Suomen Terveysravinne PERKELE

Ulosottoonko

Tuli kotiinkannettuna iso laatikko nappeja, joita en ollut muka perunut 14 vrk sisällä. Isossa laatikossa on kahdeksan pienempää lootaa vitamiineja, joista tulee nyt kerran kuussa kahdeksan kuukauden ajan 49,95 € lasku. Ensinnäkin ovat järkyttävän kalliita ja toiseksi en käytä tuommoisia säännöllisesti!
Suomeksi sanottuna olen todella kusessa näiden kanssa. Ja vielä työtön.
Antakaa siskot vinkkejä mitä ihmettä mä teen?!

135

16703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Almajhk

      No tuskinpa ne sinulle niitä aivan tietämättä ovat lähettäneet. Yleenstä ensin on tilattu ja sitten toimitettu...

      • otso

        NIIN,näköjään olet asiasta enemmän perillä.Teksti tuli kuin tervon suusta.


    • alle

      Tuttava tässä juuri kävi maksamassa pankissa Suomen Terveysravinne Oy:lle noin sadan euron laskun ja kuulemma joutuu maksamaan yhteensä yli 400 euroa seuraavista pakkotilauksista ennen kuin pääsee eroon velvoitteistaan.

      Hän oli jostain syystä mennyt mainosretkuun ja tilannut esittelypakkauksen esittelijältä saamastaan tuote-esitteestä. Sen mukana tulevassa saatekirjeessä ei ollut ollut osoitetta josta tilauksen saisi peruutettua, joten näin oli luotu pakkotilausrumba koska määräajassa ei pysty peruuttaa tilaustaan.

      Seuraavaksi tuli toinen iso tilaus, arvoltaan noin sata euroa. Tämän mukana oli jo yhteystietoja, mutta niihin soittamalla selvisi että peruuttamatta jätetty tilaus johtaa pakkojatkotilaussuhteeseen, jota ei voi peruuttaa kuin vasta otettuaan vastaan ja maksettuaan nämä yli 400 euron lisäravinnepillerit. Outo yksityiskohta oli se että tämä toisen tilauksen mukana tuleva saatekirja on tyyliltään identtinen ensimmäisen kanssa, mutta tässä ensimmäisessä ei ole yhteystietoja josta firman saisi kiinni ja tilauksen peruttua määräajassa. Ensimmäisessä kirjeessä oli kyllä postilokero-osoite, mutta sellainen jota kautta ei pysty tekemään jatkotilausten peruutusta.

      Kuluttaja-asiamies oli kertonut ettei asialle oikein voi mitään, ja pyytänyt sopimaan firman kanssa. No 400 euron jälkeen asia on sovittu.

      Älkää hyvät ihmiset menkö tällaiseen halpaan. Suomessa on näköjään sallittu huijaamalla toteutetut jatkotilaukset, eikä viranomainen puutu niihin ennen kuin joku 45-minuuttia ohjelma ottaa asian esille. Elämme sentään vuotta 2011 jolloin kepulikonstiyrittäjyys pitäisi olla kitketty ja kuluttajan suojan pelittää. Hävetkää päättäjät!

      • näin meitä viedään

        "Tavaran kaupassa peruuttamisaika lasketaan siitä, kun ostaja on vastaanottanut tavaran tai sen ensimmäisen erän."


      • Anonyymi

        "Suomessa on näköjään sallittu huijaamalla toteutetut jatkotilaukset,"

        𝐍𝐢𝐢𝐧 𝐨𝐧. 𝐉𝐚 𝐬𝐢𝐥𝐥𝐨𝐢𝐧 𝐏𝐎𝐒𝐓𝐈𝐋𝐀𝐊𝐎𝐍 𝐚𝐢𝐤𝐚𝐧𝐚 𝐞𝐢 𝐯𝐨𝐢𝐧𝐮𝐭 𝐩𝐚𝐥𝐚𝐮𝐭𝐭𝐚𝐚 𝐣𝐚 𝐤𝐮𝐥𝐮𝐭𝐭𝐚𝐣𝐚-𝐚𝐬𝐢𝐚𝐦𝐢𝐞𝐬 𝐞𝐢 𝐚𝐧𝐭𝐚𝐧𝐮𝐭 𝐥𝐢𝐬𝐚̈𝐚𝐢𝐤𝐚𝐚 𝐩𝐚𝐥𝐚𝐮𝐭𝐮𝐤𝐬𝐢𝐥𝐥𝐞, 𝐯𝐚𝐢𝐤𝐤𝐚 𝐨𝐥𝐢 𝐞𝐬𝐭𝐞.

        Sellainen meillä on etujen puolustaja, virkamies, riittää kun kuukausipalkka tulee.


    • Ei CityDealistäkään!

      CityDealin kautta tarjotaan Suomen Terveysravinteen samaa tuotepakettia! Älkää tilatko, pahimmillaan pakkovastaanotatte seuraavaksi 8 kk:n toimituksen. CityDeal, poistakaa tarjonnastanne Suomen Terveysravinne! Asiakkaille ei tule kuin ongelmia tästä kaupasta!

    • Petra 10

      Olen käyttänyt heidän tuotettaan jo pitkään ja asiat toimii heidän kanssaan hyvin kun itse toimit oikein, eihän se sen kummempaa ole. Heillä on tuote jolla tekee kerrankin jotain. Laaja skaala juuri niitä ainesosia joita me tarvitsemme joten ainakin minä olen ollut tyytyväinen ja aion jatkaa jatkossakin.

      • Anonyymi

        "Olen käyttänyt heidän tuotettaan jo pitkään ja asiat toimii heidän kanssaan hyvin kun itse toimit oikein, eihän se sen kummempaa ole"
        Petra 10
        24.05.2012 10:21

        𝐓𝐚𝐢 𝐭𝐨𝐢𝐧𝐞𝐧 𝐯𝐚𝐢𝐡𝐭𝐨𝐞𝐡𝐭𝐨, 𝐩𝐢𝐢𝐥𝐨𝐦𝐚𝐢𝐧𝐨𝐬𝐭𝐚𝐭 𝐲𝐫𝐢𝐭𝐲𝐬𝐭𝐚̈.
        𝐍𝐨 𝐞𝐭 𝐨𝐥𝐞 𝐚𝐢𝐧𝐨𝐚, 𝐭𝐮𝐧𝐭𝐮𝐮 𝐨𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧 𝐮𝐬𝐞𝐚𝐦𝐩𝐢𝐚, 𝐦𝐚𝐢𝐧𝐨𝐬𝐭𝐚𝐣𝐢𝐚.

        ᵀᵃᶤ ᵗᵒᶤᶰᵉᶰ ᵛᵃᶤʰᵗᵒᵉʰᵗᵒ˒ ᵖᶤᶤˡᵒᵐᵃᶤᶰᵒˢᵗᵃᵗ ʸʳᶤᵗʸˢᵗᵃ̈ˑ
        ᴺᵒ ᵉᵗ ᵒˡᵉ ᵃᶤᶰᵒᵃ˒ ᵗᵘᶰᵗᵘᵘ ᵒˡᵉᵛᵃᶰ ᵘˢᵉᵃᵐᵖᶤᵃ˒ ᵐᵃᶤᶰᵒˢᵗᵃʲᶤᵃˑ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen käyttänyt heidän tuotettaan jo pitkään ja asiat toimii heidän kanssaan hyvin kun itse toimit oikein, eihän se sen kummempaa ole"
        Petra 10
        24.05.2012 10:21

        𝐓𝐚𝐢 𝐭𝐨𝐢𝐧𝐞𝐧 𝐯𝐚𝐢𝐡𝐭𝐨𝐞𝐡𝐭𝐨, 𝐩𝐢𝐢𝐥𝐨𝐦𝐚𝐢𝐧𝐨𝐬𝐭𝐚𝐭 𝐲𝐫𝐢𝐭𝐲𝐬𝐭𝐚̈.
        𝐍𝐨 𝐞𝐭 𝐨𝐥𝐞 𝐚𝐢𝐧𝐨𝐚, 𝐭𝐮𝐧𝐭𝐮𝐮 𝐨𝐥𝐞𝐯𝐚𝐧 𝐮𝐬𝐞𝐚𝐦𝐩𝐢𝐚, 𝐦𝐚𝐢𝐧𝐨𝐬𝐭𝐚𝐣𝐢𝐚.

        ᵀᵃᶤ ᵗᵒᶤᶰᵉᶰ ᵛᵃᶤʰᵗᵒᵉʰᵗᵒ˒ ᵖᶤᶤˡᵒᵐᵃᶤᶰᵒˢᵗᵃᵗ ʸʳᶤᵗʸˢᵗᵃ̈ˑ
        ᴺᵒ ᵉᵗ ᵒˡᵉ ᵃᶤᶰᵒᵃ˒ ᵗᵘᶰᵗᵘᵘ ᵒˡᵉᵛᵃᶰ ᵘˢᵉᵃᵐᵖᶤᵃ˒ ᵐᵃᶤᶰᵒˢᵗᵃʲᶤᵃˑ

        Firmat joilla menee huonosti, käyttävät näitä ilmaisia mainostuskeinoja. Toinen ilmaispaikka on FaceBook ja siellä vieläpä värvätään porukkaa tykkäämään ja levittämään ilmoitusta edelleen.


    • I love petra 10

      VAAAAARRMASTI petra10... Miten se sanonta menikään miljoona kärpästä ei voi olla väärässä. Täyttä tunnollisen ihmisen kusetusta. Eka paketissa ei tuu mitään inffoo siitä että kohta pamahtaa 400€ lasku.

      • Joo, mulle kävi ihan samalla tavalla, kyllä ottaa päähän, että näin voidaan markkinoida ja toimittaa tuotetta iso laatikollinen, vaikka olin halunnut tilata vain tutustumispakkauksen. Palautin ison laatikollisen tuotteita takaisin ja myöhemmin tuli silti lasku ja vielä perintätoimiston kautta, ja laskuja tulee edelleen niin kauan kuin tuo 400 e on maksettu! On todella kummallista, ettei Suomessa pystytä puuttumaan näin törkeään markkinointiin! Ilmoitetaan kaikki kärsineet tästä Kuluttajavirastoon, että joutuisivat edes ns. mustalle listalle!


      • Karoliina 8

        Jep .Meidän pitää saada kyseinen firma jonnekkin uutisotsikoihin niin eiköhän ala tapahtumaan.Mutta kyseinen firma ei ole mitenkään läpinäkyvä,et löydä mistään mistä tuotteet tulevat tai valmistetaan, henkilöiden yhteystiedot ja puhelinmyyjän osoitteet löytyvät vain todellisen salapoliisi työskentelyn jälkeen.


    • Asiakkaan oikeudet?

      Varoittava esimerkki puhelinmyynnin vaaroista: Suomen Terveysravinne Oy: n taktiikka pakkomyydä asiakkailleen tuotteitaan.

      Puhelinmyyjä "ylisti tuotteita ja kertoi, että asiakas saa kaikessa rauhassa tutustua tuotteisiin ja sen jälkeen päättää, jatkaako tilaustaan vai ei."

      Homma ei kuitenkaan toimi näin, vaan koe-erän tilaajalle toimitetaan automaattisesti 8:kk:n pillerit laskujen kera automaattisesti viimeistään 1 kk:n kuluttua koe-erän postittamisesta. Jatkolähetystä ei voi edes palauttaa asiakaspalautuksena, kuten muihin luotettaviin postimyyntiyrityksiin on mahdollista.

      Itse toimin siten, että palautin paketin maksamalla postikulut 8,50 € itse. Nyt sitten odotan, pääsenkö irti Suomen Terveysravinne Oy:n pakkomyyntiasiakkuudestani.

      Tämän episodin jälkeen, en enää ikinä suostu edes keskustelemaan puhelinmyyntifirmojen kanssa, vaan "lyön luurin pikaisesti korvaan".

      Edellä mainittu toimintatapa pilaa mielestäni myös kunnollisten ja vastuuntuntoisten yritysten puhelinmyynnin maineen, mutta se on heidän murheensa ei minun.

      • huijattu1

        joko on tullu piste sun asialle terveysravinne oy:n jutussa vai jatkuuko taistelu ?


      • kohtalotoveri

        Et varmaan pääse, se paketti tulee takaisin, niin minulle kävi.
        Sain tuotteet, joita en ollut muistanut perua. Myyjä kyllä sanoi näytetilauksessa,
        että lisätilaus pitää tehdä, ei niin että pitää perua. Se siitä.
        Paketti tuli takaisin ja nyt olen sitä maksanut perintäkuljen myötä jo 600,00 €.
        Tämä pilaa kaikkien myyjien toimintaa, itse en osta enään mitään puhelimella.


    • tyytymätön

      samalla lailla lailla kävi myös minulle peruin tilauksen kuulemma liian myöhään tuli tosiiaan 400euron edestä pillereitä soitin laskuussa olevaan numeroon se olikin perintä toimiston numero VAROOKAA TILAMASTA MITÄÄN SUMEN TERVEYSRAVINTEELTA TÄYTTÄ PASKAA KOKO YRITYS MITEN VOIDAAN TÄNÄ PÄIVÄNÄ HUIJATA IHMISIÄ NOIN RASKAASTI ON SENTÄÄN VUOSI2012

      • jussipussi

        Tilasin näistä varoitteluista huolimatta, koska vaikuttavien ainesosien pitoisuudet olivat niin korkeita. Olen ollut tyytyväinen, vaikka mistä noista vitamiineista nyt aina tietää:) No ainakaan en ole sairastelllut. Pitoisuus on niin hyvä, että kesällä riittänyt puoletkin annostuksesta. Näinhän nuo riittää vaikka kuinka pitkälle...


      • Seme
        jussipussi kirjoitti:

        Tilasin näistä varoitteluista huolimatta, koska vaikuttavien ainesosien pitoisuudet olivat niin korkeita. Olen ollut tyytyväinen, vaikka mistä noista vitamiineista nyt aina tietää:) No ainakaan en ole sairastelllut. Pitoisuus on niin hyvä, että kesällä riittänyt puoletkin annostuksesta. Näinhän nuo riittää vaikka kuinka pitkälle...

        Oletko työssä Suomen Terveysravinne firmassa, kun näin kehut. Toiminta on törkeä siellä. Myyntityöstä ei ole tietoakaan. Puhuvat vaan joka käänteessä kuluttajasuojasta. Tuotteet voi olla hyviä, mutta asiakkaan pitää itse päättää koska lopettaa. Ei myyjä saa tuputtaa kahdeksaa pakettia kerralla. Voihan olla etteivät nämä kyseiset pillerit sovi kaikille. Pilaavat toimintansa heti.


    • Velipeku

      Myyntihenkilö oli varmaan hyvin koulutettu, kun en älynnyt minäkään mitä voipi seurata. Onkohan kuluttajaasiamiehiin otettu yhteyttä?

    • Rane10

      Olo on todella hyvä kun olen nyt käyttänyt tuotetta useamman kuukauden. On sen verran monipuolinen että mitään muuta en sen lisäksi tarvitse. Minulla ei ole mitään moitittavaa :)

    • 33##

      Kannattaisiko ottaa yhteyttä kuluttajaviranomaisiin. Sieltä se paras apu tähän tulee.

    • ulpukka 10

      Täyttä paskaa koko vitaravinne puljun kehonvartija.. :( terkuin 400€ köyhempi

      • apinawoman

        Halvempia ravinteita olen nähnyt marketeissa(mm. F****s), mutta tämähän on tuoteselosteen mukaan vahvapitoisuuksinen ja monipuolinen vitamiini. Ja hinta on kohillaan, kun kokonaisuutta katsoo. Nykyään on tehty tutkimuksia juuri näiden vahvojen vitamiinien terveysvaikutuksista. Normi multivitassa ei oikein ole potkua ainakaan itselleni riittävästi. Itse ainakin saanut rahalle vastinetta. Samaa toivon Ulpulle ja kaikille muillekkin.


      • mc tetris
        apinawoman kirjoitti:

        Halvempia ravinteita olen nähnyt marketeissa(mm. F****s), mutta tämähän on tuoteselosteen mukaan vahvapitoisuuksinen ja monipuolinen vitamiini. Ja hinta on kohillaan, kun kokonaisuutta katsoo. Nykyään on tehty tutkimuksia juuri näiden vahvojen vitamiinien terveysvaikutuksista. Normi multivitassa ei oikein ole potkua ainakaan itselleni riittävästi. Itse ainakin saanut rahalle vastinetta. Samaa toivon Ulpulle ja kaikille muillekkin.

        Kävin juuri työpaikan kymmenvuotishuollossa ja oli yllätys, että epäterveellisistä elintavoista huolimatta veriarvot olivat hyvät. Tämä tietysti voisi antaa vääränlaisen turvallisuudentunteen elintavoista. Itseä se motivoi kuitenkin siihen tapaan, että hyvän vitamiinilisän ja terveellisten elintapojen kanssa voi hyvinvointia nostaa vielä entisestään.
        Tätä se tuntuu tämä nykyinen YT-suomi vaativan, että jaksaa vielä työelämässäkin.


      • noki
        mc tetris kirjoitti:

        Kävin juuri työpaikan kymmenvuotishuollossa ja oli yllätys, että epäterveellisistä elintavoista huolimatta veriarvot olivat hyvät. Tämä tietysti voisi antaa vääränlaisen turvallisuudentunteen elintavoista. Itseä se motivoi kuitenkin siihen tapaan, että hyvän vitamiinilisän ja terveellisten elintapojen kanssa voi hyvinvointia nostaa vielä entisestään.
        Tätä se tuntuu tämä nykyinen YT-suomi vaativan, että jaksaa vielä työelämässäkin.

        Onhan tässä myös tuota ubikinonia, mitä muissa vitoissa ei ole vältsisti ollenkaan. Enempikin voisi tietysti olla, mutta hyvä näinkin.


    • eläkelläinen

      Niin meni vanhakin vipuun kun laskin saapumispäivästä 14 vuorokautta mutta se olikin lähetyspäivästä ,niin meni 3 päivää yli ja tein netin kautta ja seuraavaqna päivänä vielä soitin ja sanottiin että asia ok ja se oli tullut jo tiedoksi netin kautta. Luulin että se oli ok mutta niin lähetettiin uusi paketti jota en ottanut vastaan mutta jouduin maksamaan 89.50 kun peruutus oli tullut liian myöhään. Että tmmöttiis tällä kertaa

      • kokemusta on

        14 vuorokautta tarkoittaa tavaran vastaanottamispäivästä lukien. Olet tehnyt peruutuksen määräajan puitteissa. Olet maksanut turhaan ja tämä näyttää asiakkaan harhaanjohtamiselta. Kokeilevat kepillä jäätä kun ihmiset hädissään maksavat pelätessään luottotietojen menettämistä. Perintää ei voi tehdä ilman käräjäoikeuden päätöstä. Valituksen voi tehdä kuluttajariitalautakunnalle tai pyytää ensin toimittajaa palauttamaan rahasi.


    • Kauheaa.

      Niimpä, menee vanhakin vipuun. Olin sopivasti sairaana kun minulle soitettiin. Myyjä kehui ummet ja lammet tuotetta. Sanoin kyllä useampaan kertaan, että en usko alkavani käyttää näitä. Myyjä kuitenkin selitti koko ajan kuinka helppoa se tilaus on lopettaa. No, ajattelin, että no mikäs. Muutaman päivän perästä tulikin laatikko mikä ei mahtunut postiluukusta, vaan posteljooni soitti ovikelloa ja työnsi paketin käteen. Minä sitä kauhistuin kun luulin, että tuotteen tulee postiluukusta eikä niin, että ellet ole kotona on ilmoitus lappu odottamassa ja saa lähteä noin 10 km:n päästä postista sen taksin kanssa hakemaan. Taksin syystä, että olen infaliidi, eikä kulku muuten onnistu. KOvin kalliskinhan se oli. Ajattelin, että teen heille hyvän työn enkä jätä sitä myöhemmän peruutuksen varaan. Vein paketin postiin ja koska lähettäjällä ei ollut asiakaspalvelu sopimusta niin lähetin sen koko paketin kirjeen kera postipakettina omalla kustannuksellani takaisin. Muutaman päivän kuluttua sain jyrkkäsanaisen tekstiviestin, jossa kerrottiin, että he eivät lunasta pakettia vaan palauttavat sen. Vastasin, että eihän heidän toki tarvitse lunastaa sitä koska olen postimaksun maksanut. Saavat vain omansa takaisin. Nyt kuitenkin tuli taas postista ilmoitus, että paketti on noudettavissa postista. KUinka voi olla noin pirullisia keinottelijoita? Pilaavat kaikkien rehellistenkin maineen.

      • saga2

        Mistä näitä juttuja oikein tulee. Onhan noissa tuotteissa sentään palautusoikeus, kun tekee määräajan sisällä. Ja nissä on varmasti ohjeet, numerot ja osoitteet.


      • happiness4
        saga2 kirjoitti:

        Mistä näitä juttuja oikein tulee. Onhan noissa tuotteissa sentään palautusoikeus, kun tekee määräajan sisällä. Ja nissä on varmasti ohjeet, numerot ja osoitteet.

        Itse olen yrittänyt perua 2.lähetyksen mutta laskuja vain lappaa. Olen yrittänyt irtisanoutua, mutta tämä ei kuulema onnistu ellen maksa mainos, markkinointi -ym kuluja 89 euroa. Muuttohässäkässä en ehtinyt perua eka paketin jälkeen ajoissa.

        Täällä joku selvästifirman tyyppi puolustelemassa, ei ole kuitenkaan reilulla pohjalla tämä firma, toivottavasti poliisit saa pian kiinni!


      • Anonyymi
        saga2 kirjoitti:

        Mistä näitä juttuja oikein tulee. Onhan noissa tuotteissa sentään palautusoikeus, kun tekee määräajan sisällä. Ja nissä on varmasti ohjeet, numerot ja osoitteet.

        Ei näköjään ole..


    • huijattu4

      Varoitus! Välttäkää/kiertäkää kaukaa Suomen Terveysravinne Oy, Sotkamossa.. Itse en pystynyt palauttamaan näytepaketin jälkeen heti, 8kuukaudeksi sitovia tulleita vitamiini paketteja, jonka kyseinen firma lähetti, josta veloitettiin yli 400e!!!! Soitin kyseiseen firmaan, yritin sopia meitä molempia osapuolia tyydyttävää sopimusta, olisin ollut valmis jatkamaan asiakkuutta niin, että ottaisin vastaan jatkossa(kin) 1kk paketteja ja yritin, että pitäisin/maksaisin kyseisestä 8kk paketeista sen 1 kuukauden ja omalla kustannuksella lähettäisin ylimääräiset vitamiinit heille takaisin (koska on aivan järkyn kallis paketti ) Firmalle se ei käynyt, jatkossa kyllä mahdollista muuttaa sopimusta, mutta ekana pitää maksaa ne 8kk vitamiinit, huh huh! Myyjä vain sanoi, että maksa yli 400e vitamiinit tai sitten heille aiheutuneet kustannukset eli, 89,90. Noh, maksan ne kustannukset, vaikkakin minulle ei jäänyt tästä kaupasta mitään muuta,
      kun paskan maku suuhun! Onneksi tässä maassa on kuitenkin vielä rehellisiäkin firmoja, jotka ei käy kauppaa kepulikonstein ja aina on pystynyt asioista sopimaan, tämän firman kanssa ei todellakkaan pysty sopimaan mitään!!! Ps: Onnea vaan teille puhelinmyyjät, jotka kauppaatte tämän firman tuotteita, mieluummin olisin työttömänä kun tekisin kauppaa kepulikonstein..

      • Anonyymi

        Itse olen täällä kyseisessä paikassa työssä ja kun luen näitä juttuja ni eipä tee mieli enää mennä, itel ei ollu mitään hajua tästä paikasta mut ajattelin vähä kattoo tietoa ni aikamoista kusetusta koko firma, ne itseasiassa oikee pakottaa myymään jatkuvaa mielummin.


    • Pera pohjolasta

      No tuskinpa yleensä peruutuksia tehdään kovin innokkaasti enää irtisanomisajan jälkeen. Yrityksellähän on jo realisoituneet kaikki asiakashankinnan kulut siinä vaiheessa.

      Luulisi sitä nyt jo ymmärtävän että tutustumisaika on 14 vrk ja sinä aikana on vain tehtävä päätös haluaako jatkaa vai eikö halua jatkaa. Eihän se nyt niin vaikeaa ole :)
      Jos sen unohtaa niin pitää sitten katsoa peiliin, sieltä löytyy oikea syyllinen jota voi sitten ojentaa tarpeen mukaan.

    • Yksi petetty

      No menikö ulosottoon Sama tilanne. En maksa huuhaata menen käräjille.

    • toinen petetty

      No memikö ulosottoon !!!!!!!!!

    • Täysisin petetty!!!!

      Täällä näkyy olevan vaikka kuinka paljon meitä petettyjä Minä en ainakaan aijo maksaa vasta kun on oikeuden päätös Sain tuoteet vasta kun palautusaika oli ohi kun olen muualla töissä. Meninin kotitiin kun palautusaika oli ohi.Sain pa vielä laskun perintätoimistolta jossa 6.95e oli muuttunut 46.95euroksi kun olin maksanut laskun myöhässä 15.pv Älkää vain tilatko mitään !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • ural1

      hei mä oon samassa kusessa pitäis tehrä jotain sen firman saamiseks pois

    • Marjo K.

      No enpä ole nähnyt vielä toista yritystä joka muistuttaa tekstiviestein irtisanomisajasta! Vieläpä kaksi kertaa. Uskomattoman fiksua toimintaa. Ehkä nämä luuserit täällä eivät sitä osaa arvostaa tai sitten se ei ole ollut käytössä kun he ovat tilanneet. Tuotekin on aivan omaa luokkaansa, erittäin monipuoliset ainesosat sekä ainesosien vahvuuskin on kunnossa.

      Olen tilannut viidentoista vuoden aikana lähes kymmeneltä alan yritykseltä ja Suomen Terveysravinne Oy:llä on kunnossa itse tuote ja toimntatavassakaan ei ole moitteen sijaa ainakaan minun mielestäni.

    • huijattu2

      eihän täs auta kun rikos ilmoitus,katsotaan kuin käy en maksa tyhjästä. kaikki olen perunut ja palauttanut ja laskuja vaan tippuu.

    • huijattu4

      Miten voi olla mahdollista, että kyseinen firma lähetti meille paketin vitamiinejä ja 400e laskun ilman, että olemme heiltä näitä tilanneet. Paketin sisällä oli kirje, jossa kerrotiin, että peruuttaminen ei ole enää mahdollista, koska peruuttaminen olisi pitänyt tehdä 14vrk näytepaketin saapumisen jälkeen. Mutta me ei siis olla koskaan saatu mitään näytepakettia. Kumpikaan ei ole tilannut näitä vitamiinejä, ei puhelimessa eikä netissä. Ihan uskomatonta miten tälläistä voi Suomessa tapahtua. Niin ja paketissa on myös kirje, jossa sanotaan, että he voivat lähettää meille tilausvahvistuksen, jonka tyttöystäväni on allekirjoittanut. Mutta olemme 100% varmoja, että emme ole mitään allekirjoittanut. Voiko olla mahdollista, että tämä firma saa ihmisten osoitteen tietoon esim. netissä lehtitilausta tehdessä ja yrittää tällästä kusetusta.
      Me kyllä tehdään asiasta rikosilmoitus.
      Mites muut, oletteko päässeet firmasta eroon?

      • hannuli1

        Miten on kuule vaikea uskoa, että tuollainen olisi totta....en tiedä, mikä motiivi löytyyy kirjoittelusi takaa, mutta eihän tuollainen voi pitää paikkaaansa, etette olisi jonpi kunpi tilanneet.


    • Jukka Poika

      Tänään 8.4 2013 tuli postista soitto että teille on paketti tulossa. Tuli posteljoonin mukana ja samalla lasku.Lasku oli yli 400 euroa!!!
      Soitin siltä istumalta ensin Sveaan ja sen jälkeen firmaan. Siellä sanottiin että palautusaika ummessa ja sillä siiisti.
      En kyllä tlläistä määrää ole tilannut enkä varmaan tilaisi jos tietäisin mitä se tulisi maksamaan.
      No nyt katsotaan sitten onko tässä maassa oikeusturvaa vai onko täällä itänaapurimainen meininki.
      Härskiä touhua on ja tulen pitämään puoleni loppuun asti.
      Kukaan normaalijärkinen ihminen ei osta yli 400 euron vitamiinilisiä.
      Tässä on kyseessä laskelmoitu ihmisten hyväksikäyttö.
      Kuluttajaviraston on puututtava ja jos se ei auta niin lakia on muutettava että tälläinen petollinen toiminta loppuu.

    • J Kalevi

      Puolustavat kirjoitukset tulevat tietysti SuomenTerveysravinteen puolelta.
      Ei voi kuin ihmetellä että tälläinen toiminta on sallittua.
      Minä palautin paketin avaamattomana ja nyt sieltä tuli 129,95 euron lasku joka koostuu tuotteen asiakashankinta-,markkinointi-,toimitus-,työ-,ja pakkausmateriaalien kuluista.
      Firmalla on varmasti paljon näitä jymäytettyjä. minun laskutusasiakasnumero on pitkälti yli 3000 !!!
      Facebookiin vaan juttua tästä firmasta niin eiköhän tiedä sen jälkeen paikkansa!!!

      • Hässäkkä

        Tyytyväiset asiakkaat eivät välttämättä ole heti kirjoittelemassa palstoille. Niitäkin varmasti löytyy. Ja mistä sitä tietää, vaikka kilpailijatkin trollailevat täällä. Harvassa on täällä asiakirjoitukset.
        Kuitenkin näiden" kehis" on yksi Suomen parhaista ja monipuolisimmista valmisteista.


      • eläkeläinen

        En tiedä miten paljon maksaa ettei joudu olemaan pakko asiakas itse olen jo maksanut yli 400,0 euroa tyhjästä.......


    • eläkeläinen

      aivan samat kokemukset olen jo maksanut yhteensä 432,27 euroa tyhjästä koska en ole saanut pillereitä koska olen ne perunut mutta laskut vaan tulee.....

    • Terveysintoilija

      Suomen Terveysravinto Oy:n puhelinmyyjä soitti ja tilasin vuodeksi D-vitamiinit helmikuussa -13 Mielestäni oli edullisia. Myyjä sanoi, ettei tuotteita tule tilaamatta jatkossa .... katotaan, miten käy. Lasku tuli tuotteen mukana .... ei toistaiseksi moitittavaa!

      • Puhelinmyyjä

        Suomen Terveysravinto Oy ja Suomen Terveysravinne Oy ovat kaksi eri yritystä. Epäilyttävän samankaltaisia ovat kyllä nuo nimet, miten lie menneet läpi?


    • vihainen kans

      joo näyttää siltä että terveysravinne on kimpassa toisen rikollisesti toimivan firman kans nimeltä flex cash.
      minä sovin myyjän kanssa että lähettää tutustumispaketin ja nimenomaan sovittiin että tutustun tuotteeseen ensin koska olin maasta pois pari kk. myyjä valehteli ettei tarvitse olla huolissaan ja otetaan yhteyttä palattuani.
      kun tulin kotia, ei yhtään karhukirjettä ollut tullut vaan suoraan perintäfirman laskuja (flex cash) puoli vuotta eteenpäin ja ihan tuulesta temmattuja perimismaksuja siis lain vastaisia.
      kuluttajaneuvonta ei tehnyt muuta kuin kysyi asianosaisilta voiko tilauksen peruuttaa eikä muuta. no, nyt pistän sen valituslautakuntaan ja jos se ei saa tätä peruttua, seuraava on poliisitutkinta ja käräjät.
      vihoiksi pistelee.
      tämän kokemuksen perusteella minäkihan voisin perustaa firman ja randomina vain laskuja ihmisille vaikka ihan summassa ja tämä rikollisfirma fc vaan perimään, tällähän saatais rikastua ja vieläpä turvallisesti kun mikään viranomainen ei näihin puutu milläänlailla!

      • roosa

        Niinpä, kyseiset henkilöt henkilöt taitavat olla myös osakkaana perintäfirmassa.Eli laittavat laskun ja rupeat perimään.


    • torvi

      Itsellä olisi kyllä kynnys ostaa noin kallista tuotetta puhelinmyyntinä. Onneksi tuossa on kuitenkin tuo katumusaika. On kuitenkin kohtuutonta laittaa kovin pian perintään. Onko nuo pikkavippifirmailijat siirtyneet perinnän puolelle, kun suurimmat rahavirrat ovat vippipuolella ilmeisesti ehtyneet. Ei tämän kansakunnan talous nouse silläkään, että laskutamme toisemme hengiltä.
      Se kyllä ihmetyttää, kun kuitenkin vitamiinifirmasta kyse, niin koko ketju käsittelee vain maksuja ja perintää eikä itse tuotteesta ole mitään keskustelua. Se puoli lienee kunnossa?

    • vitamiiniluotto

      Onko kenelläkään onnistunut taisetelu Suomen Terveysravinne Oy vastaan???
      Nyt siis mullekin tulossa 12*59,90 euron lasku...laatikollinen(12 kk annos) vitamiineja tuli jo tänään ovelleen...ja tiedenkiin lappu mukana että perutuusaikaa mennut umpeen :(
      Olen selvinnyt tässä elämässä ilman luottoja...ja nyt sitten pitää ottaa luotto (mikä he tarjovat) vitamiineille !!!
      Luin kulutajanviraston sivuja ja pelkän että ei paljon valittamista ole.
      Suostuin puhelimetsi näyttepakkaukseen ja en missään vaihessa tajunnut että sen jälkeen tule mulle iso laatikollinen vitamiineja kerrallaan.

    • jatkossa viisaampi

      Suomen Terveysravinne Oy lupaa lähettää tutustumispaketin yhteydessä tai erikseen kirjallisen tilausvahvistuksen mahdollisesta jatko tilauksesta. Haluaisin tietää, että oletteko te muut saaneet sellaista?

      Minulle ei ole sellaista saapunut ja jos olisi, niin en varmasti olisi 700 euroa köyhempi -olisin reagoinut asiaan herkemmin.

      • olen saanut

        Oon saanu. Ja lisäksi tekstiviestin. Ei vois tätä paremmin kyllä peruuttamisesta muistuttaa...


      • kokemusta on

        En ole myöskään koskaan saanut tilausvahvistusta. Mutta en ole maksanut kuin näytepakkauksen ja peruuttanut tilauksen 14 vuorokauden sisällä laskussa olleeseen flex-cashin sähköpostiin. Nyt ovat ilmoittaneet että peruutusosoite oli väärä, vaikka laskussa ei ollut muita yhteystietoja. Nyt odottelen kun ovat luvanneet haastaa minut käräjille. Näin ainakin pääsevät mahdollisistakin asiakkaista hyvin eroon. Ihmiset osaavat äänestää onneksi jaloillaan ja lompakollaan ja puskaradio toimii hyvin.


      • kokemusta on

        En ole saanut minäkään ja silloin mitään sopimusta ei ole syntynyt eikä tarvitse maksaa mitään. Asiakkaan erehdyttäminen on petoksen yritys eikä perintäyhtiöllä ole oikeutta periä sellaista saatavaa.


    • tuumasta toimeen

      Hei nyt yhteisuumissa olisi jotain tehtävä! Ei auta täällä märhehtiä saati maksaa maksuja koska täysin laitonta toimintaa ja uusia uhreja tulee koko ajan!
      Tehkää rikosilmoitus, ottakaa yhteys ajankohtaisohjelmiin, sosiaaliseen mediaa, levittäkää sanaa! Asialle on saatava kunnolla julkisuutta!

      Nettitilauksissa 14 vrk:n palautus paketin NOUDOSTA ei lähetyksestä ja aina on mahdollisuus perua, vaikka sitten maksamalla pieni sakko, mutta se on jokaisen oikeus! Kuluttaja on tässä heikompi osapuoli!

      • kokemusta on

        Kuluttajasuojalain mukaan etämyynnissä tuotepalautuksen potikulut maksaa elinkeinonharjoittaja.


    • ZIK

      Minullekin kävi noin. Olin tilannut näytepakkauksen hintaan jotain 6,90. Noh, se näytepakkaus ei ikinä tullut, mutta kylläkin ulosotto lappu siitä. Sain tämän hoidettu, mutta seuraavaksi tosiaan samanlaisen tuollaisen ison laatikon. Laatikossa vielä ilmoitus ettei tätä saanut palauutta, jonkun ihmeellisen lakipykälän nojalla. En ollut perunnut ajoissa. Kuinka ihmeessä olisin sen voinut tehdä kun sitä ensimmäistäkään ei ollut tullut. Monien mutkien jälkeen sain kuitenkin luvan palauuttaa iso pketti. Mutta, nyt se on taas palautunut minulle, sillä vastaanottaja on kieltäytynyt ottamasta vastaan sitä. Ihan hullu firma!

      Ilmoitus vaan paikalliselle kuluttajaasiamiehelle. Ei tällaista voi olla.

      • kjhilma

        Toimituksen osalta tuntuu olevan jotain ongelmaa, mutta tuote on ilmeisesti mainio. Ei siitä näkölään kukaan ole valittanutkaan. Tarkkuutta tilauksiin. Ei sitä aina kannata yrittää poimia rusinoita pullasta. Höynäytetty olen, mutta muiden kuin tämän firman suhteen. Lehtitilaukset kylkiäisineen pahimpia.


    • Otso

      Asiasta tehtävä rikosilmoitus.Ja kun niitä tulee tarpeeksi alkavat viranomaiset kiinnittämään kyseiseen firmaan huomiota,sitten on tietysti kuningaskuluttaja tv ohjelma.

    • Lyyli

      Elinkeinonharjoittaja (jäljempänä EH) tarjosi puhelimitse kesällä 2012 kuluttajalle (K) terveysravinteita. K tilasi näytepakkauksen. Asiassa on riitaa siitä, syntyikö osapuolten välille myös määräaikainen sopimus ravinteiden toimittamisesta.

      VAATIMUKSET

      K vaatii, että myyjä lakkaa perimästä ravinteita koskevia laskuja. Lisäksi hän vaatii vahingonkorvausta postikuluista

      15 euroa, matkoista 25 euroa ja painostuksesta 400 euroa.

      K tilasi ainoastaan näytepakkauksen, hän ei antanut suostumustaan määräaikaiselle tilaukselle.

      Myyjä on aiheuttanut paljon vaivaa ja yöunien menetystä.

      VASTAUS

      Myyjä kiistää vaatimukset.

      Myyjän mukaan asiakkaalle kerrottiin puhelimessa selvästi tilauksen irtisanomisehdot sekä muut etämyyntisopimuksen ehdot. Asia ilmenee myyjän lautakunnalle lähettämästä nauhasta.

      Asiakkaalle lähetettiin tutustumispakkaus 18.6.2012. Koska tilaukseen ei lähetetty irtisanomista, varsinainen päälähetys lähetettiin 6.7.2012.

      RATKAISUN PERUSTELUT

      Asiassa on riitaa siitä, syntyikö osapuolten välille määräaikaista sopimusta.

      Lautakunta on kuunnellut myyjän lähettämän nauhan. Puhelimessa myyjän edustaja tarjoaa ensin näytepakettia, mihin K vastaa, että voi yhden paketin ottaa. Myyjän edustaja tarkistaa K:n osoitetiedot ja tämän jälkeen ilmoittaa, että mikäli K ihastuu tuotteeseen hän voi jatkaa tilausta. Samassa yhteydessä edustaja kertoo, että mikäli K ei halua tuotetta tutustumistarjouksen jälkeen, hänen tulee ilmoittaa siitä myyjän asiakaspalveluun. Tähän K vastaa: "no, koitetaan niitä".

      Lautakunta katsoo, että puhelussa ei ole syntynyt määräaikaista tilausta ravintovalmisteiden tilaamisesta. Sopimus on tehty ainoastaan näytepakkauksen lähettämisestä. Vaikka myyjän edustaja on sopimuksentekohetken jälkeen maininnut K:n ilmoitusvelvollisuudesta, ei voida katsoa, että K olisi tullut siihen sidotuksi pelkästään sen vuoksi, ettei ole selkeästi kieltäytynyt. Sopimuksen määräaikaisuus oli myös hyvin epäselvästi kerrottu. Myöhemmin lähetetty tilausvahvistus ei myöskään voi yksipuolisesti saada sopimusta aikaan.

      K on vaatinut vahingonkorvausta postikuluista 15 euroa, matkakuluista 25 euroa ja painostuksesta 400 euroa.

      K on toimittanut lautakunnalle kopion myyjälle lähettämästään kirjeestä ja pakettikortista. Lautakunta pitääkin ilmeisenä, että K:lle on aiheutunut myyjän toiminnasta johtuneita ylimääräisiä kuluja. Hän on reklamoinut kirjeitse ja postittanut myyjän tilaamatta toimittamat ravinteet takaisin myyjälle. Muun selvityksen puuttuessa lautakunta arvioi postikulujen suuruudeksi 10 euroa.

      K on vaatinut 25 euron korvausta matkakuluista. Hän ei ole perustellut vaatimustaan. Lautakunta katsoo, että K:n vahinko

      25 euron matkakulujen osalta on jäänyt näyttämättä.

      Lautakunta katsoo, että asiassa on myös jäänyt näyttämättä, että K:lle olisi muodostunut painostuksen osalta lakiin perustuvaa, korvattavaa vahinkoa.

      SUOSITUS

      Kuluttajariitalautakunta suosittaa, että EH lakkaa perimästä K:lta ravintovalmisteita koskevia laskuja ja palauttaa laskuista K:n mahdolliset tekemät suoritukset näytepakkausta koskevan laskun ylittäviltä osin. Lisäksi lautakunta suosittaa EH:a korvaamaan K:lle postikuluista aiheutuneen 10 euron vahingon.

      Päätös oli yksimielinen.(http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/kuluttajariitalautakuntaratkaisut/kuluttajariitalautakuntaratkaisu/1378909501086.html)

      • kokemusta on

        Kuluttajariitalautakunta teki omassa tapauksessani täysin erilaisen ratkaisun samanveroisilla faktoilla paitsi, etten ole saanut koskaan tilausvahvistusta enkä näytepakettia koska ystävättäreni haki ne postista ja kokeili tuotetta. Maksoin laskun ja peruutin tilauksen laskussa olleeseen flex-cashin yhteysosoitteeseen, koska muuta yhteystietoa ei laskussa ollut. Irtisanominen oli kuulemma tehty väärään paikkaan ja ST kiirehti lähettämään pakettiaan vaikka ilmoitin asuvani ulkomailla enkä voi edes siitä syystä olla ottamassa Suomessa mitään paketteja vastaan.Laskuja laitettiin perintään flex-cashille ja sveaperintään vaikka asia oli riitainen ja perintä tulee silloin keskeyttää. Kuluttajariitalautakunta on tehnyt päätöksensä täysin Suomen Terveysravinteen menettelytavat hyväksyen ja täysin kuluttajavastaisesti minkäänlaista ymmärtämystä osoittamatta ja ilmoittanut, että ST:llä on oikeus laskuttaa minua 8 kk:n määräaikaisesta sopimuksesta. Tällaista sopimustahan ei ole syntynyt koska en ole saanut edes tilausvahvistusta. ST on koko ajan uhkaillut vievänsä asian käräjille ja nyt odottelen milloin kutsu kuuluu. Katsotaan sitten mitä kukin joutuu aksamaan.


    • ei saapunut pakettik

      Kauhulla odotan mitä tulemaan pitää. Lokakuussa piti paketti lähettää.
      Postin tuurajajakaja jakaa kaikki postimme vuorollaa naapurin laatikkoon.
      Naapuri asuu ulkomailla, laatikkoa tyhjennetään satunnaisesti kuukausien välein. Ilmeisesti pakettikortti on naapurin lukollisessa postilaatikossa. Postille annettu palautetta, voi kuulemma hakea korvauksia, ei lohduta.
      (n. vuoden ajan nyt jaettu postia naapurin laatikkoon)
      Luultavasti jokunen laskummekin on tuolla naapurin laatikossa. Yksi iso ja tärkeä kirje onnistuttiin noukkimaan sieltä.

    • maksavaiva

      voi kauhea, millaista myyntiä, luulin tilaavani purkin D-vitamiiniä.
      Puhelimeen viesti, tilauksen viimeinen peruutuspäivä, viestiin ei voinut vastata, kun ei ollut mitään yhteistietoja. Tuotteet TULI, lähetin takas, tulivat takas. Lakimies neuvoi pyytämään myyntinauhoituksen, josta ilmenee mitä tilasin jne...SEN tiedän, että en ole tilannut laatikollista 400 e:n ravintolisiä
      14vrk palautusoikeus alkaa siitä kun on saanut tuotteen?

      • maksavaiva

        suomen terveysravinne huijaa asiakkaakseen, ei voi perua, kun ei ole yhteistietoja mihin vastata. Laatikko tulee, 14 vrk palautusoikeus on jo mennyt....EI kai näin voi tehdä. MIKSI VIRANOMAISET EIVÄT TOIMI? itse en anna periksi, lähetän laatikon taas takas. Ja riitautan asian.


      • Paksukarvainen Oy
        maksavaiva kirjoitti:

        suomen terveysravinne huijaa asiakkaakseen, ei voi perua, kun ei ole yhteistietoja mihin vastata. Laatikko tulee, 14 vrk palautusoikeus on jo mennyt....EI kai näin voi tehdä. MIKSI VIRANOMAISET EIVÄT TOIMI? itse en anna periksi, lähetän laatikon taas takas. Ja riitautan asian.

        On kyllä sellainen kusetus firma. Tänään aloitin taistelun Suomen terveysravinne Oy:tää vastaan. Samalla setillä siis mennyt täälläkin, myyty puhelimessa näytepaketti 6,95€, jota ei koskaan saapunut. Edellispäivänä saapui sitten helvetin iso pahvilaatikko täynnä kaiken maailman pilipalipilsuja ja lappu mukana ettei voi enää palauttaa...En todellakaan aio maksaa senttiäkään, vaikka vastasivat sähköpostiinikin ettei palautus onnistu. Ilmoitin asiasta poliisille, kuluttajasuojaan sekä Iltalehdelle...kohta lähtee vielä pakkotoistoon ja kuningaskuluttajaan..ja jollei nämä foorumit auta niin lähden kyläilemään...


      • huijatuksi tullut
        Paksukarvainen Oy kirjoitti:

        On kyllä sellainen kusetus firma. Tänään aloitin taistelun Suomen terveysravinne Oy:tää vastaan. Samalla setillä siis mennyt täälläkin, myyty puhelimessa näytepaketti 6,95€, jota ei koskaan saapunut. Edellispäivänä saapui sitten helvetin iso pahvilaatikko täynnä kaiken maailman pilipalipilsuja ja lappu mukana ettei voi enää palauttaa...En todellakaan aio maksaa senttiäkään, vaikka vastasivat sähköpostiinikin ettei palautus onnistu. Ilmoitin asiasta poliisille, kuluttajasuojaan sekä Iltalehdelle...kohta lähtee vielä pakkotoistoon ja kuningaskuluttajaan..ja jollei nämä foorumit auta niin lähden kyläilemään...

        sama täällä kuin edellisillä, suomen terveysravinnetta vastaan tapellaan, tutustumispaketista 6,95


      • tyytyväinen asiakas
        huijatuksi tullut kirjoitti:

        sama täällä kuin edellisillä, suomen terveysravinnetta vastaan tapellaan, tutustumispaketista 6,95

        Olen käyttänyt tätä tuotetta jo pitkää ja KOEN TERVEYTENI PARANTUNEEN. Mielestäni tämä raha on pieni summa siihen verrattuna, että saa olla terveenä. Voin varauksetta suositella tätä. Ja lisättäköön vielä, että kaljottelen jonkun verran(avovaimon mielestä way too much) mutta silti työterveydessä oli veriarvot huippuluokkaa. T:Ändyy : ).


      • Just
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Olen käyttänyt tätä tuotetta jo pitkää ja KOEN TERVEYTENI PARANTUNEEN. Mielestäni tämä raha on pieni summa siihen verrattuna, että saa olla terveenä. Voin varauksetta suositella tätä. Ja lisättäköön vielä, että kaljottelen jonkun verran(avovaimon mielestä way too much) mutta silti työterveydessä oli veriarvot huippuluokkaa. T:Ändyy : ).

        Jaahas, täällä taas "naamioitunut" firman oma kaveri trollaa...uu jee, mullakin oli veriarvot huippuluokkaa, enkä ole syönyt kyseisiä pillereitä päivääkään;)


      • tuulia
        maksavaiva kirjoitti:

        suomen terveysravinne huijaa asiakkaakseen, ei voi perua, kun ei ole yhteistietoja mihin vastata. Laatikko tulee, 14 vrk palautusoikeus on jo mennyt....EI kai näin voi tehdä. MIKSI VIRANOMAISET EIVÄT TOIMI? itse en anna periksi, lähetän laatikon taas takas. Ja riitautan asian.

        Juu, ei auta palauttaminen... se tulee sulle takaisin tai jää postin varastoon. Maksut juoksee sulle edelleen. Ja se vaan on ihme laskukaava, mistä ne tietää milloin se paketti on oikeasti kuluttajalla. Heidän 14 vrk irtisanomisaikansa pitäisi nimittäin laskea siitä, milloin tuote on ihan konkreettisesti vastaanotettu. Milläs sen sitten tarvittaessa todistat...mutta heidän päässä kyllä osataan tulkita että irtisamisaika on joka tapauksessa jo umpeentunut.

        Olisko tässä kirveelle töitä?????!!!!


      • kokemusta on
        tuulia kirjoitti:

        Juu, ei auta palauttaminen... se tulee sulle takaisin tai jää postin varastoon. Maksut juoksee sulle edelleen. Ja se vaan on ihme laskukaava, mistä ne tietää milloin se paketti on oikeasti kuluttajalla. Heidän 14 vrk irtisanomisaikansa pitäisi nimittäin laskea siitä, milloin tuote on ihan konkreettisesti vastaanotettu. Milläs sen sitten tarvittaessa todistat...mutta heidän päässä kyllä osataan tulkita että irtisamisaika on joka tapauksessa jo umpeentunut.

        Olisko tässä kirveelle töitä?????!!!!

        Olisi varmaan. Valitettavasti kulttajariitalautakunta hyväksyy täysin heidän menettelynsä, eikä sieltä saa mitään apua. Eikö alkupaketti tullut postin kautta kuittauksella?Tavaran vastaanottamisesta alkaa kulua tuo 14 vrk:n irtisanomisaika. Perintätoimiston laskuthan eivät ole perimiskelpoisia ennenkuin käräjien kautta. Itse odottelen käräjille haastamista. Onko tämä oikeusvaltio? Täällä ei pysty hakemaan oikeutta muut kuin rikkaat ja ilmaista oikeusapua saavat.


      • kokemusta on
        tyytyväinen asiakas kirjoitti:

        Olen käyttänyt tätä tuotetta jo pitkää ja KOEN TERVEYTENI PARANTUNEEN. Mielestäni tämä raha on pieni summa siihen verrattuna, että saa olla terveenä. Voin varauksetta suositella tätä. Ja lisättäköön vielä, että kaljottelen jonkun verran(avovaimon mielestä way too much) mutta silti työterveydessä oli veriarvot huippuluokkaa. T:Ändyy : ).

        Keskustelua ei käydä nyt tuotteen laadusta ja ihmisten parantuneesta tai parantumattomasta terveydentilasta. Kysymys on pakkomyynnistä ja huijausyrityksistä. Nämä ovat kaksi eri asiaa, jotka sinun tyytyväinen asiakas tulee erottaa toisistaan.


    • Paksukarvainen Oy

      Joo muistakaa kaikki kohtalotoverit riitauttaa heti asia kuluttajasuojaan avulla. Sitten vaan puhelu Svea ekonomille ja pyydä "jäädyttämään" laskutus niin et joudu niitäkään sitten perimään takaisin, johon siis suomen terveysravinne Oy on ainakin ulkoistanut laskutuksen..tämän lisäksi pyydä vielä nauhoite puhelusta, joko myös todistaa puolestasi;)kyllä me toi Suomen terveysravinne Oy paska vielä kuriin saadaan. Tsemppiä kaikille, lopussa kiitos seisoo...näissä samat kaverit pyörii kun aikoinaan better for life, kolmen kopla ja muut verkostohuijarit...valitettavasti ne on jo ehtinyt tällä pillerikaupallakin lyömään rahoiksi, koska kaikki ei "jaksa" viedä asiaa loppuun ja paljastaa tai myöntää huijausta edes itselleen.....jos tarvitset apua, kysy täällä ihmeessä! Jeesaan mielelläni:)

    • Mikkei

      Miksi ei anneta poikien yrittää. Jos tämä nyt ketäkin auttaa jaksamaan töissä, hoitamaan lapsia, käyttämään koiria ulkona ja puuhailemaan jos jotakin. Eihän näitä ole pakko tilata, saa niitä citimarketistakin.

      • pakkomyynti

        ei tarttis puhelinmyynnillä myyä ja tyrkyttää...taitaa firmalla mennä huonosti kun pitää tehdä pakkomyyntiä.


      • Paksukarvainen Oy
        pakkomyynti kirjoitti:

        ei tarttis puhelinmyynnillä myyä ja tyrkyttää...taitaa firmalla mennä huonosti kun pitää tehdä pakkomyyntiä.

        Totta, jos näillä olisi todella kilpailukykyinen ja hintansa väärti oleva tuote, myisivät he sen keskusliikkeiden kautta kuluttajille. Mutta kun keskusliikkeiden et voi ilman lupaa lähettää tuotteita ja laskuja niin tekevät tämän huijauksen suoraan sinisilmäisille kuluttajille...täytyy toki todeta, ettei nämä Suomen Terveysravinne häiskät ole mitään tyhmiä, vaan ovat helkkarin hienosti suunnitelleet koko setin ja ottanut kaiken huomioon...tämä homma loppuu vasta, kun saadaan tuomioistuimen päätöksiä, kuluttajaviraston suositus ei vielä näitä pysäytä, sillä se ei vielä velvoita heitä lopettamaan perintää asiakkaalta..mutta mutta, käräjiltä muutama päätös (minä ainakin hankin)', niin loppuu kaiffareiden touhu ja sitten kandit jatkavatkin hetken kuluttua samaa toimintaa esim. Suomen kehonvartija Oy nimellä ja taas kuluttajia viedään..minä en ainakaan enää koskaan osta mitään puhelimitse, vastaan aina " kiitos Suomen terveysravinne Oy:n, en enää osta puhelimitse mitään, hei hei, piip, piip, piip"..et sillai


      • tartal
        Paksukarvainen Oy kirjoitti:

        Totta, jos näillä olisi todella kilpailukykyinen ja hintansa väärti oleva tuote, myisivät he sen keskusliikkeiden kautta kuluttajille. Mutta kun keskusliikkeiden et voi ilman lupaa lähettää tuotteita ja laskuja niin tekevät tämän huijauksen suoraan sinisilmäisille kuluttajille...täytyy toki todeta, ettei nämä Suomen Terveysravinne häiskät ole mitään tyhmiä, vaan ovat helkkarin hienosti suunnitelleet koko setin ja ottanut kaiken huomioon...tämä homma loppuu vasta, kun saadaan tuomioistuimen päätöksiä, kuluttajaviraston suositus ei vielä näitä pysäytä, sillä se ei vielä velvoita heitä lopettamaan perintää asiakkaalta..mutta mutta, käräjiltä muutama päätös (minä ainakin hankin)', niin loppuu kaiffareiden touhu ja sitten kandit jatkavatkin hetken kuluttua samaa toimintaa esim. Suomen kehonvartija Oy nimellä ja taas kuluttajia viedään..minä en ainakaan enää koskaan osta mitään puhelimitse, vastaan aina " kiitos Suomen terveysravinne Oy:n, en enää osta puhelimitse mitään, hei hei, piip, piip, piip"..et sillai

        Ostin juuri tarjouksesta tarjoustalon Möllerin vahvoja Omega-3 kapseleita ja vertasin niitä kooltaan kehon vartijoiden kalaoljykapseleihin. Kehonvartijoiden oli kyllä isompi. En jaksa kaivaa kummankaan valmisteen tarkempia tietoja esille, mutta silmämääräisesti ainakin näin.


      • Smä
        Paksukarvainen Oy kirjoitti:

        Totta, jos näillä olisi todella kilpailukykyinen ja hintansa väärti oleva tuote, myisivät he sen keskusliikkeiden kautta kuluttajille. Mutta kun keskusliikkeiden et voi ilman lupaa lähettää tuotteita ja laskuja niin tekevät tämän huijauksen suoraan sinisilmäisille kuluttajille...täytyy toki todeta, ettei nämä Suomen Terveysravinne häiskät ole mitään tyhmiä, vaan ovat helkkarin hienosti suunnitelleet koko setin ja ottanut kaiken huomioon...tämä homma loppuu vasta, kun saadaan tuomioistuimen päätöksiä, kuluttajaviraston suositus ei vielä näitä pysäytä, sillä se ei vielä velvoita heitä lopettamaan perintää asiakkaalta..mutta mutta, käräjiltä muutama päätös (minä ainakin hankin)', niin loppuu kaiffareiden touhu ja sitten kandit jatkavatkin hetken kuluttua samaa toimintaa esim. Suomen kehonvartija Oy nimellä ja taas kuluttajia viedään..minä en ainakaan enää koskaan osta mitään puhelimitse, vastaan aina " kiitos Suomen terveysravinne Oy:n, en enää osta puhelimitse mitään, hei hei, piip, piip, piip"..et sillai

        Saman puljun kanssa minäkin taistelen SUOMEN TERVEYSRAVINNE OY ja heidän tuottensa Kehonvartija. Niillä on tosiaan niin hyvin kuluttajalaki hallussa ja puolellaan että kyllä siinä rehellistä ja hyvänuskoista kuluttajaa kyykytetään kymmenen-nolla. Laki on heidän puolellaan, eikä siellä tunneta mitään inhimillisyyttä, vaikka heidän kaupankäyntinsä ei varmasti ole hyvien tapojen mukaista. Pohdin tässä juuri vienkö kuluttariitalautakuntaan ( siellä käsittely kestää 4-12 kk) vai teenkö rikosilmoituksen. Mutta kyllä tällaiset toimijat pitäisi saada kuriin!!!!!

        Saataisko me vääryyden kokeneet mitään yhdessä aikaan, että tallainen toiminta saadaan loppumaan.?
        Tällaisesta pystyy nostamaan ryhmäkanteen. Kuluttaja-asiamies voi sen tehdä, lukeekapa täältä: http://www.oikeus.fi/41279.htm. Vai lähetäänkö porukalla käymään Kajaanissa mutka??

        Mitenkähän monta vanhustakin heidän näpeissään on, jotka eivät osaa lähteä viemään asiaa edes eteenpäin, kärsivät vain nahoissaan.


      • Smä
        Paksukarvainen Oy kirjoitti:

        Totta, jos näillä olisi todella kilpailukykyinen ja hintansa väärti oleva tuote, myisivät he sen keskusliikkeiden kautta kuluttajille. Mutta kun keskusliikkeiden et voi ilman lupaa lähettää tuotteita ja laskuja niin tekevät tämän huijauksen suoraan sinisilmäisille kuluttajille...täytyy toki todeta, ettei nämä Suomen Terveysravinne häiskät ole mitään tyhmiä, vaan ovat helkkarin hienosti suunnitelleet koko setin ja ottanut kaiken huomioon...tämä homma loppuu vasta, kun saadaan tuomioistuimen päätöksiä, kuluttajaviraston suositus ei vielä näitä pysäytä, sillä se ei vielä velvoita heitä lopettamaan perintää asiakkaalta..mutta mutta, käräjiltä muutama päätös (minä ainakin hankin)', niin loppuu kaiffareiden touhu ja sitten kandit jatkavatkin hetken kuluttua samaa toimintaa esim. Suomen kehonvartija Oy nimellä ja taas kuluttajia viedään..minä en ainakaan enää koskaan osta mitään puhelimitse, vastaan aina " kiitos Suomen terveysravinne Oy:n, en enää osta puhelimitse mitään, hei hei, piip, piip, piip"..et sillai

        Saman puljun kanssa minäkin taistelen SUOMEN TERVEYSRAVINNE OY ja heidän tuottensa Kehonvartija. Niillä on tosiaan niin hyvin kuluttajalaki hallussa ja puolellaan että kyllä siinä rehellistä ja hyvänuskoista kuluttajaa kyykytetään kymmenen-nolla. Laki on heidän puolellaan, eikä siellä tunneta mitään inhimillisyyttä, vaikka heidän kaupankäyntinsä ei varmasti ole hyvien tapojen mukaista. Pohdin tässä juuri vienkö kuluttariitalautakuntaan ( siellä käsittely kestää 4-12 kk) vai teenkö rikosilmoituksen. Mutta kyllä tällaiset toimijat pitäisi saada kuriin!!!!!

        Saataisko me vääryyden kokeneet mitään yhdessä aikaan, että tallainen toiminta saadaan loppumaan.?
        Tällaisesta pystyy nostamaan ryhmäkanteen. Kuluttaja-asiamies voi sen tehdä, lukeekapa täältä: http://www.oikeus.fi/41279.htm. Vai lähetäänkö porukalla käymään Kajaanissa mutka??

        Mitenkähän monta vanhustakin heidän näpeissään on, jotka eivät osaa lähteä viemään asiaa edes eteenpäin, kärsivät vain nahoissaan.


    • kohtalotoveri

      Minulle kävi samalla tavalla, ei voi tehdä mitään. Otin yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, ei hyötyä. Nyt olen maksanut vielä perintäkuluja, joten pillerit on kalliita.
      Palautin lähetyksin silloin heti, mutta se tuli takaisin.
      Olen ollut liikelalla ikäni ja asiakkaiden kanssa tekemisissä, en ole moiseen
      törmännyt. Olen kyllä kertonut kaikille tästä firmasta, enkä kehuen.
      Kohtalotoveri

      • paksukarvanen oy

        Kulttajariita.fi

        äkkiä sinne tekemään riitautus!!älä hyvä ihminen maksa enää euroakaan!!!!


      • kokemusta on
        paksukarvanen oy kirjoitti:

        Kulttajariita.fi

        äkkiä sinne tekemään riitautus!!älä hyvä ihminen maksa enää euroakaan!!!!

        Riitautin ja siinä meni melkein vuosi. Nyt odottelen käräjiä kun en aio maksaa, koska en ole henkilökohtaisesti vastaanottanut tavaraa, en ole saanut tilausvahvistusta ja olen tehnyt irtisanomisen niillä tiedoilla, jotka minulla on ollut käytettävissäni. En voi olla vastuussa siitä, että heillä oli lähettämässään cash-flexin laskussa ainoastaan cash-flexin yhteystiedot. Tein irtisanomisen laskussa olleeseen sp-osoitteeseen, joka oli sitten kuulemma väärä. Todella kaukana ensiluokkaisesta ja hyvän tavan mukaisesta asiakaspalvelusta, jossa rikotaan tiedonantovelvollisuutta ja uhkaillaan sen jälkeen asiakasta oikeustoimilla.


    • remu 7

      Kannaattaa tehdä rikosilmoitus.Siis joko soittaa vaan rohkeasti itte poliisille taikka nykyään voi rikosilmoituksen tehdä myös netissä POLIISi.FI . Näistä jää sitten merkintä ja kun näitä tulee tarpeeksi asiat rupeaa rullaamaan.Onko kyseisen tuotteen sisällöstä ilmoitettu mitä se sisältää kulloistakin ainesosaa ja minkä verran.Tulee myös kertoa missä tuote valmistettu......

    • aapo 8

      Rikosilmoitus .POLIISI.FI

      • Smä

        Nostetaanko ryhmäkanne, saadaan pois tällaiset toimijat markkinoilta? Käykääpäs lukemassa; www.oikeus.fi/41279.htm.

        Saman firman kanssa taistelen minäkin, SUOMEN TERVEYSRAVINNE OY, tuote Kehonvartija. He tuntevat kyllä kuluttajalain niin hyvin, että kyllä siinä se toinen osapuoli eli tavallinen kuluttaja jää kyllä alakynteen sata-nolla heti kättelyssä. Kyykytys on hyvin hallussa, ei mitään inhimillisyyttä.....


      • Hallankukka
        Smä kirjoitti:

        Nostetaanko ryhmäkanne, saadaan pois tällaiset toimijat markkinoilta? Käykääpäs lukemassa; www.oikeus.fi/41279.htm.

        Saman firman kanssa taistelen minäkin, SUOMEN TERVEYSRAVINNE OY, tuote Kehonvartija. He tuntevat kyllä kuluttajalain niin hyvin, että kyllä siinä se toinen osapuoli eli tavallinen kuluttaja jää kyllä alakynteen sata-nolla heti kättelyssä. Kyykytys on hyvin hallussa, ei mitään inhimillisyyttä.....

        Niin ,ei taida auttaa täällä valittaminen.Aion henkilökohtaisesti palauttaa laatikon Tervolle.Näkyy liikkuvan samalla lailla kauppaostoksilla kuin muutkin .


      • kokemusta on
        Smä kirjoitti:

        Nostetaanko ryhmäkanne, saadaan pois tällaiset toimijat markkinoilta? Käykääpäs lukemassa; www.oikeus.fi/41279.htm.

        Saman firman kanssa taistelen minäkin, SUOMEN TERVEYSRAVINNE OY, tuote Kehonvartija. He tuntevat kyllä kuluttajalain niin hyvin, että kyllä siinä se toinen osapuoli eli tavallinen kuluttaja jää kyllä alakynteen sata-nolla heti kättelyssä. Kyykytys on hyvin hallussa, ei mitään inhimillisyyttä.....

        Kannatan lämpimästi. Olen täysin samaa mieltä.


      • toivonsa menettänyt
        Smä kirjoitti:

        Nostetaanko ryhmäkanne, saadaan pois tällaiset toimijat markkinoilta? Käykääpäs lukemassa; www.oikeus.fi/41279.htm.

        Saman firman kanssa taistelen minäkin, SUOMEN TERVEYSRAVINNE OY, tuote Kehonvartija. He tuntevat kyllä kuluttajalain niin hyvin, että kyllä siinä se toinen osapuoli eli tavallinen kuluttaja jää kyllä alakynteen sata-nolla heti kättelyssä. Kyykytys on hyvin hallussa, ei mitään inhimillisyyttä.....

        Maksoin juuri 139.95, kun totesin, että en voi mitään. Olin kuluttaja-asiamieheen yhteydessä ja hän kertoi, että SUOMEN TERVEYSRAVINNE on Kilpailu- ja kuluttajaviraston valvonnassa, eli ei sille oikeesti taideta mahtaa mitään, kun ei noudata suosituksia, joita Kuluttajariitalautakunta on antanut, ryhmäkanne, rikosilmoitus, kuka tekee aloitteen. Tulen taatusti mukaan.


    • Markus

      Kertokaas nyt, kun en löydä heidän sivuiltaan muita tuotteita kuin D vitamiinia. Itsellenikin tuli vuoden kapselit vitamiinia hintaan 39,90 ja seuraava toimitus on merkitty vasta noin vuoden päähän ja viimeinen peruuttamipäiväkin näkyy olevan 16.11.2014. Ei kait tämä nyt voi mitään kusetusta olla???? Kumpi tässä nyt on kusetusta tämän firman hommat vai tämä penteleen suomi24? Ei näy aina ottavan selvää.

      • Markus

        Vastaanpa omaan viestiini. Oli perskeles väärä firma mielessä. Niin oli samanlaiset nimet kuin suomen terveysravinne ja suomen terveysravinto.


      • Puna
        Markus kirjoitti:

        Vastaanpa omaan viestiini. Oli perskeles väärä firma mielessä. Niin oli samanlaiset nimet kuin suomen terveysravinne ja suomen terveysravinto.

        Kyllähän yksi melkein saman niminen firma tekee hyvin paljon hallaa toiselle firmalle joka toimii asiallisesti.


    • Umpitollo999

      palautusaika 14 vrk. Reklamoi ettet ole tuollaiseen suostunut. Voit palauttaa myyjän piikkiin.

      Jos tulee karhuja tai perintätoimistosta kirje, tee rikosilmoitus.
      Loppuu touhu siihen

      • SAMA UMPITOLLO999

        VIELÄ KERRAN KAIKILLE TIEDOKSI

        TEHKÄÄ NETISSÄ RIKOSILMOITUS, TOIMITTAKAA KIRJE POLIISILLE, KIISTÄKÄÄ VAATIMUS JA VAATIKAA TEKIJÄLLE RANGAISTUSTA,
        JOS KÄYTTÄÄ PERINTÄTÄIMISTOA, ILMOITTAKAA POLIISILLE ,ETTÄ PERINTÄTOIMISTO SYYLLISTYY RIKOSLAIN MUKAAN AVUNANTOON RIKOKSESSA JA RIKKOO HYVÄÄ PERINTÄTÄPAA. PYKÄLÄT LÖYTYY RIKOSLAISTA.


      • tumpelo
        SAMA UMPITOLLO999 kirjoitti:

        VIELÄ KERRAN KAIKILLE TIEDOKSI

        TEHKÄÄ NETISSÄ RIKOSILMOITUS, TOIMITTAKAA KIRJE POLIISILLE, KIISTÄKÄÄ VAATIMUS JA VAATIKAA TEKIJÄLLE RANGAISTUSTA,
        JOS KÄYTTÄÄ PERINTÄTÄIMISTOA, ILMOITTAKAA POLIISILLE ,ETTÄ PERINTÄTOIMISTO SYYLLISTYY RIKOSLAIN MUKAAN AVUNANTOON RIKOKSESSA JA RIKKOO HYVÄÄ PERINTÄTÄPAA. PYKÄLÄT LÖYTYY RIKOSLAISTA.

        Sama umpitollo999

        Hyvä kirjoitus.

        Täytyypä tutkia miten rikosilmoitus netissä tapahtuu.

        Joukkokanteen/ryhmäkanteen paikka tässä nyt taitaa olla.

        Ennen kaikkea ei kannata syödä niitä mömmöjä kuitenkaan.

        Ties mitä niissä tuotteissa oikeasti on kun firman toiminta on mitä on.


      • tumpelo
        tumpelo kirjoitti:

        Sama umpitollo999

        Hyvä kirjoitus.

        Täytyypä tutkia miten rikosilmoitus netissä tapahtuu.

        Joukkokanteen/ryhmäkanteen paikka tässä nyt taitaa olla.

        Ennen kaikkea ei kannata syödä niitä mömmöjä kuitenkaan.

        Ties mitä niissä tuotteissa oikeasti on kun firman toiminta on mitä on.

        Vastaanpa omaan viestiini minäkin.

        Ryhmäkanne käsiteltäisiin todennäköisesti Oulun käräjäoikeudessa.
        Asia kannattaa saattaa oikeuden puntaroitavaksi. Sittenpähän tietäisi, voiko tässä maassa mellastaa miten tahansa.

        Asia lähtee liikkeelle kuluttaja-asiamiehen toimesta. Asiamiehen puoleen tulee siis
        kääntyä ensimmäiseksi. Kuluja asiasta ei pitäisi tulla, mutta sekin asia selviää kuluttaja-asiamieheltä.

        Kanne kannattaa nostaa, koska jos olisi kysymyksessä rehellinen toiminta ja hyvä tuote. Ei tällaista pakkomyyntiä tarvitsisi tehdä.

        Myös poliisille omalla paikkakunnallaan voi tehdä rikosilmoituksen.

        Eiku toimeksi vaan ja tsemppiä kaikille.

        palailaan linjoille.

        yks tumpelo


    • mmmmmmmmmmmmmmm

      Mihin tästä mailmasta on hävinnyt sovun ja sovittelun henki. Olen ajatellut, että nämä vitamini kauppiaat ovat terveyden ja tervellisen elämäntavan asialla, eikä mitään rosvojoukkoa. Tiedä sitten, onko tässä vedetästystä, hyvät ihmiset. Kullostaa pahalta.

      • pillerifirma

        kuningaskuluttajassa oli juttua tästä pilleri firmasta, kattokaa ylen areenalta.


      • löpö
        pillerifirma kirjoitti:

        kuningaskuluttajassa oli juttua tästä pilleri firmasta, kattokaa ylen areenalta.

        No nyt varmaan mainostavat, että TV:stä tuttu : ) .


    • tumpelo

      Hei. Olen vastaavanlaiessa tilanteessa. Tulee mieleen, että kun tuotteen markkinointi on tuollaista kyseenalaista/pakkopaitaa eli ei oikeata asiakaspalvelua, niin minkähänlainen tuote oikeasti on.
      Mehän emme tiedä siitä oikeasti mitään. Pelkkää esitteissä olevaa sanahelinää vain. Ties minkälaista mössöjauhoa/öljyä/myrkkyjä söisimme. Jos tuote olisi hyvä, firma satsaisi varmasti asiakaspalveluun, jotta saisi pitkäaikaisia asiakkaita.
      Tällä menetelmällä niitä ei varmasti saa.

      Tarkoitus on ilmeisesti saada vaan nopeasti rahaa, koska minullekin ilmoitettiin, että
      on tulossa vuoden annos samassa paketissa. Kuka hullu sellaista haluaisi. Eihän
      sitä kukaan tiedä elääkökään niin kauan.

      En missään tapauksessa ota pakettia vastaan tai syödä ko mömmöjä.
      Terveys on kuitenkin kaikkein tärkein asia tässä.

      Kannattaisiko harkita joukkokannetta huijarifirmaa vastaan.
      Itse olisin sen kannalla.

      • tumpelo 1

        Hei (Suomen Terveysravinne Oy-keskusteluun)

        Palautin vuoden annoksen (kaksinkertaiseen annokseen) kieltäytymällä ottamasta pakettia vastaan. Postista ensin soitettiin paketin saapumisesta ja palautti lähetyksen ilmoituksin, että vastaanottaja on kieltäytynyt ottamasta vastaan.
        Tuollainen lähetyshän ei yleensä postiluukusta mahdu.

        Posti palautti sen Sotkamoon ja muutaman päivän päästä tuli 139,95 euron lasku
        "Vahingonkorvauksena katteettomista markkinointi- tuotetoimitus-, materiaali- ja työajan kuluista" Ovat kuulemma "Ravintolisäsopimuksen laittomasta irtisanomisesta aiheutuvia kuluja," No onhan kuitenkin paljon halvempi kuin vuoden "mömmöt" (12 x 59 euroa tai jotain.) Muutama päivä on eräpäivään.

        Kalliiksi tuokin oppiraha tuli. Kaipa rosvofirma tuollakin tienaa.

        Nyt näytti siltä, että maksamaton lasku menee suoraan perintätoimistolle
        Alectum Finans. Sehän tietää huomattavaa lisäystä loppusummaan, jos sinne
        asti pääsee.

        Kannattaa olla tosi tarkkana peruutusaikojen kanssa yleensä puhelin- tai nettitilauksissa.

        Kuluttajansuojalaki säätelee siitäkin, että myyjällä on oikeus periä jonkinmoisia
        kuluja tällaisessa tapauksessa, jos peruutusta ei ajoissa ole tehty.

        Kuka nekin sitten loppujen lopuksi määrittelee.

        Rehellisestä yrityksestä ei uskoakseni ole kysymys, joten mietittäväksi jää,
        miltähän kaikelta säästynkään kun en syö ko firman mömmöjä.

        Voi olla, että tuo 139,95 on siitä halpa hinta.

        tumpelo


    • Ihmettelijä

      Hei,

      Vaimoni oli retkahtanut samaan puhelinmyyntiin. Tutustumispaketti saapui tänään ja omat hälytyskelloni kilkattivat välittömästi. Eivätkä turhaan kun näitä tekstejä lueskelee.

      Hoidettiin samantien sähköpostitse irtisanomisen. Ja pyydettiin siihen vahvistus.

      Tipautan huomenna asiakaspalautuksena postin vietäväksi. Jos palautussopimusta (käsittääkseni sellainen pitää ko toiminnassa olla) ei ole niin omalla kustannuksella en tule palauttamaan vaan laitan sähköpostilla haluni palauttaa paketti ja kysyn ovatko valmiita lunastamaan postiennakko lähetykseni. Jolleivat niin paketti menee roskiin.

      Jos ripeän toimintani jälkeen tulee yksikin lasku tai paketti niin otan vapaa-ajan harrastuksekseni asian eteenpäin viennin.

      Onko joku toiminut näin ja kuitenkin karuselli lähtenyt pyörimään?

      • Ihmettelijä

        https://www.facebook.com/pages/Kehon-Vartija/102556416458362

        Kiinnitti huomiota ko yrityksen Facebook - sivuilla se, että sinne ei ole kommentoitu toimintaa/tuotteita millään tavalla. Vai onko niin, että yritys "siivoilee" kaikki negatiiviset kirjoitukset pois, ja positiivisia ei ole. Tämä selittäisi sen, että pari vuotta vanhalla seinällä ei käytännössä ole mitään sisältöä.


      • Ihmettelijä
        Ihmettelijä kirjoitti:

        https://www.facebook.com/pages/Kehon-Vartija/102556416458362

        Kiinnitti huomiota ko yrityksen Facebook - sivuilla se, että sinne ei ole kommentoitu toimintaa/tuotteita millään tavalla. Vai onko niin, että yritys "siivoilee" kaikki negatiiviset kirjoitukset pois, ja positiivisia ei ole. Tämä selittäisi sen, että pari vuotta vanhalla seinällä ei käytännössä ole mitään sisältöä.

        Tarkemmin kun tutustuin pilleripaketin sisältöön niin löytyi erilliset palautusohjeet. Joissa kehoitetaan palauttamaan 2.luokan lähetyksenä. Palautuskorttiin tilinumero merkittynä johon postimaksu palautetaan.

        Tutustuin pikaisesti kuluttaja-asiamiehen ohjeistukseen: Käytäntö siitä, että palauttava asiakas joutuu itse maksamaan palautuksen ja vastaanottaja palauttaa postimaksun taitaa olla ihan lain mukainen käytäntö. Näin siis toimin.

        On muuten ensimmäinen tapaus jossa lähettäjällä ei ole käytössään Itellan kanssa sovittua asiakaspalautussopimusta. Mielenkiinnolla seuraan palautuvatko muutaman euron postimaksu tililleni.

        Suomen Terveysravinne Oy:n liikevaihto näyttää olevan (vuosi 2012) 140 teuroa, Tilikauden tulos -59 teuroa.
        vuosi 2011 lv 78 teuroa ja 2010 lv 2 teuroa. Kaikki kolme tilikautta ovat olleet tappiollisia.

        Liikevaihdon perusteella voi arvioida, että vuonna 2012 kokonaisasiakasmäärä on ollut alle 200 maksavaa asiakasta. Eipä ole kovin laajaa tuo toiminta.

        Kuningaskuluttajan ohjelmassa (Areenassa) yritys kommentoi, että ongelmien määrä on vähäinen asiakasmäärään nähden. Taitaa olla aivan päinvastoi noiden lukujen ja kirjoitusten valossa.


      • Paksukarvainen Oy
        Ihmettelijä kirjoitti:

        Tarkemmin kun tutustuin pilleripaketin sisältöön niin löytyi erilliset palautusohjeet. Joissa kehoitetaan palauttamaan 2.luokan lähetyksenä. Palautuskorttiin tilinumero merkittynä johon postimaksu palautetaan.

        Tutustuin pikaisesti kuluttaja-asiamiehen ohjeistukseen: Käytäntö siitä, että palauttava asiakas joutuu itse maksamaan palautuksen ja vastaanottaja palauttaa postimaksun taitaa olla ihan lain mukainen käytäntö. Näin siis toimin.

        On muuten ensimmäinen tapaus jossa lähettäjällä ei ole käytössään Itellan kanssa sovittua asiakaspalautussopimusta. Mielenkiinnolla seuraan palautuvatko muutaman euron postimaksu tililleni.

        Suomen Terveysravinne Oy:n liikevaihto näyttää olevan (vuosi 2012) 140 teuroa, Tilikauden tulos -59 teuroa.
        vuosi 2011 lv 78 teuroa ja 2010 lv 2 teuroa. Kaikki kolme tilikautta ovat olleet tappiollisia.

        Liikevaihdon perusteella voi arvioida, että vuonna 2012 kokonaisasiakasmäärä on ollut alle 200 maksavaa asiakasta. Eipä ole kovin laajaa tuo toiminta.

        Kuningaskuluttajan ohjelmassa (Areenassa) yritys kommentoi, että ongelmien määrä on vähäinen asiakasmäärään nähden. Taitaa olla aivan päinvastoi noiden lukujen ja kirjoitusten valossa.

        Noniin kaikki kohtalotoverit, tässäpä tulee yksinkertainen ja nopea vinkki, jolla saatte suomen terveysravinteelta palautusoikeuden ja vieläpä jo maksetut rahat (näytepaketti palautuksesta aiheutuneet postikulut). Elikkäs, itse riitautunut asian lokakuussa, yhtiöllä oli aina jokin vastaus, miksen voisi tuotteita palauttaa, katsokaa ylempää nimimerkilläni "paksukarvainen Oy" jos haluatte tietää kaikki vaiheet.. Yhtenä iltana lähetin heille sähköpostin, joka muutti kaiken ja pyysivät minua heti seuraavana aamuna palauttamaan vitamiinit ja pyysivät vielä tilinumeron mihin palauttavat näytepakkauskulut sekä nyt palautuksesta syntyvät kulut 10€. Ja palautus saapuikin tililleni muutaman päivän perässä...no joo, mutta alla siis lause sähköpostiin, jonka edessä kyseinen huijarifirma joutui luovuttamaan: kirjoitatte heille sähköpostiin näin:
        HEi

        Lakimieheni pyysi teiltä myyntinauhaani purettuja sähköpostiini, jotta Lakimieheni pystyy tarkistamaan, onko puhelussa syntynyt sopimus noin 2200 pillereistä ja sitä seuraavasta 728,80€ laskusta.

        Tämä ylläolevassa riittää, nimittäin tätä ei puhelimessa sovittu, millään muulla ei ole puhelussa merkitystä. Joten jos haluatte voittaa Suomen terveysravinne Oy taistelun, kirjoittakaa heille ylläolevassa niin johan alkaa yhteistyö sujumaan;) tsemppiä, tämä toimii!!!!


    • kusetusta koko firma

      just joo! Itelle tuli kans lähetys/lasku että oon tilannu d-vitamiinia 11.2013. Ja EN TODELLAKAAN oo tilannu mitään ko puljusta. nyt soitin tuonne asiakaspalveluun (paljokohan sekin maksaa?) josta nainen vastas (ei sanonut nimeään) että voin pitää pillerit ja lasku mitätöidään. Katotaan nyt tuleeko vielä laskua perässä...Jos tulee niin meen poliisin juttusille.

    • Ihmettelijä

      Palautin paketin reilu kuukausi sitten. Maksoin palautuksen postimaksut ohjeiden mukaisesti ja liitin mukaan postimaksun palautusta varten oman tilinumeroni.

      No ei ole sitä muutamaa euroa takaisin tullut. No ehkä heillä tulee palautuksia kiireeksi asti.

    • Ihmettelijä

      Tänään tuli perintäfirmasta lasku jossa perivät alkuperäistä laskua 6,95 euroa korot perintäkulut.

      Soitin perintäfirmaan (Alektum) jossa ilmoitettiin, että meidän pitää osoittaa, että paketti on palautettu. No milläs sen todistaa kun on pelkkä kuitti. Ilmeisesti olisi pitänyt hoitaa asia kirjattuna kirjeenä.

      Laitoin Pillerikaupalle viestiä asiasta, että selvittää mistä on kyse sekä palauttaa välittömästi palautuksen postimaksuun kulutetut eurot.

      Melkoista veivuuta kyllä!

    • nemesis1

      Jo kolmas eri perintäfirma ilmeisesti Suomen terveysravinteella menossa. Meillä Svea rahoitus. Taitaa perintäfirmoille tulla sen verran kuluja, että irtisanovat sopimuksensa tms.

      Terveysravinteen puhelinmyyjä manipuloinnin ammattilainen. Puhelussa ei missään vaiheessa mainita kokonaissummaa. 14 pv:n irtisanomisaika ei pitänyt paikkaansa. Pillerifirma on valehdellut kaikenlaista mm. lähetys- ja irtisanomispäivämäärät. Onneksi gmailin päivämäärien väärentäminen lähes mahdotonta ja ollaan hoidettu homma sähköpostitse.

      Kuluttajariitalautakunnalle ollaan tekemässä valitusta. Kuluttajaneuvojalla taipumus uskoa yrityksen selityksiä. Aika monta puhelua ja sähköpostia piti sinnekin laittaa ennen kuin alkoi tapahtua. Pitäkää kiinni oikeuksistanne!

      Pitäkää hyvät ihmiset puolenne! Noita paskiaisia ei tarvi rikastuttaa enää yhtään enempää. Varoittakaa ystäviä ja sukulaisia!

    • Ihmettelijä

      Laitoin viikko sitten viestiöä perintäfirmaan sekä pillerikauppaan. Pyysin kohteliaansti selvitystä asiaan. Mitään ei ole kuulunut.

      Pillerikaupalta pyysin palauttamaan palautukseen käyteyt eurot. Heidän vastauksestaan voi päätellä, että paketti ei ole heille tullut ja minun pitäsisi nyt kyetä todistamaan, että lähetyksen olen tehnyt. Pelkkä postin kuitti ei taida riittää. Ilmeisesdti olisi pitänyt olla kirjattuna kirjeenä. Mutta lupaavat vain palauttaa 2. luokan postimaksun joten toimin sen ohjeistuksen mukaan. Postimaksu on mitätön summa, mutta periaatteessa sen kaivan takaisin.

      Meillä on vuosien varrella laitettu aina silloin tällöin asiakaspalautuksia ja täytyy sanoa ettei koskaa ole ollut mitään ongelmia. Tämä pillerihuiputus on kyllä kaiken huippu. Asiaan olen käyttänyt tunteja. Pitää selvittää kuluttaja-asiamieheltä voinko laskuttaa nämä koska pillelrikauppa on tehnyt asiat niin vaikeaksi ja ilman runsasta ajankäyttöä asiaa ei voi hoitaa.

      • annika3

        Heissan,

        täälä yksi hengenheimolainen.
        Palautin 14 vrk:n sisällä esittelypakkauksen. (Sain ensin paketin ja vasta seuraavallaviikolla SVEA perinnän laskun esittelypaketista). Paketin lähetyksestä mulla on kuitti postin asiamieheltä ja postissa mut varmasti musitetaan (kyllä lähetystiedot saa jostakin pengottua!). Rahoja en alkanut pyyteltmään Terveysravinteelta takaisin, koska tilausehdot ja systeemi vaikutti niin epämääräiseltä, etten halua antaa tilinumeroani tälläisten tietoon.
        Kuluttajasuoa-asiamiehelle olen tehnyt ilmoituksen.
        Laittakaahan viestiä miten teillä on asia edennyt. Iteäni alkaa aivan jännittää, lasku oli 718,80€ siitä suuresta paketista.


    • oikeustietoinen

      Jos suoraan kysyy että sitooko näyte johonkin ja vastataan että ei sido, niin kysehän on myyjän puoleta rikoksesta, jos lähetetään lasku tai kestotilausvahvistus asiakkaalle. Kopioin tuon kommentin iltalehden vastaavanlaisesta keskustelu ketjusta. Aivan, kanssa ihmiseni= RIKOS. Aion ottaa Suomen Terveysravinne Oy:n asiasta yhteyttä kuluttaja asiamieheen. Ja tarvittaessa vaikka polliisille, jos kyseinen yhtiö ei myönnä markkinoinnissa tapahtunutta virhettään. Itse pyysin heitä lähettämään minulle tallenteen käymästäni puhelinmarkkinointi puhelusta. Lupasivat onneksi toimittaa. Toimikaa samoin, kohtalo toverit!! Meitä ei hiuijari firmat huijaa. Terveysravinne firma saa tyytyä tutustumispakettistani samiinsa "ropoihin" itsehän halusitvat vän vänkää toimittaa sen mulle, puoli ilmaiseksi jakavat pillereitään ja yrittävät salakavalasti vakuuttaa kuluttajia, että hei olisisvat muka itse tälläisiin sopimuksiin suostuneet, vaikkeivat ole !!!!!! KEHOITAN KAIKKIA Suomen Terveysravinne Oy:n huijaamaksi tulleita ihmisiä ottamaan pikimmiten yhteyttä kuluttaja asiamieheen ja vaatimaan rahojaan korkojen kera takaisin !!!!

    • oikeustietoinen

      Hyvät ihmiset, teillä ei ole mitään velvotteita määräaikaistilauksiin, ellei teille ole niin annettu ymmärtää puhelimessa :) Voitte huoletta palauttaa tuotteet, eikä teidän tarvitse maksaa niitä.

      Siis Suomen Terveysravinne Oy kuulostaa omissa asiakaspalvelu viesteissään uhkaavalta ja jopa kiristävältä. Se tarkoittaa ainoastaan sitä, että he ovat hermostuneita ja tietävät olevansa heikoilla jäillä tässä. Kaikkien asiakkiden kuuluu pyytää firmalta sähköpostin kautta markkinointi äänite ja lähettää se tylyjen asiakaspalevelu viestien kanssa kuluttaja asiamiehelle jatkoselvitystä varten.

      Eräs tuttavanikin sanoi kaikki viestit nähtyään, että ne vaan uhkailee.. no, eihän ne muuta voi kuin uhkailla, koska perusteita heillä ei ole.

      Mua kyllä jo suoraansanottuna nolottaa koko Suomen Terveysravinne OY:n puolesta.. huh huh.-.. se nimi on kohta koko suomen huulilla ja vain ja ainoastaan negatiivisessa mielessä.. varmaan tän vuoden aikana viimeistään se pulju menee konkkaan jahka ihmiset älyävät laittaa asiat etteenpäin kuluttaja asiamiehelle ja poliisille.

      Niin itsekin tein,.

    • seppotalo

      holtiton

    • eteenpäintietoa!
      • kokemusta on

        Juuri näin. Paha saa palkkansa ennemmin tai myöhemmin.


    • Reka45

      Hyvin minulla on mennyt heiltä tilatessa, ei mitään ongelmia kun muistaa vain tehdä tämän omankin osansa joka kuuluu asiakkaalle. Jos ei halua tilata on siitä muistettava ilmoitaa yritykselle. Tämä on asiakkaan homma, jos se jää tekemättä määräaikana voi sitten katsoa peiliin kysyä kuka on "syyllinen".

      Näin se on, jos niin ei tee niin sitten tilaus on voimassa ja sillä selvä. Sama koskee lähes kaikkea etäkaupassa. Pitäähän meidän asiakkaidenkin jotakin tajuta. Tyhmyys ei ole rikos mutta jonkin verran noloa koska ei tämä etäkauppa sentään NÄIN vaikeaa ole :)

      • Leena501

        Naulan kantaan! Näin se on lähes kaikilla jotka tekee postimyyntiä, ei tässä ole mitään uutta auringon alla. Kannattaa laittaa vaikka kännykkään häly päälle irtisanomisajasta, silloin ne eivät unohdu.


    • Retu 1

      Valita kuluttajariitalautakuntaa tulee lisää valituksia Yksi tuhansista valittajasta !!

    • myyrä2

      MINULLE ON SOITETTU ÄSKEN PUHNROSTA 358925338236 ja kaupattu vitamiineja ym.
      Kun en hetken kuunneltuani jatkanut, sanoin, että että kiitos en ole kiinnostunut, kaveri löi luurin korvaan, sanottuaan ensin että ROUVA ON MAISTEISSA, JUTELLAAN MYÖHEMMIN!!!!! klo oli 12 ja en käytä alkoholia edes.
      Joku k-pää, älkää vastatko, ei voi olla rehellinen myyjä edes, joku kloppi!!! Laittakaa estolle nro.
      oliko tästä firmasta????

    • Anonyymi

      Jätä maksamatta. Mitä sitten vaikka menisi ulosottoon

      • Anonyymi

        Eiköhän tuo homma ole hoidettu kuluneena KYMMENENÄ VUOTENA! Olisit katsonut päivämäärän milloin viesti on kirjoitettu, ennen kuin alat antamaan ohjeitasi.


    • Anonyymi

      Olmotan poliisille jos tulee vielä

    • Anonyymi

      Vainohullujen yritys . 3-4 kertaa soitelleet eka kerralla sanoin etten tilaa, seuraavilla kerroilla suljin puhelimen kun rupesi taas kauppaamaan. Tänään tuli laatikko ja kiitos tilauksesta jota en ole tehnyt. VOHAN TAVATON.

    • Anonyymi

      Juuri tästä syystä tilaan kaikki iHerb. yli 10 v eikä yhtään ongelmaa.
      Jo yhdessä purkissa samanlaista säästää 5-8 euroa.
      lisäksi en luota suomalaisiin, liian pieni myyntialue.

      En myöskään suosittele normaali ihmiselle joka syö 2000 -2500 kaloria, siinä saa jo kaiken, vaikka söisi roskaruokaa. niin on saanut isämmekin, jotka useat eli yli 95v.

      Mutta meidän, jotka syödään alle 1500 kaloria ja roskaruokaa yli puolet, lienee viimeisellä 10-20 vuodella asiaa syödä.

      Jos nuorena aloittaa, kehon oma vitamiinituotanto voi häiriintyä.
      Lisäksi se on varmaa ttä munuaiset ja maksa kärsii. Kun vanhana määrätään lääkkeitä se onkin ongelma löytää niitä joita sisäelimet kestää.

    • Anonyymi

      Joo ku...sa ollaan mekin siskojen kanssa äidin puolesta. Muistissairaalle kaupiteltu puhelimessa aina vain, markkinoinnin esto ei auta mitään. S-postia laitettu puoli vuotta sitten,pieni tauko ja taas saatiin puhelimessa pakkomyytyä satsi. Eilen tehnyt peruutuksen ja iltapostissa tuli taas puolen vuoden satsi uutta jaksoa.Tänään tuli mitta täyteen, meni puhelinnumero salaiseksi . Ssiakaspalautus numerokin piti erikseen soittamalla pyytää kun ei laskussa ollut. Äidillä kaapissa 3 laiset vitamiinit ainakin 3 vuodeksi. Kuinkahan paljon tämä firma pakkomyy tuotteitaan,aivan järjetöntä toimintaa.

    • Anonyymi

      Tuttu juttu. Nyt tein irtisanomisen ,tähän kaikkeen! SAA NÄHDÄ
      Jatkuuko rumpa !

    • Anonyymi

      Kun kerran tilasin ,niin ne pitävät sitä jatkuvana tilauksena!!!!!


      Tässä tuskailen!!!!!

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe