Liam

mietinvaannyttällais

Onko Liam liian ulkomaalaisen kuuloinen nimi, kun kyseessä on ihan suomalaiset vanhemmat ja ihan suomalainen sukunimikin?? Mietin vaan, kun miehellänikin on ulkomailla yleinen nimi, joka taipuu kyllä suomalaiseen suuhun varsin hyvin. Muita vaihtoehtoja ovat Noel ja Milo, mutta ne taitavat olla melko yleisiä Suomessa nykyisin.

Saa kyllä ehdotella muitakin ulkomaalaisia nimiä, joita ei niin ole Suomessa. Siis sellaisia, jotka eivät kuulosta ihan pelleltä.

Kiitos. :)

14

3369

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iohugup

      Miten olisi Noah?

    • -ada-

      Mä kyllä tykkään Liamista!

      Kian, Kevin, Aidan, Aron, Eliah, Ian, Jason, Josua, Larri, Lennart, Leo.

    • PK

      Mulle Liam kuulostaa vieraalta. Toisaalta Liamilla on Suomessa nimpparitkin, sillä nimi on ruotsinkielisessä kalenterissa.

      Muita ehtotuksia on vanhat ruotsinkileliset Alvar, August, Eliel, Edvin, Evert.

    • ainoonni

      MIksi nimen pitää olla niin ulkomaalainen, jos kerran olette suomalaisiia? Yhdistystyvässä euroopassa olisi mukava vaalia omia juuriaan ja pitää yllä omia kansallisia eityispiirteitään myös nimien muodossa.

    • jamjam

      En tykkää. Ei sovi suomalaiselle, ehkä vietnamilaiselle tai kiinalaiselle lapselle. Liamista tulee mieleen liaani. Liam Korhonen kuulostaa koomiselta.

    • Phai

      Jamjam: William -> Liam. On siis Williamista lyhennetty, eikä mikään kiinalainen nimi...

      Ihan jees, jos minulta kysytään, ja sukunimi antaa myöden :) ruotsinkielinen sukunimi tai suomalainen Aalto, Koivu, Virta, Kallio -tyyppinen sopivat ihan ok...

      esim. Liam Rosenlund, Liam Kallio

      Joku Liam Turakainen, Liam Tuppurainen, Liam Turpeinen, Liam Mahönen, Liam Mäkynen tai Liam Möttönen on kyllä hieman koominen, se myönnettäköön...

    • alkuperä

      Lapselle tulee sukunimeksi harvinainen suomalainen kaksitavuine jämäkkä nimi. Toisiksi nimiksi tulee perinteiset suvusta otetut suomalaiset nimet.

    • ´´´´

      William.............Liam (almanakassa 6.4.)

      Laittaisin Ville...............Wille

    • Minandau

      Itse ehkä laittaisin tuon Williamin ja siitä sitten käyttäisin Liam-nimeä lempinimenä...

    • alkuperä

      Öö, miten siitä Liamista yhtäkkiä muka taipuisi Wille? Kun ei missään vaiheessa puhuttu, että tykättäisiin siitä Williamista. :D Tää palsta on niin koominen. :D

    • äiobgjuöl

      LIAM ON IHANA NIMI

    • Noelin kannalla

      Mahtaa sukulaisilla ja pojan opettajilla ihmettelemistä lausumisen kanssa. Moni varmaan jättää I:n lyhyeksi ja on taattua kuulla kaikenlaisia ihme väännöksiä, tyyliin Laiäm.

      Mikä on motivaatio antaa lapselle selvästi ulkomaalainen nimi? On paljon suomalaisia nimiä jotka sopivat ulkomaalaisenkin suuhun.

      Noel on todella kaunis, helppo nimi, eikä todellakaan liian yleinen (noin tuhat Suomessa kuolleita ja eläviä). Se on paljon kansainvälisempi JA myös suomalaisempi kuin Liam.

    • -ada-

      Mun mielestä Liam sopii ihan hyvin suomalaiselle. Kirjoitetaan ja lausutaan melkein samalla tavalla. Eri asia olis jos nimeks tulis joku Chanteyukan tai Sheadon Mäkinen tms...

    • Primrose

      Kuulostaa vietnamilaiselta nimeltä, vaikka luultavasti tullut sinun korviisi muualta. Aiheuttaa varmasti väärinkäsityksiä, ja lausutaan koulussa Liemi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe