Työpaikka rikos ja omat oikeudet

Pikkukriminaaali

Terve

Olen varastanut työpaikaltani merkittävällä summalla omaisuutta. Tietenkin kadun asiaa ja häpeän sitä. Nyt olen jäänyt kiinni asiasta mutta poliisille ei ole ilmeisesti vielä tehty rikosilmoitusta. Nyt kun jossain vaiheessa poliisi aloittaa tutkinnan niin onko minulla oikeutta vaatia ettei asiasta tulee mediaan mitään tietoa. Asun pienellä paikkakunnalla ja jos tällainen lehteen tulisi niin tietäisivät kaikki kenestä on kysymys. Tietenkin kärsin rangaistukseni olen sen ansainnut mutta medialle tieto pilaisi koko elämäni sillä olen asunut täällä elämäni. Minulla ei ole aikaisempaa rikoshistoriaa. Mielellään asiallisia vastauksia vaikka tyhmästi olenkin tehnyt.

10

638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7

      Tuota
      Niin kauan, kun poliisi tutkii asiaa, se ei ole julkinen. MUTTA, heti kun syyte on oikeudessa luettu se on kaikille julkinen. Eli, media saa ihan itse päättää julkaiseeko se asian vai ei. Samoin, oikeudenkäyntiä saa tulla seuraamaan kuka haluaa.

    • vastuu

      Jos pystyy varastamaa, pystyy varmaan kantamaan vastuun myös teoistaan, vaikka asuu pienellä paikkakunnalla.

      • Pikkukriminaaali

        Kannan toki vastuun ja kuten sanoin niin kärsin rangaistuksen mielelläni vankilassa tai korvaamalla. Silti mielestäni on kohtuutonta että asialla retosteltaisiin mediassa koska koko elämäni ja ystäväni ovat täällä. Ja olen tähän asti elänyt nuhteettomasti ja en haluaisi että yksi typerä teko löisi pohjan kaikelta :/


      • 8
        Pikkukriminaaali kirjoitti:

        Kannan toki vastuun ja kuten sanoin niin kärsin rangaistuksen mielelläni vankilassa tai korvaamalla. Silti mielestäni on kohtuutonta että asialla retosteltaisiin mediassa koska koko elämäni ja ystäväni ovat täällä. Ja olen tähän asti elänyt nuhteettomasti ja en haluaisi että yksi typerä teko löisi pohjan kaikelta :/

        Tuota
        Vuosien saatossa kymmenettuhannet suomalaiset ovat muuttaneet paikkakuntaa juuri kertomasi syyn vuoksi. Uudella paikkakunnalla sinua kukaan ei tunne, joten voit aloittaa siellä ´puhtaalta pöydältä´.


      • Pikkukriminaaali
        8 kirjoitti:

        Tuota
        Vuosien saatossa kymmenettuhannet suomalaiset ovat muuttaneet paikkakuntaa juuri kertomasi syyn vuoksi. Uudella paikkakunnalla sinua kukaan ei tunne, joten voit aloittaa siellä ´puhtaalta pöydältä´.

        Niin. En minä silti voi sukulaisia ja perhettä vaihtaa uuteen kuten en kavereitakaan. Sekin olisi parempi jos uutisessa olisi mies etelä-suomesta eikä paikkakuntaa :) No täytyy nyt antaa ajan kulua. Kaksi viikkoa sitten asia selvisi ja sen jälkeen kukaan ei ole ottanut yhteyttä. Ehkä pienessä mielessäni toivon että syytettä ei nostettaisi. Sanoin kuitenkin itseni irti sillä en halua niihin muistoihin palata ja sain toisia töitä.


      • Sitä saa mitä tilaa
        Pikkukriminaaali kirjoitti:

        Niin. En minä silti voi sukulaisia ja perhettä vaihtaa uuteen kuten en kavereitakaan. Sekin olisi parempi jos uutisessa olisi mies etelä-suomesta eikä paikkakuntaa :) No täytyy nyt antaa ajan kulua. Kaksi viikkoa sitten asia selvisi ja sen jälkeen kukaan ei ole ottanut yhteyttä. Ehkä pienessä mielessäni toivon että syytettä ei nostettaisi. Sanoin kuitenkin itseni irti sillä en halua niihin muistoihin palata ja sain toisia töitä.

        Tuollaisen varastelevan pikkupaskiaisen nimi ja kuva pitää saada kaiken kansan tietoon ja etenkin työnantajien jotta osaavat varoa sinua palkkaamasta. Olisit ollut rehellinen, nyt saat maksaa teoistasi!


    • määmy

      Mikä lienee tuo merkittävä summa?

      Ainakaan et ole luotettava ja todennäköisesti seuraavan työpaikkasi esimies soittaa työpaikalle mistä sinut potkittiin pois ja siihen tyssäsi työpaikan saanti.

    • Alan työntekijä

      Jos haluat saada asiassa aikaan jotain myönteistä, viisainta olisi käydä keskustelemasta asiasta anteeksipyytävässä ja sovittelevassa hengessä yrityksen johdon kanssa. Jos edes lupaat yrittäväsi korvata aiheuttamasi vahingon, silläkin on vaikutusta rangaistusvaatimukseen ja rangaistuksen. Niitähän nykyään voi sovittaa myös yhdyskuntapalveluna. Ehkäpä ilmaisena työnä tietyt päivät yrityksessäsi, mikä voisi korvata vahinkoa.

      Tällaisissa tapauksissa muuten näkyy rangaistuksen epätasa-arvo pienellä paikkakunnalla ja suuressa kaupungissa. Jälkimmäisissä tiedotusvälineet eivät vaivautuisi julkaisemaan riviäkään jonkun varkauden takia, jos kysymyksessä ei olisi julkisuuden henkilö.

    • sohvaperuna

      Ei teidän tarvi alkaa loukata häntä kun hän vielä katuukin tekoja.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe