Carina II 94 moottorista kuuluu vinkumista kylmänä

carinatumpelo

Eli näin pakkasilla on alkanut koneen puolelta kuulumaan ihme vinkumista käynnistyksen yhteydessä ja myöhemminkin. Vinkuminen lähtee pois hetken päästä mutta voi palata vaihteita vaihdettaessa kunnes taas lakkaa. Luulen että sillä on jotain tekemistä ohjaustehostimen kanssa, sillä rattia saa vääntää melko voimakkaasti vinkumisen aikana. Olen täysi amatööri mitä autoihin tulee, mutta olisiko kyseessä joku tuulettimen hihna, tehostimen öljyt vai mikä? Missähän kohtaa tuo tehostimen öljysäiliö on ja mitä öljyä sinne menee (pelkkää hydraulistako)? Onko hihna vaikea vaihtaa itse, tarvitseeko siihen mitä työkaluja? Kiitoksia etukäteen jos joku vaivautuu vastaamaan.

4

616

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1+6

Hydraulisen ohjaustehostimen hihna vinkuu, itelläni sama "vika" Corollassa. Itelläni hihnalla ikää 1v/30tkm, ja kyllä kitisee. Syynä voi olla ihan vain se, että hihna on löysällä. Kokeile sen kiristämistä. En ole varma, onko Carinassa sama, mutta Corollassa tehostin on apukuskin puolella. Omistajan käsikirjastahan nämä asiat selviävät (löytynee hanskalokerosta).

• Paljon kysymyksiä..

Kiristä hihna, onnistuu perustyökaluilla, pumppu voi kääntyä vain löysäämäll säätö, pumppu on hyvin näkösällä, vasemmalla takana. Öljy on automaatti öljyä (ATF), vaihto onnistuu imemällä vanha öljy pois, pumppuja saa tarvikeliikkeista, onpa niitä tehty polkupyörän pumpustakin kattia kääntämällä. Hihnan vaihto vaikeampi on löysättävä pumpun kiinnityskin joka on näkymättömissä pumpun alla mutta tavoitettavissa aivan perustyökaluilla sekin..

• Carina 2 4afe 90

Mulla ainakin tehostin putkien hässäkkä esti pääsemästä yläkautta pultille, mutta pyörä pois ja muovit pyöräkotelosta pois. Sitten oli helppoa saada avain pultille.
      Uusi hihna venyi itsellä ja alkoi pian luistamaan kylmästarttauksissa ja käännellessä ekoja kertoja kylmänä rattia. Uusi kiristys ja nyt on kaikki ollut ok.

• Carina2 4afe 90

Peruskonehan on aikalailla samanlainen , eli ohje voi päteä tuohonkin.
        Voihan olla että E mallin konetila on avarampi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2681
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      151
      1258
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1135
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1008
    5. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      959
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      899
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      865
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      855
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      40