En nyt tiedä, onko tämä lainkaan oikea paikka tai oikea foorumi tällaiselle asialle, mutta en tiedä enää mistä aloittaisin kyselemisen ja järjestelmällisen selvityksen.
Eli, valmistun terveydenhuolto alalle nyt jouluna ja olen löytänyt ns. kutsumukseni. Toiveenani olisi jonain päivänä työskennellä avustusjärjestölle tai muulle vastaavalle ja toimia kansainvälisissä tehtävissä, joko terveydenhuoltoon liittyvissä tehtävissä tai joissain muissa. Tiedän, että kokemusta tarvitaan, ennen kuin voi hakea esimerkiksi Punaisen Ristin kriisijoukkoihin. Olen kuitenkin valmis tekemään töitä asian eteen ja sitä ennen tekemään myös vapaaehtoistöitä.
Nyt kuitenkin on sellainen tilanne, että en tiedä mistä aloittaisin ja miten pääsisin mukaan toimintaan. Oma paikkakuntani on pieni ja esimerkiksi Punaisen Ristin toiminta on aika suppeaa, mikä ei sinänsä ole huono asia mutta täällä osastokin on kovin pieni ja hiukan "sisäänpäin lämpeävä", Olen nimittäin heidän toimintaansa yrittänyt mukaan mutta se ei oikein ole ottanut tulta alleen, tietysti itse olisin voinut olla vieläkin aktiivisempi asian suhteen.
Mikä siis olisi hyvä reitti, järjestö tai muu vastaava aloittaa vastaavanlainen toiminta? Mielelläni kuulisin myös ajatuksia ja ehdotuksia erilaisista työnhausta ja opiskelustakin.. ? Ja toivon nyt, kuten moni muukin, asiallisia vastauksia.
Kiitos :)
Kansainvälinen vapaaehtois-/avustutyö---
5
315
Vastaukset
- DI
No minä lähden yhteen kylään Senegaliin kuukaudeksi tammikuussa jeesaamaan mitä osaan. Siellä on ollut suomalainen porukka jo vuosikausia joka talvi. Lähde matkakaveriksi, olisi mullekin helpompi, kun olen eka kertaa menossa. Varmaan kelpuuttavat porukkaan, voisi luulla. Joudut maksamaan matkan ja oleskelun, yht. ehkä 1000 e.
Asuminen perheissä savimajoissa, primitiivstä, kuka tietää hauskaakin.
Soitan niille ensi viikolla. Mieti ja päätä pian.Mitenkäs tammikuu meni? Jos vielä pyörit täällä, niin kerrotko minkälainen kokemus oli, mitä teit yms. Itseäkin kiinnostaisi vapaaehtoistyö, mutta tuntuu jotenkin hankalalta "sokkona" lähteä mihinkään. Jonkun kanssa lähteminen olisi myös ihan hauskaa, mutta ainakaan itsellä ei lähipiirissä vaikuta olevan mielenkiintoa juurikaan tai sitten vaan elämäntilanteeseen ei sovi.
- DI
karter kirjoitti:
Mitenkäs tammikuu meni? Jos vielä pyörit täällä, niin kerrotko minkälainen kokemus oli, mitä teit yms. Itseäkin kiinnostaisi vapaaehtoistyö, mutta tuntuu jotenkin hankalalta "sokkona" lähteä mihinkään. Jonkun kanssa lähteminen olisi myös ihan hauskaa, mutta ainakaan itsellä ei lähipiirissä vaikuta olevan mielenkiintoa juurikaan tai sitten vaan elämäntilanteeseen ei sovi.
Olin siis helmikuun ja pidin koulua 4 viikkoa. Oikein mukavaa, siistiä sisällä ja ulkona, oma huone, sähkövalo, nettikin, oikea wc, pesuhuone. Miellyttäviä ihmisiä, sopeutuu nopeasti porukkaan ankea suomalainenkin. Naiset ja miehet upeita ja pitkiä.
Lisää apua siellä aina tarvitaan. Kerro itsestäsi.
Kerron lisää kun ilmoitat sp-osoitteesi. - jejjj
DI kirjoitti:
Olin siis helmikuun ja pidin koulua 4 viikkoa. Oikein mukavaa, siistiä sisällä ja ulkona, oma huone, sähkövalo, nettikin, oikea wc, pesuhuone. Miellyttäviä ihmisiä, sopeutuu nopeasti porukkaan ankea suomalainenkin. Naiset ja miehet upeita ja pitkiä.
Lisää apua siellä aina tarvitaan. Kerro itsestäsi.
Kerron lisää kun ilmoitat sp-osoitteesi.Hei DI kertoisitko minullekin lisää tästä Senegalin hommasta, olisin kiinnostunut.. Onko tämä jonkin järjestön juttu, vai jotakin muuta? Onko olemassa mitään nettiosoitetta tms. Vaikuttaa jotenkin hiukan epäselvältä. : )
- DI
Tämä on pitkään toiminut avustusjärjestö. Auttaa yhtä Etelä-Senegalin Casamance-maakunnan kylää, jo kohta 10 v. Katso www.casamancesuomi.org
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070