Jos toinen vauvan vanhemmista on vaalea (suomalainen) ja toinen musta (afrikkalainen), näkyykö vauvassa 'merkkejä tummaihoisuudesta' (mm. kiharat hiukset, tumma iho) jo heti synnyttyään?
vaalea+musta
24
7838
Vastaukset
- memmu
Tuttuni on vaalea suomalainen ja vauvan isä on afrikkalainen, lapsi syntyi kuukausi sitten mulaattina, söpö (ei liian tumma, suklasilmäinen lapsi)väri voi muuttua vaaleammaksi tai tummemmaksi iän myötä.
- sarkku
nainen on suomalainen ja isä afrikkalainen,lapsi on aivan upea pakkaus:tummempi ihon väriltä mutta aivan vaaleat kiharat hiukset ja siniset silmät,tosi söpö!!!!!!!!!
- anu
sarkku kirjoitti:
nainen on suomalainen ja isä afrikkalainen,lapsi on aivan upea pakkaus:tummempi ihon väriltä mutta aivan vaaleat kiharat hiukset ja siniset silmät,tosi söpö!!!!!!!!!
teidän mielestä kauhean rumia, kun teille ei näytä kelpaavan suomlainen mies. Pitää olla ulkomaalainen mies niin saa kauniin lapsen kun suomlaisen miehen kanssa saa vaan rumia lapsia.
- mä vaan
anu kirjoitti:
teidän mielestä kauhean rumia, kun teille ei näytä kelpaavan suomlainen mies. Pitää olla ulkomaalainen mies niin saa kauniin lapsen kun suomlaisen miehen kanssa saa vaan rumia lapsia.
kukaan ei ole puhunut sanallakaan että suomalainen lapsi olisi ruma. tämä on moku palsta ja sun ei tarvitse näitä lukea jos ei kiinnosta,miksi sinä olet mustasukkainen,jos me olemme ylpeitä omista komeista tummista miehistämme??? nauti rauhassa oman suomalaisen miehesi seurasta,jokainen meistä on erinlainen ja eipä se väriä katso kun rakkaus leimahtaa!!!!!!!!
- ulkkisäiti
anu kirjoitti:
Tyypillistä suomalaisen huonon itsetunnon omaava kommentti...hoh hoh. varmaankaan kyse ei ollut siitä että suomalaiset lapset ovat rumia.
- You had it comin'
mä vaan kirjoitti:
kukaan ei ole puhunut sanallakaan että suomalainen lapsi olisi ruma. tämä on moku palsta ja sun ei tarvitse näitä lukea jos ei kiinnosta,miksi sinä olet mustasukkainen,jos me olemme ylpeitä omista komeista tummista miehistämme??? nauti rauhassa oman suomalaisen miehesi seurasta,jokainen meistä on erinlainen ja eipä se väriä katso kun rakkaus leimahtaa!!!!!!!!
..on muuten niin, että jos suomalainen nainen on nainut meekerin, niin yleensä se on niin ruma, ettei kelpaa kenellekään vaaleaihoselle vaimoksi. Todisteita kävelee ainakin Hesassa joka päivä vastaan kadulla..katsokaapa ensi kerran kun tulee vastaan.
- Nina
Jaa että lapsi ei ollut liian tumma? Söpö kuitenkin? Voiko asiaa rasistisemmin sanoa? Miettikää miten vaikeaa on monilla Suomessa asuvilla lapsilla, jotka eivät ole kantasuomalaisten näköisiä. Keskitytäänpäs siihen, että kaikki ollaan ihmisiä.. ja jonain päivänä harvempi lapsi itkee iltaisin erilaisuuttaan
- Anonyymi
anu kirjoitti:
Suomelaiset naisetkin ovat rumia niin ulkomaanlainen mies ja lapsi pitäisi korvata jollain tavoin. Eihän noi tummat lapsetkin näytä miltään ainaa..
- Anonyymi
anu kirjoitti:
Onnea minusta ihana asia ex on afrikkalaisen miehen kanssa sai kauniin pojun olen ystävä exän kanssa onnellinen hänen puolestaan.
- sissi
Riippuu kauheasti vauvasta, kuinka paljon kummankin vanhemmat piirteet ja ominaisuudet ovat edustettuina. Kaikilla tuntemillani Suomi-Afrikka -muksuilla on kiharat hiukset ja ruskeat silmät (dominoiva piirre), mutta muuten eroja voi olla tosi paljon.
Meidän pojallamme oli syntyessään tummat, kiharat hiukset ja iho hiukan perusuomalaista tummempi. Yleensä tällaisilta vauvoilta löytyy jostain pigmenttiläiskä, joka on sellainen mustelman näköinen tummempi kohta ihossa. Meidän poitsun iho on hiukkasen tummunut syntymästä, vaikkakin hän on edelleen hyvin vaalea isäänsä verrattuna. Hiukset ovat vaaleanruskeat ja kiharat. - ta..
meillä on pohjois-afrikka - suomi vauva joka on aivan vaalea eikä kiharoita. Ruskeat silmät kyllä on.
- Geeni
Mielestäni riipuu siitä, miten vaalea toinen vanhempi on. Meillä iskä aasialainen, minä aika vaalea suomalainen, lapsi ihan "suomalaisen" näköinen.
- elli
ja sitten lukion bilsankirja esiin ja kohta perinnöllisyys. muistaakseni laskimme todennäköisyyksiä dominoivien ja resessiivisten alleelien suhteen.
musta ihonväri, ruskeat silmät ja kiharat hiukset ovat dominoivia alleeleja. sitä en enää muista, oliko joku näistä ominaisuuksista sidonnainen pelkästään x-kromosomiin eli onko tyttölapsen ilmiasu todennäköisemmin dominoivien piirteiden mukainen vai..olisko täällä oikeasti joku biologi joka osaisi antaa todennäköisyysluvut tähän ongelmaan?
toisaalta: olen onnellinen jos lapseni syntyy terveenä, oli ihonväri mikä tahansa. - yassuli
Meillä isä on tumma ja afrikasta.Itse olen tummemman puoleinen suomalainen.Lapsillani on hiukan ruskehtunueen näköinen iho.Tytöllä kihartavat tummanruskeat hiukset ja pojalla ruskeat jiukset ja taipuisat.Mutta ei kiharoita.Ruskeat silmät molemmilla tietenkin, mutta onhan myös itselläni.
- Äiti73
Jotenkin aivan sattumalta eksyin tähän keskusteluun etsiessäni netistä asioita. Ikävää miten täällä jotkut ovat ottaneet asian rasistisena. Itse aikoinani sain afrikkalaismiehen kanssa minulle maailman täydellisimmän tyttölapsen. Mieheni oli asunut useita vuosia suomessa ja puhui ja ymmärsi joten kuten suomea, mutta paremmin puhui ja ymmärsi omaa kieltään. Mietin itsekin monesti raskaana ollessa miten geenit jakautuvat vauvalle. Pelkäsin, että tulen synnyttämään jotain outoa. Pelkäsin ettei meidän vanhempien geenit jostain syystä jakaudu ja lapsi on puoliksi tumma ja puoliksi valkoinen. Kuitenkin, kun kuukausia kului ja mitä lähemmäksi laskettua aikaa elettiin sitä varmemmaksi tuli omakin mieli asiasta, että vauva on täydellinen.
Kun meidän tyttö syntyi oli hän perinyt selkeästi isänsä ihonvärin, mutta hänellä oli minun suorat hiukseni, jotka olivat maantienruskeat. Tyttäremme vartuttua hänen ihon värinsä ja hiuksensa vaalenivat. Hänestä huomaa, että hänellä on "etelänmaan" geeniä, mutta hän vielä kolmannen kerran täydellinen! Rakastakaa lapsianne, ei ihon värillä tai kulttuurilla pitäisi olla mitään merkitystä 2000-luvun Suomessa.- Anonyymi
👍Hyvä kirjoitus
- Anonyymi
Valitettavasti kyllä siitä tulee tumma.
Kannattaako tuommoinen nyt, voisi kauniinkin lapsen tehdä suomalaisen kanssa.
Minusta afrosekoitukset eivät ole kauniita. - Anonyymi
Aloitus on aika vanha, mutta kommentoin kuitenkin. Minulla on MULATTI lapsi, tietääkseni mulatti ei ole kielletty sana ja itse en pidä pahana sitä n- alkuistakaan, ihme saivartelua. Maailman kaunein ihonväri nykyisin, kesällä hohtaa kuin pronssipatsas. Kun lapseni syntyi , niin näytti ihan valkoihoiselta noin kaksi viikkoa ja keskellä naamaa loisti afrikkalainen lättänenä ;D, myöskin hiukset olivat suorat , joskin tummat. Sairaalahenkilökunta ei tunnistanut afrikkalaiseksi vaan kaikki kyselivät mistä isä on kotoisin. Hiukset olivat välillä ruskeat, mutta tummuivat myöhemmin mustiksi, kihartuivat vasta noin vuoden ikäsenä. Ulkonäkö on nykyisin ilman muuta afrikkalainen, mutta nuo hiukset ovat tosi omanlaisensa, eivät afrikkalaiset eikä suomalaiset, huoh solmuuntuvat käkkärät.
- Anonyymi
LIsäyksenä vielä, että syntyi sinisilmäisenä, mutta silmät ovat nykyisin erittäin tummanruskeat eivätkä sellaiset vihertävät kuten esimerkiksi mustalla barbaarilla.
Hei haittaako jos saa isän piirteitä
- Anonyymi
Tyttölasta haittaa siinä vaiheessa kun alkaa parta kasvaa
- Anonyymi
Pariutuminen on aina hyväksytyksi tulemisen tunteen realisointi. Hyvksytyksi tulemisen tunne tuottaa jälkeläisiä, he ovat kuka mitäkin, ihastuttavia vauvoja, kukin ominaisuuksillaan varusteltuna. Osa tulee pärjäämään, osa ei. Ulkonäkö ei sitä määritä, vaan itseuntemuksen taidot. Minulla kaksi poikaa monikulttuurista, toinen pärjää, toinen ei. Suosittelen todellakin ehkäisyä kunnes molemminpuolinen huolenpito on varmistettu.
- Anonyymi
Joko olette muslimeja?
- Anonyymi
Jehovia
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227