En nyt tiedä, onko tämä lainkaan oikea paikka tai oikea foorumi tällaiselle asialle, mutta en tiedä enää mistä aloittaisin kyselemisen ja järjestelmällisen selvityksen.
Eli, valmistun terveydenhuolto alalle nyt jouluna ja olen löytänyt ns. kutsumukseni. Toiveenani olisi jonain päivänä työskennellä avustusjärjestölle tai muulle vastaavalle ja toimia kansainvälisissä tehtävissä, joko terveydenhuoltoon liittyvissä tehtävissä tai joissain muissa. Tiedän, että kokemusta tarvitaan, ennen kuin voi hakea esimerkiksi Punaisen Ristin kriisijoukkoihin. Olen kuitenkin valmis tekemään töitä asian eteen ja sitä ennen tekemään myös vapaaehtoistöitä. Tästä on tullut minulle nimittäin sydämen asia ja päähänpinttymä.
Nyt kuitenkin on sellainen tilanne, että en tiedä mistä aloittaisin ja miten pääsisin mukaan toimintaan. Oma paikkakuntani on pieni ja esimerkiksi Punaisen Ristin toiminta on aika suppeaa, mikä ei sinänsä ole huono asia mutta täällä osastokin on kovin pieni ja hiukan "sisäänpäin lämpeävä", Olen nimittäin heidän toimintaansa yrittänyt mukaan mutta se ei oikein ole ottanut tulta alleen, tietysti itse olisin voinut olla vieläkin aktiivisempi asian suhteen.
Mikä siis olisi hyvä reitti, järjestö tai muu vastaava aloittaa vastaavanlainen toiminta? Mielelläni kuulisin myös ajatuksia ja ehdotuksia erilaisista työnhausta ja opiskelustakin.. ? Ja toivon nyt, kuten moni muukin, asiallisia vastauksia.
Kiitos :)
Työ kansainvälisissä avustustehtävissä tai muissa vastaavissa?
3
214
Vastaukset
- MyÖsSH
SPR:n kautta ammattilaiset pääsee ulkomaille, jolloin edellytetään sopivaa koulutusta ja työkokemusta. Kannattaa siis nyt hankkia työpaikka esim. kirurgian puolelta ja se pari vuotta työkokemusta.
Toinen tosi hyvä idea on opiskella kieliä, ranskan kieltä käytetään paljon kansainvälisissä avustusjärjestöissä ja jos sen osaa, niin on taas laajemmat mahdollisuudet.
Millaista vapaaehtoistyötä haluaisit siis tehdä? Ei noihin kriisitehtäviin oikein mikään valmista, tai välttämättä paranna mahdollisuuksia päästä kuin se kunnon työkokemus. - Shanta
Hei,
kiitos vastauksesta. Olenkin tuota SPR:n reittiä selvittänyt. Ilmeisesti tosiaan kirurgia on se ala, joka hyvin auttaa alkuun.... Tuota kielten opiskelua en ole tullut ajatelleeksikaan, en etenkään ole tajunnut ranskan merkitystä, kiitos siis vinkistä.
Toivoisin voivani työskennellä tulevaisuudessa kriisi- tai avustustehtävissä, lähinnä tietysti terveydenhuoltoalalla, koska minulla siihen koulutusta on. Ajattelen myös, että kehitysmaatyö tai muu vastaava ei ole pois suljettua. Ehkä sitten myöhemmin olisi mahdollisuus enemmän opiskelleena, olla töissä jossain järjestössä ihan vakkaristi, eli tehdä jotain projektiluontoista työtä. En tiedä, tämän alan mahdollisuudet ovat itselleni pikkuisen vielä epäselvät ja tuntuu, ettei niihin hommiin noin vain mennäkkään, mikä on tietty hyvä asia.
No joo, mutta ennen kuin eksyn sivuraiteille niin kiitän sinua vastauksesta :) Mukavaa loppuvuotta! - MyÖsSH
Tuli vielä mieleen, että avoimessa yliopistossahan pystyy välillä lukemaan esim. kehitysmaatiedettä jne. Auttanee paljon myös jos haluaa järjestöhommiin. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725