Toimeentulotuki - selvitys realisoinnin mahdollisuudesta

warmonger

Joo, eli tilannehan on se, että olen opiskelija, asun yksiössä ja jolla ei ole mahdollisuutta saada opintolainaa ja siis toimeentulo pitää hoitaa sossun kautta. Uusimmassa päätöksessä sanotaan näin:

"Hakija omistaa 6% asunto-osakkeesta jossa asuu hakijan äiti. Omistusosuus asunto-osakkeesta katsotaan hakijan perusturvaan kuulumattomaksi varallisuudeksi"

ja seuraavaa hakemusta varten pitäisi toimittaa "selvitys joko varallisuuden realisointimahdollisuuden selvittämisestä tai varallisuuden käyttämisen mahdollisen pankkilainan vakuutena"

Miten siis realisointimahdollisuus selvitetään ja miten siitä saadaan selvitys? Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia ja osaisi neuvoa, että mitä tässä nyt pitäisi tehdä? Myönnän, että ei huvittaisi alkaa jotain 6% osuutta alkaa jollekkin kauppaamaan. aika wall of text kyllä, mutta ehkä joku tämän jaksaa lukea alusta loppuun.

7

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin on!

      Onko toi joku jakamaton kuolinpesä vai?
      Eli sun pitäisi myydä sun osuutes sitten sun sisaruksille vai?

      Vai mitä toi on!
      Eiks se oo ollut niin, että osuudet kuolinpesistä - niihin ei tarvi koskea toimeentulotukea haettaessa?

      Tosin voihan toi olla jotain muutakin. Tämä nyt tuli mulle mieleen.

      No, näinhän se on, mitään ei saa olla!

      Mutta miten sen osuuden asunto-osakkeesta jollekin ulkopuoliselle myis?

    • warmonger

      No siis joo meikä on aivan hukassa nytte tästä itekki. Sen tiiän, että omistan asunnosta, missä tällä hetkellä mutsi asuu 6% ja siitä pitää realisointimahollisuus selvittää. Mutta mistäpä tuon kävis selvittämässä. Kauppakirjan siitä asunnon ostamisesta oon jo toimittanu, mutta ei vissiin riitä :E
      On tosiaan ostettu se asunto joskus 10 vuotta sitten.

      Kuhan nyt jonku lipun tai lapun sais laitettua seuraavaan hakemukseen

    • jaaha.