Onko Markku Salo

Ero ville

Hyvä asianajaja huoltoriidoissa?

62

4892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9836485

      hyväkään asianajaja ei tee huonosta vanhemmasta hyvää, mutta tietenkin jos haluaa lasten etua heikentää ajattelemalla asiaa nimenomaan omalta kantiltaan, niin onhan se.

      • voimia & onnea sulle

        On hyvä. Asiakkaina sekä miehiä, että naisia. Ymmärtää erittäin hyvin narsismia, vaikka ei sitä hyväksy. Työn luonteen laadusta johtuen varmasti paljon vihamiehiä. Eihän narsistit voi hyväksyä, että uhri saa oikeutta. Erittäin pätevä. Ota ihmeessä asianajajaksi, jos saat ! Ei tosin voi eikä haluakkaan kaikkia asiakkaikseen. Siinä mielessä erikoinen asianajaja, että toimii myös omantuntonsa mukaan, eli jos juttu "haiskahtaa" ei lähde siihen mukaan.

        Ja tsemppiä sulle ! T. väkivaltaisesta avioliitosta hengissä selvinnyt äiti lapset. Elämä voi vielä hymyillä ! :)


      • RIP
        voimia & onnea sulle kirjoitti:

        On hyvä. Asiakkaina sekä miehiä, että naisia. Ymmärtää erittäin hyvin narsismia, vaikka ei sitä hyväksy. Työn luonteen laadusta johtuen varmasti paljon vihamiehiä. Eihän narsistit voi hyväksyä, että uhri saa oikeutta. Erittäin pätevä. Ota ihmeessä asianajajaksi, jos saat ! Ei tosin voi eikä haluakkaan kaikkia asiakkaikseen. Siinä mielessä erikoinen asianajaja, että toimii myös omantuntonsa mukaan, eli jos juttu "haiskahtaa" ei lähde siihen mukaan.

        Ja tsemppiä sulle ! T. väkivaltaisesta avioliitosta hengissä selvinnyt äiti lapset. Elämä voi vielä hymyillä ! :)

        Markku Salo kuoli heinäkuussa 2012.

        Viimeisinä vuosina oli käsittääkseni sairaalassa joten pystyi tekemään hyvin vähän töitä. Hänen toimistossaan toimiva lakimies oli kuulemani mukaan aika huono vastailemaan.


      • Narskusta eroon päässyt
        RIP kirjoitti:

        Markku Salo kuoli heinäkuussa 2012.

        Viimeisinä vuosina oli käsittääkseni sairaalassa joten pystyi tekemään hyvin vähän töitä. Hänen toimistossaan toimiva lakimies oli kuulemani mukaan aika huono vastailemaan.

        Teki kyllä jotain töitä ja minullekin kommentoi puhelimessa mutta hyvin vähän. En tiedä mihin kuoli. Harmi.


      • "Narsku"
        Narskusta eroon päässyt kirjoitti:

        Teki kyllä jotain töitä ja minullekin kommentoi puhelimessa mutta hyvin vähän. En tiedä mihin kuoli. Harmi.

        HYVÄ ETTÄ KUIOLI.. MONI LAPSI SÄÄSTYI JA PAREMMAT MAHDOLLISUUDET SAADA ISÄ EELÄMÄÄNSÄ TAKAISIN:)

        SIELLÄ PYSYY EIKÄ IKINÄ NOUSE !!!


      • Uhri 58
        "Narsku" kirjoitti:

        HYVÄ ETTÄ KUIOLI.. MONI LAPSI SÄÄSTYI JA PAREMMAT MAHDOLLISUUDET SAADA ISÄ EELÄMÄÄNSÄ TAKAISIN:)

        SIELLÄ PYSYY EIKÄ IKINÄ NOUSE !!!

        Taitaa siellä itse narsku kommentoida.

        Luin juuri Salon kirjan: "Narsisti parisuhteessa, työpaikalla, naapurina, oikeussalissa" ja järkytyksekseni luin, että Markku Salo on kuollut jo pari vuotta sitten eli silloin kun tuo kirja on julkaistu.

        Sääli, toivottavasti löytyy hänen työlleen jatkajia.

        Olen itse elänyt narsistin kanssa lähes 20 vuotta ja meillä on yhteinen lapsi, nyt jo aikuinen. Kirjaa lukiessani ahdistus palasi, tuo sama tunne, jossa elin niin kauan. Onneksi elämässäni on nyt valoakin, mutta menneisyys varjostaa. Miten siitä pääsee eroon? Siihen aikaan ei ollut vertaistukiryhmiä, ei nettiä.


      • Raision sossu
        voimia & onnea sulle kirjoitti:

        On hyvä. Asiakkaina sekä miehiä, että naisia. Ymmärtää erittäin hyvin narsismia, vaikka ei sitä hyväksy. Työn luonteen laadusta johtuen varmasti paljon vihamiehiä. Eihän narsistit voi hyväksyä, että uhri saa oikeutta. Erittäin pätevä. Ota ihmeessä asianajajaksi, jos saat ! Ei tosin voi eikä haluakkaan kaikkia asiakkaikseen. Siinä mielessä erikoinen asianajaja, että toimii myös omantuntonsa mukaan, eli jos juttu "haiskahtaa" ei lähde siihen mukaan.

        Ja tsemppiä sulle ! T. väkivaltaisesta avioliitosta hengissä selvinnyt äiti lapset. Elämä voi vielä hymyillä ! :)

        Kaukana hyvästä asianajajasta:
        mutta tietenkin jos haluaa lasten etua heikentää ajattelemalla
        asiaa nimenomaan omalta kantiltaan, niin onhan se.

        Markku Salo. Väärä kuva isistä.

        Keskisuomalainen 7.12.2009 19:42 (Päivitetty 7.12.2009 19:42)

        Keskisuomalaisessa 26.11. kerrotaan Markku Salon kirjasta narsistista
        häiriötä sairastavien käyttäytymisestä oikeudessa. Salon kokemusperäi-
        sesti lähestymää aihetta tutkin tieteellisesti vieraannuttamisoireyhtymää
        (PAS) koskevassa väitöskirjassa.

        Olen suorittanut kasvatustieteen, aikuis- ja lastenpsykiatrian kurssit ja
        minulla on 20 vuoden kokemus vaikeista lapsiasioista.

        Salon kirja on hyvä siltä osin, kun hän kertoo persoonallisuushäiriöistä ja
        niiden vaikutuksista asianosaisten käytökseen oikeusprosesseissa ylei-
        sesti. Siihen sisältyy kuitenkin oikeusturvaa vakavasti vaarantavia näke-
        myksiä.

        Pääosin vanhempien eron jälkeisissä oikeusjutuissa on Salon mukaan häiriöisistä noin 90 prosenttia miehiä ja vain 10 prosenttia naisia. Tämän
        hän itsekin myöntää poikkeavan huomattavasti psykologisten ja psykiat-
        risten tutkimusten tuloksista. Salon mukaan miesten häiriöt johtavat oikeudenkäynteihin, naisten häiriöt jostain kummallisesta syystä eivät. Perustelut eivät vakuuta.

        Svenn Torgersenin ym. vuonna 2001 julkaiseman tutkimuksen mukaan persoonallisuushäiriöitä esiintyy naisilla ja miehillä suunnilleen saman
        verran, naisilla hieman enemmän. Miehillä on enemmän antisosiaalisia, passiivis-aggressiivisia ja vaativia persoonallisuuksia, naisilla riippuvai-
        sia ja epävakaita persoonallisuuksia.

        Vieraannuttavilla äideillä on usein epävakaa persoona, josta naiset eri tutkimusten mukaan kärsivät kaksi kertaa niin usein kuin miehet. Tästä
        syystä häiriöistä kärsivien naisten osuus katkerissa huoltokiistoissa voi
        nousta noin 2/3:aan, miesten osuuden ollessa 1/3. Käsitys saa tukea Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimuksesta, jonka mukaan 42
        prosenttia pidempien huoltokiistojen asianosaisperheistä on lasten-
        suojelun asiakkaita.

        Olen Jurisprudentiassa 2007 osoittanut, että kyse on aina yksin lasten
        kanssa asuvista äideistä, jotka ovat omien mielenterveys- ja päihdeon-
        gelmiensa vuoksi joutuneet lastensuojelun asiakkaiksi. Riitelykiertee-
        seen osallistuvista naisista 42 pros. on siis selvästi ongelmaisia. Kun asianosaisissa on myös terveitä, miten kuvioon sopii, että häiriintyneitä
        miehiä olisi yhdeksän kertaa enemmän kuin naisia?

        Salon käsitys siitä, ketkä sairastavat persoonallisuushäiriöitä, on ratkai-
        sevasti vääristynyt. Hän tehnyt havaintoja ainoastaan mutu-tuntumalla. Käsittääkseni hän usein avustaa isistä lapsia tahallaan vieraannuttavia
        äitejä, joiden häiriöitä Salo ei välttämättä tajua.

        Sen sijaan hän menee mukaan asiakkaanaan olevan naisen häiriöön
        siten, että yhdessä tämän kanssa projisoi eli heijastaa sen vastapuoleen,
        joka todellisuudessa on terveempi kuin entinen kumppaninsa. Vastapuo-
        len väittäminen, ehkä perusteetta häiriöiseksi on kätevää, mutta sellaisia luihuja tekniikoita käyttävän asiamiehen pohdintoja ei pitäisi kohottaa ylei-
        selle tasolle luulottelemalla asiantuntemusta.

        ANJA HANNUNIEMI oikeustieteen lisensiaatti, varatuomari Tuusula


        Voidaankin perustellusti kysyä mitä AA Salo ja katkeroituneet/ narsis-
        tit äidit ajavat; ei ainakaan lapsen etua ja oikeuksia vanhempiinsa..

        Narsisti AA Salon on helppo leimata vastapuolen edustaessaan
        aikoinaan käytännössä itseään oikeudessa ja tuomioistuin uskoo
        kaiken pupun mitä narsisti Salo ja sosiaalitoimi olosuhdeselvityk-
        sissään syöttää viedessään lapsilta perusteetta huoltajan, van-
        hemman ja isän:) ...lapsen oikeuksista viis..


      • "Narsku"
        Uhri 58 kirjoitti:

        Taitaa siellä itse narsku kommentoida.

        Luin juuri Salon kirjan: "Narsisti parisuhteessa, työpaikalla, naapurina, oikeussalissa" ja järkytyksekseni luin, että Markku Salo on kuollut jo pari vuotta sitten eli silloin kun tuo kirja on julkaistu.

        Sääli, toivottavasti löytyy hänen työlleen jatkajia.

        Olen itse elänyt narsistin kanssa lähes 20 vuotta ja meillä on yhteinen lapsi, nyt jo aikuinen. Kirjaa lukiessani ahdistus palasi, tuo sama tunne, jossa elin niin kauan. Onneksi elämässäni on nyt valoakin, mutta menneisyys varjostaa. Miten siitä pääsee eroon? Siihen aikaan ei ollut vertaistukiryhmiä, ei nettiä.

        EI MUUTEN KOMMUNIKOI... SALO JA EXÄ SAI VAIN PAHAA AIKAAN RAISION
        SOSSUN KANSSA VALEHTELEMALLA ERITYISESTI LASTEN TOIVEET JA
        LAUSUNNOT LASTEN ASUMISESTA OSITTAIN MYÖS ISÄN KANSSA:


    • faöslööölöä

      Riippunee jutusta mutta omassani on.
      Tosin hän ei ota kaikkia tapauksia hoitaakseen.
      Hyvä asianajaja on sellainen joka kuuntelee asiakastaan, ei puutu typeryyksiin ja osaa hommansa eli tietää mitä tekee.
      Oman asiani vastapuolen asianajaja ei osannut edes toimittaa tarpeellisia papereita elatusta varten, kuten ei tuntunut muutoinkaan hallitsevan asiakkaansa laidasta laitaan pomppivaa mielihalua; tuomari joutui jatkuvasti pyytämään tarkennuksia.
      Kokemuksesta voin kertoa että mikäli olet liikkeellä narsismin vuoksi, niin kannattanee alkuun lukaista Salon uusin teos. Siinä on aika hyviä selityksiä oudoille käytöksille joita vastaan tulee.

    • popopetsit

      Minäkin olen kokenut hyvänä, ehkä joku toinen ei.
      Uskon että jokainen asianajaja on hyvä jos vain perehtyy aiheeseen riittävästi ja hänellä on kokemusta vastaavien hoitamisesta.

      Onhan noita monenlaisia, juristeja maa pullollaan. Se on varmaan arpapeliä että sattuuko kohdalle hyvä omasta mielestään.

      • miika 34!

        Minulla on erittäin huonoja kokemuksia Markku Salosta, hän itse saattaa olla narsistien narsisti, ja olihan hän muutama vuosi itse syytettynä kunnianloukkauksesta erään huoltajuusriidan tiimoilta ja saanut useita varoituksia asianajoliitolta. Hyvin varoen kannattaa suhtautua häneen.


      • kalle 222
        miika 34! kirjoitti:

        Minulla on erittäin huonoja kokemuksia Markku Salosta, hän itse saattaa olla narsistien narsisti, ja olihan hän muutama vuosi itse syytettynä kunnianloukkauksesta erään huoltajuusriidan tiimoilta ja saanut useita varoituksia asianajoliitolta. Hyvin varoen kannattaa suhtautua häneen.

        tiistaina 05.04.2011
        Hmm. Tietyllä varovaisuudella Markku Saloon pitää suhtautua. Ekaks hänen kaikki asiakkaat on naisia ja aina narsisti on mies joka yritetään jyrätä oikeudessa ja sosiaalitoimen olosuhdeselvityksessä. Esittelyssä mainittu 400 narsistia oikeudessa on huikea määrä jotka olleet Markku Salon vastapuolella.

        Eräissä piireissä myös sosiaalitoimessa suhtaudutaan tosin epävirallisesti, että markku on tällä narsistihöpötyksellään oikea "poka-automaatti" itselleen. Aina löytyy asiakkaaksi katkeria äitejä, markulla ei ainuttakaan miesasiakasta huoltajuusriidoissa:)

        voi vaan miettiä että kuka se iso narsisti onkaan?


      • väistärääkki
        kalle 222 kirjoitti:

        tiistaina 05.04.2011
        Hmm. Tietyllä varovaisuudella Markku Saloon pitää suhtautua. Ekaks hänen kaikki asiakkaat on naisia ja aina narsisti on mies joka yritetään jyrätä oikeudessa ja sosiaalitoimen olosuhdeselvityksessä. Esittelyssä mainittu 400 narsistia oikeudessa on huikea määrä jotka olleet Markku Salon vastapuolella.

        Eräissä piireissä myös sosiaalitoimessa suhtaudutaan tosin epävirallisesti, että markku on tällä narsistihöpötyksellään oikea "poka-automaatti" itselleen. Aina löytyy asiakkaaksi katkeria äitejä, markulla ei ainuttakaan miesasiakasta huoltajuusriidoissa:)

        voi vaan miettiä että kuka se iso narsisti onkaan?

        Enpä tunne kyseistä asianajajaa, onko tuo samainen herra joka myös istuu narsistien uhrien tuki ry:n hallituksessa, sieltähän ne asiakkaat tulee, kätevää olla tuollaisessa yhdistyksessä mukana.


      • Narskusta eroon päässyt
        kalle 222 kirjoitti:

        tiistaina 05.04.2011
        Hmm. Tietyllä varovaisuudella Markku Saloon pitää suhtautua. Ekaks hänen kaikki asiakkaat on naisia ja aina narsisti on mies joka yritetään jyrätä oikeudessa ja sosiaalitoimen olosuhdeselvityksessä. Esittelyssä mainittu 400 narsistia oikeudessa on huikea määrä jotka olleet Markku Salon vastapuolella.

        Eräissä piireissä myös sosiaalitoimessa suhtaudutaan tosin epävirallisesti, että markku on tällä narsistihöpötyksellään oikea "poka-automaatti" itselleen. Aina löytyy asiakkaaksi katkeria äitejä, markulla ei ainuttakaan miesasiakasta huoltajuusriidoissa:)

        voi vaan miettiä että kuka se iso narsisti onkaan?

        Ei pidä paikkaansa. Sellainen ihminen, joka on elänyt luonnehäiriöisen kanssa tietää ja tajuaa ottaa tosissaan uhkaukset ja ymmärtää sen kuinka sairaasta käytöksestä on kyse. Jutut poikii varmasti usein lisää juttuja, joita narsisti haluaa nostaa - ihan vain kiusatakseen taloudellisesti ja henkisesti ns. uhriaan. Tarkoitushan on tuhota uhri. Salo ymmärsi asian oikean laidan ja kirjoista paistaa läpi, miten samankaltaista toiminta on luonnehäiriöisellä. Sekä myös sen että hän on joutunut hyvinkin läheltä seuraamaan tällaisia henkilöitä koska tietää ja ymmärtää asiat.


    • Taas käräjät...

      Laitoin hädässä viestiä Markku Salolle, kun teidän, että asianajajan voi otta mistäpäin tahansa Suomea. Välimatkaa olisi ollut joitain satoja kilometrejä. Ei siinä mitään, minulla on erittäin pätevä asianajaja tällä hetkellä ja tietää "temput". Mutta se, miksi otin sähköpostitse Markku Saloon yhteyttä, kun vastassa on oikeasti pahemman laatuinen persoonallisuushäiriöinen ja käräjäkutsuja nousee, kuin sieniä sateella!

      Viesti oli luettu! Koska, minulla on vastaanottokuittaus. Mitään ei vaivauduttu vastaamaan, ei edes sitä, että nyt ei ehdi tai en tule toiseen kaupunkiin! Olin ja olen äärimmäisen pettynyt, että viestiin ei kommentoitu, vaikka niin pyysin.

      Paskat julkisuudenkipeästä Markku Salosta, minulla on kuitenkin ihan hyvä asianajaja. Kunhan vain kokeilin kepillä jäätä ja voin sanoa, ettei olisi kannattanut!

      • paavopunkari2

        Markulla on vain naisasiakkaita. Ja narsisti on mies.


      • Asianajaja?
        paavopunkari2 kirjoitti:

        Markulla on vain naisasiakkaita. Ja narsisti on mies.

        Markku Salo. Väärä kuva isistä.

        Varatuomari Anja Hannuniemi kritisoi Markku Saloa Keskisuommalaisessa.

        Nyttemmin Salo on kääntänyt kelkkansa ja näkee asiat realistisemmin.


        Keskisuomalainen 7.12.2009 19:42 (Päivitetty 7.12.2009 19:42)

        Keskisuomalaisessa 26.11. kerrotaan Markku Salon kirjasta narsistista häiriötä sairastavien käyttäytymisestä oikeudessa. Salon kokemusperäisesti lähestymää aihetta tutkin tieteellisesti vieraannuttamisoireyhtymää (PAS) koskevassa väitöskirjassa.
        Olen suorittanut kasvatustieteen, aikuis- ja lastenpsykiatrian kurssit ja minulla on 20 vuoden kokemus vaikeista lapsiasioista.

        Salon kirja on hyvä siltä osin, kun hän kertoo persoonallisuushäiriöistä ja niiden vaikutuksista asianosaisten käytökseen oikeusprosesseissa yleisesti. Siihen sisältyy kuitenkin oikeusturvaa vakavasti vaarantavia näkemyksiä.

        Pääosin vanhempien eron jälkeisissä oikeusjutuissa on Salon mukaan häiriöisistä noin 90 prosenttia miehiä ja vain 10 prosenttia naisia. Tämän hän itsekin myöntää poikkeavan huomattavasti psykologisten ja psykiatristen tutkimusten tuloksista. Salon mukaan miesten häiriöt johtavat oikeudenkäynteihin, naisten häiriöt jostain kummallisesta syystä eivät. Perustelut eivät vakuuta.

        Svenn Torgersenin ym. vuonna 2001 julkaiseman tutkimuksen mukaan persoonallisuushäiriöitä esiintyy naisilla ja miehillä suunnilleen saman verran, naisilla hieman enemmän. Miehillä on enemmän antisosiaalisia, passiivis-aggressiivisia ja vaativia persoonallisuuksia, naisilla riippuvaisia ja epävakaita persoonallisuuksia.

        Vieraannuttavilla äideillä on usein epävakaa persoona, josta naiset eri tutkimusten mukaan kärsivät kaksi kertaa niin usein kuin miehet. Tästä syystä häiriöistä kärsivien naisten osuus katkerissa huoltokiistoissa voi nousta noin 2/3:aan, miesten osuuden ollessa 1/3. Käsitys saa tukea Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimuksesta, jonka mukaan 42 prosenttia pidempien huoltokiistojen asianosaisperheistä on lastensuojelun asiakkaita.

        Olen Jurisprudentiassa 2007 osoittanut, että kyse on aina yksin lasten kanssa asuvista äideistä, jotka ovat omien mielenterveys- ja päihdeongelmiensa vuoksi joutuneet lastensuojelun asiakkaiksi. Riitelykierteeseen osallistuvista naisista 42 pros. on siis selvästi ongelmaisia. Kun asianosaisissa on myös terveitä, miten kuvioon sopii, että häiriintyneitä miehiä olisi yhdeksän kertaa enemmän kuin naisia?

        Salon käsitys siitä, ketkä sairastavat persoonallisuushäiriöitä, on ratkaisevasti vääristynyt. Hän tehnyt havaintoja ainoastaan mutu-tuntumalla. Käsittääkseni hän usein avustaa isistä lapsia tahallaan vieraannuttavia äitejä, joiden häiriöitä Salo ei välttämättä tajua.

        Sen sijaan hän saattaa mennä mukaan asiakkaanaan olevan naisen häiriöön siten, että yhdessä tämän kanssa projisoi eli heijastaa sen vastapuoleen, joka todellisuudessa on terveempi kuin entinen kumppaninsa. Vastapuolen väittäminen, ehkä perusteetta häiriöiseksi on kätevää, mutta sellaisia luihuja tekniikoita käyttävän asiamiehen pohdintoja ei pitäisi kohottaa yleiselle tasolle luulottelemalla asiantuntemusta.

        ANJA HANNUNIEMI oikeustieteen lisensiaatti, varatuomari Tuusula
        -----


      • Viranomaiset huijaa.
        Asianajaja? kirjoitti:

        Markku Salo. Väärä kuva isistä.

        Varatuomari Anja Hannuniemi kritisoi Markku Saloa Keskisuommalaisessa.

        Nyttemmin Salo on kääntänyt kelkkansa ja näkee asiat realistisemmin.


        Keskisuomalainen 7.12.2009 19:42 (Päivitetty 7.12.2009 19:42)

        Keskisuomalaisessa 26.11. kerrotaan Markku Salon kirjasta narsistista häiriötä sairastavien käyttäytymisestä oikeudessa. Salon kokemusperäisesti lähestymää aihetta tutkin tieteellisesti vieraannuttamisoireyhtymää (PAS) koskevassa väitöskirjassa.
        Olen suorittanut kasvatustieteen, aikuis- ja lastenpsykiatrian kurssit ja minulla on 20 vuoden kokemus vaikeista lapsiasioista.

        Salon kirja on hyvä siltä osin, kun hän kertoo persoonallisuushäiriöistä ja niiden vaikutuksista asianosaisten käytökseen oikeusprosesseissa yleisesti. Siihen sisältyy kuitenkin oikeusturvaa vakavasti vaarantavia näkemyksiä.

        Pääosin vanhempien eron jälkeisissä oikeusjutuissa on Salon mukaan häiriöisistä noin 90 prosenttia miehiä ja vain 10 prosenttia naisia. Tämän hän itsekin myöntää poikkeavan huomattavasti psykologisten ja psykiatristen tutkimusten tuloksista. Salon mukaan miesten häiriöt johtavat oikeudenkäynteihin, naisten häiriöt jostain kummallisesta syystä eivät. Perustelut eivät vakuuta.

        Svenn Torgersenin ym. vuonna 2001 julkaiseman tutkimuksen mukaan persoonallisuushäiriöitä esiintyy naisilla ja miehillä suunnilleen saman verran, naisilla hieman enemmän. Miehillä on enemmän antisosiaalisia, passiivis-aggressiivisia ja vaativia persoonallisuuksia, naisilla riippuvaisia ja epävakaita persoonallisuuksia.

        Vieraannuttavilla äideillä on usein epävakaa persoona, josta naiset eri tutkimusten mukaan kärsivät kaksi kertaa niin usein kuin miehet. Tästä syystä häiriöistä kärsivien naisten osuus katkerissa huoltokiistoissa voi nousta noin 2/3:aan, miesten osuuden ollessa 1/3. Käsitys saa tukea Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimuksesta, jonka mukaan 42 prosenttia pidempien huoltokiistojen asianosaisperheistä on lastensuojelun asiakkaita.

        Olen Jurisprudentiassa 2007 osoittanut, että kyse on aina yksin lasten kanssa asuvista äideistä, jotka ovat omien mielenterveys- ja päihdeongelmiensa vuoksi joutuneet lastensuojelun asiakkaiksi. Riitelykierteeseen osallistuvista naisista 42 pros. on siis selvästi ongelmaisia. Kun asianosaisissa on myös terveitä, miten kuvioon sopii, että häiriintyneitä miehiä olisi yhdeksän kertaa enemmän kuin naisia?

        Salon käsitys siitä, ketkä sairastavat persoonallisuushäiriöitä, on ratkaisevasti vääristynyt. Hän tehnyt havaintoja ainoastaan mutu-tuntumalla. Käsittääkseni hän usein avustaa isistä lapsia tahallaan vieraannuttavia äitejä, joiden häiriöitä Salo ei välttämättä tajua.

        Sen sijaan hän saattaa mennä mukaan asiakkaanaan olevan naisen häiriöön siten, että yhdessä tämän kanssa projisoi eli heijastaa sen vastapuoleen, joka todellisuudessa on terveempi kuin entinen kumppaninsa. Vastapuolen väittäminen, ehkä perusteetta häiriöiseksi on kätevää, mutta sellaisia luihuja tekniikoita käyttävän asiamiehen pohdintoja ei pitäisi kohottaa yleiselle tasolle luulottelemalla asiantuntemusta.

        ANJA HANNUNIEMI oikeustieteen lisensiaatti, varatuomari Tuusula
        -----

        Näin Markku Salo muutti käsitystään narsismista.
        Liekkö keskustellut asiasta Anja Hannunimen kanssa.

        Salo Työskentelee edelleen Narsistien uhrien tuki ry:ssä.

        Kaleva lehti 6.10.2011.

        Markku Salo:

        Viranomaiset liian usein narsistin vietävissä.

        Virkakoneisto itseasiassa sallii persoonallisuushäiriöisen pyrkimykset kaikessa hiljaisuudessa.

        Tämä tarkoittaa ilmeisesti sitä että huoltajuusriidoissa ja avioeroissa uskottiin äitiä ja isä menetti huoltajuuden ja sai lähestymiskiellon.

        Nyt asiat ovat muuttuneet.

        Lue lisää Kaleva lehdessä

        http://www.kaleva.fi/uutiset/asianajaja-viranomaiset-liian-usein-narsistin-vietavissa-nayta-kommentit/915285
        ----.


      • Kuka huijaa?
        Viranomaiset huijaa. kirjoitti:

        Näin Markku Salo muutti käsitystään narsismista.
        Liekkö keskustellut asiasta Anja Hannunimen kanssa.

        Salo Työskentelee edelleen Narsistien uhrien tuki ry:ssä.

        Kaleva lehti 6.10.2011.

        Markku Salo:

        Viranomaiset liian usein narsistin vietävissä.

        Virkakoneisto itseasiassa sallii persoonallisuushäiriöisen pyrkimykset kaikessa hiljaisuudessa.

        Tämä tarkoittaa ilmeisesti sitä että huoltajuusriidoissa ja avioeroissa uskottiin äitiä ja isä menetti huoltajuuden ja sai lähestymiskiellon.

        Nyt asiat ovat muuttuneet.

        Lue lisää Kaleva lehdessä

        http://www.kaleva.fi/uutiset/asianajaja-viranomaiset-liian-usein-narsistin-vietavissa-nayta-kommentit/915285
        ----.

        Markku Salo vieraana Maatit Tastulan ohjelmassa seitsemäs taivas 30.3.2011.

        Minun vai sinun lapset.

        Lue haastattelu ja kommentteja.

        http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/paivittaiset-ohjelmanostot/seitsemas-taivas-minun-vai-sinun-lapset
        ----


      • Lapsilla kostaminen.
        Kuka huijaa? kirjoitti:

        Markku Salo vieraana Maatit Tastulan ohjelmassa seitsemäs taivas 30.3.2011.

        Minun vai sinun lapset.

        Lue haastattelu ja kommentteja.

        http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/paivittaiset-ohjelmanostot/seitsemas-taivas-minun-vai-sinun-lapset
        ----

        Huoltajuusriidoissa ja avioeroissa suureksi muotivillitykseksi tuli perättömien väkivalta-, raiskaus ja insestisyytösten käyttöönottamainen, jotka menivät lävitse, koska asianajajilla, sosiaalityöntekijöillä, juristeilla ja tuomareilla ei ollu käsitystä, että kysymyksessä saattaa olla narsistinen äiti, joka haluaa eroon miehestään ja haluaa varmistaa lapset itselleen.

        Mikäli haluat tietää lisää tutustu Mot ohjelmiin.

        Löytyvät natistä hauilla.

        Epäilys ja rangaistus.
        Sinun lapsesi eivät ole sinun.
        Ei valitusoikeutta.
        Turvakoti tuomarina.
        Lääkärit tuomarina.
        Pelastakaa lapset isältä.


        Varatuomari Anja Hannuniemi on tehnyt väitöstutkimuksen aiheesta.

        Väitös: Isiä manipuloidaan julmasti ulos lapsen elämästä.
        Väitöskirja nostaa esille eroperheiden lapsia sairaannuttavan vieraannuttamisoireyhtymän.

        Porilainen lehdessä lisää väitöstutkimuksesta.

        http://www.porinsanomat.fi/uutiset.php?id=997
        ——-


      • Huutolaislapset.
        Lapsilla kostaminen. kirjoitti:

        Huoltajuusriidoissa ja avioeroissa suureksi muotivillitykseksi tuli perättömien väkivalta-, raiskaus ja insestisyytösten käyttöönottamainen, jotka menivät lävitse, koska asianajajilla, sosiaalityöntekijöillä, juristeilla ja tuomareilla ei ollu käsitystä, että kysymyksessä saattaa olla narsistinen äiti, joka haluaa eroon miehestään ja haluaa varmistaa lapset itselleen.

        Mikäli haluat tietää lisää tutustu Mot ohjelmiin.

        Löytyvät natistä hauilla.

        Epäilys ja rangaistus.
        Sinun lapsesi eivät ole sinun.
        Ei valitusoikeutta.
        Turvakoti tuomarina.
        Lääkärit tuomarina.
        Pelastakaa lapset isältä.


        Varatuomari Anja Hannuniemi on tehnyt väitöstutkimuksen aiheesta.

        Väitös: Isiä manipuloidaan julmasti ulos lapsen elämästä.
        Väitöskirja nostaa esille eroperheiden lapsia sairaannuttavan vieraannuttamisoireyhtymän.

        Porilainen lehdessä lisää väitöstutkimuksesta.

        http://www.porinsanomat.fi/uutiset.php?id=997
        ——-

        Lapsettomat isät, isättömät lapset.
        Tähän ollaan tultu, kun naisjärjestöt ovat ajaneet vain "sorrettujen, naisten ja äitien" asemaa.

        Tulva. Feministinen aikakusilehti.
        Päätoimittaja Anne Moilanen.

        Lapsettomien isien maa.

        Äidit osaavat erotilanteessa temput, joilla isältä viedään yhteys lapsiinsa.

        Eikä siinä vielä kaikki. -Yhteiskunta auttaa heitä siinä.

        http://www.tulva.fi/index.php?k=15744
        ----


      • ????????????????????
        Asianajaja? kirjoitti:

        Markku Salo. Väärä kuva isistä.

        Varatuomari Anja Hannuniemi kritisoi Markku Saloa Keskisuommalaisessa.

        Nyttemmin Salo on kääntänyt kelkkansa ja näkee asiat realistisemmin.


        Keskisuomalainen 7.12.2009 19:42 (Päivitetty 7.12.2009 19:42)

        Keskisuomalaisessa 26.11. kerrotaan Markku Salon kirjasta narsistista häiriötä sairastavien käyttäytymisestä oikeudessa. Salon kokemusperäisesti lähestymää aihetta tutkin tieteellisesti vieraannuttamisoireyhtymää (PAS) koskevassa väitöskirjassa.
        Olen suorittanut kasvatustieteen, aikuis- ja lastenpsykiatrian kurssit ja minulla on 20 vuoden kokemus vaikeista lapsiasioista.

        Salon kirja on hyvä siltä osin, kun hän kertoo persoonallisuushäiriöistä ja niiden vaikutuksista asianosaisten käytökseen oikeusprosesseissa yleisesti. Siihen sisältyy kuitenkin oikeusturvaa vakavasti vaarantavia näkemyksiä.

        Pääosin vanhempien eron jälkeisissä oikeusjutuissa on Salon mukaan häiriöisistä noin 90 prosenttia miehiä ja vain 10 prosenttia naisia. Tämän hän itsekin myöntää poikkeavan huomattavasti psykologisten ja psykiatristen tutkimusten tuloksista. Salon mukaan miesten häiriöt johtavat oikeudenkäynteihin, naisten häiriöt jostain kummallisesta syystä eivät. Perustelut eivät vakuuta.

        Svenn Torgersenin ym. vuonna 2001 julkaiseman tutkimuksen mukaan persoonallisuushäiriöitä esiintyy naisilla ja miehillä suunnilleen saman verran, naisilla hieman enemmän. Miehillä on enemmän antisosiaalisia, passiivis-aggressiivisia ja vaativia persoonallisuuksia, naisilla riippuvaisia ja epävakaita persoonallisuuksia.

        Vieraannuttavilla äideillä on usein epävakaa persoona, josta naiset eri tutkimusten mukaan kärsivät kaksi kertaa niin usein kuin miehet. Tästä syystä häiriöistä kärsivien naisten osuus katkerissa huoltokiistoissa voi nousta noin 2/3:aan, miesten osuuden ollessa 1/3. Käsitys saa tukea Oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen tutkimuksesta, jonka mukaan 42 prosenttia pidempien huoltokiistojen asianosaisperheistä on lastensuojelun asiakkaita.

        Olen Jurisprudentiassa 2007 osoittanut, että kyse on aina yksin lasten kanssa asuvista äideistä, jotka ovat omien mielenterveys- ja päihdeongelmiensa vuoksi joutuneet lastensuojelun asiakkaiksi. Riitelykierteeseen osallistuvista naisista 42 pros. on siis selvästi ongelmaisia. Kun asianosaisissa on myös terveitä, miten kuvioon sopii, että häiriintyneitä miehiä olisi yhdeksän kertaa enemmän kuin naisia?

        Salon käsitys siitä, ketkä sairastavat persoonallisuushäiriöitä, on ratkaisevasti vääristynyt. Hän tehnyt havaintoja ainoastaan mutu-tuntumalla. Käsittääkseni hän usein avustaa isistä lapsia tahallaan vieraannuttavia äitejä, joiden häiriöitä Salo ei välttämättä tajua.

        Sen sijaan hän saattaa mennä mukaan asiakkaanaan olevan naisen häiriöön siten, että yhdessä tämän kanssa projisoi eli heijastaa sen vastapuoleen, joka todellisuudessa on terveempi kuin entinen kumppaninsa. Vastapuolen väittäminen, ehkä perusteetta häiriöiseksi on kätevää, mutta sellaisia luihuja tekniikoita käyttävän asiamiehen pohdintoja ei pitäisi kohottaa yleiselle tasolle luulottelemalla asiantuntemusta.

        ANJA HANNUNIEMI oikeustieteen lisensiaatti, varatuomari Tuusula
        -----

        Onko mitään sellaista asiaa,mihin et löytäisi vaikka väkisin jotain Hannuniemen sanomaa?
        Alkaa jo toisto tympiä,onko sinulla omia mielipiteitä lainkaan?


    • Sivistystä.

      Omia mielipiteitä?

      Luotan Anja Hannuniemen väitöstukimuksiin J.OP.Roosiin. Anu Suomelaan Sirpa Taskiseen, enemmän kuin ammattitaidottomiin " hörhöihin".

      Onneksi ongelmat ovat tiedostettu ja aloiettu antamaan ammatillissivistävää koulutusta.

      Etelä-Karjalan Kesäyliopisto.
      Ammatillissivistävä koulutus Lappeenrannassa

      Lapsi koston välineenä ja lyömäaseena huoltajuusriidoissa ja eroissa.

      Koulutus on suunnattu lastensuojelun työntekijöille, lastensuojelulaitosten ja perhekotien henkilöstölle, sosiaalityöntekijöille, terveydenhuoltohenkilöstölle, psykiatrisen hoitotyön henkilöstölle, poliiseille, kasvatus- ja perheneuvolan työntekijöille, opettajille, juristeille, tuomareille ja syyttäjille, maahanmuuttajatyötä tekevälle henkilöstölle, seurakuntien työntekijöillle ja kriisityöntekijöille.

      Sisältö

      Lapsen ja toisen vanhemman suhteen tuhoaminen: kuka, miten ja miksi?
      Merkitys ja psykososiaalinen oirehdinta lapsen kannalta
      Tapausten oikeudellinen ja strateginen arviointi
      Mitä voin ammattilaisena tehdä tilanteen purkamiseksi?
      Koston psykologia: Miksi kostetaan, kuka kostaa? Onko kosto suloista?
      Kosto avioeroperheessä: toisen vanhemmuuden tietoinen tuhoaminen.

      Aika ja paikka
      26.10.2011 klo 9.00 - 16.00
      Kesäyliopisto, Lappeenranta.

      Luennoitsijat
      Helinä Häkkänen-Nyholm, psykologian tohtori, erikoistutkija
      Nyholm Jan-Olof, kriminaalipsykologian dosentti, varatuomari ja rikosylitarkastaja

      Hinta
      195 €, sisältää luentomateriaalin sekä aamu- ja päiväkahvin

      Ilmoittautuminen 12.10.2011 mennessä

      Ilmoittautuminen on sitova. Viimeisen ilmoittautumispäivän jälkeen tapahtuvasta peruutuksesta peritään puolet koulutusmaksusta. Mikäli perumista ei tehdä lainkaan tai henkilö ei saavu paikalle, peritään koko maksu. Oikeus muutoksiin pidätetään. Koulutusvahvistus lähetetään osallistujille noin viikkoa ennen koulutusta.
      ---

      • Isättömät lapset.

        Suomessa on kasvamassa isättömien poikien sukupolvi.

        Helsingin Sanomat 4.7.2009.
        Yksinhuoltajaäitejä on Suomessa 100.ooo, joilla on yli 150.000 alaikäistä lasta. Jos puolet on syntyneistä lapsista on poikia, kasvamassa on isättömiä miehenalkuja.

        Minne unohtui toinen puoli, eli 75.000 isätöntä tyttöä. Kasvaako heistä tasapainoisia aikuisia naisi, vaimoja ja tulevia äitejä?
        Mistä he saavat miehen ja isän mallin?

        Lue artikkeli ja 846 kommenttia.

        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Suomessa on kasvamassa isättömien poikien sukupolvi/1135247428585
        --------


    • armatieto

      Asianajaja Markku Salo on vainaa. Keskustelu voidaan siirtää "oli" eli imperfekti moodiin

    • Avioeroboomi.
    • antti kallio

      Vaan mitenkä jaksaa Heikki Antikainen??? Onko mies kunnossa? t markku jokelasta

      • Sossut koulutukseen.

        Moni asia on muuttunut, kun isät nousivat barrikaadille ja vaativat tasa-arvoista kohtelua lastensuojelussa.

        Ensi-ja Turvakotien liitto.

        Erolapsiperheiden koulutus Helsingissä 8.11.2012.

        Koulutus on tarkoitettu erityisesti lastensuojelu- ja neuvolatyöntekijöille.

        http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/?x1738514=3598208
        ----------


      • Salatut elämät.
        Sossut koulutukseen. kirjoitti:

        Moni asia on muuttunut, kun isät nousivat barrikaadille ja vaativat tasa-arvoista kohtelua lastensuojelussa.

        Ensi-ja Turvakotien liitto.

        Erolapsiperheiden koulutus Helsingissä 8.11.2012.

        Koulutus on tarkoitettu erityisesti lastensuojelu- ja neuvolatyöntekijöille.

        http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/?x1738514=3598208
        ----------

        Hilkka Ahteen asiantuntijana toiminut Markku Salo on kuollut.

        Ongelma luotiin aikoinaan psykonalyytikko Siegmund Freudin teorioitten pohjalta, johonka kuuluivat ilmiöt, jotka löytyvät netissä hauilla.

        mot epäilys ja rangaistus.
        mot sinun lapsesi eivät ole sinun.
        mot turvakoti tuomarina.
        mot lääkärit tuomarina.
        mot naisen suurin terveysuhka.
        mot pelastakaa lapset isältä.

        Tämän päivän keskusteluaiheet netissä hauilla.
        lapsibisnes.
        huostaanottobisnes.
        lapsi koston välineenä.

        Iltalehti uutinen 16.18.2012. Markku Salo on kuollut.

        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012081615962128_uu.shtml
        ---


      • Minä

        Olin Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa muutama päivä sitten, niin eikös Antikaisen nimi komeillut juttulistalla kohdassa LÄHESTYMISKIELTO. Kantajana oli joku muu...


      • yfjfcgj
        Sossut koulutukseen. kirjoitti:

        Moni asia on muuttunut, kun isät nousivat barrikaadille ja vaativat tasa-arvoista kohtelua lastensuojelussa.

        Ensi-ja Turvakotien liitto.

        Erolapsiperheiden koulutus Helsingissä 8.11.2012.

        Koulutus on tarkoitettu erityisesti lastensuojelu- ja neuvolatyöntekijöille.

        http://www.ensijaturvakotienliitto.fi/?x1738514=3598208
        ----------

        Ensi- ja turvakotiliittokin on kokemukseni perusteella narsistisen äidin pompteltavana ihan mennen ja tullen. Heidän kriisipalvelunsa on luokatonta, eikä ota vastuuta lapsista esim. tekemällä itse lastensuojeluilmoituksia.


      • _Kessu
        Minä kirjoitti:

        Olin Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa muutama päivä sitten, niin eikös Antikaisen nimi komeillut juttulistalla kohdassa LÄHESTYMISKIELTO. Kantajana oli joku muu...

        H. Antikainen on hyvin tuttu käräjäoikeuksissa, mutta sitähän tuomarit eivät tunnu tajuavan, kun mies on muka niin kiltti.. ei jää kiinni mistään raskauttavasta koskaan.


    • sari vaan

      Markku oli niin hyvä meitä yh-naisia kohtaan, nyyh.

    • Pekkis123

      Niin varmaan olikin, mutta oliko lapsia kohtaan ?

      • Marjaana13

        Oli. Hänelle kun oli kertynyt itselleenkin 4 lasta ja hän rakasti lapsia.


    • iskä.

      markku salo oli hieno mies ja teki uraauurtavaa työtä narsistien huomioimiseksi suomalaisessa oikeuskäytännössä. Ulkomailla narsismi on otettu huomioon eikä pitkää häiriköintiä pääse syntymään eikä lapsi joudu häiriintyneelle vanhemmalle. kyllä salon asiakkaina on ollut myös naisnarsistin uhreja, kuten allekirjoittanut. Harva naisnarsisti jää kiikkiin nykyisessä järjestelmässä mutta kiitos Salon, se on nyt edes hieman todennäköisempää. Harmi että hän menehtyi niin nuorena, toivottavasti löytyy lisää rohkeita oman tien kulkijoita jotka uskaltavat puuttua häiriöisten touhuihin ja pitää lasten puolia jatkossakin. Kiitos Markulle hyvästä työstä, jos jonkun verran kärjistämistä olikin, niin sitä tarvitaan niiden hullujen kanssa joiden kanssa Salokin on joutunut tekemisiin ja jotka ovat ottaneet hänen mustamaalaamisensa elämäntehtäväkseen jouduttuaan lopettamaan entisen puolisonsa vainoamisen Salon toimien vuoksi.

      • Marjaana13

        Kiitos vastauksestasi! Kuten vastauksista näkee, hänellä oli paljon myös vihamiehiä, jotka haluavat mustamaalata hänet. Näin käy, kun on oman tiensä kulkija joka ei kumartele kuvia ja toimii omantuntonsa mukaan. Hän todella otti narsistien uhrit elämäntyökseen (oli sitten nainen tai mies)!


      • Olen iloinen kun hän

        En ainostaan minä vaan monet muut ovat myös hyvin iloisia siitä, että Markku Salo pääsi ihan oikeasti sinne minne itsensä halusi.

        Miksi siihen meni niin monta vuotta ?
        Kukaan ihan oikeasti ei voinut ymmärtää, kuinka sairaasta miehestä oli oikeasti kysymys
        Markku Salo oli asunut lapsuuden ajan isän kanssa, josta hän oli varmaan saadun hienon ajatuksen, että perheeseen kuulu äiti ja lapi, lapset.

        Miettikää hetki sitä asiaa, kun lapset kasvavat täällä Turussa. Kuinka paljon meillä on nuoria tyttöjä ja poikia, jotka kummatkaan eivät tiedä yhtään mitään mikä on / kuka on mun isä.

        Kuinka Turun kaupunki kykeni juttelemaan ja menemään samalle tasolle Markku salon kanssa. Turun KAUPUNI tulee hetken päästä saamaan suuren laskun näistä Salon ja heidän yhdessä vääntämistä lapsista joissa ei ole isää.

        Kun lapsi menee oikein huonoon kuntoon, niin hoito on vuosi ja se tulee maksamaan kaupungille 100.0000 € per kappale.

        Tällaista tapahtuu, kun on sairauden ihmisten kanssa tekemisissä vähän pidempään. Olen erittäin iloinen siitä, että Markku Salo kuoli elokuussa 2012


    • narsistillekenkää

      ehkä Joutsiniemi jatkaisi hyvin alkanutta ja edennyttä narsismin esille tuontia??
      tai en tiedä, jatkaisiko Salon yhteistyökumppani?

    • long for

      Tällaisia asianajajia tarvitaan lisää kuin Markku Salo oli!!! Hän oli oikeudenmukainen. Ja höpö,höpö typeriä puheita nais"pokista" sun muista. Salo otti asiakkaan, joka häneltä tuli apua pyytämään, mutta ei lähtenyt tosiaankaan juttuihin, jotka "haisi". Todellakin Salo oli poikkeuksellinen asianajaja. Ei taipunut kun joutui taistelemaan oikeuden puolesta, eikä kumartanut "kuvia"!! Jopa sen uhalla että saisi asianajajaliitosta huomautuksen! Hyvä Markku!! Lisää omantunnon omaavia oikeudenpuolustajia...niitä tarvitaan! Kokemuksensa puolesta hänellä oli tarkka tietämys narsisteista.
      Jäi suuri aukko asianajajien joukkoon :(

      • Eronneita naisilta

        Ei tuon tason asianajaja Turussa tarvita. Markku Salo oli sairas, hän oli hyvin sairas mies, johon hän itse kuoli.
        Hän voi niin huonosti omassa elämässään, että elämä lopetti hänen häikäilemättömän työn oikeudessa.
        Markku Salolla oli viimeisen 2-3 vuoden aikana yli 10 eri juttua asianajajaliitossa, joka kertoo jo jotain aivan tott hänestä.
        Hän oli sairas, hänen kielen käyttö oikeudessa kerto hänestä itsestää kuka hän oli. Maksoiko naiset hänelle rahassa mitään tehdystä työstä vai maksettiinko laskut lakanoiden välissä ?
        Aivan totta, ottiko Markku Salo vastaan myös annetun laskun lyhennys sängyssä ??
        Otti vastaa ja usein olen kuullu eronneita naisilta


      • yksyhisä

        Eräällä yksinhuoltaja äipällä oli ainakin kiihkeä seksisuhde hänen kanssaan.


      • olikoyhmami
        yksyhisä kirjoitti:

        Eräällä yksinhuoltaja äipällä oli ainakin kiihkeä seksisuhde hänen kanssaan.

        Raisiosta..


    • SickPack

      "jos juttu "haiskahtaa" ei lähde siihen mukaan." ei pidä paikkaansa. ei tarvitse kuin lukea Markku Salon saamat huomautukset ja varoitukset joita hän on omalta liitoltaan saanut toimiessaan as.ajajana.

      Hyvä puolustus salolta sanoa, että "tottakai minulla on vihamiehiä kun nuon narsistit" Totuus ei kuitenkaan ole läheskään yhtä ruusiunen. Tosi narsisti ei olisi jäänyt odottelemaan, että Salo kuolee luonnolisesti. Tosi narsisti olisi ITSE tappanut Markku Salon.
      Markku Salon perintö tähän maailmaan oli pari kirjaa, joitakin oikeasti autettuja pinteessä olevia ihmisiä, ja iso läjä isiä jotka ovat menettäneet lapsensa ja terveytensä Markku Salon takia, ja vielä isompi läjä vieraannutettuja tulevaisuudettomia lapsia kiitos Markku Salon.


      Markku Salon on todistettu kehoittaneen asiakastaan (ätiä) vieraannuttamaan lapset isästään. Se kertoo miehen moraalista paljon.

      • Iso kolmonen

        Totta joka sana!

        Lapseni yksinhuoltajuuden neljä vuotta sitten Salon asiakkaalta voittaneena, allekirjoitan täysin six packin mielipiteen.

        Salo ei piitannut objektiivsesta totuudesta pätkääkään. Vanhemmuuden arvioinnissa asiantuntijat suoraan kirjoittivat hänen asiakkaansa todellisuuden tajun olevan järkkynyt, mutta hän ei löytänyt mitään vikaa äidistä.

        Salo sai jutun hoitamisessa osoittamastaan epäammattimaisuudesta varoituksen asianajajaliitolta. Kantelu tehtiin kuudesta seikasta, joista neljä (4!) johti varoitukseen. Neljä varoitukseen johtanutta mokaa yhdessä jutussa!

        Minkäänlaisena suurena huoltajuusriitojen oikeustaistelijana Markku Saloa ei pidä muistaa. Totuus ei pala tulessakaan vaan on luettavissa milloin tahansa oikeuden pöytäkirjoista ja asianajajaliiton valvontakertomuksista.


      • Marjaana13

        Itse kokeneena voin sanoa, että kaikki isät eivät valitettavasti ole tuntemisen arvoisia isiä...


    • markku jokela

      aika värkki oli

    • ikuisestikiitollinen

      Kuolleesta miehestä turha enää väitellä :( Mutta hänen toimistonsa entisenä asiakkaana, suosittelen lämpimästi..asiantuntevaa ja mukavaa porukkaa. Avun olen saanut aina hädässäni ja yhteistyö toiminut moitteettomasti..ilman heitä olisin nyt pehmeessä huoneessa lasteni kanssa..siinä missä oikeusaputoimisto jahkaili ja odotteli vastapuolen toimia, salo&kivikoskessa toimittiin ja voitettiin. He ymmärsivät minua ja lapsiani ja sen mitä meillä oli vastassa.

      Ensi kertaa otin heihin yhteyttä sähköpostitse, kirjoitin tilanteeni suurpiirteisesti, minulle soitti itse kivikoski 2h sähköpostin kirjoittamisesta ja halusivat auttaa minua niistä monista jotja ottavat yhteyttä sinne.

      Kiitos heille!!

      • Joko rehellisiä?

        Saatiinko isältä siis tapaamisoikeudet pois keksityn luonnehäiriön varjolla vai joko siinä toimistossa totuus alkaa voitaa? Kivikoskea ja tapojaan en tunne, mutta edesmenneestä Salosta on yllä viimeisissä viesteissä kirjoitettu kaikki muistamisen arvoinen.


      • ikuisestikiitollinen
        Joko rehellisiä? kirjoitti:

        Saatiinko isältä siis tapaamisoikeudet pois keksityn luonnehäiriön varjolla vai joko siinä toimistossa totuus alkaa voitaa? Kivikoskea ja tapojaan en tunne, mutta edesmenneestä Salosta on yllä viimeisissä viesteissä kirjoitettu kaikki muistamisen arvoinen.

        minun kohdalla isälle ei tarvinnut luonnehäiriota keksiä, mutta suurin syy oli alkoholinkäyttö ja kiusa jota harrasti sekä lapsiin että minuun..ja hän oli se joka niitä juttuja oikeuteen laittoi, milloin mistäkin. Lopulta vanhin lapsi puhui suunsa puhtaaksi ja todettin että valvotut tapaamiset ovat ainoa vaihtoehto, mutta siihei ei isä suostunut, eikä lapset sen koommin oo kiinnostanut, ilmoitti vaan että luopuu kaikista lasten tapaamisista..siitä on nyt yli 1,5v..


      • pyysimeiltä

        Älkää missään nimessä ottako yhteyttä toimistoon. Sillä Turussa on meillä useampia hyviä toimistoja, joiden toimistojen tausta ei ole lasten asioiden hoidossa samanlainen.

        Voitteko te kuvitella, että hän joka jatkaa edesmenneen Markku Salon toimistossa ei olisi saman tasoinen mies kuin MS. Aivan varmaan hän on samanlainen. Markku Salo eli lapsuuden isänsä kanssa. MS perheeseen kuului isä ja hän.
        MS jatkoi samalla ajattelulla koko työ aikansa, jonka aikana hän tuhosi monen lapsen ja toisen vanhemman (usein isän) elämän.

        MS sai useilta kymmeniltä hänen oikeuden vastapuolen henkilöltä sen mitä tapahtui. Aivan itse tehty oli hänen kuolemansa 58 vuotiaana. Hänen sisällä oli sellaiset tuskat jo useamman vuoden, jonka seurauksena hän sai vatsasyövän.
        Hän varmaan useimpien kuukausien aikana sairaalassa kerkisi itse miettiä useaan kertaan mitä tuli tehtyä oikeudessa varmaan lähes kaikissa lapsen huolto- ja tapaamisoikeus oikeudenkäynnissä.

        HÄN SAI MITÄ PYYSI MEILTÄ ...


      • Frewjkil
        pyysimeiltä kirjoitti:

        Älkää missään nimessä ottako yhteyttä toimistoon. Sillä Turussa on meillä useampia hyviä toimistoja, joiden toimistojen tausta ei ole lasten asioiden hoidossa samanlainen.

        Voitteko te kuvitella, että hän joka jatkaa edesmenneen Markku Salon toimistossa ei olisi saman tasoinen mies kuin MS. Aivan varmaan hän on samanlainen. Markku Salo eli lapsuuden isänsä kanssa. MS perheeseen kuului isä ja hän.
        MS jatkoi samalla ajattelulla koko työ aikansa, jonka aikana hän tuhosi monen lapsen ja toisen vanhemman (usein isän) elämän.

        MS sai useilta kymmeniltä hänen oikeuden vastapuolen henkilöltä sen mitä tapahtui. Aivan itse tehty oli hänen kuolemansa 58 vuotiaana. Hänen sisällä oli sellaiset tuskat jo useamman vuoden, jonka seurauksena hän sai vatsasyövän.
        Hän varmaan useimpien kuukausien aikana sairaalassa kerkisi itse miettiä useaan kertaan mitä tuli tehtyä oikeudessa varmaan lähes kaikissa lapsen huolto- ja tapaamisoikeus oikeudenkäynnissä.

        HÄN SAI MITÄ PYYSI MEILTÄ ...

        Markku Salon
        kuolemasta on kulunut 1 vuosi, joka on erittäin hyvä asia Turussa asuvien pienten lasten vuoksi.


      • TOIMISTO JATKAA TYÖT
        Frewjkil kirjoitti:

        Markku Salon
        kuolemasta on kulunut 1 vuosi, joka on erittäin hyvä asia Turussa asuvien pienten lasten vuoksi.

        Mutta toimisto siis jatkaa ja samanlaisin voimin? Hyvä juttu. Sinne soitan. Kyllä on ensiarvoisen tärkeää että tajutaan lapsen asiaa oikein. Kukaan lapsi ei tarvitse huonoa vanhempaa, olkoon tämä kuinka biologinen tahansa.

        Vanhempi saakoon oikeutensa vasta ANSAITTUAAN ne. Tämä on totuus.

        Markku Salo teki niin suuren elämäntyön, etteivät sanani riitä kiittämään.


      • Marjaana13
        pyysimeiltä kirjoitti:

        Älkää missään nimessä ottako yhteyttä toimistoon. Sillä Turussa on meillä useampia hyviä toimistoja, joiden toimistojen tausta ei ole lasten asioiden hoidossa samanlainen.

        Voitteko te kuvitella, että hän joka jatkaa edesmenneen Markku Salon toimistossa ei olisi saman tasoinen mies kuin MS. Aivan varmaan hän on samanlainen. Markku Salo eli lapsuuden isänsä kanssa. MS perheeseen kuului isä ja hän.
        MS jatkoi samalla ajattelulla koko työ aikansa, jonka aikana hän tuhosi monen lapsen ja toisen vanhemman (usein isän) elämän.

        MS sai useilta kymmeniltä hänen oikeuden vastapuolen henkilöltä sen mitä tapahtui. Aivan itse tehty oli hänen kuolemansa 58 vuotiaana. Hänen sisällä oli sellaiset tuskat jo useamman vuoden, jonka seurauksena hän sai vatsasyövän.
        Hän varmaan useimpien kuukausien aikana sairaalassa kerkisi itse miettiä useaan kertaan mitä tuli tehtyä oikeudessa varmaan lähes kaikissa lapsen huolto- ja tapaamisoikeus oikeudenkäynnissä.

        HÄN SAI MITÄ PYYSI MEILTÄ ...

        Sorry vaan, ei kuollut vatsasyöpään...Voi kun te ette puhuisi asioista, joista ette mitään tiedä.
        Sääliksi käy näitä ihmisiä..
        Yleensäkin ihmisten mustamaalaaminen, vaikka ei mitään tietoa vaan näiden keskustelupalstojen höynäisten kirjoituksia märehtimällä ja pökköä lisää kirjoittamalla..


      • Iso Kolmonen
        Marjaana13 kirjoitti:

        Sorry vaan, ei kuollut vatsasyöpään...Voi kun te ette puhuisi asioista, joista ette mitään tiedä.
        Sääliksi käy näitä ihmisiä..
        Yleensäkin ihmisten mustamaalaaminen, vaikka ei mitään tietoa vaan näiden keskustelupalstojen höynäisten kirjoituksia märehtimällä ja pökköä lisää kirjoittamalla..

        Minä kirjoitin minkä tiedän totta olevan. Lainaus viestistäni ylempää:

        "Salo sai jutun hoitamisessa osoittamastaan epäammattimaisuudesta varoituksen asianajajaliitolta. Kantelu tehtiin kuudesta seikasta, joista neljä (4!) johti varoitukseen. Neljä varoitukseen johtanutta mokaa yhdessä jutussa!

        Minkäänlaisena suurena huoltajuusriitojen oikeustaistelijana Markku Saloa ei pidä muistaa. Totuus ei pala tulessakaan vaan on luettavissa milloin tahansa oikeuden pöytäkirjoista ja asianajajaliiton valvontakertomuksista."

        Olisi mukva kuulla kommenttisi Markku Salon toiminnasta asianajajana ja ammattietiikastaan, Marjaana.


    • isä ylistarosta

      juuh. narsistiäideillä nyt hankalat oltavat...

    • jokelan makke

      narsistin vesat alkaa jo rehottaa

      • Heikki Antikainen

        Kuina moni muistaa tätä häikäilemätöntä miestä, jonka teema oli ÄITI JA LAPSI.
        ....... itse hän oli elänyt isän kanssa, joka kertoo sitä, että perheeseen kuuluu VAIN KAKSI IHMISTÄ.

        En ikinä ennen häntä ole tavannut niin häikäilemätön ihmistä kuin HÄN.

        Hän itse sai sitä mitä muutama vuosi sitten, josta Turun eronneiden "äitien" lapsesta saavat olla onnessaan / iloissaan.....

        SITÄ HÄN SAI MITÄ MEILTÄ PYYSI
        hänellä itsellään oli hyvin pahaolo itsellään.


    • Anonyymi

      Markku Salo hoiti elämänsä loppuaikoina minun lasteni asiaa, ja kuoli kesken käsittelyni.
      Markku oli kokenut ja osaava mies työssään. Markku auttoi minut jaloilleni, itsetuntoni vahvistumaan jotta olen selvinnyt narsistin kynsissä yli kymmenen vuotta eron jälkeen.

      Meidän kohtaamisestamme on siis yli kymmenen vuotta aikaa, tuolloin lapseni olivat hyvin hyvin pieniä. Tänä päivänä vakavasti persoonallisuushäiriöinen isä edelleen kiusaa minua ja lapset kärsivät. Tuolloin aikanaan saimme asiat kuntoon mutta pahasti narsistinen isä on sen jälkeen tehnyt vaikka mitä temppujaan.

      Välillä temppujen uusiutuessa, muistelen Markkua ja toivon että hän olisi täällä vielä auttamassa. Onhan tapauksemme edelleen "hirviön" tekosia, kuten kirjassakin mainitaan.

    • Anonyymi

      On kyllä

    • Anonyymi

      On asianajaja

      • Anonyymi

        Oli "asianajaja" -


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      341
      3841
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1709
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      1473
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1318
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1285
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1231
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1167
    Aihe