Läppäristä kovalevy rikki? AMILO LI 3910

TietämätönNäissä

Eli Fujitsun koneesta (AMILO NOTEBOOK LI 3910) on ilmeisesti kiintolevy rikki. Kannettava alko yhtäkkiä oudosti vinkuu (fyysinen vika äänestä päätellen?) ja sitten tuli error-ilmotuksia ja kone jumitti koko ajan. Sitten se sammu ja kun käynnistin sen uudelleen niin kone ilmoitti että kiintolevy "Hitachi HTS543232L9A300 ata device" on viottunu ja se pitää joko korjata tai vaihtaa. Sit sammutin sen ja oon yrittäny ihmetellä, että mitä. No takuu on umpeutunu tossa maaliskuussa 2011 et ei mene enään siihen niin mitä tässä osais tehdä? Koneesta onneks varmuuskopiot tehtynä.

Konehan ei ole kauhean vanha (alle 3v) ja mitä nyt yritin selvittää niin kiintolevyn uusiminen ei mikään mahdoton tehtävä ole eikä välttämättä kovinkaan kallis. En vaan yhtään tiedä minkälainen kiintolevy pitäis tilalle hankkia tai mistä, ideoita?.

Koneessa on kyllä toinenki vika (jotain tossa näytössä vikaa et kuva välillä katoaa ja tulee takas (muuten ku a-näppäintä pitää pohjassa niin pelittää oikein hyvin???)) mut se menee vissiin takuuseen ku sama vika oli takuu aikana ja se korjattii mut nyt se uusiutu just ennen tätä. Olin just viemässä huoltoon sitä.

Eli kannattaako tollasta paskaa enään alkaa elvyttää vai pitääkö uutta hankkii tilalle?

Kiintolevystä vielä tällästä tietoa sain selville:
Rotaationopeus: 5400
tiedonsiirtonopeus: 300 megatavuja sekunnissa
hakuaika: 12 ms
Serial ATA: Kyllä
välimuisti: 8 MB
muistin kapasiteetti: 320 GB
koko: 2.5 "
Tyyppi: Disque Dur

Sen verran tutkin tuota ihmeellistä nettiä, että käviskö esimerkiksi tuommonen kovo tuohon kannettavaan (http://www.verkkokauppa.com/fi/product/22632/dbgrv/Samsung-HM320HJ-SpinPoint-MP4-320-GB-2-5-SATA-300-7200-RPM#product_info-frag-2). Se nyt oli halvin minkä löysin (62,90e), että se ei varmaan ole kovin laadukas. Kuinka paljon pitäis budjettia kasvattaa jos haluaa paremman ja kestävemmän? Enempää tallennustilaa tuohon en kyllä tarvi ku on puoliteranen ulkoinen kovalevy hankittuna.

Kuulin tuollanen olisi ainakin laadukas merkki kannettaviin ja hintaki pomppaa vain kympillä niin käviskö tää paremmin? http://www.verkkokauppa.com/fi/product/27880/cgtfb/Seagate-Momentus-7200-4-320GB-SATA2-16MB-2-5-kovalevy

niin ja kiitos jo etukäteen.

3

497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maukkaurpo

      Kyllähän tuon kuntoon saa jos vaan on viitseliäisyyttä ja taitoakin rassata sitä.
      Fujitsun sivuilta jostain löytyy ohjeet kovalevyn vaihtoon.

      Eli kovalevyn pitää olla 2,5" ja Serial Ata (eli siis SATA) liitäntä.
      Nyt voi olla aika hankala tilanne (kallis) hankkia uusi levy kun oli ne tulvat Thaimaassa jossa on paljon ko. teollisuutta.

    • Ässäsdee

      Itte vaihdoin Amiloon SSD levyn - on hiljanen ja noopeeee..!! Toiminut puolivuotta onkelmitta... Varmuuskopiot kannattaa muistaa jos on tärkeitä askoja levyl.

      - peace

    • siitävaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe