Kokemuksia työelämävalmennuksesta?

alanvaihtaja

Olen keväällä valmistunut kolmekymppinen valtiotieteiden maisteri, pääaineeni oli sosiologia.
Minulla on vakituinen työpaikka pankissa, teen töitä asuntorahoituksen parissa, ja nykyisessä työssä on vierähtänyt jo kymmenkunta vuotta. Jo pitkäaikainen haaveeni on ollut alan vaihto. Olen useam-pia paikkoja vuosien varrella (ja erityisesti valmistumisen jälkeen) hakenut, mutta toistaiseksi en ole päässyt edes haastatteluihin. Varmastikin yhtenä merkittävänä syynä on ollut
ns. oikeanlaisen työkokemuksen puute.
Olen käynyt Työvoimatoimistossa ns. urasuunnittelussa ja työvoimaneuvojan kanssa keskustele-massa uramahdollisuuksista ja vaihtoehdoista. Nyt ajatukseni on, että irtisanoisin itseni ja lähtisin hakemaan työkokemusta ns. enemmän omalta alalta (sekä koulutuksen että omien arvojen ja toivei-den pohjalta) työelämävalmennuksen kautta. Haluaisin kokonaan pois ns. businessmaailmasta ja erityisesti myyntityöstä. Minua kiinnostaisi työ esimerkiksi Työterveyslaitoksessa, Työ- ja elinkei-noministeriössä tai Kelassa.
Haaveenani tietysti olisi, että saisin työelämävalmennuksen kautta jalan oven väliin ja ns. oikean työsuhteen kyseisestä työpaikasta. Olen kyllä kuullut myös kauhutarinoita siitä, miten ilmaisia työntekijöitä kierrätetään ja käytetään hyväksi työelämävalmennuksen kautta…
Kuulisin mielelläni kokemuksia työelämävalmennuksessa olleilta tai olevilta. Minkälaisia
työtehtäviä olette saaneet, miten teihin on työpaikalla suhtauduttu, minkälainen perehdytys tehtäviin on ollut, miten olette viihtyneet ja oletteko onnistunut saamaan pidempiaikaisen työsuhteen?

1

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosi pöyristynyt

Hei, niin mielelläni sinua rohkaisisin. Itse olen aikuinen alanvaihtaja , sinun taustallasi ja suunnallasi. Olen ollut nyt 10kk työelämä valmennuksessa, paljon olen toki oppinut ja nähnyt uudelta alalta, totuus kuitenkin on, että kun itselläni ei uuden alan koulutusta vielä ole, muuta kyllä ja monipuolistakin kokemusta sovellettavaksi runsaastikin,kohtelu on välillä kuin - jälkeenjäänyttä-kohtaan.Liekö sitten työelämä valmennus nimikkeen ansiota. Tehtäviä kyllä löytyy ja vastuutakin, tosin vain kun ei ole muuta joka tekisi. Kiitosta ei tule,sitten mistään;ei ahkeruudesta,innostuneisuudesta,toimeen tarttumisesta, idearikkaudesta, soveltamisesta. Jos jotain perustellustikin ehdotat, niin ei käy. Jatkoa ei tietenkään , kun ei ole sitä koulutusta.Hommia kelpaakyllä ilmaiseksi tekemään,mutta ei rahalla eikä soveltuvuudellakaan. Vaikka olisit parempi kuin koulutettu kollega konsanaan. Joten kiitos vain, ilmaisesta työstä ja panoksesta. Muuta ei tipu. Toisessa paikassa teetettiin aivan ruohonjuuri tason tehtäviä jolla ei edes mitään tekemistä haluamani suunnan kanssa. Valitettavasti, nämä toimenpiteet ovat vain ilmaisia tekijöitä firmoille. Ei aikomustakaan muuhun. Suomi 24:ssa oli kuvaavia tekstejä asenteisiin liittyen työpaikoissa. Mielelläni olisi suositellut tai kuulisin edes jonkun saaneen hyviä kokemuksia tai jopa työpaikan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      29
      5500
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      170
      1999
    3. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      160
      1601
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1334
    5. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      28
      1278
    6. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      56
      1176
    7. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1165
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      70
      1154
    9. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      212
      1078
    10. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      940
    Aihe