Muutan Hämeenlinnaan.

aniannnaaa

Heips! Olen muuttamassa hämeenlinnaan ja paikkakunta on minulle totaalisen vieras sekä en tunne sieltä ketään. Olen käynyt Hämeenlinnassa ainoastaan asunnon katsastamassa ja tulevassa työpaikassa tutustumassa. Jos joku siis voisi avata minulle paikkakunnan saloja, hinta-laatusuhteltaan paras kuntosali, menomestat, keskustan ostosmahdollisuudet yms, yms, mitä nyt mieleen tulee. =)

24

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Reittiopas

Kuntosalin hinta-laatusuhde on vähän suhteellinen, eli mieti mitä haluat siellä tehdä ja siitä sitten valitsemaan mieluisa ja niistä halvin. Hyvät ja monipuoliset ovat kalliin puoleisia ja peruspunttisalit halvimpia.

Keskustan ostospaikat selviävät, kun kiertelet näyteikkuna ostoksilla yhden lauantain..., eli palokunnan-, raatihuoneen-, hallitus-, sibelius- ja kasarmikadut kun kävelet läpi, niin siinähän ne keskustan olennaisimmat on (pari kauppakeskusta eli Linna ja Tavastila sekä motarin kulmassa 2.kitumarket).
      http://visithameenlinna.fi/ostospaikat/

Ravintolat neuvoo paremmin asiaa tuntevat, kun kerrot vähän mitä siellä pitäisi olla.

• hämeenlinnalainen

Fitfys n. 6km keskustasta. Circus. Seppälä, LIDL, Citymarket, Prisma, ABC, Valintatalo, Siwa, R-Kioski, K-Rauta, Kodin Terra, Unikulma, Asko, Isku, Jysk, Sotka, Tarjoustalo, Säästökarit, Dressmann, Jeans Hill (muuttaa pois), Catwalk, H&M (pieni), Sokos, Suomalainen kirjakauppa, Info, Toriapteekki, Hesburger...

• Keskusta kateissa?

Missähän sun keskusta on...?, Forever (ex Ff) on autoteitä pitkin 1,5 km torilta.
        Se nykyinen Fitfys (only Ladys) on parin korttelin päästä torista.

Luettelemistasi kaupoista moni on vain Tiiriössä, ei keskustassa.

• ...

Otan osaa.

• SaijaMaritt

Kävin Hämeenlinnassa vuosi sitten, tai oikeastaan jouduin sinne pakosta.
      Olin matkalla Tampereelta Forssaan eikä suoraa linjaa ollut, jouduin tassuttamaan linja-autoaseman ympäristössä noin 45min ennekuin seuraava linikka tuli.
      Kyllä on kaupunki hiljentynyt siitä kun parikymmentävuotta sitten kävin siellä ostoksilla alvariinsa ja ravintoloissa myös.
      Sain yhden juopuneen kimppuuni ja kaksi muuta katseli kauempana.
      Äääääääähhh.
      Muuta Tampereelle, tämä on kiva kaupunki.

• Niin se on

Kuntosaliksi kannattaa valita joku muu kuin Forever. Femme on hyvä, jos siis satut olemaan nainen....Jos et tunne täältä ketään, kannattaa olla tarkkana kehen tutustut. Nämä muistavat kaiken, mitä ikinä teet tai sanot tai olet. Älä ole mitään mieltä tai pidä se omana tietonasi kunnes tunnet joitain ihmisiä. Hämeenlinnassa ei oikeasti ole muuta kuin Aulanko ja Vanajan Linna niin ja Ahvenisto. Tutustu niihin. Paras paikka asua on Linnan Kasarmi tai Aurinkoranta. Rantareitti on loistava. Menomestoista ei Sirkus tai Tawastia Bank. Toki bankissa voi näyttäytyä, mutta muista juorut. Täällä myös miehet juoruilevat sumeilematta!

Tässäpä pieni pintaraapaisu...

• No jumps

Femmessä ei ole jumppia, mutta mitä kukin haluaa.

• Anonyymi

Jännä huomata, että jotkut asiat eivät vain ota kehittyäkseen. Hämeenlinnalaiset ovat kyllä aikamoisia. Jaksoin reilut vuotta tätä touhua heidän omassa kuplassaan olemista, mutta nyt kyllä pakko muuttaa takaisin kalliimpiin lähiöihin, mutta ah - sentään asiakaspalvelu pelaa ja ihmiset ovat varustettu maalaisjärjellä. Pahin pettymys oli Hämeenlinnan Forever. Ei voi olla epäeettisempää toimijaa. Epärehellisesti hankkivat asiakkaitaan. Epätoivoa ilmassa, eikä ihme miksi sali huutaa tyhjyyttä...

• Muumaa mustikka

Mietippä vielä kerran, kannattaako muuttaa tänne.sanonta vanhassa vara parempi.

• Tylsälä

Hämeenlinna on ihan kuollut kaupunki. Itse olen tänne muuttoani katunut. Heikot harrastusmahdollisuudet. Mummojen mesta.

• Metronomila
        Tylsälä kirjoitti:

Hämeenlinna on ihan kuollut kaupunki. Itse olen tänne muuttoani katunut. Heikot harrastusmahdollisuudet. Mummojen mesta.

Riippuu mitä harrastaa...

• Anonyymi

Aloittajalle. Miksi muuttaisit Hämeenlinnaan, minä en ainakaan keksi siihen syytä.

• Anonyymi

Vitun pelle. Kysymys on vuodelta 2011. Keksin kyllä itse montakin syytä miksi Hämeenlinnaan kannattaa muuttaa.

• Anonyymi

Koiria saa pitää vapaa, jos se on kriteeri.

• Anonyymi

Vapaana. Purevat koiratkaan eivät haittaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vapaana. Purevat koiratkaan eivät haittaa.

Orjilta koiranpito kielletty?

• Anonyymi

Hämeenlinnassa on Suomen suurin koirapuisto, siinä syy miksi kannattaa muuttaa Hämeenlinnaan. Muuta hyvää en keksi enkä tiedä.

• Anonyymi

Hämeenlinnassa hyvät mahdollisuudet maksulliseen pysäköintiin, kohta myös Tori-parkissa.

• Anonyymi

Hämeenlinnaan ei kannata muuttaa, todella tylsä kaupunki.

• Anonyymi

Parempi kuin Forssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parempi kuin Forssa.

Tosi mukava kaupunki. Kannatti muuttaa.

• Anonyymi

Hämeenlinna on paras paikka Uudenmaan ja Tampereen välillä, mutta silti perseestä, kuten koko Kanta-Hämeen alue. En voi suositella edes päivävierailuun muille kuin eläkeläisille.

• Anonyymi

Olet oikeassa. Asun paljon mieluummin Portugalissa Lissabonin seudulla ja voin suositella kaikillle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa. Asun paljon mieluummin Portugalissa Lissabonin seudulla ja voin suositella kaikillle.

Olen samaa mieltä. Tunne kaverin, joka asuu Tampereella ja käy töissä Helsingissä. Tunnin juna helpottaa kuulemma jatkossa kulkemista kaupunkien välillä. Onneksi kesälomat ja joululumat ovat eduskunnassa kohtuullisen pitkiä, joten työt eivät juurikaan rasita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      106
      5520
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3683
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3245
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      453
      2568
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      261
      1610
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1356
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1309
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1283
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      150
      1192
    Aihe