummin olisin bi, mutta onneksi olet vain pieni poikkeus.

Mutta sinähän olet biseksuaali, joten onneksi olkoon.

• f4ck
        Yöllä nukkuva kirjoitti:

mut miksi jos on lesbo ja ei ikinä ole koskenut mieheen ja sanoo sen, ni sitten haukutaa että jaaha siinä taas Oikea Lesbo kyykyttää muita. Mä pidän lesbona naista joka on ollu vain naisten kans, ei sen kummempaa enkä mä pidä bissejä mitenkää huonompina enkä kiistä etteikö se olisi yksi seksuaalisuuden muoto.

Mä kun puhun lesboista puhun naisista jotka on ollu vain naisten kans. Jos mulle joku nainen sanoo ett löysi itsensä vanhempana tai muutaman mieskokeilun jälkeen niin hyvä homma, mut en mä pidä niitä lesboina. Ei se muuta mun asennoitumista, mä todella uskon ett jokaisen seksuaalisuus on tärkee asia ja jos se on kunnossa koko elämä on huomattavasti helpompaa.

Mut miksi lesbo ei saa olla lesbo enää? Nyt pitäis sitte pyytää anteeksi että sanoo lesboksi naisia jotka ei ole kokeillut tai ollut miesten kanssa kun ei tienneet muusta. Ett niinku sori etten halua miestä enkä ole ikinä kokeillut enkä tule ikinä kokeilemaankaa. Niin ei saa vissii sanoa, vaa pitäis niiku bissesilmin katsoo elämäänsä ja todeta ettei vielä ole kokeillut miestä mutta ehkä joskus kuka sen tietää never say never.

Mä edelleen pidän lesboja vähemmistönä ja pikkuisen puolustuskannalla tässä aina saa olla, heterot on omine vaatimuksineen ja sitte bisset alkaa parkua että niitä dissaillaa ku ne vähän vaa on miesten kaa ollu ni nyt ne ei kelpaa enää lesbosta. Miks ne ei voi olla bissejä. Miks ihmeessä lesbo ei saa olla lesbo ja silla sipuli.

Kun bisse sanoo että on bisse meidän pitäisi alkaa laulaa ylistystä miten ihana asia, mut ku lesbo sanoo ett on lesbo ni sitte kaikki on siinä väärin. Sitten ollaa ahdasmielisii ja kuppikunnissa ja ties missä. Kuka siinä syrjii ketä kun lesbo sanoo että on lesbo ja ei ole bi. Miksi bisset siitä löytää aina jotain negatiivista.

• Yöllä nukkuva
        les_ kirjoitti:

Mutta sinähän olet biseksuaali, joten onneksi olkoon.

Voi kun olisinkin *huokaus*

• my 5 cents
        f4ck kirjoitti:

mut miksi jos on lesbo ja ei ikinä ole koskenut mieheen ja sanoo sen, ni sitten haukutaa että jaaha siinä taas Oikea Lesbo kyykyttää muita. Mä pidän lesbona naista joka on ollu vain naisten kans, ei sen kummempaa enkä mä pidä bissejä mitenkää huonompina enkä kiistä etteikö se olisi yksi seksuaalisuuden muoto.

Mä kun puhun lesboista puhun naisista jotka on ollu vain naisten kans. Jos mulle joku nainen sanoo ett löysi itsensä vanhempana tai muutaman mieskokeilun jälkeen niin hyvä homma, mut en mä pidä niitä lesboina. Ei se muuta mun asennoitumista, mä todella uskon ett jokaisen seksuaalisuus on tärkee asia ja jos se on kunnossa koko elämä on huomattavasti helpompaa.

Mut miksi lesbo ei saa olla lesbo enää? Nyt pitäis sitte pyytää anteeksi että sanoo lesboksi naisia jotka ei ole kokeillut tai ollut miesten kanssa kun ei tienneet muusta. Ett niinku sori etten halua miestä enkä ole ikinä kokeillut enkä tule ikinä kokeilemaankaa. Niin ei saa vissii sanoa, vaa pitäis niiku bissesilmin katsoo elämäänsä ja todeta ettei vielä ole kokeillut miestä mutta ehkä joskus kuka sen tietää never say never.

Mä edelleen pidän lesboja vähemmistönä ja pikkuisen puolustuskannalla tässä aina saa olla, heterot on omine vaatimuksineen ja sitte bisset alkaa parkua että niitä dissaillaa ku ne vähän vaa on miesten kaa ollu ni nyt ne ei kelpaa enää lesbosta. Miks ne ei voi olla bissejä. Miks ihmeessä lesbo ei saa olla lesbo ja silla sipuli.

Kun bisse sanoo että on bisse meidän pitäisi alkaa laulaa ylistystä miten ihana asia, mut ku lesbo sanoo ett on lesbo ni sitte kaikki on siinä väärin. Sitten ollaa ahdasmielisii ja kuppikunnissa ja ties missä. Kuka siinä syrjii ketä kun lesbo sanoo että on lesbo ja ei ole bi. Miksi bisset siitä löytää aina jotain negatiivista.

"Mä pidän lesbona naista joka on ollu vain naisten kans,"

Sinun ja les_ määritelmän mukaan myös lesbot, jotka mies on raiskannut eivät olekaan lesboja vaan biseksuaaleja.

• les_
        my 5 cents kirjoitti:

"Mä pidän lesbona naista joka on ollu vain naisten kans,"

Sinun ja les_ määritelmän mukaan myös lesbot, jotka mies on raiskannut eivät olekaan lesboja vaan biseksuaaleja.

Just, viestisi kuvastaa hyvin älykkyys osamäärääsi, joka lieneen sama kuin kengän numerosi.

• les_
        f4ck kirjoitti:

Aivan, kysytään: miksei lesbot hyväksy lesboksi, kun on miehen kanssa ollut?
        Kun oikea kysymys olisi: miksi eivät hyväksy itseään biseksuaaleiksi?

• tietäjä v
        f4ck kirjoitti:

kai sä ymmärrät ett kukaa tässäkää keskustelussa ei ole käyttäytynyt mitenkään miten kuvailet ja että natsiksi nimittely alkaa olla niillä rajoilla ett asian voisi viedä eteenpäinki.
        Sä siis olet katkera jostain? Mä en usko ett sä pääset kauheesti eteenpäin asiassas ku purat sitä ahdistustas noin. Tässä koko ketjussa ei kukaa ole paasannu oikeista eikä väärist lesboista, sä olet vaa liian katkera jostai ett nyt näkisit asiaa muuten ku miten haluat nähdä.

Se on sääli ett sulla on varmaa sattunu sydämee oikee huolella ja luulet ett tollainen asennoitumine sitte auttaa. Mielummi aloita sä se hyväksyminen ett kaikki ei sua voi rakastaa eikä hyväksyy, siksi se ett ite on vahvasti omilla jaloillaa ja rakastaa itteään sellaisena ku on, auttaa monesta asiasta yli.

Joten ennen ku sä alat etsii itelles natsittelulla lisää ongelmia, ni anna jo anteeksi sille joka sua satutti ja itelles että välitit. Erilaisuus on hieno asia ja kukaan tässäkää ketjus ei sitä millää lailla kiellä.

Koitahan päästä eteenpäin, vihassa oleminen ei edistä sun hyvinvointii mitenkää.

Jäkäjäkä, lopeta naurettava psykologisointisi. Et ole siinä niin hyvä kuin kuvittelet. Ja nimenomaan täällä on esitetty täsmälleen niitä mainitsemiani näkemyksiä siitä, mikä on oikea lesbo ja mikä ei, sinäkin olet niitä näkemyksiäsi esittänyt.

Voi nyyh ja kyynel sun kanssasi, kun olet niin hyvä ihminen, oikea laupias samarialainen. Onneksi sä olet niin vitun täydellinen, että voit suhtautua muihin alentuvasti ja halveksien.

Prööt ja pieruja naamaan vaan.

• kakkapökälepäää
        f4ck kirjoitti:

Joo ja vie ihmeessä natsittelut eteenpäin, jos siltä tuntuu. Sitten kun vielä pystyt yksilöimään, ketä olen nimittänyt natsiksi. En ainakaan sinua.

Ja jos joku levittää vihaa ja aggressiota, se olet sinä. Sun jokainen viestisi on muita keskustelijoita halveksiva ja äärimmäisen vihamielinen.

• my 5 cents
        les_ kirjoitti:

Just, viestisi kuvastaa hyvin älykkyys osamäärääsi, joka lieneen sama kuin kengän numerosi.

Vaikka olen tyhmä kuin aasi, äidinkieleltäni ruotsinkielinen ja yli puolet elämästäni Yhdysvalloissa asunut, niin tiedän kuitenkin, että älykkyysosamäärä on yhdyssana.

Työni puolesta opin tuntemaan muutaman sinun mainitsemasi syntymälesbon. He olivat joutuneet sellaisen henkirikoksen kohteeksi kuin raiskaus. Minusta olisi ollut törkeää jos sellaisen traumaattisen kokemuksen jälkeen olisin töksäyttänyt: "et ole enää lesbo vaan biseksuaali, onneksi olkoon!"
        Opin myös tuntemaan monta sellaista lesboa ja homoa, jotka olivat varttuneet 70-80-luvulla jossain pienessä konservatiivisessa uskonnollisessa etelävaltion kylässä. He olivat niin aivopestyjä ja homofobia erittäin rankkaa, että tavalla tai toisella tukahduttivat homoseksuaaliset halunsa ja tunteensa monta vuotta poismuuttamisenkin jälkeen, osa meni naimisiin ja kuvittelivat, että kyllä se siitä vielä muuttuu, osa ajautui päihdeongelmiin.
        Vihdoin he ovat tasapainossa ja sinut homoseksuaalisuutensa kanssa. Jos ns syntymälesbona menisin töksäyttämään; "koska olet ollut seksuaalisesti tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa, et ole lesbo/homo vaan biseksuaali", saattaisin aiheuttaa heille uuden trauman ja identiteettikriisin. Tosin en sanoisi mitään sellaista muutenkaan, koska mielestäni en ole yhtään oikeampi lesbo vain sen takia, että en ole koskaan ollut miehen kanssa kuin joku joka enemmän tai vähemmän pakotetusta syystä on ollut.

• horopersevittu
        les_ kirjoitti:

Tätä inttämistä voisi jatkaa loputtomiin, mutta enpä taida jaksaa. Edelleenkin yrität vain koko ajan määritellä muiden puolesta, mitä muut ovat ja mitä eivät ole. "Jättäisin sinuna määritelmästäsi sanan lesbo pois", " en pidä lesboina naisia jotka ovat miesten kanssa olleet...".

Elä vain umpimielisessä kuplassasi, jos niin tahdot. Elä rauhassa niiden "tosilesbojesi" kanssa.

Kerrohan sitten, suuressa "viisaudessasi", mikä on seksuaalisuudeltaan transsukupuolinen mies, joka haluaa olla nainen, joka on naisten kanssa.

Kaltaistesi ahdasmielisten kanssa on mahdoton keskustella. Joten jääköön tähän. Toivon sinulle oikein pahaa ja kurjaa elämää.

• f4ck
        my 5 cents kirjoitti:

Vaikka olen tyhmä kuin aasi, äidinkieleltäni ruotsinkielinen ja yli puolet elämästäni Yhdysvalloissa asunut, niin tiedän kuitenkin, että älykkyysosamäärä on yhdyssana.

Työni puolesta opin tuntemaan muutaman sinun mainitsemasi syntymälesbon. He olivat joutuneet sellaisen henkirikoksen kohteeksi kuin raiskaus. Minusta olisi ollut törkeää jos sellaisen traumaattisen kokemuksen jälkeen olisin töksäyttänyt: "et ole enää lesbo vaan biseksuaali, onneksi olkoon!"
        Opin myös tuntemaan monta sellaista lesboa ja homoa, jotka olivat varttuneet 70-80-luvulla jossain pienessä konservatiivisessa uskonnollisessa etelävaltion kylässä. He olivat niin aivopestyjä ja homofobia erittäin rankkaa, että tavalla tai toisella tukahduttivat homoseksuaaliset halunsa ja tunteensa monta vuotta poismuuttamisenkin jälkeen, osa meni naimisiin ja kuvittelivat, että kyllä se siitä vielä muuttuu, osa ajautui päihdeongelmiin.
        Vihdoin he ovat tasapainossa ja sinut homoseksuaalisuutensa kanssa. Jos ns syntymälesbona menisin töksäyttämään; "koska olet ollut seksuaalisesti tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa, et ole lesbo/homo vaan biseksuaali", saattaisin aiheuttaa heille uuden trauman ja identiteettikriisin. Tosin en sanoisi mitään sellaista muutenkaan, koska mielestäni en ole yhtään oikeampi lesbo vain sen takia, että en ole koskaan ollut miehen kanssa kuin joku joka enemmän tai vähemmän pakotetusta syystä on ollut.

toi raiskaus juttu nyt meni iha älyttömyyksiin. Kuulosti ihan joltain jonkin uskonnon miehiseltä tulkinnalta. Joten se siit.
        Mä en usko ett kukaa lesbo menee sanomaa kellekkää ett se ei ole lesbo, tai hetero tai trans tai bi yms yms yms mut ku tässä nyt keskustellaa siitä miten kukakin asian näkee niin mikä siin taas on ongelmana ett lesbo pitää lesbona naista joka ei ole ollut miehen kanssa. Bisseydessä käsittääkseni ei oo mitää vikaa ja mä en ainakaa ole ikinä kuullu että kellekkää sanotaan että se ei oo oikee lesbo. Mut kun nyt taas väännetään niin sitten tästä tulee taas tällaista paskaa jossa jotkut alkaa nussii pilkkua ja puhua miten jos lesbo raiskataan ni siit tulee sitte bisse ja kaikki lesbot kivittää sen seuraavaksi. Johan sen järjen pitäis jossain vaiheessa potkaista jonkinlaista jarrua noihi juttuihin.

Kyllä mäki tiedän naisia jotka on menneet naimisiin koska sitä heiltä odotettiin ja aikuisiällä sitten kun lapset on lentäneet pesästä ne on ottaneet eron ja elävät nyt omina itsenään. Mut ei ne sano itseään lesboiksi, ja jos sanoisivatki ni en mä menis sanomaa ettei ne ole. Mut jos mun mielipidettä kysyttäs niin varmaan sanoisin että pidän heitä bisseinä.

Turhaan täss koitetaan tehdä mitää lesbot vs bisset sotaa, koska sellaista ei ole irl eikä tule olemaan. On vaa ihmisiä jotka haluavat samoja oikeuksia kaikille ihmisille ja niitä jotka niin ei halua ja niitä joille se asia on yksi ja sama. Tällä palstalla on paljon myös niitä jotka niitä ei halua ja koittavat muka saada suuria asioita sillä että täällä vääntävät idioottimaisii juttuja lesbojen ja ties kesken.

• tietäjä v
        my 5 cents kirjoitti:

My 5 cents, minä rakastan sinua! :D

Onneksi kaltaisiasi oikeasti ajattelemaan kykeneviä älykkäitä ihania ihmisiä on tälläkin palstalla. Kaikkea ihanaa ja kaunista elämääsi!

• f4ck
        horopersevittu kirjoitti:

Tätä inttämistä voisi jatkaa loputtomiin, mutta enpä taida jaksaa. Edelleenkin yrität vain koko ajan määritellä muiden puolesta, mitä muut ovat ja mitä eivät ole. "Jättäisin sinuna määritelmästäsi sanan lesbo pois", " en pidä lesboina naisia jotka ovat miesten kanssa olleet...".

Elä vain umpimielisessä kuplassasi, jos niin tahdot. Elä rauhassa niiden "tosilesbojesi" kanssa.

Kerrohan sitten, suuressa "viisaudessasi", mikä on seksuaalisuudeltaan transsukupuolinen mies, joka haluaa olla nainen, joka on naisten kanssa.

Kaltaistesi ahdasmielisten kanssa on mahdoton keskustella. Joten jääköön tähän. Toivon sinulle oikein pahaa ja kurjaa elämää.

tuliko katumusta? Olet siis "seksuaalisuudeltasi transsukupuolinen mies joka haluaa olla nainen joka on naisten kanssa". Ensinnäkin, seksuaalisuus ei ole sukupuoli, ja jos sä sanot että olet transsukupuolinen mies joka haluaa olla nainen ni se tarkoittaa ett sä olet tullut katumapäälle suoritettuasi sukupuolen korjauksen.

Vai ymmärrätkö sä mitä tarkoitaa kun sanot olevasi transsukupuolinen mies. Sitten sä täällä vänkäät kuinka kaikkia määrietllää väärin ja ahdamielisesti ja sä et ees tiedä määrittelyistä ilmeisesti mitää. Tai sitte sä olet kiukkuu täynnä just siksi ett menit korjaamaan sukupuolesi ja nyt haluat olla taas nainen ja lesbo.

• My gosh
        les_ kirjoitti:

Aivan, kysytään: miksei lesbot hyväksy lesboksi, kun on miehen kanssa ollut?
        Kun oikea kysymys olisi: miksi eivät hyväksy itseään biseksuaaleiksi?

Ootteko te oikeesti noin pieniä ihmisiä ja putkiköisiä idiootteja? Lesbo voi olla vaikka oiskin joskus ollut miehen kanssa. Itse en ole ollut, ja ystäväpiirissäni meitä "syntymälesboja" kutsutaan goldstar lesboiks. Tunnen kymmeniä lesboja, eikä ykskää oo niin tyhmä et väittää aikoinaan miehen kanssa olleita bi-seksuaaliks. Toihan on sama asia ku väittäis et kukaan, joka on joskus maistanu alkoholia tms. Ei voi koskaan olla streittari, tai jos oot aiemmin pystyny syömää tomaattii, et voi olla nykyää allerginen. Come on people!!!! Välillä hävettää olla lesbo, kun läyhätään ympäriinsä oikeuksista yms. Vaikka joukostamme löytyy noin kapeakatseisia yksilöitä. Voi **ttu.

• f4ck
        My gosh kirjoitti:

Ootteko te oikeesti noin pieniä ihmisiä ja putkiköisiä idiootteja? Lesbo voi olla vaikka oiskin joskus ollut miehen kanssa. Itse en ole ollut, ja ystäväpiirissäni meitä "syntymälesboja" kutsutaan goldstar lesboiks. Tunnen kymmeniä lesboja, eikä ykskää oo niin tyhmä et väittää aikoinaan miehen kanssa olleita bi-seksuaaliks. Toihan on sama asia ku väittäis et kukaan, joka on joskus maistanu alkoholia tms. Ei voi koskaan olla streittari, tai jos oot aiemmin pystyny syömää tomaattii, et voi olla nykyää allerginen. Come on people!!!! Välillä hävettää olla lesbo, kun läyhätään ympäriinsä oikeuksista yms. Vaikka joukostamme löytyy noin kapeakatseisia yksilöitä. Voi **ttu.

se mikä on oikeesti noloo on se ett jonku lesbon mielipiteen takii sä itket ettei homoseksuaalit ansaitse samoja oikeuksii kuin heteroilla on, se on ihan vitun noloo. Sä olet Vuoden Noloin, onnee ja ei oikeuksii sullekkaa.

• les_
        horopersevittu kirjoitti:

Minulla on oikein ihana elämä, kiitos vaan :)
        On nainen joka rakastaa minua ja minä häntä.
        Kaikki läheiseni ovat terveitä, kuten minäkin.
        Erittäin mielenkiitoinen työ, 100 k vuosi tulot.
        Joten toivo mitä toivot, minulla menee todella hyvin ja voin toivoa sinulle hyvää elämää.

• les_
        My gosh kirjoitti:

Miten se menikään? Kun ei sanat riitä alkaa hakkuminen?
        Mene nyt nainen itseesi. Millä sinä määrität sitten lesbon ja bi:n? Jos voi olla lesbo vaikka on ollut miehen kanssa?

• My gosh
        les_ kirjoitti:

Miten se menikään? Kun ei sanat riitä alkaa hakkuminen?
        Mene nyt nainen itseesi. Millä sinä määrität sitten lesbon ja bi:n? Jos voi olla lesbo vaikka on ollut miehen kanssa?

Mun mielestä se määritelmä on suhteellisen yksinkertanen: bi kykenee kiinnostumaan molemmista sukupuolista seksuaalisessa mielessä. Etkö oo ikin kuullu?

• f4ck
        My gosh kirjoitti:

Mun mielestä se määritelmä on suhteellisen yksinkertanen: bi kykenee kiinnostumaan molemmista sukupuolista seksuaalisessa mielessä. Etkö oo ikin kuullu?

eli siis jos nainen on kiinnostunut miehistä ja naisista se on bi. Mutta jos nainen on ollut miehen kanssa ja sitten nyt naisen kanssa ni on lesbo? Eli onko se bi kun miehen kaa ja lesbo kun on naisen kanssa?
        Mitä mieltä sä nyt oot noista oikeuksista, pitääks homoseksuaaline olla pyhimys ett sais samat oikeudet kuin paskin heterokin? Onks siin kuin asenteet kohdalla sun mielest?

• My gosh
        f4ck kirjoitti:

se mikä on oikeesti noloo on se ett jonku lesbon mielipiteen takii sä itket ettei homoseksuaalit ansaitse samoja oikeuksii kuin heteroilla on, se on ihan vitun noloo. Sä olet Vuoden Noloin, onnee ja ei oikeuksii sullekkaa.

Eksä osaa lukee? Kehotan vilkasee pari kertaa uusiks ni tajuut (ehkä), etten oo väittäny mitää tommost. Samaa venees ja silti pitää riehuu, siin on just se syy miks asiat usein kusee. Sad

• f4ck
        My gosh kirjoitti:

Eksä osaa lukee? Kehotan vilkasee pari kertaa uusiks ni tajuut (ehkä), etten oo väittäny mitää tommost. Samaa venees ja silti pitää riehuu, siin on just se syy miks asiat usein kusee. Sad

sä sanoit "Välillä hävettää olla lesbo, kun läyhätään ympäriinsä oikeuksista yms" miten toi sitte pitäis tarkottaa? Se siis tarkoittaa että rakastakaa kaikkii ja ymmärtäkää kaikkii tai olkaa hiljaa oikeuksistannekki?

• My gosh
        f4ck kirjoitti:

eli siis jos nainen on kiinnostunut miehistä ja naisista se on bi. Mutta jos nainen on ollut miehen kanssa ja sitten nyt naisen kanssa ni on lesbo? Eli onko se bi kun miehen kaa ja lesbo kun on naisen kanssa?
        Mitä mieltä sä nyt oot noista oikeuksista, pitääks homoseksuaaline olla pyhimys ett sais samat oikeudet kuin paskin heterokin? Onks siin kuin asenteet kohdalla sun mielest?

En oo sanonu et kenenkää kuuluis olla pyhimys. Mut kui vaikeet voi olla tajuu et kaikki ei oo kasvanu stadis tai muutenkaa suvaitsevas ympäristös. Esim. Teininä ympäristö vaikuttaa aika paljo ihmisen tekemisiin/ajatusmaailmaan, ja muutenki harva löytää itteensä skidinä, elämä on kasvuprosessi. Jos on aluks eläny heteronormien mukaa ku on ollu hukas, ja sit ku uskaltaa seisoo omil jaloillaa ja hiffaa olevansa lesbo, ni sit pitäis kieltää taas ittensä(hokee itelleen edellee pitävänsä myös miehistä vaik ei) niinku on tehny elämänsä siihe asti? Hieno ajattelutapa.

• My gosh
        f4ck kirjoitti:

sä sanoit "Välillä hävettää olla lesbo, kun läyhätään ympäriinsä oikeuksista yms" miten toi sitte pitäis tarkottaa? Se siis tarkoittaa että rakastakaa kaikkii ja ymmärtäkää kaikkii tai olkaa hiljaa oikeuksistannekki?

Tiiäks ku se lause jatkuu tost. Niinku sanoin, vilisee viel pari kertaa

• f4ck
        My gosh kirjoitti:

En oo sanonu et kenenkää kuuluis olla pyhimys. Mut kui vaikeet voi olla tajuu et kaikki ei oo kasvanu stadis tai muutenkaa suvaitsevas ympäristös. Esim. Teininä ympäristö vaikuttaa aika paljo ihmisen tekemisiin/ajatusmaailmaan, ja muutenki harva löytää itteensä skidinä, elämä on kasvuprosessi. Jos on aluks eläny heteronormien mukaa ku on ollu hukas, ja sit ku uskaltaa seisoo omil jaloillaa ja hiffaa olevansa lesbo, ni sit pitäis kieltää taas ittensä(hokee itelleen edellee pitävänsä myös miehistä vaik ei) niinku on tehny elämänsä siihe asti? Hieno ajattelutapa.

luiksä yhtää tätä keskustelua, tässähä oli kyse ett voiko lesbo mennä sänkyyn miehen kaa. Jos on ollu naimisissa ja lapset ni onko se sitte lesbo ku löytää sen bi puolen itsesään ja rakastuu naiseen. MIksi ei voi olla vaa bi?

• les_
        My gosh kirjoitti:

Joten kun olet ollut miehen kanssa olet BI.
        Selvennetään vielä: Bi pystyy olemaan seksuaalisessa suhteessa mieheen.
        Lesbo ei pysty.
        Eikö tuo ole se mitä olen koko ajan selittänyt?
        Jokainen joka pystyy olemaan samaa sukupuolta olevan ja eri sukupuolta olevan kanssa seksuaalisessa suhteessa ON BISEKSUAALI

• m

asenne on sinussakin, sanoisinko että kuulostat hieman ristiriitaiselta

• tietäjä väinämöinen

Olisiko mahdollista, että kertoisit hieman tarkemmin, mitä tarkoitat? Millainen asenne minussa on ja millä tavalla kuulostan ristiriitaiselta?

• testo dunkkaa

Olisiko mahdollista, että kertoisit hieman tarkemmin, mitä tarkoitat? Millainen asenne minussa on ja millä tavalla kuulostan ristiriitaiselta?

en ole edellinen kirjoittaja, mutta myös mun mielestä tekstissäsi "haiskahti" joku, kunnes luin toisen ketjun, johon olit vastannut. Oletkin siis mies, ja sehän selittää paljon!!!

• tietäjä väinämöinen
        testo dunkkaa kirjoitti:

en ole edellinen kirjoittaja, mutta myös mun mielestä tekstissäsi "haiskahti" joku, kunnes luin toisen ketjun, johon olit vastannut. Oletkin siis mies, ja sehän selittää paljon!!!

No kerrohan, mitä se selittää.

• 12+19

Mulle on ainakin aivan sama olisiko ihana ihastukseni bi vai lesbo, mutta kyllä hän taitaa olla hetero.. :(

• LiirumLaarum

Voi luoja mitä porukkaa. Yksinkertasesta kysymyksestä hirvee sota. Onko tämä nyt sitten lesbo vastaan bi ottelu? Hyvät ihmiset, eiköhän tässä samassa veneessä olla. Bi-ihmisillä on vaan vähän enemmän vaihtoehtoja kumppanin suhteen. Ei se tee niistä silti huonompaa ihmistä tai kumppania.
      Pakko puuttua tuohon aloitus tekstiin sen verran, että mulla on ollu bi kumppaneita varmaan suurin osa ja voin sanoo et yhtälailla niillä on mielenterveysongemia. Tuntuu et enemmän ku muilla. No, ei yleistetä. Ehkä mä vaan vedän sellasia puoleeni.;) Näille tapauksille tuntu kaikki olevan vähän vaikeita, yksinkertasetki asiat. Aina täyty kauheesti tsempata ja kannustaa ja vähä tökkiä liikkeelle.
      Tämä on siis minun kokemukseni. Mutta ei ne lepakotkaa mitää helppoja ja yksinkertasia ole.:) Minulle ei oikeastaan ole väliä onko kumppanini bi vai lesbo. Se ei kuitenkaan määrittele ihmistä sen enempää. Se kuinka hyvin pelaatte yhteen määrittelee aika pitkälti suhteenne.

• Anonyymi00106
      UUSI

Siis ei mitään hän tekee mut onnelliseksi mut en silti tajua onko tuo bi pelkkä hallusinaatio jonka yritti tehdä väliin kun ei tavanneet toisiaan? . Siis oma keksimä. En usko tosissaan ellei oo toy välissä. Ku aikaa menee niin kauan????? Hähh kysymyksii??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Puukotus Kajaanissa

Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu
      Kajaani
      58
      1442
    2. Taas henkirikos

Kuka lienee nyt asialla.
      Ilomantsi
      25
      1063
    3. 80
      925
    4. Mitä söpö

Mies mietit?
      Ikävä
      65
      786
    5. Nainen, tässä olen kahden vaiheilla

Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa
      Ikävä
      69
      764
    6. Miten uskallan sua nähdä

Kun vaikutat suuttuneelta :(
      Ikävä
      47
      722
    7. Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.

Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.
      Ikävä
      131
      695
    8. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      89
      690
    9. Humalassa autolla ajo.

Tuhti humala hyydytti kuljettajan Suomussalmella -sammui rattiin ,uutisoi Ylä-Kainuu.
      Suomussalmi
      11
      672
    10. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      646
    11. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      36
      630
    12. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      108
      611
    13. Suloinen ja herkkä

Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.
      Rakkaus ja rakastaminen
      31
      605
    14. Jäljitelmä Birginit

Ei jumaleisson, Jeffin vaimo kertoo et nää Hermesit olikin jäljitelmiä ja timangit labrarääsää. Anna mun kaikki kestää �
      Kotimaiset julkkisjuorut
      140
      581
    15. Hurja pako Kuhmossa

19 vuotias kaahasi humalassa jalkakäytävälle tänään. Kuka mitä häh.
      Kuhmo
      4
      572
    16. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      560
    17. Hyvää yötä hurmuri

Iltaa haaveeni! Kauniita unia😘 Jospa me vielä nähtäis ja juteltais, suukoteltais ja halittais, siliteltäis ja hyväiltä
      Ikävä
      24
      503
    18. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      18
      502
    19. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      37