Täydelliset pilkkivaatteet!!!

vaatealan-opiskelija

Moi!
Opiskelen vaatetusalaa Metropolia ammattikorkeakoulussa ja suunnittelen koulutyötä varten aktiivi sport mallistoa ja käyttöalueeni on pilkkikalastus. Eli minun täytyy suunnitella pilkkikalastukseen tarkoitettuja vaatteita. Malliston vaatteet tulisi soveltua nimenomaan aktiivi harrastajille, jotka saattavat kulkea pitkiä matkoja pilkkipaikalle ja liikkuvat pilkkiessä paljon. Lämpötasapaino tulee nimenomaan ottaa huomioon. (liikutaan paljon/ ollaan hetki paikallaan/ liikutaan taas, eli ei vain yhden avannon äärellä olemista)

Olisin kiitollinen, jos viitsisitte laittaa kommentteja vaatteista mitä käytätte. Kaikki info on minulle hyödyllistä. Oheisiin kysymyksiin vastaaminen auttaisi minua myös suuresti.

1. oletettaen että on kova pakkanen ja lähtee pilkille mitä tulee laittaa päälle? (välikerrastoista lähtien. voi laittaa tarkkoja tietoja esm. tietty merkki, materiaali jne)

2. Minkälaiset ovat parhaimmat taukovaatteet? Missä tilanteessa niitä käytetään?

3. Mitä yksityiskohtia vaatteissa tulisi olla, jotta ne soveltuvat parhaiten pilkkimiseen (taskut, vetoketjut, huput, ventilaatiot jne, jne,). Mitä puutteita nykyisissä vaatteissa saattaa olla?

4. Minkälaisia liikkeitä vaatteiden tulee kestää (kyykistelyä, muita tiettyä asentoja, jotka saattaa vaikuttaa vaatteen mukavuuteen?

5. Minkälaisia kenkiä ja asusteita tulisi käyttää (pipot, käsineet, sukat ym.)

5. Mitä lisätarvikkeita pilkkijä tarvitsee mukanaan ja missä niitä kannetaan mukana. Mitä pilkkijän turvallisuuden kannalta täytyy ottaa huomioon?

Kiitoksia jo etukäteen vastanneille! Tämä on minulle suuri apu!

.

11

662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahventa särkiä

      Itse suosin ihan tavallista talvihaalaria. Hyvänä kokisin. -riittävästi taskuja kännykälle syötti purkille viehe rasialle toki voi pitää repussa. -Kestävät ja tuulen pitävät vetoketjut-lahkeissa vetoketjut-kelluttava jos sattuu putoamaan jäihin-huppu jonka voi irroittaa-vetoketjuille suoja kangas kaistaleet estämään lumenpääsy ketjuun maatessa jäällä- veden pitävä tasku puhelimelle-riittävästi heiastimia. Tosa nyt jotai mitä tuli ekana mieleen. Sori tekstin sekavuus!.

    • Pilkkileena

      Minulla on ollut muuten hyvä pilkkihaalari mutta näin naisihmiselle tarpeilla käyminen pakkasella on todellinen ongelma. Olet nero jos keksit siihen ratkaisun

      • Hajustaenkyllätiedä

        Sen kun annat tulla pisut ja kakat vaan halaareihis, lämmittääkin samalla. :)


      • verkko-pena

        ei se paskan vääntäminen miehille ole sen helpompaa...

        HAHAHAHA!!!


    • Ckippy

      Vaikka on kuinka asiallinenkysymys, niin on joku lapsellinen kommentteineen heti pätemässä, eikö sivunpitäjä voisi karsia näitä pois ,niin asiallinen kysymys saisi ehkä
      vastauksia

    • Napit

      Josta takissa tai haalarissa on edessä olevan vetoketjun suojana nappilista, sen tulee avautua vasemmalle.

      • TämäOnAsiaa

        Erittäin tärkeä yksityiskohta pilkkihaalarissa!
        Se joka ei tiedä miksi, ei ole ollut riittävästi pilkillä.


    • KöyhätVanhemmat

      Turhaan opiskelet...et tule saamaan suomesta mitään hyviä töitä...sinuna opiskelisin jo ulkomailla.Tai sitten sulla on rutiköyhät vanhemmat?

    • teehyvä

      Ensimmäinen haalari oli Reiman tekemä.Se oli tuulepitävä tiivispintainen eikä kastunutkaan pienistä sateista uutena. Nyt on ollut käytössä pitkään Finlaysonin Profesional VIKING haalari. Ollut ainakin 20 vuotta. Olen käyttänyt sitä pilkillä ja metsällä passissa ollessa. Olen ollut melko tyytyväinen sen ominaisuuksiin. On jämäkät vetoketjut lahkeissa jariittävästi taskuja. Olen katsellut uusia mutta en ole löytänyt sopivaa. Nykyiset kalvo vermeet hiostaa valtavasti. Alus asuna olen käyttänyt graftin asua. Väliasuna pääasiassa villa asuja. Fleeset keräävät hien jakun istuu pilkillä pulituntia tuulessa japakkasessa niin vilu yllättää. Olisiko hyvä haalari jossa olisi goretexsiä kalvoa selässä ja lahkeissa. Ja olisi vielä hengittävä ja malliltaan hyvä. Vetoketjut lahkeissa ja edessä ja ainakin osissa taskuista. Taskuja ainakin viisi. Tuulen ja veden pitävä huppu vetuketjulla irrotettava.

    • sitäodotellessa

      Alla haltin tekninen alusasu ja päällä kelluntahaalari. Jalkaan safari eva saappaat. Nahkainen kypäränaluslakki päähän. Ei ole länsirannikon merialueella viluttanut kovillakaan pakkasilla. Kelluntahaalari tosin parinkympin pakkasessa on kyl todella kankea.
      Korkea kaulus jossa sisällä fleese, vedenpitävä huppu ja muutama isompi tasku on hyvä lähtökohta. Kauluksen tulis olla sellainen ettei viima pääse sisään.Itse käytän lisäks haglöf kauluria jonka saa kiristettyä sopivaksi.
      Jos keksit ursuitin kuivalle välipuvuvulle (Ursuit MPS Multi Purpose Suit 5113) edullisen korvaajan niin ostan heti.

    • Pilkkimätön_nilkki

      Eräkuteisen kodissa pitää ainakin olla kuraeteinen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe