Työ kansainvälisissä avustustehtävissä tai muissa vastaavissa?

Shanta

En nyt tiedä, onko tämä lainkaan oikea paikka tai oikea foorumi tällaiselle asialle, mutta en tiedä enää mistä aloittaisin kyselemisen ja järjestelmällisen selvityksen.

Eli, valmistun terveydenhuolto alalle nyt jouluna ja olen löytänyt ns. kutsumukseni. Toiveenani olisi jonain päivänä työskennellä avustusjärjestölle tai muulle vastaavalle ja toimia kansainvälisissä tehtävissä, joko terveydenhuoltoon liittyvissä tehtävissä tai joissain muissa. Tiedän, että kokemusta tarvitaan, ennen kuin voi hakea esimerkiksi Punaisen Ristin kriisijoukkoihin. Olen kuitenkin valmis tekemään töitä asian eteen ja sitä ennen tekemään myös vapaaehtoistöitä. Tästä on tullut minulle nimittäin sydämen asia ja päähänpinttymä.

Nyt kuitenkin on sellainen tilanne, että en tiedä mistä aloittaisin ja miten pääsisin mukaan toimintaan. Oma paikkakuntani on pieni ja esimerkiksi Punaisen Ristin toiminta on aika suppeaa, mikä ei sinänsä ole huono asia mutta täällä osastokin on kovin pieni ja hiukan "sisäänpäin lämpeävä", Olen nimittäin heidän toimintaansa yrittänyt mukaan mutta se ei oikein ole ottanut tulta alleen, tietysti itse olisin voinut olla vieläkin aktiivisempi asian suhteen.

Mikä siis olisi hyvä reitti, järjestö tai muu vastaava aloittaa vastaavanlainen toiminta? Mielelläni kuulisin myös ajatuksia ja ehdotuksia erilaisista työnhausta ja opiskelustakin.. ? Ja toivon nyt, kuten moni muukin, asiallisia vastauksia.

Kiitos :)

3

198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MyÖsSH

SPR:n kautta ammattilaiset pääsee ulkomaille, jolloin edellytetään sopivaa koulutusta ja työkokemusta. Kannattaa siis nyt hankkia työpaikka esim. kirurgian puolelta ja se pari vuotta työkokemusta.
      Toinen tosi hyvä idea on opiskella kieliä, ranskan kieltä käytetään paljon kansainvälisissä avustusjärjestöissä ja jos sen osaa, niin on taas laajemmat mahdollisuudet.
      Millaista vapaaehtoistyötä haluaisit siis tehdä? Ei noihin kriisitehtäviin oikein mikään valmista, tai välttämättä paranna mahdollisuuksia päästä kuin se kunnon työkokemus.

• Shanta

Hei,

kiitos vastauksesta. Olenkin tuota SPR:n reittiä selvittänyt. Ilmeisesti tosiaan kirurgia on se ala, joka hyvin auttaa alkuun.... Tuota kielten opiskelua en ole tullut ajatelleeksikaan, en etenkään ole tajunnut ranskan merkitystä, kiitos siis vinkistä.

Toivoisin voivani työskennellä tulevaisuudessa kriisi- tai avustustehtävissä, lähinnä tietysti terveydenhuoltoalalla, koska minulla siihen koulutusta on. Ajattelen myös, että kehitysmaatyö tai muu vastaava ei ole pois suljettua. Ehkä sitten myöhemmin olisi mahdollisuus enemmän opiskelleena, olla töissä jossain järjestössä ihan vakkaristi, eli tehdä jotain projektiluontoista työtä. En tiedä, tämän alan mahdollisuudet ovat itselleni pikkuisen vielä epäselvät ja tuntuu, ettei niihin hommiin noin vain mennäkkään, mikä on tietty hyvä asia.

No joo, mutta ennen kuin eksyn sivuraiteille niin kiitän sinua vastauksesta :) Mukavaa loppuvuotta!

• MyÖsSH

Tuli vielä mieleen, että avoimessa yliopistossahan pystyy välillä lukemaan esim. kehitysmaatiedettä jne. Auttanee paljon myös jos haluaa järjestöhommiin. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe