Kannattavuusongelmista kärsivä Blue1 jatkaa Euroopan lentojensa kokonaan lopettamista. Tähän mennessä Blue1 on lakkauttanut reittinsä Lontooseen, Pariisiin, Amsterdamiin, Müncheniin ja Tallinnaan. Sen sijaan Tukholmaan ja Kööpenhaminaan lennetään entistä useammin. On siis vain ajan kysymys, koska myös kotimaan reittiverkostoa supistetaan. Ainoina järkevinä kotimaan kohteina tähän mennessä on todettu Kittilä ja Kuusamo jonne lennetään talvikaudella. Oli siis todella järkevää hommata uudet Boeing 717 koneet... En ymmärrä tätä Pulun "lentokalusto politiikkaa".
SAS oli karu pettymys
9
513
Vastaukset
- Arvi Lind
Uutisista, hyvää iltaa.
- MLlaaaa
Mitä hiton väliä sillä on, miten kannattava yhtiö Blue1 on? Ehkä sen perimmäinen tehtävä ei olekaan tuottaa voittoa vaan olla SAS:n apuyhtiö syöttöliikenteessä? Syöttölentoyhtiöt harvoin ovat kovin kannattavia. Helsinki-Oulu reitillä kilpailu on kovaa. Tarjontaa on nyt liikaa kysyntään nähden. Ihan varmasti joku joutuu vähentämään. Se voi tosin olla myös Finnair, joka on kaikista kallein ko. reitillä.
Uuden strategian mukaan reittejä Blue1:n suoria Keski-Eurooppaan on karsittu. Ne tarjotaan yhteistyössä SAS:n ja Lufthansan kanssa.- 615T
Huono johtotiimi tässä firmassa. Kilpailu ei kohdistu ainoastaan Puluun. Mutta kilpailusta huolimatta esim. Norwegian avaa uuden basen Norjassa ja siis laajentaa edelleen. Monet Pulun kotimaan reitit on jo ulkoistettu ja ne lentää Golden Air. Myös tanskalainen DAT on usein nähty vieras Hki-Vantaalla lentämässä Pulun lentoja.Nykyiset muutamat reitit voisi SAS itse hoitaa yhtälailla.Mikähän tällä hetkellä on "uusi strategia"? Niitä kun taitaa tulla päivittäin uusia.
- Tjaaah
”Karsittu” on aika lievästi sanottu, kun Blue1:n euroopan valloitus hankkeesta on jäljellä enää Zyrich ja Bryssel. Kuinkahan niidenkin käy, ei taida Blue1 Premium (toinen suuri strategia jonka varaan kannattavuutta on laskettu) niin hirveästi vetää.
”Yhteistyössä” on lentoyhtiöiden kikkailua. Sillä yritetään selittää reittien lopettamista. Tässä tapauksessa SAS ja Lufthansa jatkavat kuten ennenkin mutta Blue1 myy niiden lentoja Blue1:n lennonnumeroilla (ja samaan t. vähän korkeampaan hintaan kuin SAS ja Luftis itse).
Kehtaavat vielä väittää kuulutuksissa, että lento lennetään yhteistyössä sen ja sen kanssa, vaikka lennon hoitaa tasan tarkkaan operoiva yhtiö. Code sharing on silkkaa markkinointia ja myyntiä. Tai vain myyntiä, eihän Blue1 taida mitenkään markkinoida esimerkiksi LOTin Varsovan-lentoja vaikka niitäkin myydään Blue1:n lennonnumerolla.
Code sharingista ei ole *asiakkaille* kuin harmia, sekaannusten takia ja siksi, että lentoasemilla ei tahdo saada selvää lentotiedoista kun lennonnumerona näytetään vuorotellen eri yhtiöiden tunnuksia ja numeroita.
Myös ”strategia” taitaa olla tässä turhan hieno sana. Nyt on pantu pillejä pussiin koska SAS on käskenyt, ja SAS odottaa vielä, miten syöttölentoyhtiö onnistuu karsimaan rönsynsä ja selviämään sen jälkeen.
- travelbag
Joo, lensin Ateenasta suoralla lennolla Helsinkiin, tosin yolento vaan 135 E yksinpaintulo, joten OK.
Nyt haluan kavaista Ateenasta, vaan Helsingista ei paase mitenkaan suoralla lennolla, Blue1 ei lenna ennenkuin taas kevaalla. JOS sitten lentavat ollenkaan...... !!- KFxxx
Jotkut kohteet ovat sesonkikohtaisia. Joka kohteeseen ei ole kysyntää tarpeeksi kaikkina vuoden aikoina. Ateenaan ei ole menijöitä tarpeeksi talviaikaan eikä Kittilään kesällä. Näin toimivat kaikki lentoyhtiöt tiettyjen kohteittensa kanssa, ei vain Blue1.Jos Blue1 ei lennä ensi kesänä niin eiköhän Norwegian ainakin.Paras kai aloittaa vironkielen kurssi ajoissa.
- Halba keel räägiä
Joo, virolla ja venäjällä pärjää koneessa jos lentää Norwegianilla.
Englannillakaan ei miehistö osannut kommunikoida,kamalaa takeltelua ja mongerrusta.- eitajuuu
Mitä helkutin väliä sillä on vaikka puhuisivat siansaksaa.
- tajuuvaan
eitajuuu kirjoitti:
Mitä helkutin väliä sillä on vaikka puhuisivat siansaksaa.
Millään ei ole mitään väliä. Ensin suitsutetaan miten tärkeää matkustamohenkilökunnan työ on turvallisuuttakin ajatellen jne. Sitten ei osata englantia...
Onhan sillä nyt väliä. Tiedät sen varmasti itsekin, mutta halusit nyt vain taas sanoa jotain. Täällä sentään joku lukee ja -oho- kommentoikin, kaverit ovat varmaan jo kyllästyneet viisauksiisi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset24217309Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"17812317Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El556091Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään664923MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny194910Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.254029Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta843615Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja133535Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1393066S- ryhmän Israel boikotti sai Päivi Räsäsen repimään pelihousunsa?
Räsänen vertaa S- ryhmää natseihin.3171722