Thaimaalaiset miehet

S

Hei,

Haluaisin siis kuulla, onko kenelläkään kokemusta Thaimaalaisesta miehestä pitkäaikaisena ja "vakavana" kumppanina.. Itse olen seurustellut Thaimaalaisen kanssa jo jonkun aikaa ja tarkoitus olisi rueta miettimään vaihtoehtoja olisiko Thaimaa tai Suomi hyvä maa.. Onko ollut Thaimaalaisten helppo sopeutua Suomeen? Ja onko suhde pysynyt hyvänä Suomeen tulon jälkeenkin?
Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista.

27

3848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ts

      Heips!

      Olen seurustellut thaimaalaisen miehen kanssa nyt kolmisen vuotta ja meilla on myos lapsi. Ollaan asuttu yhdessa vaan taalla Thaimaassa, mutta nyt on meilla myos vahan samat mietteet kuin sinulla. Nuo kaksi viimeista kysymysta on mielessa pyorinyt.
      Ihanteellista olisi jos voisi jakaa vuoden niin, etta puolet vuodesta Suomessa ja puolet Thaimaassa. Ja varmaanhan se ihan ihmisesta riippuu miten sopeutuu uuteen ymparistoon. Miesta mietityttaa esim. tyon saanti, kylmyys ja se etta olisi minusta niin riippuvainen ainakin aluksi mm. taloudellisesti. Voin vaan kuvitella, etta ei tuu helppoa olemaan. Kyllahan naita kuultturieroja on taalla ollessakin tullut vastaan aika lailla ja itsellakin ollut vaikeuksia sopeutua valilla. Meilla suunnitelmissa, etta mies tulisi Suomeen ensin "lomalle" ensi kesana, nakisi minkalaista elama siella on. Ja sitten mietitaan uudestaan. Itse olen jo aikaisemmin menossa lapsen kanssa kun koti-ikava vaivaa :/
      Onko sun thaimies kaynyt Suomessa?
      Ja tosiaan kiinnostaisi myos minua kuulla miten on thaimies sopeutunut Suomessa elamiseen jos jollakulla asiasta kokemusta loytyy...

    • S

      Hei ts! :)

      Ihanaa saada jonkinlainen vastaus ja tieto, ettei ole ainut joka miettii tätä..
      Tuntuu, että useammat jutut mitä netistä löytää niin kertoo Thainaisista...
      Ei ole käynyt minunkaan mieheni Suomessa, mutta sehän tätä vielä vaikeuttaa, kun itse asun Suomessa ja hän Phuketissa.. Reissailua sinne suuntaan kyllä siis tulee, mutta minkälaista elämä on ollut sinulla asuessasi Thaimaassa? Onko sujunut hyvin?
      Ja toisaalta tuntuu, että kyllähän hekin sopeutuisi, kunhan olisi muutamia oman maalaisiakin vaikka kaverina, jotka ovat jo ennen asuneet täällä ja kävisi niitä kielikursseja.. Ja toisaalta kai töitäkin löytyisi (ei tosin pakolta heti), kun ovat ahkeria työssään.

      Olisi mukava jutella kanssasi lisääkin, jos mahdollista.. Oletkos mistäpäin Suomea kotoisin ja asusteletko missäpäin Thaimaata?

      Oikein ihanaa viikkoa sinne! :)

    • tsaiska

      Juu ei hirveasti loydy juttua suominainen-thaimies suhteista. Vaikka eihan me ainoita olla, sen tiedan kylla :D. Muita falang nainen-thaimies pareja tunnen kylla useita, suomalaisia tiedan pari, en tunne.

      Itsekkaan siis en varsinaisesti asu taalla Thaimaassa, tallaista matkustusta eestaas on tama suhde myos ollu. Useampi kk Thaimaassa ja suomi-ikava iskee, sitten jonkin aikaa suomessa ja takasin tanne. Nyt on taa reissu kestanyt puoli vuotta. Ei olla naimisissa, siina myos yksi syy tahan reissailuun kun turistiviisumeilla taytyy pelailla. Etela-thaimaasta myos on minun mieheni, mutta paakaupungissa on asusteltu.

      Olisi tosiaan mukava enemmankin jutella, tein tanne profiilin niin voit vaikka sita kautta laittaa viestia ensin :)

    • tsaiska

      lisayksena viela kun unohdin mainita, etta olen siis tuo aiemman viestin ts :D

    • terhi.t

      Hei,
      Teinpä itsekin ja pistin sinulle viestiä tonne laatikkoosi! :)
      Olen siis S.

    • Vaniljanna

      Olen ollut aviossa Thai-mieheni kanssa jo kohta 20 vuotta. Meilla on kaksi jo teini-ikaista lasta, molemmilla kaksoiskansalaisuus ja kolme kotikielta.

      Olemme asuneet seka Thaimaassa etta Suomessa, eli tiedamme kertoa seka hyvat etta huonot puolet molemmista paikoista.

      Suomi = viralliset asiat hoituvat yllattavan sujuvasti (vaikka suomalaiset inhoavatkin kaikkia verojuttuja jne, mutta verrattuna thaimaalaiseen byrokratiaan Suomi on ihannevaltio kaikkine noudattamineen lakeineen) - ilmasto on thaimaalaiselle kurja joka on tottunut olemaan ulkona paljon ajastaan ja vaikka kuinka panis vaatetta lisaa paalle, se ei tunnut riittavan - tyonsaanti oli meilla vahan erikoisempaa koska pistimme pystyyn oman yrityksen jossa valitettavasti thaimaalainen mieheni koki suomalaisten ilkean rasismin kun asiakkaat eivat suostuneet asioimaan hanen kanssaan sen vuoksi etta sattui nayttamaan aasialaiselta eivatka luottaneet osaamiseen - sosiaalinen kanssakayminen on thaimaalaiselle miehelle Suomessa jokseenkin vaikeaa koska aasialaisen miehen ei ole helppoa tehda uusia ystavyyksia suomimiesten keskuudessa ellei sitten satu etukateen tuntemaan jotakuta suomimiesta joka "takaa" thaimaalaisen miehen johonkin piiriin sisaan - ja ikavana puolena Suomesta voi sanoa sen, etta ainakin silloin kun mieheni meni esim yksin pankkiin panemaan rahaa tilille jokainen seteli lapivalaistiin ja kahden virkailijan kanssa tutkittiin josko olisi vaarennetty kun taas kun mina tein saman ei mitaan ongelmaa ollut vaikka oli kuinka isoista seteleista kyse...

      Thaimaa = viralliset asiat ovat yhta kirousta alusta loppuun ja thaimaalaisten ulkomaalaisviha ja -pelko on melkoisen dramaattista kun on kyse viisumeista ja sun muista vastaavista - ilmasto on jees, joskin toisinaan kaipailen lumikinoksia ja rankkaa pyrya, ja toisinaan ianikuinen paiste ja kuumuus voi ottaa aivoon - tyota en ole Thaimaassa tehnyt koska mieheni omistaa yksityisyrityksen joka kustantaa seka meidan etta mieheni vanhempien ja useamman sisaruksen ja serkunkin elaman (ja toisekseen tyoluvan saanti ulkomaalaiselle on Thaimaassa kiven alla), ja huom: samat suomalaiset jotka suhtautuivat aarimmaisen nihkeasti mieheeni Suomessa suhtautuvat aivan eri tavalla haneen hanen omalla maaperallaan - minun sosiaalinen kanssakaymiseni Thaimaassa on suhteellisen rajoittunutta lahiperhepiiriin mutta se on ok koska olen aikalailla mokkihopero jo entuudestaan, en juokse baareissa tai muutoinkaan vieta iltojani ja paiviani paljon muualla kuin kotona lasten ja perheen kanssa (tahan kaiketi vaikuttaa kulttuuri, thaimaalainen perhekulttuuri mutta myos oman elamani kokemukset).

      En erityisemmin suosittele Suomeen muuttoa jos on kyse thaimaalaisesta miehesta koska eteen tulee niin kielimuuri kuin suuret kulttuurierotkin ja vaikka kuinka reipas ja ahkera thaimaalainen mies olisikin, hanen on tuhat kertaa helpompaa tienata rahaa ja elattaa perhettaan Thaimaassa kuin Suomessa jossa pelkka lakiviidakko rajoittaa mita hanen on sallittua tehda.

    • Sofi

      Hei, löysimpäs paikkani :) Monesti kyllä törmää keskusteluun thai-suomi pareista, mutta aina ne on niitä thaivaimon hakuohjeita... Me ollaan mun thaimaalaisen poikaystävän kanssa seurusteltu liki 2 vuotta, ja koko se aika ollaan asuttu Suomessa. Mies oli muuttanut tänne muutama vuosi aikasemmin töitä tekemään. Itse en oo koskaan edes käyny Thaimaassa, vaikka kovasti kyllä mieli tekis! Me ei olla naimisissa, eikä ole suunnitelmissakaan, ja miehellä on siis oleskelulupa työnteon pereusteella.

      Miehen sopeutuminen Suomeen on kyllä ollut raskasta... Työt on ollut välillä kiven alla, kun hällä on vielä melko heikko suomenkielen taito, eikä mitään kunnon koulutustakaan häneltä löydy. Just tuon kielitaidon puuttumisen ja ujon luonteen takia mies ei oo myöskään saanut oikein kavereita täältä. Rasismiakin on valitettavasti joutunut kokemaan, alkuaikoina Suomeen tultua hänet on pahoinpidelty peräti pariin kertaan. Eipä hän siis kovin tyytyväinen oloonsa täällä ole, mutta jotain positiivistä löytyy kuitenkin sen verran, että yllättävän hyvin mies on sopeutunut tähän ilmastoon, eipä juuri koskaan valita kylmästä ja nauttii esim luistelemisesta.

      Kovasti mies kaipaa ja ikävöi Thaimaaseen, ja aina puheissa meillä on että "joskus sitten" muutetaan sinne, jos ei pysyvästi niin osaks vuotta, mutta kovin tosissaan ei vielä sitä olla ryhdytty suunnittelemaan. Meillä on myös toiveissa perheenlisäystä, ja toivottais kyllä molemmat, että mahdollinen lapsi sais käydä koulunsa Suomessa paremman koulutustason vuoksi. Joku ratkaisu tähän asumiseen pitäisi kyllä löytyä, että asuttais paikassa jossa elämä olisi mukavaa meille kaikille.

      • Vaniljanna

        Heippa Sofi!

        Mukavaa lukea ettei meita suominainen-thaimies pareja aivan niin vahan ole kuin mita me olemme luulleet. :)

        Lasten koulutuksesta voin sen verran kertoa etta vaikka Suomi tunnetaankin korkeasta koulutustasostaan ja Thaimaa melko alhaisesta, Thaimaan kohdalla on kyse ns valtionkouluista joihin me emme ainakaan ikina lapsiamme panisi, emmeka ole laittaneetkaan. Yksityiset koulut Thaimaassa ovat erittain korkeatasoisia, jotkut jopa parempia kuin Suomessa, riippuen minkatyyliseen kouluun haluaa lapsensa suunnata: on amerikkalaista ja brittilaista opetusohjelmaa noudattavia kansainvalisia kouluja seka ulkomaalaista opetussuunnitelmaa noudattavia yksityisia Thaimaalaisia kouluja. Tosin, kaikki yllaolevat koulut maksavat maltaita. Meidan lapsemme kayvat brittilaista opetussuunnitelmaa noudattavaa kansainvalista koulua joka paattyy IB-diplomin kirjoittamiseen (vastaa YO-koetta, mutta IB'lla paasee esim suoraan valikoimaansa ulkomaalaiseen yliopistoon ilman paasykokeita jos vain pisteet riittavat kun taas YO-lapulla paasee vain paasykokeisiin jos niihinkaan). Vanhin lapsemme kirjoitaa ko. kokeet kahden vuoden kuluttua ja sitten suuntaa ehka Englantiin tai Australiaan jatko-opintoihin...

        Joten koulutustason tai sen puutteen vuoksi ei valttamatta kannata jattaa Thaimaata pois luvuista, kylla taalta kunnon kouluja loytyy mutta niita varten pitaa olla myos sitten rahaa. Suomessahan ei oikein edes tunneta lukukausimaksuja mutta Thaimaan yksityiskouluissa (riippuen koulusta) 1 lukukausi (noin 2-3 kk) voi maksaa jopa 200.000 Bahtia per lapsi!!! (Nykyisen kurssin mukaan voit jakaa edellaolevan luvun 40'lla ja saat noin euroja).

        Ylla mainittua lukukausimaksua voi verrata siihen etta suht. korkeassa virassa tyoskenteleva thaimaalainen saattaa saada korkeintaan jotain 30.000 Bahtia kuukaudessa palkkaa. Saman verran on omakotitalon kuukausivuokra Thaimaassa. Toki halvempiakin kouluja loytyy, kaikki riippuu siita kuinka pitkalle haluaa tulevat lapsensa tahdata - mita parempi ja laajempi peruskoulutus sita paremmat ja laajemmat mahdollisuudet, valitsipa lapsi sitten tulevaisuudessaan mita tahansa.
        :)


      • Sofi
        Vaniljanna kirjoitti:

        Heippa Sofi!

        Mukavaa lukea ettei meita suominainen-thaimies pareja aivan niin vahan ole kuin mita me olemme luulleet. :)

        Lasten koulutuksesta voin sen verran kertoa etta vaikka Suomi tunnetaankin korkeasta koulutustasostaan ja Thaimaa melko alhaisesta, Thaimaan kohdalla on kyse ns valtionkouluista joihin me emme ainakaan ikina lapsiamme panisi, emmeka ole laittaneetkaan. Yksityiset koulut Thaimaassa ovat erittain korkeatasoisia, jotkut jopa parempia kuin Suomessa, riippuen minkatyyliseen kouluun haluaa lapsensa suunnata: on amerikkalaista ja brittilaista opetusohjelmaa noudattavia kansainvalisia kouluja seka ulkomaalaista opetussuunnitelmaa noudattavia yksityisia Thaimaalaisia kouluja. Tosin, kaikki yllaolevat koulut maksavat maltaita. Meidan lapsemme kayvat brittilaista opetussuunnitelmaa noudattavaa kansainvalista koulua joka paattyy IB-diplomin kirjoittamiseen (vastaa YO-koetta, mutta IB'lla paasee esim suoraan valikoimaansa ulkomaalaiseen yliopistoon ilman paasykokeita jos vain pisteet riittavat kun taas YO-lapulla paasee vain paasykokeisiin jos niihinkaan). Vanhin lapsemme kirjoitaa ko. kokeet kahden vuoden kuluttua ja sitten suuntaa ehka Englantiin tai Australiaan jatko-opintoihin...

        Joten koulutustason tai sen puutteen vuoksi ei valttamatta kannata jattaa Thaimaata pois luvuista, kylla taalta kunnon kouluja loytyy mutta niita varten pitaa olla myos sitten rahaa. Suomessahan ei oikein edes tunneta lukukausimaksuja mutta Thaimaan yksityiskouluissa (riippuen koulusta) 1 lukukausi (noin 2-3 kk) voi maksaa jopa 200.000 Bahtia per lapsi!!! (Nykyisen kurssin mukaan voit jakaa edellaolevan luvun 40'lla ja saat noin euroja).

        Ylla mainittua lukukausimaksua voi verrata siihen etta suht. korkeassa virassa tyoskenteleva thaimaalainen saattaa saada korkeintaan jotain 30.000 Bahtia kuukaudessa palkkaa. Saman verran on omakotitalon kuukausivuokra Thaimaassa. Toki halvempiakin kouluja loytyy, kaikki riippuu siita kuinka pitkalle haluaa tulevat lapsensa tahdata - mita parempi ja laajempi peruskoulutus sita paremmat ja laajemmat mahdollisuudet, valitsipa lapsi sitten tulevaisuudessaan mita tahansa.
        :)

        Kiitos koulutus infosta Vaniljanna! Niin kovin on koulut hintavia Thaimaassa, että meidän tuloilla lapsia olis mahdotonta niihin laittaa opiskelemaan.. Kiva kuitenkin tietää, että hyviä koulujakin löytyy, jos vaikka joskus vahingossa pääsisimme rikastumaan : D *laittaa loton vetämään*


    • Innostus

      Hei! Mahtavaa, että löysin tälläisen ketjun! Olen myös thaimiehen omaava ja yhteiseloa parisen vuotta. Asumme molemmat kotimaissamme, mutta tulevaisuuden suunitelmat ovat suuret. Te joilla liukenee aikaa kirjoitella kuulumisia ja tutustua niin täällä olisi samanlainen jolla on paljon jaettavaa. Yhteydenottojanne odotellen :-)

    • LaaLaLaa

      Heippa! En olekaan aikaisemmin törmännyt tällaiseen ketjuun. Mukava, että meitä suomi-thai pareja on näinkin päin :). Tosiaan, minulla on myös thaimaalainen mies ja mies on asunut jo 2,5 vuotta Suomessa. Kyllähän se sopeutuminen Suomeen on ollut hieman hankalaa, verrattuna tietysti hänen elämäänsä Thaimaassa. Kielen opettelu on tietysti yksi iso asia, tosin melko hyvä suomen kielen taito miehelleni on jo tullut. Toinen hieman hankalampi asia on juuri ystävien saaminen. Onneksi koulussa, jossa hän opiskelee suomen kieltä, hän on saanut muita ulkomaalaisia ystäviä ja oman sukuni ja ystävieni kautta. Mutta on totta että suomalaisiin miehiin ilman mitään "linkkiä" tutustuminen on melko haastavaa, vaikka miehenikin on erittäin sosiaalinen ja helposti lähestyvä/lähestyttävä persoona. Ikävä Thaimaassa asuvia ystäviä ja perhettä kohtaan on tietysti myös negatiivinen asia. Muuten oikeastaan mieheni sopeutuminen Suomeen on mennyt oikein hienosti eikä talven paukkupakkasetkaan haittaa ollenkaan, päin vastoin hän nauttii niistä :). Meillä on myös ollut puhetta että jos jossain vaiheessa pääsisi viettämään hieman pidempiäkin aikoja Thaimaassa nykyisen kuukauden/vuosi sijaan.

    • Hei!

      Minulla samanlainen tilanne ja tosissaan helpottaa kuulla että on muitakin pareja ja että alkuvaikeuksien jälkeen kuitenkin mennyt ihan mukavasti.

      Asun tällähetkellä Thaimaassa Bangkokissa ja muutama viikko sitten meni elämänkirjat sekaisin kun sain tietää olevani raskaana. Mieheni kanssa olemme hyvin iloisia asiasta, vaikkei lapsi ollutkaan suunniteltu. Nyt viikko 9 ja laskettu aika joulukuun alussa.

      Viimeiset päivät olen mennyt kauhun sekaisissa tunnelmissa kun pitäisi käydä virallistamassa tämä meidän suhde piakkoin ja laittaa miehelle oleskelulupa paperit vetämään. Luulisi miehen olevan enemmän kauhuissaan, mutta meista kahdesta se olen minä joka ei saa nukutuksi öisin, kun mietin että miten tässä tulee käymään. Pitäisi saapua suomeen elokuun alussa.

      Nyt olen kartalla miten hoitaa asiat täällä, mutta entä sitten kun olemme saapuneet suomeen. En tiedä mihin minun pitäisi ottaa yhteyttä ja kuinka kauan kestää esim. kielikoulun löytäminen. No kai on vain luotettava siihen, että asioilla on tapana järjestyä aina jossain vaiheessa.

      Mies on tavannut perheeni ja tulee heidän kanssa hyvin toimeen, mutta sanoi että tuntee itsensä aina hieman ulkopuoliseksi johtuen kielimuurista, vaikka onkin ulospäin suuntautunut ja elämäniloinen kaveri.

      Olisi hauska oppia tuntemaan muitakin pareja, jotka ovat käyneet tai käyvät parhaillaan lävitse tätä samaa, niin usko tulevaan luultavasti vahvistuisi ja paniikki vähä hellittäisi. :)

      Hyvää kesän odotusta kaikille!

      • Innostus

        Heip! On todellakin mukava ollut löytää tämä ketju! Vielä mukavampaa olisi tutustua paremmin, haluaisin vaihtaa kuulumisia: [email protected]


      • Innostus
        Innostus kirjoitti:

        Heip! On todellakin mukava ollut löytää tämä ketju! Vielä mukavampaa olisi tutustua paremmin, haluaisin vaihtaa kuulumisia: [email protected]

        lisäyksenä, että thaimieheni olisi myös kiinnostunut suomessa asuvista tai pitkäaikaisesti oleskelivista thaimiestä, saaden tuttavia...thainaisia kun on ainakin pk-seudulla aika paljon..


    • LaLaaLa

      Kristiinastadi, minä tunnen pariskunnan, joka myös asui Thaimaassa ja sai lapsen siellä. Nyt he ovat muuttaneet Suomeen. Kyllähän siinä järjestämistä taisi olla tietysti jonkin verran, mutta kyllä ne asiat sujuu :). Kannattaa hoitaa asiat yksi kerrallaan eteen päin, ei se lappujen täyttäminen ym. muut paperisota loppujen lopuksi niin mahdoton ole :)

    • HannuFinland

      Minulla on kokemuksia, mutta haluatko siis tietää on kysymyksessä miesten keskinäinen kanssakäyminen vaiko miehen naisen välinen suhde.

      Olen suomalainen 50 homomies ja käyn Thaimaassa tapaamassa aina poikaystävääni. Hän on jo reilusti päälle 30-vuotias, tarkemmin sanottuna 35-v, joten mitkään nuorukaiset eivät todella ole makuuni. Thaimiehet ovat ihania, helliä. huomaavaisia, hiukan pidättyväisiä, raittiita( jotkut tupakoivat). ja helliä rakastijia.

      Itse olen miesystävääni erittäin tyytyväinen ja olemme tunteneet jo 3 vuotta ja vierailleet toistemme luona. Suunnitelmamme olisi rekistöidä parisuhde Suomessa, että hän voisi asua täällä kanssasi. Kuitenkin on otettava selvää miten monimutkainen prosessi se on.

      Tiedän, että jotkut ovat tuoneet rekisteröityjä aviopuolisoitaan Suomeen. Ja onhan Pekka Haavisto hyvä esimerkki. Minusta suomalainen ja thaimaalainen soveltuu hyvin yhteen. Se tietysti soveltuvatko he asumaan täällä on yksillöllistä. mutta uskoisin että monen kohdalla se onnistuu. Meidän suhteemme on säilynyt oikein hyvänä

    • sunny6

      Harvoin tänne keskustelupalstoille mitään ikinä vastaile mutta nyt ihan pakko kun kerrankin löysin tämmöisen aiheen. Onpa ihana lukea että on muitakin samassa tilanteessa kuin minä. Minulla siis myös thaimaalainen mies jonka kanssa yhteinen lapsi. Olemme asuneet suomessa nyt vuoden ja mieheniviihtyy täällä hyvin vaikka ystävyyssuhteiden ja töiden saaminen ei aina helppoa olekaan. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia ja kuulla teidän tarinoita lisää. Mieheni varmasti olisi mielissään jopa tavata muita thaimaalausia miehiä kun täällä ei ainakaan ole pahemmin näkynyt. Missä päin te kaikki oikein asustelette?
      Onko etelä-suomesta ketään?

    • Heips! Täältä löytyisi myös yksi thaimiehen omaava. Mahtavaa löytää tämä keskustelu, vaikka hiljaiseloa täällä näyttää pidemmän aikaa olleen. Itse olen miettinyt Thaimaahan muuttoa, mietityttää miten olisi kätevin viisumi asiat hoitaa, kun pidemmän aikaa tulisi Thaimaassa oltua. Töitä minulle olisi Thaimaasta tarjolla, mutta työluvasta saa kuulemani mukaan vain haaveilla? Tarjoilijan työ kyseessä. Olisi mukava jutella myös muitakin kuulumisia.

      • ThFi

        Hei vain, ompahan todella ihanaa kuulla muista samassa tilanteessa olevista. Hiljaista on jo pitkään täällä ollut, mutta ehkäpä sun1 vielä tälle sivustolle eksyt(?)
        Täällä myös thaimiehen omaava. Suunnitteilla häät ja perheen perustus mutta toistaiseksi asumme kumpikin omissa kotimaissamme. Minkähänlainen mahdottomuusprosessi tuo naimisiinmeno on? Osaisiko kukaan kertoa omien kokemusten pohjalta/antaa vinkkejä?
        Mielelläni kuulen muista thaimiehen omaavista muutoinkin. Kuinka arki on sujunut, millaisia vaikeuksia on ollut ja eritoten thaimaaseen muuttaneilta toivoisin kuulevani kokemuksia.

        Kiitos jo etukäteen!


    • Erikatha

      Minulla myös thaimaalainen mies (itse 25, mies 27) ja seurustelua 3 vuotta. Asumme Etelä-Suomessa kaksiossa ja lapsia ei perheessä ole, kaksi kissaa löytyy. Mies on sopeutunut nähdäkseni hyvin. Tärkeää yleensä on se että ulkomaille puolison kanssa muuttava on halukas opiskelemaan maan kieltä -- tässä tapauksessa suomea.

      Jos muita Uudellamaalla asuvia suomi-thaimaa pariskuntia vielä täällä palstalla oleilee, niin saa jättää sähköpostin! Minulla on tällä hetkellä vain työsähköposti enkä halua laittaa sitä tänne :) Luon kyllä oman sähköpostin johonkin, jos täällä on joku joka haluaa kirjoitella/jutella.

      • PJSJ

        Sattumalta löysin tämän ketjun ja onpa kiva kuulla että meitä on monia samassa tilanteessa. Itse olen ollut 2,5 vuotta naimisissa thaimieheni kanssa ja meillä on jo perheenlisäystäkin. Olemme asuneet 3 vuotta Suomessa ja kaikki on mennyt todella hyvin odotuksiani nähden,!
        Olisipa kiva kuulla lisää teidän kokemuksista ja jopa tavata muitakin samassa tilanteessa olevia. Itse asumme etelä-Suomessa.


      • Sawadeee

      • Sawadeee
        Sawadeee kirjoitti:

        Heippa! Olisi kiva tutustua, laitteleppa viestiä tulemaan: [email protected]

        Tämä siis teille kaikille thaimiesten kauniimmille osapuolille


      • jiji

        moi ollaan kans uudelt maalta mul thai mies muutti just suomeen mun kanssa ota yhteytta terv petra [email protected]


    • suomiNainen38

      Olen ihan ällikällä lyöty!! Suomalainen nainen ja Thai mies!!? Kertokaa nyt naiset mihin rakastuitte thai miehessä?? Olen itse käynyt kolme kertaa Thaimaassa ja en voi kuvitella kiinnostuvani Thai miehestä. Minusta he ovat aivan liian lyhyitä, laihoja, rumia, kouluja käymättömiä ja köyhiä.. sori en ole tarkoitus loukata, mutta näin minä asian näen:)

      • Chom chom

        Olen ihan ällikällä lyöty! Ei kai ole niin vaikea ymmärtää, että vaikkei itse ole kiinnostunut jostakin, joku muu saattaa olla?

        Mulla ei ole thai-miestä, mutta siitä lähistöltä kuitenkin. No ensinnäkin: kaikille ulkonäkö ei ole määräävin tekijä ja toisaalta ihmiset pitävät erilaisia asioita miellyttävinä. Mieheni on suomalaisittain lyhyt, mutta niin olen minäkin. Varsin hoikkakin hän oli, kun tutustuimme, mutta lihaksikas. Hän oli käynyt kouluja ja jatkoi kouluttautumista Suomessa. Kotimaassaan hänen perheensä oli keskiluokkaa, mutta Suomessa hän joutui aloittamaan kaiken alusta (tutustuimme siis Suomessa). Köyhä ehkä rahassa mitattuna, mutta rikas muuten. Ja se taloudellinenkin tilanne koheni työpaikan myötä.

        Mihin rakastuin? Mihin ihmiset ylipäätään rakastuvat? Minä ihastuin mm. päättäväisyyteen, itsevarmuuteen, elämänasenteeseen, kohteliaisuuteen, reiluuteen, huumorintajuun, siisteyteen. Ulkonäössä viehättivät mm. valloittava hymy, uskomattoman kauniit silmät, lihaksikas kroppa ja vahvat käsivarret.


    • Farangwife

      SuomiNainen38, kapea on maailman katsomuksesi ja näkemyksesi ihmisten erilaisuudesta. Mutta sehän on vain sinun ongelmasi. Ihmetyttää miten maailmasta löytyy vielä tuollaisia ihmisiä, kun ei enää olla missään kivikaudella eikä purkissa kasvettu. Oikeus sulla on mielipiteeseesi, mutta näit oikein vaivaa tulla siitä tänne asti kertomaan niin sekin lähinnä huvittaa vain.

      Onneksi olemme erilaisia, pidämme erilaisista asioista ja ne, jotka ovat löytäneet elämäänsä sisältöä eri kulttuureista, ovatkin ehkä onnekkaimpia!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2048
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1942
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      147
      1544
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1207
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1173
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1137
    Aihe